Semel/Sagem

xl

Minua ihmetyttää tämä jatkuva mekastus näillä sivuilla semelin ja sagemin toimimattomuudesta.
Minulla itselläni on nyt ollut ks.laitteet puolitoista vuotta ja kaikki on pelannut moitteetta.
Olen seurannut mitaxin ja pointin omaavia autoilijoita ja siellä sitä vasta näyttää olevan ongelmia,ei lähde maksujen purku ym.ym.
Minun hermoilla pointti olisi lentänyt jokeen monta kertaa.

57

2848

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Espxxx

      Itselläni point/mitax yhdistelmä. Toimii loistavasti. Tulee myös vahvistukset ok menneistä maksuista ja tilitykset tilillä juuri niin kuin pankit/luottokortti yhtiöt luvanneet. Selkeinä köntteinä kuten itse lähettänyt ne eteenpäin. Koko paketti oli edullisempi kuin pelkkä sagem.
      Aikaisempi semel/saagem yhdistelmä täysin tolkuton, ei mitään selkoa mitä tulee ja milloin. Osaa odotellaan edelleen...
      Käytettäessä sagem hidas,epävakaa, epävarma. Samoin asiakaspalvelu semelillä. Suoraan sanoen ei ole. Pointilla ystävällistä ja nopeata jos jotain tarvetta edes käydä.
      Ikävä kyllä jouduin jättämään myös sen järjestelmän saadakseni ajovälityksen auki ja pysymään edes päällä. Kalliiksi tulee oleminen lähitaksin puupäiden välityksessä ja saattaa olla että jään pian pois siitä. Metsään menee ja taksiliitto muuta tee kun seuraa sivusta...

      • tuulastelija

        Meilläpäin järvi täynnä paikallisten kuskien semelin laitteita. Paikalliset kalastajat jo hieman nyreissään kun rikkovat vielä verkotkin.
        Samaan järveen mahtuu ne teidän etelän taksipäättäjätkin. Saavatpahan kalastajat tulevina vuosina sitte ankeriastakin;)
        Ihan vaan uteliaisuuttani;
        1. Miksiköhän lähes kaikkialla muualla kaupat,kioskit ym vaihtaneet sagemin pois?
        2.Miten on mahdollista että maksoitte siitä 1800 ja rapiat asennettuna ja n.40/kk kun vaikkapa Elisa kauppaa maksupäätettä oikein radiomainoksessa alle 30/kk sisältäen laitteen ja purun? Kuten myös se pointti.
        Taksikuskit, mahdollisesti suomen tyhmin/vedätettävin ammattikunta?
        Kuulin tosta mittareiden virheellisestä ohjelmoinnista myös. Voiko olla ettei purkuraportteja saa jos ei kerran itse semelikään ole varma, meneekö kaikki ihan oikein? Oppineet varmaankin että virheitä sattuu ja mitä vähemmän asiakas tietää, sen parempi....


      • MaxiTaaxi

        Vai ajoi routa porsaan kotiin?


    • S/M

      Ihan aluksi, ajatko itse taksiasi koskaan?
      Oletko pystynyt tarkistamaan tilitykset järjellisessä ajassa ja ovatko olleet oikein? vai kuulutko niihin jotka luottavat semelii? Muistaakseni 2-3 vuotta sitten semelin mittarit hukkasi monen autoilijan rahaa useita tonneja.. Ja semel ei käsittääkseni ottanut mitään vastuuta omista ohjema virheistä.
      Uskotko joulupukkiin?

      • xl

        Ajoin viime vuonna itse 100000 km.joten se siitä.
        Myönnän toki sen että tilitysten seurannassa piti olla tarkkana, mutta luottokunnan sähköisen asioinnin sivuilla saa tiliotteen näkyviin josta voi mainiosti seurata tilityksiä.
        Nyt kun helmikuussa luottokunta teki päätöksen että rahat ovat siellä n.kaksi päivää niin sekin helpottaa seurantaaa.
        Onhan se kalliimpi pitää kuin pointti, mutta monella taitaa se neljäkymppiä mennä kuussa paljon turhempaankin.ja nekin menee verovähennyksiin.


      • eurotaksi
        xl kirjoitti:

        Ajoin viime vuonna itse 100000 km.joten se siitä.
        Myönnän toki sen että tilitysten seurannassa piti olla tarkkana, mutta luottokunnan sähköisen asioinnin sivuilla saa tiliotteen näkyviin josta voi mainiosti seurata tilityksiä.
        Nyt kun helmikuussa luottokunta teki päätöksen että rahat ovat siellä n.kaksi päivää niin sekin helpottaa seurantaaa.
        Onhan se kalliimpi pitää kuin pointti, mutta monella taitaa se neljäkymppiä mennä kuussa paljon turhempaankin.ja nekin menee verovähennyksiin.

        Toki luottokunta hommansa hoitaa. Luottokunta asian tasalla toisin kuin tämä maksujenvälittäjä semel. Tai pakkomyyty laite sagem. Miten on mahdollista että takseille myydään aina sitä paskinta ja vanhentunutta tekniikkaa ylihintaan? Samoin kävi tämän lähitaksin navin kanssa. Täysin vanhentunut laite,kartat ym. Ja hinta oli moninkertainen mitä jos vapaasti olisi saanut ostaa. Ja kaikki tapahtuu muutaman mulkeron laatimilla pelisäännöillä...
        Ja aina menevät omat päättäjät semelin puolelle. Aivan kuten tässä väärien taksojen asiassa; "ei semelissä mitään vikaa ollut, se oli autoilijoiden oma vika".
        Ja kun maksut ei oikein kulje semelillä" Ei semelissä mitään vikaa ole, se tökkii luottokunnassa"
        Suoraan sanoen uskon enemmän joulupukkiin kuin näihin lähitaksin päättäjiin...


      • nyyh nyyh...
        eurotaksi kirjoitti:

        Toki luottokunta hommansa hoitaa. Luottokunta asian tasalla toisin kuin tämä maksujenvälittäjä semel. Tai pakkomyyty laite sagem. Miten on mahdollista että takseille myydään aina sitä paskinta ja vanhentunutta tekniikkaa ylihintaan? Samoin kävi tämän lähitaksin navin kanssa. Täysin vanhentunut laite,kartat ym. Ja hinta oli moninkertainen mitä jos vapaasti olisi saanut ostaa. Ja kaikki tapahtuu muutaman mulkeron laatimilla pelisäännöillä...
        Ja aina menevät omat päättäjät semelin puolelle. Aivan kuten tässä väärien taksojen asiassa; "ei semelissä mitään vikaa ollut, se oli autoilijoiden oma vika".
        Ja kun maksut ei oikein kulje semelillä" Ei semelissä mitään vikaa ole, se tökkii luottokunnassa"
        Suoraan sanoen uskon enemmän joulupukkiin kuin näihin lähitaksin päättäjiin...

        Voi juutas, eikö vieläkään näiden vuosien jälkeen mene perille?

        "Täysin vanhentunut laite,kartat ym. Ja hinta oli moninkertainen mitä jos vapaasti olisi saanut ostaa."

        Ei kukaan siitä navigaattorista mitään maksanut, vaan ajovälituslaitteistosta, jonka näyttönä toimi sama VDO:n näyttö. Navigaattori itsessään ei ole mikään ajovälityslaitteiston osa. Silloin kun kyseinen laite tuli, ei Suomesta edes ollut parempia karttoja olemassa kummallakaan valmistajalla Teleatlaksella eikä Navteqilla. Onneksi niihin uusiin myllyihin ei edes tule koko navia, niin saa jokainen ostaa itse sellaisen kun haluaa, niin lopuu tämä ikuinen marina. Mistään et muuten saa "vapaasti" ostaa moista laitetta, sen navigaattorin kylläkin:)


      • ! ! !
        nyyh nyyh... kirjoitti:

        Voi juutas, eikö vieläkään näiden vuosien jälkeen mene perille?

        "Täysin vanhentunut laite,kartat ym. Ja hinta oli moninkertainen mitä jos vapaasti olisi saanut ostaa."

        Ei kukaan siitä navigaattorista mitään maksanut, vaan ajovälituslaitteistosta, jonka näyttönä toimi sama VDO:n näyttö. Navigaattori itsessään ei ole mikään ajovälityslaitteiston osa. Silloin kun kyseinen laite tuli, ei Suomesta edes ollut parempia karttoja olemassa kummallakaan valmistajalla Teleatlaksella eikä Navteqilla. Onneksi niihin uusiin myllyihin ei edes tule koko navia, niin saa jokainen ostaa itse sellaisen kun haluaa, niin lopuu tämä ikuinen marina. Mistään et muuten saa "vapaasti" ostaa moista laitetta, sen navigaattorin kylläkin:)

        navim osuus muistaakseni 2400 egee.
        Ai ei ollut parempia karttoja? Et sitten huomannut katsoa vaikka paikallisen city-marketin tiskiltä?


      • joo joo,,,,
        ! ! ! kirjoitti:

        navim osuus muistaakseni 2400 egee.
        Ai ei ollut parempia karttoja? Et sitten huomannut katsoa vaikka paikallisen city-marketin tiskiltä?

        Usko nyt pässi, että navigaattorista ei moista hintaa maksettu. Se, että ajovälitys näkyy navigaattorin näytöltä on ihan eri asia. Ajovälitys on siellä comlinkissä, jonka tiedot näkyy siinä samassa näytössä. Antaako rautakanki periksi enemmin, kun sä asian tajuat?


      • vitun urpo
        joo joo,,,, kirjoitti:

        Usko nyt pässi, että navigaattorista ei moista hintaa maksettu. Se, että ajovälitys näkyy navigaattorin näytöltä on ihan eri asia. Ajovälitys on siellä comlinkissä, jonka tiedot näkyy siinä samassa näytössä. Antaako rautakanki periksi enemmin, kun sä asian tajuat?

        muuten maksettiin. Etkö sä vompatti muista yhtään näiden meidän neropattien keksimiä pakollisia ostoksia? Voitko väittää että tämä navigaattori ja sen kartat oli paras mahdollinen silloin ja että esim nykyisin voisi olla ajovälityksessä mukana ilman tätä lähes 15000 mk maksanutta paskaa? Muistaakseni siinä semel/lähitaksi pakko-ostotarjouksessa luki että lite-versioon ei voi liittää sagemia. Mikä sekin osoittautunut täysin paskaksi!
        Joku väitti täällä että mittari hukkasi rahat. Tämä saakemi se vasta autoilijoiden rahoja hukkaakin! Vieläkin on osa viime vuoden tilityksistä tulematta!
        Keksi nyt neropatti miksi vuonna 2008 ja 2009 luottokorttiyhtiöiltä saamissani lapuissa olevat tilityssummat ovat HUOMATTAVASTI pienempiä kuin mitä se rahoja hukkaava semel-mittari kertoo korteilla maksetuksi !
        Rautakangista puheenollen sellainen on varmaan työnnetty lähitaksissa näistä asioista päättäville perseestä sisään alkaessaan hoitamaan yhteisiä asioita. Yhtä joustavaa on yhteistoiminta ja asiosta sopiminen heidän kanssaan...


      • --------:)
        vitun urpo kirjoitti:

        muuten maksettiin. Etkö sä vompatti muista yhtään näiden meidän neropattien keksimiä pakollisia ostoksia? Voitko väittää että tämä navigaattori ja sen kartat oli paras mahdollinen silloin ja että esim nykyisin voisi olla ajovälityksessä mukana ilman tätä lähes 15000 mk maksanutta paskaa? Muistaakseni siinä semel/lähitaksi pakko-ostotarjouksessa luki että lite-versioon ei voi liittää sagemia. Mikä sekin osoittautunut täysin paskaksi!
        Joku väitti täällä että mittari hukkasi rahat. Tämä saakemi se vasta autoilijoiden rahoja hukkaakin! Vieläkin on osa viime vuoden tilityksistä tulematta!
        Keksi nyt neropatti miksi vuonna 2008 ja 2009 luottokorttiyhtiöiltä saamissani lapuissa olevat tilityssummat ovat HUOMATTAVASTI pienempiä kuin mitä se rahoja hukkaava semel-mittari kertoo korteilla maksetuksi !
        Rautakangista puheenollen sellainen on varmaan työnnetty lähitaksissa näistä asioista päättäville perseestä sisään alkaessaan hoitamaan yhteisiä asioita. Yhtä joustavaa on yhteistoiminta ja asiosta sopiminen heidän kanssaan...

        "Tämä saakemi se vasta autoilijoiden rahoja hukkaakin! Vieläkin on osa viime vuoden tilityksistä tulematta!"

        Todista, että hukkaa, niin uskon. Yhtään lanttia ei ole multa kirjanpitäjän mukaan hävinnyt. Rahan kierto näiden uusien korttien tulon myötä kylläkin hidastunut mutta mitään ei ole jäänyt saamatta. Niin ja tällä kirjanpitäjällä on useita autoilijoita asiakkaana, keltään ei ole hävinnyt mitään.

        Toisaalta ei tämmöiset "mun rahat hukkuu" jutut mitään uutta ole. Jokaisen laman aikana sama mantra ja epäilys:)


      • protaaaaaaaa
        --------:) kirjoitti:

        "Tämä saakemi se vasta autoilijoiden rahoja hukkaakin! Vieläkin on osa viime vuoden tilityksistä tulematta!"

        Todista, että hukkaa, niin uskon. Yhtään lanttia ei ole multa kirjanpitäjän mukaan hävinnyt. Rahan kierto näiden uusien korttien tulon myötä kylläkin hidastunut mutta mitään ei ole jäänyt saamatta. Niin ja tällä kirjanpitäjällä on useita autoilijoita asiakkaana, keltään ei ole hävinnyt mitään.

        Toisaalta ei tämmöiset "mun rahat hukkuu" jutut mitään uutta ole. Jokaisen laman aikana sama mantra ja epäilys:)

        "Niin ja tällä kirjanpitäjällä on useita autoilijoita asiakkaana, keltään ei ole hävinnyt mitään."
        Ei ole joo mutta itse kirjanpitäjä on kadonnut...
        Sun kannattaa käydä yhdistyskokouksissa. Niissä on joka kerta useita joilta tilityksiä kateissa ja jotka todellakin ovat tarkistaneet asian. Ei arvailleet kuten sinä tai semel oy
        . suurin osa autoilijoista tietenkin joutuu arvailemaan koska näistä lähetyseristä on mahdotonta saada selvää.
        Oma epäilykseni on että puuttuu ja paljon. Tosin itse en ole pystynyt tarkistamaan miten on. Yksikertaisesti liian vaativaa ja aikaavievää. Joutuu käymään joka klipsin läpi ja varmaankin maksujenvälittäjän tarkoituskin jottei virheitä löydetä?
        Semelillä ollut aikaisemminkin rahan kadotushommia, se kun mittarit kävi miten kävi? Uskomatonta että valittiin juuri sellainen talo maksupäätteiden toimittajaksi mikä ei osaa edes toimivia mittareita tehdä!


      • ei älliä moisessa.
        protaaaaaaaa kirjoitti:

        "Niin ja tällä kirjanpitäjällä on useita autoilijoita asiakkaana, keltään ei ole hävinnyt mitään."
        Ei ole joo mutta itse kirjanpitäjä on kadonnut...
        Sun kannattaa käydä yhdistyskokouksissa. Niissä on joka kerta useita joilta tilityksiä kateissa ja jotka todellakin ovat tarkistaneet asian. Ei arvailleet kuten sinä tai semel oy
        . suurin osa autoilijoista tietenkin joutuu arvailemaan koska näistä lähetyseristä on mahdotonta saada selvää.
        Oma epäilykseni on että puuttuu ja paljon. Tosin itse en ole pystynyt tarkistamaan miten on. Yksikertaisesti liian vaativaa ja aikaavievää. Joutuu käymään joka klipsin läpi ja varmaankin maksujenvälittäjän tarkoituskin jottei virheitä löydetä?
        Semelillä ollut aikaisemminkin rahan kadotushommia, se kun mittarit kävi miten kävi? Uskomatonta että valittiin juuri sellainen talo maksupäätteiden toimittajaksi mikä ei osaa edes toimivia mittareita tehdä!

        että onko tullut tilille,mutta jos laskee luottokunnan tilitykset ja vertaa niitä pankin tiliotteeseen,niin heittoa tulee, koska kaupunki pankkikortit ei mene luottokunnan kautta näin olen ymmärtänyt,vai olenko väärässä.jokatapauksessa sekavaa on.


      • XL
        protaaaaaaaa kirjoitti:

        "Niin ja tällä kirjanpitäjällä on useita autoilijoita asiakkaana, keltään ei ole hävinnyt mitään."
        Ei ole joo mutta itse kirjanpitäjä on kadonnut...
        Sun kannattaa käydä yhdistyskokouksissa. Niissä on joka kerta useita joilta tilityksiä kateissa ja jotka todellakin ovat tarkistaneet asian. Ei arvailleet kuten sinä tai semel oy
        . suurin osa autoilijoista tietenkin joutuu arvailemaan koska näistä lähetyseristä on mahdotonta saada selvää.
        Oma epäilykseni on että puuttuu ja paljon. Tosin itse en ole pystynyt tarkistamaan miten on. Yksikertaisesti liian vaativaa ja aikaavievää. Joutuu käymään joka klipsin läpi ja varmaankin maksujenvälittäjän tarkoituskin jottei virheitä löydetä?
        Semelillä ollut aikaisemminkin rahan kadotushommia, se kun mittarit kävi miten kävi? Uskomatonta että valittiin juuri sellainen talo maksupäätteiden toimittajaksi mikä ei osaa edes toimivia mittareita tehdä!

        Juuri tarkistin tililleni tulleet roposet, ja kaikki oli tullut mitkä pitikin. Nyt on helppo katsoa kun ne tulee kahden -kolmen päivän sisällä tilille. Tietenkin jos on perjantaina kortilla maksettu niin voi mennä keskiviikkoonkin. Pitäkää ajovuororaportit tallessa ja seuraavan kerran tilillä käydessä vilkaiskaa, niin ei ole vaikeaa.
        Meillä täällä pohjoisessa ei ole mitään lähitaksi organisaatioita joka vois määrätä mitä mittaria tai kortinlukijaa kukin käyttää. Kyydinvälitys toimii mobisoftin ohjelmalla ja hyvin pelaa.
        Minulla on edelleen semelin taksamittari ja sagemi ja pidän sitä vallan paljon parempana kuin point/ mitaxia.
        Olen paljon käyttänyt ennen mitax/pointtia ja en ainakaan omaan autoon sellaista laita.
        aamuisin kun auto on kylmä, menee pointilta puoli tuntia ennen kuin se lämpenee. Sagem toimii vaikka heti.
        Mitaxissa täytyy painaa kahta nappia yhtäaikaa että saa jonkin kuitin. Ja mielellään vielä oikeassa järjestyksessä.
        Semel on huomattavasti käyttäjäystävällisempi.
        On mitaxi miehet itsekin sen myöntäneet.


      • 01xxx0
        XL kirjoitti:

        Juuri tarkistin tililleni tulleet roposet, ja kaikki oli tullut mitkä pitikin. Nyt on helppo katsoa kun ne tulee kahden -kolmen päivän sisällä tilille. Tietenkin jos on perjantaina kortilla maksettu niin voi mennä keskiviikkoonkin. Pitäkää ajovuororaportit tallessa ja seuraavan kerran tilillä käydessä vilkaiskaa, niin ei ole vaikeaa.
        Meillä täällä pohjoisessa ei ole mitään lähitaksi organisaatioita joka vois määrätä mitä mittaria tai kortinlukijaa kukin käyttää. Kyydinvälitys toimii mobisoftin ohjelmalla ja hyvin pelaa.
        Minulla on edelleen semelin taksamittari ja sagemi ja pidän sitä vallan paljon parempana kuin point/ mitaxia.
        Olen paljon käyttänyt ennen mitax/pointtia ja en ainakaan omaan autoon sellaista laita.
        aamuisin kun auto on kylmä, menee pointilta puoli tuntia ennen kuin se lämpenee. Sagem toimii vaikka heti.
        Mitaxissa täytyy painaa kahta nappia yhtäaikaa että saa jonkin kuitin. Ja mielellään vielä oikeassa järjestyksessä.
        Semel on huomattavasti käyttäjäystävällisempi.
        On mitaxi miehet itsekin sen myöntäneet.

