hiljaa on lehdet olleet tästä KKO yksimielisestä (2 vastaan, 3 kyllä) päätöksestä. Itseä ihmetyttää päätös jonka piti olla ennakkopäätös niin pääkysymys olikin että oliko ko. hemmo ajanut autoa itse vai joku muu.
Tuntuu kummalliselta että jos laki sanoo kuka voi sakottaa niin sillä lailla ei sitten olekaan merkitystä jos joku päättää alkamaan sakkojen jaon.
Yksi asia myös mihin haluaisin myös selvyyttä, kuka valvoo että sakko on oikea ja aiheellinen, no sama yhtiö joka lapun on kirjoittanut, toki oikaisee jos on virheen tehnyt.
Nythän tilanne on se että lappu vaan ikkunaan ja maksuun koska KKO:kin on päättänyt että näillä mennään.
Kellään ei ole muuta mahdollisuutta kuin maksaa, selvät virheetkin, koska harvalla on rahkeita pörittää tuollainen summa rosiksen kautta, varsinkin kun päätös voui olla aivan mikä tahansa.
Pitäisikö kerätä jokin rahasto millä voitaisiin maksaa oikeuden kulut jos jollakin olisi kanttia vetää juttu uuteen "enakkopäätökseen", sehän voi tällä kertaa olla arvottu toisenlaiseksi.
Itse ainakin olisin valmis rovon pistämään tällaiseen rahastoon.
Oudon
2
148
Vastaukset
- kiva tietää
että miten suuri ongelma noi väärät sakot ovat, tuntuu ainakin täällä esitettyjen kirjoitusten perusteella että toiminta on täysin tietoista. Pitäisi sopia pelisäännöistä, muuttaa tuo oikaisukäytäntö. Ja sittten nämä luvattomat pinnarit saataisiin kuriin. Minusta vaikuttaa että se on paljon suurempi ongelma kuin jotkut virheelliset sakot. Kukaan täällä ei ainakaan ole kertonut että olisi sen aiheetta saanut. Tosin eikö kunnallisen pysäköintivalvojan pysäköintimaksusta tehdä myös oikaisu kyseiselle taholle? Minusta tuo KKO:n päätös oli näissä oloissa hyvä, kunnes saadaan uusi laki asiasta, ja siihen ei pidä liian isoa todistustaakkaa laittaa valvojalle. Kyllä oikeasti pitää tietää kuka autoa ajoi.
- on kerrottu
palstaa kyllin tarkasti, kun väität näin (ei ole tietysti velvoitettakaan seurata, mutta silloin ei pitäisi väittää):
"Kukaan täällä ei ainakaan ole kertonut että olisi sen aiheetta saanut".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654190
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363482Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162893Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102134IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121216Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006