ADHD puoliso ja jaksaminen

tiimalasi79

Hei!
Olen seurustellut tyttöystäväni kanssa pian vuoden päivät. Kertakaikkiaan hienoa aikaa.
En halua kovin tarkoin tässä selvittää yksityisiä asioita tai oireita mutta..
Naisellani on ADHD johon hän ei halua lääkitystä vaan muiden ymmärtävän sen olevan normaalia.
Hänellä on oireista lähes koko skaala, ja jaksan ymmärtää häntä eivätkä nämä ominaisuudet juurikaan minua häiritse.

Mutta nykyään tämä parisuhde tuntuu menevämmän vain vaikeammaksi ja vaikeammaksi koska tyttöystäväni suuttuu välillä niin räjähtäen jostakin pienestä asiasta että kuulostaa maailman lopulta tai ainakin tämän parisuhteen lopulta. Hän ei suostu ymmärtämään tehneensä itse mitään väärää ja usein ei halua puhua asiasta enää sanaakaan riitelyn jälkeen.

Esimerkiksi hän halusi konserttiin johon itse en pääse osallistumaan ja kun kieltäydyin ostamasta hänelle konserttilippua rahoillani ja muistutin vasta ostaneeni hänelle kameran. Sain kuulla kuinka hirveä ihminen olen ja ajattelen vain itseäni enkä koskaan häntä. Tottakai puolustauduin ja kauhea sotahan siitä syttyi. Sain kuunnella pahimpia luokkauksia mitä ikinä olen kuullut.

Itse olen toipumaan päin masennuksesta ja tämä hieno aika tyttöystäväni kanssa on auttanut asiassa paljon. Nyt tuntuu vaan niin mahdottomalta koska hän ei halua puhua asioita halki jotka jäävät vaivaamaan minua ja olen väsynyt hänen vihaisuuteensa.

Nyt mietin onko aika luovuttaa rakastamani naisen kanssa vai sietää tämä kaikki jonka tunnen väärin kohteluna itseäni kohtaan.

4

856

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erkkakoti

      Ehkäpä sinun pitäisi tehdä selväksi puolisollesi että et jaksa hänen kanssaan ja asioista voi puhua....ehkä oman tilanteesi avaaminen hänelle voisi auttaa...ja voithan tehdä hänelle selväksi että on hänen aika kokeilla lääkitystä ja mahdollista ns luotsia joka auttaisi hänen pulmissaan,..(adhd-liitto) Tuommoinen räjähtely ja solvaaminen ei ole oikein eikä hyväksyttävää vaikka olisikin adhd-diagnoosi...sitä vaan usein käytetään tekosyynä huonoon käytökseen. Lääkitys ,terapia mitä tahansa...tai sinä LÄHDET! ADHD-ihmisille pitää olla selkeät rajat niin arkikin on helpompaa...

    • Omega 3

      Oletteko kokeilleet ravitsemuksen muuttamista D-vitamiinin syöntiä?

      Tässä teille ruokakolmio ja D-vitamiinia:

      Laadukas monivitamiini!

      Mikä on laadukas monivitamiini? Jotta voisimme vastata tuohon tulee meidän arvioida laadukkaan lisäravinteen kriteerit puolueettomasti, sillä niiden tärkeys on erittäin oleellista. Vaikkakin lukuisten tutkimusten mukaan luonnolliset, huippulaadukkaat ja ainutlaatuiset lisäravinteet antavat keholle mahdollisuuden vahvistua, pysyä nuorekkaana ja elinvoimaisena, niin taasen vääränlaiset lisäravinteen voivat olla kehollemme vahingollisia. Tässä listassa on tärkeimmät asiat, jotka kannattaa olla selville lisäravinnetta valittaessa:

      A. Laatu. Tuotteen valmistavalla yrityksellä tulee olla pitkäaikainen kokemus (>10-vuotta) lisäravinteista ja yrityksessä tulee työskennellä useita palkittuja, tunnustettuja tiedemiehiä, jotta voi varmistua tuotteen yleisestä laatutasosta. Tarkista minkä laatustandardin mukaan lisäravinteet on valmistettu. Jos ei lisäravinnetta ole valmistettu korkean laatustandardin mukaan, niin ei kannata riskeerata terveyttään syömällä sellaisen yrityksen valmistavaa tuotetta.

      B. Tutkimustulokset. Lisäravinteestä tulee olla lukuisia kliinisiä ja puolueettomia tutkimustuloksia tehtynä ja saatavilla. Jos näin ei ole, niin se on vähintäänkin epäilyttävää.

      C. Luonnonmukaisuus. Lisäravinteen tulee olla mitä suuremmissa määrin luonnonmukainen ja parasta on, jos lisäravinne on 100 %:sti luonnonmukainen. Valitettavasti vaan, suurin osa markkinoilla olevista lisäravinteista on täysin synteettisiä. Synteettisten lisäravinteiden suurimpana ongelmana on se, että ne rasittavat kohtuuttomasti sisäelimiä, kuten maksaa ja munuaista. Näinhän ei ole tarkoitettu, kun haluamme terveyttä ja hyvinvointia, joten vältä tälläisiä tuotteita. Ne imeytyvät myös kehoon kehnosti.

      D. Yhteisvaikutus. Tarvitsemasi vitamiinit, hivenaineet, mineraalit ja antioksidantit tulisi saada yhdestä tai korkeintaan kahdesta tuotteesta, joita voidaan käyttää yhdessä. Jos haalitaan eri tuotteita ja yritetään niitä yhdistelemällä saada kattamaan päivittäinen lisäravinnetarve muodostuu tästä helposti hankala ongelma: tietyt vitamiinit eivät imeydy yhdessä toisten vitamiinien tai mineraalien kanssa jne. ja tämän vuoksi ne täytyisi saada tutkitusti yhdestä valmisteesta, jossa nämä seikat on otettu huomioon. Samalla tavoin, jos kaikki vitamiinit, hivenaineet ja mineraalit on suin päin laiettu pilleriin ilman niiden yhteisvaikutuksen tuntemista ollaan saman ongelman kanssa tekemisissä. Näin ollen tulee tablettien olla valmistettu niin, että edellä olevaa ongelmaa ei esiinny. Vain aniharva harva valmistaja kykenee tähän, sillä se vaatii erittäin korkeatasoisen valmistusmenetelmän, pitkäaikaisen tutkimuksen ja tietämyksen.

      E. Imeytymiskyky. Lisäravinteiden tulee imeytyä kehoon yli 50 %:sti, jotta ne olisivat tehokkaita (tyypillisesti lisäravinteiden imeytymisaste on luokkaa 10-12 %).

      Moni suomalainen ruoskii itseään turhaan huonosta ruokavaliosta!

      """Vitamiinien tarve kannattaa tyydyttää ruoalla jo senkin vuoksi, että esimerkiksi kasviksissa on vitamiinien ohella paljon muitakin hyödyllisiä aineita kuten soluja hapettumiselta suojaavia flavonoideja.

      –Tutkimukset myös osoittavat, että kaikki synteettisessä muodossa saadut ravintotekijät eivät toimi samoin kuin luonnollisessa muodossa nautitut. Sen takia suosittelisinkin syömään mieluummin porkkanan päivässä kuin ottamaan vitamiinivalmistetta."""

      http://www.turkulainen.fi/Extrat/Terveys/Terveys/Moni-suomalainen-ruoskii-itseaan-turhaan-huonosta-ruokavaliosta

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/ravinteet.htm

      Ja yöuneneen kannattaa kokeilla melatoniinia, koska on parempi vaihtoehto kuin unilääkkeet.

      YA:n melatoniin maksaa alle 20 euroo per 100 kpl:n purkki.

      • tiimalasi79

        Kiitoksia vinkeistä. täytyypä lueskella asioista lisää.


    • asdfaskljsfklj

      Haha! Anteeksi ADHD-naisen reaktio täällä kirjoitukseesi. Easygoing-termi on sitä mitä itse miehestä etsin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4590
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe