avensis penkki

d.aisari

hei,

tietääks joku tästä hommasta mitää... mulla on -99 avensis, hankittu joku vuos sitte. NYT KUSKIN PENKKI ON ALKANU HAJOOMAAN TOTAALISESTI, joku tukirauta pukkaa läpi ja sivupehmusteetkin on paskana! mitstä saisin uuden jakkaran autooni, joka muuten on hyvä.

12

845

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • purkaamoilta

      purkaamoilta

    • ....suoli24 historiaa:

      http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&conference=581&posting=2140838

      Mitä on tapahtunut tuon keskusteluketjun jälkeen?

      1. Purin koko kuskin penkin, vissiin seuraavana keväänä.
      2. OMPELIN vaahtomuovit (penkin muodot) kuosiinsa.
      3. VAHVISTIN penkkiä putkien kohdalta ILMASTOINTITEIPILLÄ
      4. noin 7v ja yli250tkm jälkeen ko. korjauksesta: penkki (kangas) on edelleem EHJÄ.
      5. Istuinlämmittimelle en tehnyt mitään, joten se on edelleen rikki (onneksi on Defa Warm-Up System)

      Tarinan opetus: -kun penkin sivuittaistuissa alkaa tuntumaan kulmikas penkin profiilirunko, älkää jättäkö asiaa oman onnensa nojaan. Terävähkö tukirauta puhkaisee pintakankaan seuraavaksi. (olen nähnyt sellaisen Avensiksen)

      -sinulle on kai käynyt niin, että kangas on rikki???

      • yläkerran ukko

        Taidat olla humalassa kun Toyotan vioista noin avomieliseksi heittäydyt, joten olkoon tämän kerran. Sanonpa kuitenkin, että ei ole kovin korrektia muita ja Toyotaa kohtaan repostella kaiken maailman kuullen tuollaista.
        Pidetäänpä matalaa profiilia joutavista pikkuasioista - jookos. Se on meidän kaikkien etu.


      • ile D4D

        Massiiviseen operaatioon olet näemmä takavuosina ryhtynyt. Mutta jos rakenne on huono, sitä ei kannata korjata ennalleen, vaan parantaa.

        AVK:ssa näytti olevan pari ensikoppaisen Aven kuskinpenkkiä hintaan 200€/kpl. Oikeanpuoleisia oli jostain syystä kaupan enemmän ja halvemmalla.

        Omassa -01:ssä penkin ongelma on periksi antava selkänojamekanismi. Meikäläinen kun haluaa pitää selkänojan melkein pystysuorassa, niin siitä se valahtaa muutaman sentin, mikä normaali-ihmisille on kutakuinkin normaali "takakeno" asento. Pitäisi vissiin hitsata kiinni omalle asetukselleni.

        Ilmeisesti faceliftiin istuimen rungon rakennetta on parannettu. Ja kuppikin siihen, ihan aidon Recaron malliin, alkaa pikkuhiljaa muodostua ja juuri oikealle paikalle.


      • ile D4D kirjoitti:

        Massiiviseen operaatioon olet näemmä takavuosina ryhtynyt. Mutta jos rakenne on huono, sitä ei kannata korjata ennalleen, vaan parantaa.

        AVK:ssa näytti olevan pari ensikoppaisen Aven kuskinpenkkiä hintaan 200€/kpl. Oikeanpuoleisia oli jostain syystä kaupan enemmän ja halvemmalla.

        Omassa -01:ssä penkin ongelma on periksi antava selkänojamekanismi. Meikäläinen kun haluaa pitää selkänojan melkein pystysuorassa, niin siitä se valahtaa muutaman sentin, mikä normaali-ihmisille on kutakuinkin normaali "takakeno" asento. Pitäisi vissiin hitsata kiinni omalle asetukselleni.

        Ilmeisesti faceliftiin istuimen rungon rakennetta on parannettu. Ja kuppikin siihen, ihan aidon Recaron malliin, alkaa pikkuhiljaa muodostua ja juuri oikealle paikalle.

        ...siinä meni :-)

        Oli meinaan hiki ja tuska saada se päälikangas takaisin siihen selkänojaan.......


      • yläkerran ukko kirjoitti:

        Taidat olla humalassa kun Toyotan vioista noin avomieliseksi heittäydyt, joten olkoon tämän kerran. Sanonpa kuitenkin, että ei ole kovin korrektia muita ja Toyotaa kohtaan repostella kaiken maailman kuullen tuollaista.
        Pidetäänpä matalaa profiilia joutavista pikkuasioista - jookos. Se on meidän kaikkien etu.

        Viikonloppu ja kaikki.

        -eikö olekin ihmeellista, että jotkut täällä voivat olla rehellisiä?

        -Toyotassa on vikoja ja tulee aina olemaan. Jotkut vain yrittävät keksiä niitä omasta päästä ja siksi palsta on saanut "maineensa".

        -yksikään vika ei ole minulle "joutava asia" Isoja vikoja kun ei ole juurikaan ollut, pikkuasiat nousevat päärooliin.......


    • Kirkonkylän snagarilta?

      Tojon huollosta?

      Olisko joku noista oikea osoite.

    • vahinko01

      keskus näyttää myyvän aven jakkaroita 150-200 eur

      • d.aisari

        kiitos jätkät!!

        en usko että, rupean vääntää ittepenkkiä,kasaan ku se on NIIN paskana.tojo-köllin idea ei kuitenkaan ollut huono. hommaan sen josytain purkamosta.
        kiitti!


      • lienee sinne

        jotuneet taitaa ave karata lapasesta "huonon penkin" takia.


    • Nimetön

      Autovahinkokeskuksesta saa uuden penkin, hinta on 300€. Ostin matkustajan puoleisen etupenkin, kun luulin sen airbagin olevan rikki, mutta vika ei ollutkaan siinä...

      • d.aisari

        homma jo hoidettu ja ostettu "uusi" penkki suurinpiirtein tohon hintaan minkä mainitsit. täytyy tosin ihmetellä vieläkin tätä juttua... kuinka toi rakenne voi olla NOIN päin pe...ttä!, jotku raudat rupee tulee esiin. en tiiä sitte onko muissakin autoissa taiyleisesti tojtoiden muissakin malleissa sama juttu, jos on en kyllä tojoa seuraavaksi enää hommaa..mua ei edes uskottu kun kerroin miten paskaksi tää penkki kertakaikkiaa levis. no se siitä, kuten sanoin nyt on kaikki jo ok,


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      180
      1827
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      270
      1344
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1275
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1057
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      61
      922
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      162
      914
    7. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      67
      908
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      40
      808
    9. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      57
      762
    10. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      39
      725
    Aihe