Tere!
Haaveissa on rakentaa itse kylpytynnyri. Olen miettinyt paria asiaa,eli miten lämmitysjärjestelmä asennetaan?
Ja toiseksi, millä tynnyri vuorataan sisäpuolelta?
Asiallisista vastauksista etukäteen kiittäen,
Tepe Tynnyri
Kylpytynnyri
7
1038
Vastaukset
- järkeä
Oletko ajatellut säästää vai?.Taloudelliseti hommassa ei ole mitään järkeä,mutta jos haluaa harrastaa,niin sitten.Minkälaisen lämmityksen laitat?uppokamiinan vai ulkopuolisen?.Uppokamiinaan ei tietysti läpivientejä tule.Läpivinnit tulee paljuun suunnilleen samaan kohtaan kuin kamiinassa olevat,eli hommaa kamiina ensin.
- Teeeemu
No ei varmasti ole järkeä, sehän on hillitön vesisyöppö! Mutta eipä siellä ole tarkoituskaan lotrata joka päivä eikä varmasti joka viikkokaan. Ihan harrastuksen takia ja omaksi iloksi. Eli ulkopuolista kamiinaa olen ajatellut, tietysti helpoin vaihtoehto tulee kysymykseen? Jos laitan ulkopuol. kamiinan miten suoritan läpiviennit? Alta vai?
t.Tepe tynnyri - Teeeemu
Olen kuullut sisävuorausaineeksi sopivan alumiini, rosteri tai lasikuitu.Mikä näistä on huokein ja helpoin asennettava?
- Tepelle
Teeeemu kirjoitti:
Olen kuullut sisävuorausaineeksi sopivan alumiini, rosteri tai lasikuitu.Mikä näistä on huokein ja helpoin asennettava?
Kamiina ulkopuolelle niin on paljon helpompi lämmittää ja kerätä tuhkat pois. Tässä yksi linkki jossa on nuo läpiviennit vastakkaisilla puolilla. Se kierrättää vettä koko tynnyrin alueella joten ei tartte melalla sekotella.
Ja näyttää siellä olevan tuollainen muovipinnoitekin puupinnalle. http://www.kylpytynnyri.net/puulammitys.htm - pelaa
Tepelle kirjoitti:
Kamiina ulkopuolelle niin on paljon helpompi lämmittää ja kerätä tuhkat pois. Tässä yksi linkki jossa on nuo läpiviennit vastakkaisilla puolilla. Se kierrättää vettä koko tynnyrin alueella joten ei tartte melalla sekotella.
Ja näyttää siellä olevan tuollainen muovipinnoitekin puupinnalle. http://www.kylpytynnyri.net/puulammitys.htmKamiinan muodostama kierto ei riitä vettä sekoittamaan,toki auttaa muttei riitä.Tuo tubcote pinnoitus on perseestä.Puu elää ja pinnoitteeseen tulee halkeamia jonka jälkeen vesi menee uretaanilakan alle.Tällä tavalla pilaatte tynnyrin lopullisesti.Pitäisi kieltää koko lakkaus.
- juustolainen
pelaa kirjoitti:
Kamiinan muodostama kierto ei riitä vettä sekoittamaan,toki auttaa muttei riitä.Tuo tubcote pinnoitus on perseestä.Puu elää ja pinnoitteeseen tulee halkeamia jonka jälkeen vesi menee uretaanilakan alle.Tällä tavalla pilaatte tynnyrin lopullisesti.Pitäisi kieltää koko lakkaus.
tätä uppokamiinaa! meillä ollut palju parisen vuotta ja nyt lähtee kamiina vaihtoon. talvella lämmitysaika oli lähes 7 tuntia. Ulkopuolelle teetän kamiinan paikallisella pajalla. Tossa vesikierrossa on kyllä varmasti asiaa. Meillä ainakin uppokamiinalla oli lämpötilaerot aikamoiset eri puolilla tynnäriä. Potkia piti vesi sekaisin jottei varpaat jäätyneet.
- tynnyri....
Kaikkein edullisimmin saat tynnyrin pontatusta laudasta. Voit käyttää lattialautaa tai raakaponttia, jolloin ulkopuoli on sahapintainen. Metallivanteet pitävät tynnyrin kasassa, pohja sovitetaan sisäpuolelle tehtävään uraan.
Sellaisen pystyy tekemään itse aika edullisista tarpeista. Hienommissa vempeleissä on alumiininen sisäosa, mutta ei sellaista tarvitse välttämättä.
Lämmityksestä on esimerkkejä valmistynnyreissä. Yksi mahdollisuus on käyttää tavanomaista alumiinista käyttövesipatteria ja kytkeä se ulkopuoliseen lämmittimeen.
Huonompiakin harrastuksia löytyy kuin tynnyrin värkkääminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123970MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822071Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5491647Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin861323Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671107Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331038Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt215909Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3828