Moi!

nomand

Nyt vähän neuvoja, kiitos.... Ajattelin nyt viimeinkin ajaa sen A-kortin itelleni ku v****ttaa aina vaan tarikalla istua... Eli siis tausta on tämä: nainen, 37v. 170 cm ja 73 kg haluis nyt sit kokeilla ukon 1200 Sporsterii ja ilmottauduin jo tuonne autokouluunkiin vallan.. Onko toivoa oppia ajamaan HD:llä ku viimesin kokemus on 15-kesäsenä kännissä mopolla? Toki polkupyörällä oon ajellu ja joskus kokeillu kuinka helvetin painava tuo ukon pyörä voikaan olla....Kokemuksia & vinkkejä kuinka mä joskus pääsen nauttimaan siitä vapaudesta yksin.... Kiitos!

4

377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oppii

      autokoulussa opit perus tiedot niin teoria ku ajonkin,mut niillä on tosin kevyempiä pyöriä.mut tuo rauta klöntti on hieman kankeempi ajaa ja hieman kookkaampi,mut malttia ja silmät auki varo kaikkea mikä liikkuu nii hyvä tulee.ja unoha se että nainen olisi aina oikeassa liikenteessä?tulet todella yllättymään miten tyhmiä ja välinpitämättömiä autoilijat ovat liikenteessä.ja tärkein muista aina sivujalka ennenkuin nouset pyörän päältä jos jäät tuon klöntin alle et ilman apua pois pääse. ja ajamista oppii vain ajamalla.

    • kaikkivarattu

      Täällä pari vuotta ajellut akka. Kyllä on toivoa, jos vaan halua riittää. Aluksi ajattelin, että ei tästä mitään tule.. En osaa / uskalla ajaa, mutta kun tarpekksi usein kipuaa pyörän päälle alkaa se sujua. Yksin ajaminen on vaan niin ihanaa. Monta vuotta tulikin selän takana istuttua.

      Kannattaa kortin harjotella autokoulun pyörällä, vaikka omalla saisi ajella. Kaatuminen on kivempi, jos ei ole omaa pyörää alla. Tosiaan, sitten kun kortti on kädessä, paljon ajelua. Vain ja ainoastaan se tuo varmuutta menoon.

      Ei mopon paino vaikuta ajoon missään muodossa. Itse pieni ja siro, mutta mitä "isompi" pyörä sen vakaampi kyyti.

      • hd pääsky

        niin muuten ajokoe pitää ajaa koulun pyörällä.et parempi ajaa teoriat sun muut sillä ja jos sattuu niin ei oma ole heti kappaleina.sitte kauppaa kokeilee mikä on sopiva ja ajoon.on kaikki pyörät niin rukattavissa kuskin mukaan et valinnan varaa on.koulus saa ton ajotuntuman mutta ne kyykkypyörät ja endurot on ihan erilaisii sitte kun toi harrikka ajaa.niin ja hd hemmot aina auttaa omiaan ja muitakin et kysyy neuvoo vaan.


    • Primprenssa70

      Itse olen 40v. nainen ja ajan HD fxr 1340 pyörällä. Tätä ennen minulla oli 1100 Sportti. Joo... opit kyllä ajamaan, nou hätä. Mutta muista aina, että HD:lla ajaminen on asenne laji, tyyliin "aja tunti, korjaa kaks". Ajelin vuosi kaudet "kiinan pyörillä", kunnes ensi kokeilun jälkeen jäin koukkuun harrikkaan. Näitä kahta moottoripyörä lajia ei oikei voi verrata keskenään.
      Oma HD:ni on myös niin rakennettu (ex-mieheni rakentelee pyöriä), että kuka tahansa ei voi mennä sitä korjaamaan, eikä edes ajaa. Tällä säällä se käyttäytyy näin ja kone kylmänä noin. You know...:oD))
      Kiitos ystäväpiirini (isot pojat korjaa), minä pystyn pitämään pyörää. Koska tuollaista vehjettä jos joka toinen viikko pitäisi pajalle viedä, ei minulla olisi yksinkertaisesti varaa pitää sitä.
      Jos siis asennetta ja pitkää pinnaa riittää, niin tervetuloa mukaan tähän maailmaan! Millekään "prinsessalle" tämä laji ei sovi. Itse asun Espoossa. Jos asustelet pääkaupunki seudulla ja haluat joskus ajoseuraa, niin pistä koodia tänne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      260
      2832
    2. 197
      2822
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      67
      2395
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      207
      1886
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1364
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1348
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1307
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      23
      1275
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      49
      1245
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      159
      1162
    Aihe