        Vertaa niitä lappuja kun tulee vuoden vaihtuessa luottokunnalta,dinersiltä ja amexilta siihen minkä otat mittarista(vuosiraportti).
        Omissa autoissani toisessa semel/sagem toisessa mitax/point.
        Tein sen molemmille järjestelmille ja myös itselläni oli kova heitto semel/sagemissa. Ja nyt hieman riepoo....
        Mitä välittäjiä sulla on siellä pohjoisessa välissä? Voihan se olla että siellä Vantaalla liian mutkikas roposten tie kun välissä touhuaa lähitaksi ja semel? Osa jää matkalle.
        Mobisoftista myös itse kuullut ja nähnyt. Kaikki kehuneet ja näkemäni perusteella vaikuttaa asialliselta laitteelta.
        Semel/mitaksi keskustelua en allekirjoita. Semelissä pitää painaa kolmea nappia että saa lisämaksut päälle;) Myöskin oikeassa järjestyksessä....
        Lisäksi semelit "vanhenee" 2011 mitaksi 2016.
        Semelin hintalapussa 1000 ylimääräistä ja sagemissa koko hinta 1650. Lisäksi semilin käytöstä "hoitomaksu" mitaksi ei.
        Pointti herännyt itselläni joka aamu virkeästi, sagemi pilkkii edelleen jossain korjaamolla.
        Semelin "käynnistys" kestää huomattavasti pisempään kuin toisen.
        Semelin virrakulutus huima ja kun sen sulkeminen vielä luppoajaksi pitkällistä mahdoton virtasyöppö.
        Lisäksi niitä "kärvähtänyt" useita viimeaikoina meilläpäin..
        Pidän mitaksia huomattavasti käyttövarmempana ja ok, yksinkertaisempana kuin semeliä.
        Käyttäjäystävällisempi kun ottaa huomioon että jos ajanut vain semelillä vie mahdollisesti 1-2 päivää kun alkaa ymmärtämään mitä saa mistäkin.
        Sagemista; Kuinka voi olla mahdollista että maksutapahtumat kestävät aina niin tolkuttoman kauan? Välittäjänä semel.
        Pointilla joutuisaa. Välittäjänä point oy.
        asiakaspalvelu; semel----- point
        reskontran hoito; semel/sagem--- (lähes mahdotonta), point

        Minkä hintaiseksi se mobisofti muuten tuli ? Vai vuokralaite?

        Lähitaksi-organisaatio kaiken lukemani ja kuulemani perusteella vaikuttaa aivan natsi hommeleilta ja tulee vaan mieleen onko keskus autoja ja asiakkaita varten vai autot ja asiakkaat keskusta varten? Kumpi tuli ensin muna vai kana? Kuinkahan kauan saa äijiä kuristaa ennenkuin huomaavat vaihtaa ukkoja vetovuoroon...


      • hoono soomi
        --------:) kirjoitti:

        "Tämä saakemi se vasta autoilijoiden rahoja hukkaakin! Vieläkin on osa viime vuoden tilityksistä tulematta!"

        Todista, että hukkaa, niin uskon. Yhtään lanttia ei ole multa kirjanpitäjän mukaan hävinnyt. Rahan kierto näiden uusien korttien tulon myötä kylläkin hidastunut mutta mitään ei ole jäänyt saamatta. Niin ja tällä kirjanpitäjällä on useita autoilijoita asiakkaana, keltään ei ole hävinnyt mitään.

        Toisaalta ei tämmöiset "mun rahat hukkuu" jutut mitään uutta ole. Jokaisen laman aikana sama mantra ja epäilys:)

        Ma yhdistyskokous vantaalla ja muutama "hukkutapaus" varmasti nousee esiin, kuten joka kerta viime aikoina. Tosin rami heittää että kyllä ne sieltä tulee. Ja eteenpäin...


      • el Mika
        01xxx0 kirjoitti:

        Vertaa niitä lappuja kun tulee vuoden vaihtuessa luottokunnalta,dinersiltä ja amexilta siihen minkä otat mittarista(vuosiraportti).
        Omissa autoissani toisessa semel/sagem toisessa mitax/point.
        Tein sen molemmille järjestelmille ja myös itselläni oli kova heitto semel/sagemissa. Ja nyt hieman riepoo....
        Mitä välittäjiä sulla on siellä pohjoisessa välissä? Voihan se olla että siellä Vantaalla liian mutkikas roposten tie kun välissä touhuaa lähitaksi ja semel? Osa jää matkalle.
        Mobisoftista myös itse kuullut ja nähnyt. Kaikki kehuneet ja näkemäni perusteella vaikuttaa asialliselta laitteelta.
        Semel/mitaksi keskustelua en allekirjoita. Semelissä pitää painaa kolmea nappia että saa lisämaksut päälle;) Myöskin oikeassa järjestyksessä....
        Lisäksi semelit "vanhenee" 2011 mitaksi 2016.
        Semelin hintalapussa 1000 ylimääräistä ja sagemissa koko hinta 1650. Lisäksi semilin käytöstä "hoitomaksu" mitaksi ei.
        Pointti herännyt itselläni joka aamu virkeästi, sagemi pilkkii edelleen jossain korjaamolla.
        Semelin "käynnistys" kestää huomattavasti pisempään kuin toisen.
        Semelin virrakulutus huima ja kun sen sulkeminen vielä luppoajaksi pitkällistä mahdoton virtasyöppö.
        Lisäksi niitä "kärvähtänyt" useita viimeaikoina meilläpäin..
        Pidän mitaksia huomattavasti käyttövarmempana ja ok, yksinkertaisempana kuin semeliä.
        Käyttäjäystävällisempi kun ottaa huomioon että jos ajanut vain semelillä vie mahdollisesti 1-2 päivää kun alkaa ymmärtämään mitä saa mistäkin.
        Sagemista; Kuinka voi olla mahdollista että maksutapahtumat kestävät aina niin tolkuttoman kauan? Välittäjänä semel.
        Pointilla joutuisaa. Välittäjänä point oy.
        asiakaspalvelu; semel----- point
        reskontran hoito; semel/sagem--- (lähes mahdotonta), point

        Minkä hintaiseksi se mobisofti muuten tuli ? Vai vuokralaite?

        Lähitaksi-organisaatio kaiken lukemani ja kuulemani perusteella vaikuttaa aivan natsi hommeleilta ja tulee vaan mieleen onko keskus autoja ja asiakkaita varten vai autot ja asiakkaat keskusta varten? Kumpi tuli ensin muna vai kana? Kuinkahan kauan saa äijiä kuristaa ennenkuin huomaavat vaihtaa ukkoja vetovuoroon...

        "Lisäksi niitä "kärvähtänyt" useita viimeaikoina meilläpäin.."

        Semelin mittareissa ei tahdo ne virtalähteet oikein kestää. Se kärvähtää ja silloin häviää kaikki muistista...

        "Kuinka voi olla mahdollista että maksutapahtumat kestävät aina niin tolkuttoman kauan?"

        Monen koneen kautta kulkee korttimaksut, tulee useita mutkia joihin voi jäädä tilttiin...Ja kun alkumatka vielä onnettoman hidasta gprs-linjaa pitkin. Ja kaikilla yhtä aikaa.

        "Lähitaksi-organisaatio kaiken lukemani ja kuulemani perusteella vaikuttaa aivan natsi hommeleilta "

        Lähitaksissa ei ole ymmärretty että maailma muuttuu ja muutkin osaavat ajatella kuin pelkkä toimiva johto.

        "Minkä hintaiseksi se mobisofti muuten tuli ?"
        Vaihtoehtoja antavia järjestelmiä löytyy myös Suomesta.
        http://www.mobisoft.fi/www_finnish/taxibook.php


      • ikuinen opiskelija
        nyyh nyyh... kirjoitti:

        Voi juutas, eikö vieläkään näiden vuosien jälkeen mene perille?

        "Täysin vanhentunut laite,kartat ym. Ja hinta oli moninkertainen mitä jos vapaasti olisi saanut ostaa."

        Ei kukaan siitä navigaattorista mitään maksanut, vaan ajovälituslaitteistosta, jonka näyttönä toimi sama VDO:n näyttö. Navigaattori itsessään ei ole mikään ajovälityslaitteiston osa. Silloin kun kyseinen laite tuli, ei Suomesta edes ollut parempia karttoja olemassa kummallakaan valmistajalla Teleatlaksella eikä Navteqilla. Onneksi niihin uusiin myllyihin ei edes tule koko navia, niin saa jokainen ostaa itse sellaisen kun haluaa, niin lopuu tämä ikuinen marina. Mistään et muuten saa "vapaasti" ostaa moista laitetta, sen navigaattorin kylläkin:)

        Onko tää sama pölvästi joka nyt kuvittelee olevansa joku kuru kehitellyt nää edelliset vehkeetki?
        Kuulin Vouhon touhuavan tätä teidän uutta järjestelmää. Taitaa olla että se mittarin taannoinen virhekin oli sen käsialaa. Täysin onneton pelle. Pullapoika jo lapsena.
        Äiskä ja iskä osti kaiken maailman lelut ja pökäle leikki nörttiä. Nyt armollisesti Tj;n ikiomana "tietotekniikan konsulttina".
        Nyt ikäväkseni saanut kuulla että tällä kertaa maksajina toimii taksikuskit...
        Eikö todellakaan taksit löydä jotain alan osaavaa että ei tarvitsisi olla kuin osuuskaupan väki; kaikki tehdään itse, maksoi mitä maksoi.
        Vouho ei ole ikänä ymmärtänyt mitään realiteettejä todellisesta elämästä.


    • vittu perkele"!#£

      Toimimattomuus loppuu kun vaihdetaan taas maksupäätettä lähitaksissa. Huhujen mukaan eivät saa sitä uutta järjettömän kallista ajovälityslaitetta autoihin kun se ei suostu toimimaan yhteen sen saagemin kanssa. Laitteenhan piti tulla jo yli vuosi sitten mutta enterin painajat semelillä eivät yksinkertaisesti saa sitä toimimaan kuten eivät saaneet sagemiakaan vakaaksi edes takseissa.
      Tolpilla huhutaan jo uusien datapäätteiden mukana tulevan myös maksupäätteen joten olipa hyvä ostos tuo saakemi!!!
      Toivottavasti ne uudet(joskus ehkä sitten tulevat) eivät syö autoilijoiden tuloja kuten nämä edelliset hevosmiesten tietotoimiston mukaan tekivät!

      • joo joo läppä

        Kyllä on taas niin paksua "kiasma TT:n" juttua, ettei voi kun nauraa ja räkäsesti. Älkää nyt hyvät ihmiset kaikkea jööttiä uskoko. Ai niin, mistä muuten tiedät mitä se järjestelmä maksaa? Niitä, kun ei myydä, vaan vuorataan kuten HTD.


      • kiasman tt
        joo joo läppä kirjoitti:

        Kyllä on taas niin paksua "kiasma TT:n" juttua, ettei voi kun nauraa ja räkäsesti. Älkää nyt hyvät ihmiset kaikkea jööttiä uskoko. Ai niin, mistä muuten tiedät mitä se järjestelmä maksaa? Niitä, kun ei myydä, vaan vuorataan kuten HTD.

        Niin mutta vituttaa se kuitenkin kun olet pelleillyt sagemin kanssa pari vuotta,ja nyt ne saa heittää verkonpainoksi.
        Vaikka nyt ei tarvitse ostaa niitä uusia laitteita vaan vuokrata kuten htd.
        Kun se vaan tuppaa olemaan niin että vuokrat nousee säännöllisesti;)

        Kyllä oli tämä sagem maksupääte vuosisadan vedätys taksiautoilijoilta.Pistetään maksamaan lähes 2000 euroa toimimattomasta laitteeesta, ja nyt jo se tulee vanhaksi.
        Mitenkä ne pässit sanoo kun niitä vedetään perässää päää,päää......


      • yök......
        joo joo läppä kirjoitti:

        Kyllä on taas niin paksua "kiasma TT:n" juttua, ettei voi kun nauraa ja räkäsesti. Älkää nyt hyvät ihmiset kaikkea jööttiä uskoko. Ai niin, mistä muuten tiedät mitä se järjestelmä maksaa? Niitä, kun ei myydä, vaan vuorataan kuten HTD.

        Ai mitä järjestelmä maksaa? Voi miettiä jos vuokra on sen satasen kuussa =1200 vuodessa.
        Jos toiminta-aika sen 6 vuotta aluksi niin hinnaksi tulee 7200.....
        Sitten tuo mittari kun vanhentunut(2011) sekä maksupäätteen uusinta sikäli kun puheet pitävät paikkansa... Onhan toki tulossa se visan hipaisu. Joku sitä jo tarjonnutkin. Tuskin saa sagemiin kun ei nämä vakiokortitkaan kelpoo..
        Kalliita miehiä vetovuorossa...


      • ,..,
        yök...... kirjoitti:

        Ai mitä järjestelmä maksaa? Voi miettiä jos vuokra on sen satasen kuussa =1200 vuodessa.
        Jos toiminta-aika sen 6 vuotta aluksi niin hinnaksi tulee 7200.....
        Sitten tuo mittari kun vanhentunut(2011) sekä maksupäätteen uusinta sikäli kun puheet pitävät paikkansa... Onhan toki tulossa se visan hipaisu. Joku sitä jo tarjonnutkin. Tuskin saa sagemiin kun ei nämä vakiokortitkaan kelpoo..
        Kalliita miehiä vetovuorossa...

        käteisellä ja hinnan laskea trippimittariin tulleista km?


      • ,:::,
        ,.., kirjoitti:

        käteisellä ja hinnan laskea trippimittariin tulleista km?

        jos mittari on rikki, näin toimitaan. Sagemit pois pelistä jatkuvasti joten käteinen yleinen.


      • .,.,.,,.,.,.,
        yök...... kirjoitti:

        Ai mitä järjestelmä maksaa? Voi miettiä jos vuokra on sen satasen kuussa =1200 vuodessa.
        Jos toiminta-aika sen 6 vuotta aluksi niin hinnaksi tulee 7200.....
        Sitten tuo mittari kun vanhentunut(2011) sekä maksupäätteen uusinta sikäli kun puheet pitävät paikkansa... Onhan toki tulossa se visan hipaisu. Joku sitä jo tarjonnutkin. Tuskin saa sagemiin kun ei nämä vakiokortitkaan kelpoo..
        Kalliita miehiä vetovuorossa...

        Mutta vuokrat onkin suoraa poistoa. Ostolaitteet kuoletetaan kalustosta. Ostolaitteiden tilalle on aina ostettava uudet jos jotai hajoo, vuokralaitteilla on aina takuu jne. Kun ostit Sagemin, maksoit sen hinnassa myös 4v vaihtoturvan...etkö sen vertaa muista? Laitteet uudistuu mutta kortinlukija ei vaihdu. Fakta.


