Aaveen kuskin penkki

PenkkiLevis

ostin tossa "Aven" joku vuos sitten nyt toi kuskin penkki on ruvennu
kulumaan ja jokin rautaosa tuli näkyviin.Ihmettelen vähän tämmöistä
asiaa. Voiko tällaista korjata jollain vai pitääkö ostaa kokonaan uusi istuin?
uusi maksanee maltaita?muuten auto on ihan ok, vaikka haluaisinkin jo
uudemman ja vähemmän ajetun

15

1665

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toyomän

      Persuksiin sattu kun rauta tökkäisi.

    • nipponisti.

      kaksi mahdollisuutta, joko viet penkin verhoilijalle, tai ostat hajottamolta uuden vanhan.

      • PenkkiLevis

        luulen että rupeen kattoo noita hajottamoita jos sais esim 150 egellä samanlaisen.. jos ei nii sitte täytyy rupee duunaa itse.


    • Tojo-Köle

      ......."tee se itse" -henkeä ja vähän luovaa maalaishulluutta, niin tee niinkuin minä:

      1. varaa itsellesi vapaapäivä, esmes lauantai, jos käyt normi työssä

      2. osta "mäyräkoira" olutta, mikäli olet sitä tyyppiä, kuin minäkin, että oluen voimalla menee vaikka läp harmaan kiven....

      3. poista penkki autosta puhtaaseen työtilaan, vaikka olohuoneeseen, jos muuta ei ole.'

      4. poista penkin verhoilu, jos jo pintaverhoilussa reikä, niin ompele rikkinäinen kohta kiinni jollainen VAHVALLA langalla, tai laita paikka sisäpuolelle, koska verhoilua ei saa takaisin penkin päälle, jos sen koko pienenee.....

      5. tässä vaiheessa sinulle selviää jo käytännössä ihan silmämääräisesti, mikä on pettänyt ko. penkissä

      -paikkaa siis penkin toppaus omaa luovuuttasi käyttäen- -itse ensin ompelin ja lisäksi vahvistin "muodot" ilmastointiteppauksella. -on kestänyt muuten jo 300tkm/8v tuo korjaukseni. (itse tunsin tuon putken jo siinä vaiheessa, kun penkki oli vielä ehjä ja ryhdyin heti toimenpiteisiin. Olin nimittäin nähnyt kaupassa yhden taksi-Aven, jossa oli jo plyyssi rikki. Tämä vuonna 2001)

      • vikakertomuksista?

        Sinä olet kertonut autosi (olemattomista) vioista palstalla jo vuosia ja aikaisemmin herkästi ottanut kantaa monia muita Toyotan vioista kertovia vastaan. Tällaisesta verhoilun räjähtämisestä korjattavaan kuntoon vähillä kilometreillä (koejauksesta 300tkm/8v = rikkoutuminen n.150-200tkm ajettuna) et muistaakseni ole maininnut puolella sanallakaan. Oletko tarkoituksella pyrkinyt kaunistellun kuvan antamiseen Avestasi.
        Istuimen rakenteiden tai verhoilun rikkoutumiset ovat todella hankalia korjata ja antavat autosta laaduttoman vaikutelman.
        Omilla toisen merkkisillä autoillani olen 35vuoden aikana ajanut yleensä 350-450tkm, eikä yhdessäkään ole istuinten rakenteet tai verhoilut rikkoutuneen normaalikäytön vuoksi. Tupakalla poltettua reikää en katso normaalikäytöksi, enkä edellytä minkään auton verhoilun sellaista kestävän.


      • Audiman1
        vikakertomuksista? kirjoitti:

        Sinä olet kertonut autosi (olemattomista) vioista palstalla jo vuosia ja aikaisemmin herkästi ottanut kantaa monia muita Toyotan vioista kertovia vastaan. Tällaisesta verhoilun räjähtämisestä korjattavaan kuntoon vähillä kilometreillä (koejauksesta 300tkm/8v = rikkoutuminen n.150-200tkm ajettuna) et muistaakseni ole maininnut puolella sanallakaan. Oletko tarkoituksella pyrkinyt kaunistellun kuvan antamiseen Avestasi.
        Istuimen rakenteiden tai verhoilun rikkoutumiset ovat todella hankalia korjata ja antavat autosta laaduttoman vaikutelman.
        Omilla toisen merkkisillä autoillani olen 35vuoden aikana ajanut yleensä 350-450tkm, eikä yhdessäkään ole istuinten rakenteet tai verhoilut rikkoutuneen normaalikäytön vuoksi. Tupakalla poltettua reikää en katso normaalikäytöksi, enkä edellytä minkään auton verhoilun sellaista kestävän.

        Joo itse ajelen Audilla A6 180tkm ja penkki lonksuu rakenne jota ei voi korjata nahka kulahtanut
        vaikka säännöllisesti "rasvattu" eli on noita vikoja muissakin merkeissä..


      • AudiA6mann
        Audiman1 kirjoitti:

        Joo itse ajelen Audilla A6 180tkm ja penkki lonksuu rakenne jota ei voi korjata nahka kulahtanut
        vaikka säännöllisesti "rasvattu" eli on noita vikoja muissakin merkeissä..

        Sinä et ole edes istunut Audissa ,korkeintaan olet kateellisena tuijottanut Audia
        ruostuneen Carinan naarmuisen ikkunan takaa.


      • Tojo-Köle
        vikakertomuksista? kirjoitti:

        Sinä olet kertonut autosi (olemattomista) vioista palstalla jo vuosia ja aikaisemmin herkästi ottanut kantaa monia muita Toyotan vioista kertovia vastaan. Tällaisesta verhoilun räjähtämisestä korjattavaan kuntoon vähillä kilometreillä (koejauksesta 300tkm/8v = rikkoutuminen n.150-200tkm ajettuna) et muistaakseni ole maininnut puolella sanallakaan. Oletko tarkoituksella pyrkinyt kaunistellun kuvan antamiseen Avestasi.
        Istuimen rakenteiden tai verhoilun rikkoutumiset ovat todella hankalia korjata ja antavat autosta laaduttoman vaikutelman.
        Omilla toisen merkkisillä autoillani olen 35vuoden aikana ajanut yleensä 350-450tkm, eikä yhdessäkään ole istuinten rakenteet tai verhoilut rikkoutuneen normaalikäytön vuoksi. Tupakalla poltettua reikää en katso normaalikäytöksi, enkä edellytä minkään auton verhoilun sellaista kestävän.

        ....taas kerran olen pahoittanut, mutta tuossapa muutamia:

        Ihan alkuperäinen viesti, näyttää olevan muuten 170tkm mittarissa, joten aika hyvin muistin:

        http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&conference=581&posting=2140838

        maininta korjauksesta vuonna mm. 2007:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/5079009#comment-26955562

        maininta korjauksesta vuonna mm. 2009:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/6900646#comment-36235051

        Haku S24:llä on työlästa, mutta siitä voit olla varma, että saat kohta vikalistan, TÄYDELLISEN!


      • Pekka Pekkarinen
        Tojo-Köle kirjoitti:

        ....taas kerran olen pahoittanut, mutta tuossapa muutamia:

        Ihan alkuperäinen viesti, näyttää olevan muuten 170tkm mittarissa, joten aika hyvin muistin:

        http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&conference=581&posting=2140838

        maininta korjauksesta vuonna mm. 2007:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/5079009#comment-26955562

        maininta korjauksesta vuonna mm. 2009:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/6900646#comment-36235051

        Haku S24:llä on työlästa, mutta siitä voit olla varma, että saat kohta vikalistan, TÄYDELLISEN!

        Yksikään noista linkeistä ei ole Tojo-Köllin tai Tojo-Kölen kirjoittamia, joten "vikakertomuksista?" oli oikeassa!
        Vai onko niin, että sinäkin vaahtoat tällä saitilla monilla nimimerkeillä?


      • PenkkiLevis

        nyt tää turhasta jauhaminen! sain ihan ok ohjeet mitä tän penkin kanssa pitäs tehdä ja oon ihan tyytyväinen saamaani vastaukseen, nii miksi pitää rupee jauhaa ihan jotai muuta tuubaa, joka ein kuulu asiaan siis niinku millää lailla!

        ps. pidein erityisesti tosta kohdasta, jossa kehotetaan hommaamaamaan mäyräkoira ensin.


      • Tojo-Köle
        Pekka Pekkarinen kirjoitti:

        Yksikään noista linkeistä ei ole Tojo-Köllin tai Tojo-Kölen kirjoittamia, joten "vikakertomuksista?" oli oikeassa!
        Vai onko niin, että sinäkin vaahtoat tällä saitilla monilla nimimerkeillä?

        Kölli = alkuperäinen nimimerkkini ajalta, jolloin rekistöritujä nimimerkkejä vielä ollutkaan
        Tojo-Kölli = rekisteröity nimimerkkini
        Tojo-Köle = viimeisin nimimerkkini käytettynä kerroilla, joissa en ole huomannut kirjautua
        (saitti hukkasi koko viestin ja paikan ainakin vielä hetki sitten, jos meni kirjautumaan liian myöhään)


      • Älykäs
        PenkkiLevis kirjoitti:

        nyt tää turhasta jauhaminen! sain ihan ok ohjeet mitä tän penkin kanssa pitäs tehdä ja oon ihan tyytyväinen saamaani vastaukseen, nii miksi pitää rupee jauhaa ihan jotai muuta tuubaa, joka ein kuulu asiaan siis niinku millää lailla!

        ps. pidein erityisesti tosta kohdasta, jossa kehotetaan hommaamaamaan mäyräkoira ensin.

        Hyvää ja arvokasta tietoa ja kokemusta, kun joku edes kertoo, jolla sama merkki ja malli, sekä huomattavasti kilometrejä jo takana. Tietty yhteen lauseeseen kiteytettävissä oleva johtopäätös voidaan tehdä, arvatkaapa mikä:)






        Suhteellisen tasaista ja vakaata menoa.


    • Anonyymi

      Olisi ekoteko sellainen jotta sen oman auton istuinverhoilukankaan saisi jotenkin selville. Sinne juhan autoon en enää koskaan mene.
      Minusta tämä tieto kankaasta kuuluu kuluttajan oikeuksiin.
      Vinkkejä?

      • Anonyymi

        No vähempää ei voi vaatia!
        Mistä löydämme rikollisen joka estää meitä saamasta tietoa? En usko että tämä on Japanista kotoisin. Tämä on ihan kotimaisten vähä-älyisten luoma loisimissysteemi. Terveisiä sinne maahantuojalle! PS. Olisiko aika perustaa uusi vähittäismyyjä Ouluun?


    • Anonyymi

      Nämä on nämä nykyiset autoilijat aivan kädettömiä. Ei mitään käsitystä mistään. Siis siitä että auton omistajan pitää osata pitää autonsa kunnosta huoli. Olen vanhan kansan tee-se-itse mies. Ikäni koneiden kanssa touhunnut. Minkä ne Saksassa oluen kanssa tehtaalla ryssivät, sehän me Suomessa korjataan!? No, mehän, me, jotka olemme maahantuojan merkkikorjaamon apinoita parempia myös näissä, me haluamme näiden Suomeen tuotujen ruostesuojaamattomiem autojen tuojat vastuuseen. Ja: me haluamme niiden jo ehkä hiukan ikääntyneiden autojemme istuimien alkuperäiskankaan tietoomme. Tämä jälkimmäinen voisi toteutua, muutenhan konkurssi korjaisi nämä ryssijät, aivan kaikki.
      Odotan maahantuojien vastausta, velvoitusta siihen että ryssiminen loppuu.
      Täällä Oulussa toimivat maahantuojan edustajat, voisitteko kiskaista sen päähän, sen alkulähteen?!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      8069
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4572
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2220
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2109
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1935
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1795
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1736
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1699
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe