Olen nyt rv14 ja odottelen ensimmäistä lastani. Olen vasta 18-vuotias ja raskauden myötä jalkoihini, selkääni, käsiini ja kasvoihini on ilmestynyt huomattavasti lisää katkenneita verisuonia. Muualla ne eivät pahemmin haittaa (vielä) kuin kasvoissa. Kärsinkö couperosaihosta vai mitä tämä mahtaa olla ??? Jaloissa tuntuu sillointällöin ihon alla outoa ''paineen tunnetta'' liittyykö se katkenneisiin verisuoniini ? Onko muilla tätä ongelmaa, olisin kiitollinen jos saisin vinkkejä kuinka estää verisuonien lisääntyminen....Ennen raskautta poskissani oli pari katkennutta verisuonta, nyt niitä on nenässä, poskissa häiritsevästi ja muualla kasvoissa joissa ei ennen ollut.....auttakaa :(
Katkenneet verisuonet !!!!!
2
1482
Vastaukset
- ......
Mun tietääkseni raskaus vain ohentaa ihoa ja silloin ne suonet näkyy helpommin kasvoissa. jalkoihin niitä (ns. luutasuonia) taas tulee eri syistä. onko suvussasi suonikohjuja? Katso äitisi ja isäsi jalkoja niin tiedät tulevaisuuden...
Kaikki saa laserilla/vaahtohoidolla pois mut maksaa sikana... - lichy-
Tuosta sinun jalkojen paineen tuntemisesta suosittelen käymään lääkärissä ja verikokeissa. Sain itse syvävaltimotukoksen pohkeeseeni viime syksynä ja siihen liittyi ekana oireena juuri tuo paineen tunne ja tukoksen riski on suurempi raskauden aikana.
En toki ole varma onko sinun tapauksessa siitä kysymys, mutta suosittelen käymään pikaisesti terveyskeskuksessa varaamassa aikaa ja sitten verikokeisiin, sieltä se selviää.
Noista katkenneista verisuonista en osaa sanoa mitään, mutta toivotaa et kaikki sujuu hyvin ! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073215GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831152
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531092Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351032- 67878
- 45867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862- 53857
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24851