Mitäs nyt?

mitenkä

Moi!
Olen parikymppinen tyttö ja haluaisin kysellä teidän mielipidettänne asiaan.
Eli tässä mun tarina.

2007 tulin raskaaksi muutoman kuukauden seurustelun jälkeen. Tein silloin abortin. Silloin en todellakaan ollut valmis äidiksi, elämä tosi villiä, eikä opiskeluja tai mitään. Myös äitini kuoli ja ei hirveesti jaksanut vauvat kiinnostaa. Tämän keskeytyksen jälkeen aloin kuitenkin miettimään lapsia, mutta en kuitenkaan katunut aborttia. Ennen tätä raskautta en ollut lasten hankintaa miettinyt ollenkaan, (tyyliin, että sitten joskus.) mutta tämän jälkeen alkoi lasten hankkiminen mietityttää.

No nyt alkuvuodesta sain tietää olevani raskaana ja päätin, ettei aborttia tehdä. Kävin neuvolassa ja sitten ultrassa, jossa paljastui tuulimunaksi. Tehtiin lääkkeellinen tyhjennys ja nyt pyörii vauvat entistä enemmän päässä. En tiedä pitäisikö nyt alkaa yrittämään, vai odotella vielä?
Opinnot on loppusuoralla ja saman miehen kanssa seurustelen edelleen.

Nyt varmaan moni sanoo, että odota vielä, jos et tiedä. :) Mutta jotenkin nää ajatukset "vaivaa" mua päivittäin ja en saa mielenrauhaa, joten olisiko sekään sitten mukavaa odottelua? Tää nyt varmaan on sitä vauvakuumetta!

Olen kyllä miettinyt vauvan tuomia velvollisuuksia ym hankaluuksia, mutta jotenkin ton toisen "raskauden" myötä valmistauduin jo niihin ja kasvoin henkisesti.

Miehestä vielä, että hän on aina sanonut, ettei lapsia. Kun tulin uudestaan raskaaksi, hän oli kauhuissaan, mutta sanoi että voidaan kyllä pitää se. Ja nyt tyhjennyksen jälkeen puhuin pillereiden hakemisesta, niin hän kysyi, että miksi sun niitä pitää syödä?
Ei mies edelleenkään vauvoista hehkuta ja aina hieman ahdistuu, jos puhun niistä, mutta suhtautuminen aivan erilaista kuin ennen!

Pitäiskö vaan nyt kuunnella tunteita ja antaa mennä?

3

477

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaan44

      Vauvakuumeen oireita juu mutta ensinnakin.. jos nainen haluaa lapsia ja mies ei, siita todennakoisesti tulee ongelmia. Oletko oikean kumppanin kanssa? Ehka sinun ensin kannattaisi puhua syvasti miehesi kanssa ja siita etta miksi han ei halua lisaantya kanssasi? Paljon helpompaa nain kuin sen jalkeen kun tietaa olevansa raskaana ja mies tyrkyttamassa aborttia tms. Mutta jos siis sina haluat lapsia ja miehesi viela sanoo ei, olisi mielestani aika kuunnella omaa itseaan. Elaman tarkoitus on lisaantya ja saada oma perhe. Ei naiselta voi lapsia kieltaa.
      Mediassa ym. annetaan ymmartaa etta lapsien hoitaminen ja vastuu heista on niin rankkaa, vaikka todellisuudessa se on painvastaista. Monet nuoret sanovat etta eivat halua pitaa lasta koska haluavat bilettaa ym, mutta kuka jaksaa bilettaa kokoajan? Ja vaikka on aiti, niin silti voi viela bilettaa. Ei lapsi vie elaman hauskuutta pois. Se piristaa elamaa ja tuo uusia kokemuksia. :)
      Eli ensin jos puhuisit miehesi kanssa ja sen jalkeen kun kaikki okei... onnea ;)

      • mitenkä

        Moi!
        Eli mies ei enää vastusta lasten hankintaa, sori jos kirjotin tyhmästi. :)
        Aikasemmin oli kyl ehdoton ei, mutta nyt sanoi, että kyllä me voidaan hankkia. Ja kun oli eka ultra tos tuulimunassa, niin sanoi et oli suuri pettymys kun kohtu olikin tyhjä. Vaikka muka ei lapsia halunnutkaan. :)
        Oli kuulema odotellu, että siellä se nyt on, vaikka se olikin tosi pelottavaa/jännittävää. Eli hyvään suuntaan mieskin tossa kasvoi.


      • Heidi--
        mitenkä kirjoitti:

        Moi!
        Eli mies ei enää vastusta lasten hankintaa, sori jos kirjotin tyhmästi. :)
        Aikasemmin oli kyl ehdoton ei, mutta nyt sanoi, että kyllä me voidaan hankkia. Ja kun oli eka ultra tos tuulimunassa, niin sanoi et oli suuri pettymys kun kohtu olikin tyhjä. Vaikka muka ei lapsia halunnutkaan. :)
        Oli kuulema odotellu, että siellä se nyt on, vaikka se olikin tosi pelottavaa/jännittävää. Eli hyvään suuntaan mieskin tossa kasvoi.

        Minusta on silti aika typerää sanoa tuollatavalla että: "Mutta jos siis sina haluat lapsia ja miehesi viela sanoo ei, olisi mielestani aika kuunnella omaa itseaan. Elaman tarkoitus on lisaantya ja saada oma perhe. Ei naiselta voi lapsia kieltaa." Koska yhdessähän sitä ollaan parisuhteessa joka tarkoittaa sitä, että yksin ei päätetä noin isoja asioita. Jos mies ei ole vielä valmis, niin silloin pitää kunnioittaa toisen tahtoa ja odottaa Antaa miehen sulatella asiaa rauhassa.

        Itse olen nyt rv 30 ja nautin kaikin siemauksin vielä kahdestaan olosta mieheni kanssa, vaikka odotetaanki kovasti maha-asukkia :) Jos susta tuntuu, että haluat ehkä vielä odottaa niin odottakaa vielä hetki. Nauttikaa kun saatte olla kahdestaan ja tehkää sellasia asioita yhdessä joita ette sitten enään kahdestaan voi tehdä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe