Viekö Octavia 1,6 bensakone todella 10l kaupunkiajossa kuten speksit sanovat?
Vai millasta kulutus on käytännössä esim. sekalaisessa ajossa, siis tuota perus 1,6 vähän yli 100HV moottoria tarkoitan. Kiitos
Octavia kulutus
22
7344
Vastaukset
- 6+15
kokemusta perus 1.6 moottorista, mutta 1.6fsi syönyt talven kovilla pakkasilla kaupunkipyörityksessä n. 8-8,5l/100km. Kesällä pienin kulutus matka-ajossa 5,3l. Kohtuuruokainen on kokoisekseen ja erinomainen auto muutenkin, kestävyydeltään myös.
- nykyautoilija
Skoda todella vie sekalaisessa ajossa 7.5 litraa ja kaupungissa yli 10 litraa. Kulutus on kilpailijoita kovempi, joten kannattaa katsoa jotain muuta merkkiä.
- TSI-agronomi
Ei tarvitse katsoa muuta merkkiä!!! Skodassa löytyy erilaisia moottorivaihtoehtoja, joten sieltä vaan valkkaamaan itselleen sopiva. Itselläni on 1.4TSI ja kaupunkiajossa menee noin 8 litraa, maantiellä olen ajanut pitkät pätkät alle 5 litraa /100 km. Ei kyllä ole vanhaa tekniikkaa. Ei pidä uskoa kaikkea ihmisen pahastaolosta peräisin olevaa herjausta.
- Se siitä
TSI-agronomi kirjoitti:
Ei tarvitse katsoa muuta merkkiä!!! Skodassa löytyy erilaisia moottorivaihtoehtoja, joten sieltä vaan valkkaamaan itselleen sopiva. Itselläni on 1.4TSI ja kaupunkiajossa menee noin 8 litraa, maantiellä olen ajanut pitkät pätkät alle 5 litraa /100 km. Ei kyllä ole vanhaa tekniikkaa. Ei pidä uskoa kaikkea ihmisen pahastaolosta peräisin olevaa herjausta.
Kyllä menee kohtuu kulutuksella kun valitsee 1.4TSI DSG Automaattivaihteistolla.
Kaupunki n.7-8 litraa/100km
Maantie vakionopeussäätimellä 80km/h =5.5litraa/100km
100km/h=6.3litraa/100km
Pienemmälläkin kulutuksella varmaan joku ajaa nämä ovat ihan tavallisen ajon ilman sen kummempaa pihtailua kulutukset.
Kysyit 1.6 koneen kulutusta ja se on senverran vanhempaa tekniikkaa ilman Turboa,uskoisin sen helposti kuluttavan jopa 10litraa kaupunkiajossa talvella, tietysti kuljettaja ratkaisee melko paljon ajo käytöksellään kulutukseen.???
mutta edellähän yksi jo kirjoitti todelliseen kokemukseen perustuvat lukemat,kunhan nyt kerroin miten paljon 1.4TSI DSG kuluttaa. - Mä vaan
Se siitä kirjoitti:
Kyllä menee kohtuu kulutuksella kun valitsee 1.4TSI DSG Automaattivaihteistolla.
100km/h=6.3litraa/100km
Pienemmälläkin kulutuksella varmaan joku ajaa nämä ovat ihan tavallisen ajon ilman sen kummempaa pihtailua kulutukset.
Kysyit 1.6 koneen kulutusta ja se on senverran vanhempaa tekniikkaa ilman Turboa,uskoisin sen helposti kuluttavan jopa 10litraa kaupunkiajossa talvella, tietysti kuljettaja ratkaisee melko paljon ajo käytöksellään kulutukseen.???
mutta edellähän yksi jo kirjoitti todelliseen kokemukseen perustuvat lukemat,kunhan nyt kerroin miten paljon 1.4TSI DSG kuluttaa.Tällä budjetilla en ole ostamassa uutta autoa, eli lähinnä joku 2004-2005 ja 1,6 lienee ainoa vaihtoehto, jos 10 000km vuodessa tulee kilometrejä...(=ei dieseliä). Octavia kyllä kiinnostaisi, mutta tuo kulutus ei kyllä oikein mairittele....
- jonkin verran
Mä vaan kirjoitti:
Tällä budjetilla en ole ostamassa uutta autoa, eli lähinnä joku 2004-2005 ja 1,6 lienee ainoa vaihtoehto, jos 10 000km vuodessa tulee kilometrejä...(=ei dieseliä). Octavia kyllä kiinnostaisi, mutta tuo kulutus ei kyllä oikein mairittele....
