Nyt etsin itselleni loppuelämän pyörää. Siis ITSELLENI.
Haluan pyörältä seuravia asioita: Mahtava käyntiääni ja jotenkin vielä mentävä läpi tulevasta katsastuksesta . Niin typerää kuin se onkin koneen käyntiääni merkka minulle paljon. Koneen EI saa olla kierroskone ajan matalilla kierroksilla 120km/h tiellä. Kuutiotilavuutta oltava yli 1000ccm3 3 sylinteriä max mieluusti tai V-2.Vääntöä isolla kädellä.
Kone vetää liki tyhjäkäynnistä ja vetää vaikka konetta katkoen ja paikkoja särkien alhaalta jos niin haluan.
Mieluiten kardaani ketjuista en tykkää ne on iljettävät.
Yksinkertainen tekniikka ja ulkonäkö. Kone pitää olla pomminkestävä ja kestää ajoa helposti 300tkm hyvin vähäisin jos ollenkaan korjaten.
Matala painopiste jalat kyytiin heti kun liikkuu vähääkään.
Pyörän oltava jotenkin kaunis .
Iällä ei niin väliä kunhan siihen saa osaa tavittaessa jotenkin. Ehkäpä uudet pyörät ei ole oikein makuuni kuten esim suzuki intruder 1800 on kaamea ruma muovipyörä.kyykkypyörää en edes ajattele.
Ajo-ominaisuudet sivuseikka kunhan on tukeva . No niin semmoista etsin ,
Minulla on ollut suzuki intruder 1400 joskus ja se oli aika hyvin kaikkia noita mutta jos jonkin muun loppuajaksi ostaisin tai sitten jonkin rakennetun 1400 kuutioisen intruderin. vakiona se on aika mitään tekemätön.
Hos boss? jotain ideaa siinä on mutta jotenkin niin rumia , miksi niitä ei tehdä sirommiksi?
Ducatilla on jotain sielua mutta aika putkihässäköitä ja pikku koneita.
Harrikka ? no en tiedä saako niitä pysymään koossa kun on hiukka enempi kuutiotilavuutta? en korjaile kesäisin paljoakaan pitää toimia varmasti.
Onko jotain kuvailemani tyyppistä? rahaa noin 15000 euroa voisin tai siinä maastossa maksaa.
Tämä ei sitten ole mikään vittuilu kysymys vaan etsin pyörää 50v lähestyvälle 100kg äijälle joka on ajanut jotain 120tkm eri pyörillä ja parina viime kesänä vuokrasin kawasaki er 2 viikoksi ja sepä on toimiva mutta täysin mitään tuntematon pyörä pthyi saasta eli ajotaitoa on hengissä pysymiseen riittävästi.Liki piti tilanteita on ollut monta ,saatanan autoilijat! itsekkin ajan tietty autoa mutta en niin huolimattomasti mitä muut.
Sielukkain moottoripyörä etsinnässä
15
2366
Vastaukset
- malleista
R100
Käyppä vilkasemassa moto Guzzin valikoimaa. Käytettyjäkin on palstoilla jokunen kappale. Painopiste on kaikissa malleissa (ehkä Stelviota lukuun ottamatta) alhaalla, jotenka ajettavuus on erinomainen. Perushuollot on itekkin helppo tehdä ja sitä sielua löytyy. Eikä tule joka kioskilla samanlainen vastaan. Ajamalla selviää pyörän sopivuus. Käy Moto Italiassa, Piikkiössä.
- kanttailija
eihän moto-kutsilla pysty ajaan ees polovi maassa kun pytyt ottaa asvalttiin kiinni!
- The Legend
Kerralla kunnon mopo missä on Jormaa,Triumppi se on jatke ja sillä siliä.
- sielukas
Honda on laadukkain (luetaan sielukas)
- Vai niin..
Honda toki on hyvä pyörä..mutta kaikkea muuta kuin sielukas....No..wingi tietysti on omalla tavallaan omansa pyörä.
- Shannon Brown
Osta uusi Yamaha XVS1300A Midnight Star. Se on luotettava pyörä ja siinä on vahvasti vääntävä moottori.
- Jompi kumpi.
Moto-Guzzi California jota ei tahdo ajamalla saada rikki ja on
sielukas.Oikea matkavehes.
Tai joku Triumph-malleista. - Duccemies
Jompi kumpi. kirjoitti:
Moto-Guzzi California jota ei tahdo ajamalla saada rikki ja on
sielukas.Oikea matkavehes.
Tai joku Triumph-malleista.Moto-Guzzi mullakin tuli mieleen. Osa niiden malleista ei oikein miellytä silmää mutta osa miellyttää todellakin. Ja sopii raamikkaammalle äijälle, yhtaikaa Italialaista kauneutta ja keski-ikäiselle sopivaa ajatonta arvokkuutta. Muut itskut on vähän hentoisia, ja lisäksi ketjupelejä (tykkään kyllä niistä itse, ja omistan Ducatin)
Japanilaiscustomit tai matkaendurot on ehkä vähän tavallisia ja itsestäänselviä,
Bemari ei ole ihan nuorekas vaihtoehto mutta toimii kyllä hyvin matkailussa. Jos et arastele sitä että ihmiset olettavat Sinun olevan diplomi-insinööri. - Pällipetteri
Duccemies kirjoitti:
Moto-Guzzi mullakin tuli mieleen. Osa niiden malleista ei oikein miellytä silmää mutta osa miellyttää todellakin. Ja sopii raamikkaammalle äijälle, yhtaikaa Italialaista kauneutta ja keski-ikäiselle sopivaa ajatonta arvokkuutta. Muut itskut on vähän hentoisia, ja lisäksi ketjupelejä (tykkään kyllä niistä itse, ja omistan Ducatin)
Japanilaiscustomit tai matkaendurot on ehkä vähän tavallisia ja itsestäänselviä,
Bemari ei ole ihan nuorekas vaihtoehto mutta toimii kyllä hyvin matkailussa. Jos et arastele sitä että ihmiset olettavat Sinun olevan diplomi-insinööri.Ei sulla paljon ole vaihtoehtoja. Paremapaa ääntä ei ole missään pyörässä. http://www.youtube.com/watch?v=zQfI6TPbIfg
- Viimein pyörä haussa
Pällipetteri kirjoitti:
Ei sulla paljon ole vaihtoehtoja. Paremapaa ääntä ei ole missään pyörässä. http://www.youtube.com/watch?v=zQfI6TPbIfg
Naukuva kimeä kireä ELI YÖKÖTTÄVÄ ÄÄNINEN. Honda ei käynyt...
Pyörä ostettu V-2 ja isot sylinterit.
- Mitäs nyt ostetaa
Minä etsin kanssa pitkäikäistä motskaria talliini.
Haku kriteerit samanmoiset eli kaksisylinteriä, ei kierroskone,iätön ulkonäkö(sulkee luultavasti katepyörät pois),tehoa vähän 60-90hepan molemmin puolin,, mielellään nakupyörä ,ei custom tai enduro
Bandit ,zr-7 ja hornet hyviä mutta se rivinelkku ei käy ja ovat niin herkkiä kierroskoneita että ei käy. Ulkonäkö näissä ok.
Hl 10000€ max
Ehdotuksia? - menolippu--
Mikä pyörä vaan käy loppuelämäksi.
- Laverda-Mies
Riippuu paljonko on pyöristä kokemusta. Jos olet kokenut motoristi ja osaat näprätä, suosittelen kolmesylinteristä Laverdaa 70- tai 80-luvulta. Ajo-ominaisuuksia ei voi mitenkään moittia jos kaikki on huollettu kohdalleen. On kyllä kaikkein munakkaimpia soundeja (etenkin 180-asteisella kampuralla varustetut vanhemmat mallit). Vanhemmat näistä ovat nakuja, uudemmat ovat kyykympiä. Myös kaksisylinterisiäkin löytyy muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta 750cc kokoisena. Kaikki hallintalaitteet ovat hyvin tunnokkaat ja ohjaus vaatii tekniikkaa. Ajo-ominaisuuksiltaa ovat lähempänä epämukavia ratakoneita.
Ei vasta-alkajille, vaatii pientä jatkuvaa huoltoa (kuten muutkin 70-luvun pyörät), mutta ei petä koskaan hyvin huollettuna. Painopiste on aika korkealla. Yksi vakaimmista pyöristä ajaa. Ja ketjutkin siinä kyllä on.
Ette ehkä hae ihan tällaista pyörää, mutta on kyllä yksi maailman sielukkaimmista pyöristä. Kokemisen arvoinen juttu.
http://www.youtube.com/watch?v=DcMtMdFYHyM
http://www.youtube.com/watch?v=hPRBVzlWYA8 Joo, varmasti on Laverda sielukas pyörä ja on siinä "luonnettakin", persoonallisuutta.
Kun mainitsit tuosta painopisteestä, niin ajaessahan korkeampi painopisteinen pyörä on vakaampi, se alhainen, painopiste, helpottaa vain paikallaan käsitellessä ja erittäin hiljaisessa vauhdissa.
Nykyaikaisissa on Triumphilla ja Benellillä kolmisylinterisiä malleja, joissa on luonnetta,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.2402530Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin691796Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä881630- 561599
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin166156190-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1491289Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke2601248- 1731007
Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja56949Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat62847