Viime kesänä syysleimupenkkini tuotti pettymyksen, sillä se ei kasvattanut kuin muutaman varren. Jostain olen kuullut, ettei syysleimua kannattaisi panna enää samalle paikalle missä se on aiemmin kasvanut. Pitääkö tämä paikkansa? Pitääkö minun siis laittaa uudet syysleimut eri penkkiin kasvamaan ensi kesänä??
Syysleimun paikanvaihto?
3
417
Vastaukset
- kasvattaja
En ole moista kuullut, omat syysleimuni ovat olleet samassa paikassa nyt yli 20 vuotta ja aina yhtä upeasti ne kukkivat. Omani kasvavat kohopenkissä ja varret leikkaan vasta syksyllä.
Oisko mullassa jokin vika, vai etkö ole antanut yhtään lannoitusta ??- Leimukki
Kiitos vastauksestasi, kasvattaja! Tuosta lannoituspuolesta en osaa sanoa mitään, sillä itse asiassa muutimme nykyisen kotiimme vasta viime kesän loppupuolella. Mutta jos syysleimut ovat menestyneet jossain paikassa jopa parikymmentä vuotta yhteen menoon, niin enpä sitten turhaan rupea vaihtelemaan penkkiä! Vähän lisää täydennystä penkkiin - ja sitä ennen kasvuvoimaa multaan niin jospahan alkaa penkki kukoistaa.
- paremmaksi
Miksi panisit samaan paikkaan, missä entisetkään ei viihtyneet? Todennäköisesti maa ei ole ollut mieluinen, syysleimu viihtyy runsasravinteisessa maassa jossa ei seiso vesi. Kovin paahteinen paikka ei myöskään ole hyvä. Siirrä vanhat muualle ja pistä niiden joukkoon jokunen uusi, tai käännä entinen paikka, lannoita ja pane uutta multaa sekaan ennen istutusta..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2434223Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1182681Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412432Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?821477Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1161466- 481189
- 781107
- 59983
- 45976
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En171951