Vanha 1.6 mpi vie olosuhteista ja ajotyylistä riippuen normaalistin 7-9 litran välillä. Eihän se mikään säästökone ole, vie ehkä 0,5-1 litraa enemmän kuin parhaat samankokoiset kilpailijat. Toisaalta jos ajat 10 tkm vuodessa niin tuo kulutuslisä maksaa vuositasolla sadan euron molemmin puolin, eli voi tietysti miettiä onko autoilun kokonaiskustannuksiin suhteutettuna tuolla kulutuserolla noin vähäisellä ajomäärällä mitään käytännön merkitystä (jos Octavia muuten kiinnostaa).
- Skodaaja
jonkin verran kirjoitti:
Vanha 1.6 mpi vie olosuhteista ja ajotyylistä riippuen normaalistin 7-9 litran välillä. Eihän se mikään säästökone ole, vie ehkä 0,5-1 litraa enemmän kuin parhaat samankokoiset kilpailijat. Toisaalta jos ajat 10 tkm vuodessa niin tuo kulutuslisä maksaa vuositasolla sadan euron molemmin puolin, eli voi tietysti miettiä onko autoilun kokonaiskustannuksiin suhteutettuna tuolla kulutuserolla noin vähäisellä ajomäärällä mitään käytännön merkitystä (jos Octavia muuten kiinnostaa).
Mulla 1.6 mpi vie olosuhteista ja ajotyylistä riippuen 6 - 7,5 litran välillä.
Lapin matkalla 1100 km kolme henkeä kyydissä päästiin himpun alle kuuteen.
En tiedä sitten paljonko tuo kulutuslisä on. - vara ...
Mun Ocu I.ssä on ihan oikeasti aika vanhaa tekniikkaa edustava 8-venttiilinen 55kW 1.6l AEE -moottori, jota volkkari käytti joskus 90-luvun puolivälissä Golf III:ssa ja Polossakin. Ruiskupeli kyllä mutta löytyy sellainenkin reliikki kuin virranjakaja elektronisen sytytyksen kera. Kulutus nyt talvipakkasilla maksimissaan noi n. 7.3 ... 7.6 litraa sataselle (vajaan varttitunnin työmatka-ajoa välillä ruuhkissa) ja kesällä noin 6.5 ... 7 l/100km, samalla ajolla. Pitkillä reissuilla on onnistunut jopa lukema 6.1 kun ajelee joustavasti, nopeusrajoitus 10 km/h max. Onhan se vähän isompi kulutus kuin uusilla moottoreilla mutta ihan tyytyväinen olen silti kun 55l tankillisella pääsee yli 800km. Ajotapa vaikuttaa paljon.
- 31
Se siitä kirjoitti:
100km/h=6.3litraa/100km
mutta edellähän yksi jo kirjoitti todelliseen kokemukseen perustuvat lukemat,kunhan nyt kerroin miten paljon 1.4TSI DSG kuluttaa.1,4Tsi matka-ajossa nopeus 80-110km/viikonlopun(330km) reissulla 5,6L/100km.
- 8,3 litraa
Itse ajan pääsääntöisesti pelkkää nurkka-ajoa, ja useamman vuoden keskikulutus on tasaantunut 8,3 litraan. Siis juurikin 1.6 MPI moottorilla, jota kysyjä varmaan tarkoitti. Maantieajossa satasen nopeuksilla pääsee alta seitsemän litrankin. Ei se mikään bensarosvo ole.
- Mä vaan
8,3 kuullostaa hyvinkin kohtuulliselta, mistä lie repässeet tuon yli 10l esitteisiin?
Vanha Passat tuuppaa viemään 10l pyöritysajossa, pari litraa vähemmän olis ihan plussaa, diesel olis vasta jotakin, mutta niitä on heikosti tarjolla ja kilometrit siinä rajamailla, jotta kannattaako.
VW:llä useamman vuoden ajeltua, väkisin samaan konserniin kallistuu, vaikka kuinka olen koeajanut Fordia, Toyotaa, Renua ja ties vaikka mitä, mutta ajettavuus/tuntuma on näissä Skodissa ja Volkkareissa erinomainen. - Kulutua
Mä vaan kirjoitti:
8,3 kuullostaa hyvinkin kohtuulliselta, mistä lie repässeet tuon yli 10l esitteisiin?
Vanha Passat tuuppaa viemään 10l pyöritysajossa, pari litraa vähemmän olis ihan plussaa, diesel olis vasta jotakin, mutta niitä on heikosti tarjolla ja kilometrit siinä rajamailla, jotta kannattaako.
VW:llä useamman vuoden ajeltua, väkisin samaan konserniin kallistuu, vaikka kuinka olen koeajanut Fordia, Toyotaa, Renua ja ties vaikka mitä, mutta ajettavuus/tuntuma on näissä Skodissa ja Volkkareissa erinomainen.Nyt ollut itsellä viikko Octavia farmari -06 1.6 MPI-koneella, ajoa tullut tienpäällä melkein tuhat kilometriä, syönti 6.3 litraa tieajossa sekä ajotietokoneesta katsottuna että tankkauksista laskettuna, keskinopeus tasan 90 kilometriä tunnissa.
Tämmöinen kulutus siis minulla antaa tähän kulutukseen---ja entinen auto oli Volvo 850 farmari automaatilla, syönti tieajossa hiukan yli yhdeksän litraa, joten ei minusta tuo rapea kuusi litraa tunnu niin pahalta. - Kulutus
Kulutua kirjoitti:
Nyt ollut itsellä viikko Octavia farmari -06 1.6 MPI-koneella, ajoa tullut tienpäällä melkein tuhat kilometriä, syönti 6.3 litraa tieajossa sekä ajotietokoneesta katsottuna että tankkauksista laskettuna, keskinopeus tasan 90 kilometriä tunnissa.
Tämmöinen kulutus siis minulla antaa tähän kulutukseen---ja entinen auto oli Volvo 850 farmari automaatilla, syönti tieajossa hiukan yli yhdeksän litraa, joten ei minusta tuo rapea kuusi litraa tunnu niin pahalta.Tämä Octavia ollut nyt alla 4 kuukautta, kilometrejä kertynyt melkein 15000---suurin osa tieajoa ja kulutus kesäkumeilla tieajossa 6,5 litraa nopeusrajoituksia noudattaen. Kaupunkiajossa menee 8,5 litraa---ja avokki pääsee aina 0,5 litraa vähemmällä kulutuksella ajotyylinsä takia, kyllä kulutus kohdallaan.
- Hyvin toimii
Ajelin puolitoista viikkoa sitten 1,8 TSI manuaali vaihteisella kaksi kuukautta vanhalla Octavialla Varsinais-Suomesta Lappiin ja keskikulutus matkalla oli 5,5 l/100 km. Ajelin koko matkan rajoitusten mukaan eli pääasiassa 80 km /h.
- <zxz>
Tässä ketjussa kysyttiin 1.6 peruskoneen kulutusta. Ei mitään 1.8 turboahdettua kannata tähän väliin tyrkyttää.
- Ocsu
Mulla vei 180:n kilometrin matkalla Octavia 2.0FSI automaatti 5.9l/100km. En pidä autoani isoruokaisena.
- xcvb<z
Ocsu kirjoitti:
Mulla vei 180:n kilometrin matkalla Octavia 2.0FSI automaatti 5.9l/100km. En pidä autoani isoruokaisena.
Kun kysyttiin 1.6 koneen bensankulutusta nin ihan turha on tarjota kakslitraisen koneen numeroita!
- Ota iisisti
xcvb<z kirjoitti:
Kun kysyttiin 1.6 koneen bensankulutusta nin ihan turha on tarjota kakslitraisen koneen numeroita!
Kuues nimim. xcvb>z Varmaan jotain lukijaa voi kiinnostaa muidenkin Octavia mallien kulutus elävästä elämästä. Ei kannata vetää hernettä nenään tällaisesta asiasta. Ja sitä paitsi tulihan vastausketjuun kommentteja jo 1,6 koneen kulutuksestakin!!!
- jeejeejerrykotton
Vanha viesti mut vastaanpa kuitenkin. Liikennevalo pyörityksessä menee se 10 litraa. Ite oon päässy reiluun 9 litraan, jos oikein tekemällä tekee, mut eihän autoo jaksa silleen ajaa. Jos kaupunkiajo sisältää pidempiä suoria tyyliin kehä ykkönen tai jokumuu niin kulutus tippuu jonnekkin 8 litraan tai jopa alle.
Maantiellä menee sekalaisessa 80-100 km/h ajossa 6 litraa, lastiakin saa olla ihan kunnolla. - rototo 2
2.0 octavia 5.9-8.7
- Exocuisti
Pakko osalistua keskusteluun eli mulla oli joskus 2005-06 MPI Ocu ja se vei keskimäärin vuoden aikana 7,5 l/100km sekalaisessa ajossa. 2010-2011 mulla oli 1,8 tsi dsg ja se vei sekalaisessa ajossa 7,8 l/100km. Eli sanoisin ettei tuo MPI ole välttämättä mikään syöppö:)
- fiat 126
Siinä se näkyy TSI-koneiden moderni ja säästävä tekniikka. Vähällä pääsee jos ajaa pääteillä varovasti 60-80 , mutta aika harva motarilla sitä malttaa ajaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351