      • nikkenzo
        .,.,.,,.,.,., kirjoitti:

        Mutta vuokrat onkin suoraa poistoa. Ostolaitteet kuoletetaan kalustosta. Ostolaitteiden tilalle on aina ostettava uudet jos jotai hajoo, vuokralaitteilla on aina takuu jne. Kun ostit Sagemin, maksoit sen hinnassa myös 4v vaihtoturvan...etkö sen vertaa muista? Laitteet uudistuu mutta kortinlukija ei vaihdu. Fakta.

        Viivan alta on molemmat pois. Se on fakta.
        Vaihtoturva on todella heikkonen käsitys kun sitä vertaa vaikka vuokramaksupäätteeseen mitä esim elisa tarjoaa. Varsinkin kun sen vuokra maksujenvälitys on huomattavasti halvempi kuin nykyinen pelkkä maksujenvälitys. vajaa 2000(mitä maksattivat takseilla) pelkästä paskataksi softasta. huh huh.
        Elisalle soitin ja saavat ne taksiliitot,sotet,kuntien kk-kortit yms toimimaan ennemmin tai myöhemmin, tekee kipeää tai ei.
        Semel,HTD ja lähitaksi itse saavat valita tavan miten asiassa edetään. Joku ilmeisesti sittenkin lukenut sitä liikenneministeriön yhteensopimuskirjasto pykälää .
        http://www.elisa.fi/yrittajille/tuotteet/?o=1612.00

        Ja taivaan tosi on että se uusi ajovälityslaite ei tule toimimaan sagemin kanssa.Kun ei tuo semel-sagem-paletti toimi nykyisinkään noin paljolla sotkulla ja monimutkaisilla virityksillä täysin erilailla toimivissa järjestelmissä. Tämä selviää kun kysyt keneltä tahansa joka toimii tietotekniikan alalla ja hieman perehtynyt asioihin. Yhteensopivat vehkeet, jos nättiä pakettia haluttaisiin on tarjolla esim se APE. Hieman älykkäämmät kaverit miettineet kuin semelin finninaamat.
        Tai sitten kannattaa suosiolla palata vanhaan kupuvalo-ohjaukseen...


      • hooo.....
        nikkenzo kirjoitti:

        Viivan alta on molemmat pois. Se on fakta.
        Vaihtoturva on todella heikkonen käsitys kun sitä vertaa vaikka vuokramaksupäätteeseen mitä esim elisa tarjoaa. Varsinkin kun sen vuokra maksujenvälitys on huomattavasti halvempi kuin nykyinen pelkkä maksujenvälitys. vajaa 2000(mitä maksattivat takseilla) pelkästä paskataksi softasta. huh huh.
        Elisalle soitin ja saavat ne taksiliitot,sotet,kuntien kk-kortit yms toimimaan ennemmin tai myöhemmin, tekee kipeää tai ei.
        Semel,HTD ja lähitaksi itse saavat valita tavan miten asiassa edetään. Joku ilmeisesti sittenkin lukenut sitä liikenneministeriön yhteensopimuskirjasto pykälää .
        http://www.elisa.fi/yrittajille/tuotteet/?o=1612.00

        Ja taivaan tosi on että se uusi ajovälityslaite ei tule toimimaan sagemin kanssa.Kun ei tuo semel-sagem-paletti toimi nykyisinkään noin paljolla sotkulla ja monimutkaisilla virityksillä täysin erilailla toimivissa järjestelmissä. Tämä selviää kun kysyt keneltä tahansa joka toimii tietotekniikan alalla ja hieman perehtynyt asioihin. Yhteensopivat vehkeet, jos nättiä pakettia haluttaisiin on tarjolla esim se APE. Hieman älykkäämmät kaverit miettineet kuin semelin finninaamat.
        Tai sitten kannattaa suosiolla palata vanhaan kupuvalo-ohjaukseen...

        "Ja taivaan tosi on että se uusi ajovälityslaite ei tule toimimaan sagemin kanssa."

        Salli mun nauraa :) :) se kun ei nimenomaan tule toimimaan minkään muun maksupäätteen kanssa, kun Sagemin:) Katsos, kun mihinkään muuhun maksupäätteeseen ei ole tehty softaa, jolla voi vastaanottaa kuntien likuma kortteja, eikä varmaan tehdäkkään, koska kyseinen likuma sattuu olemaan Semelin tuote, jonka ne ovat kunnille myyneet:) Shakki ja Matti, mikäli menee perille.


      • öö-öö
        hooo..... kirjoitti:

        "Ja taivaan tosi on että se uusi ajovälityslaite ei tule toimimaan sagemin kanssa."

        Salli mun nauraa :) :) se kun ei nimenomaan tule toimimaan minkään muun maksupäätteen kanssa, kun Sagemin:) Katsos, kun mihinkään muuhun maksupäätteeseen ei ole tehty softaa, jolla voi vastaanottaa kuntien likuma kortteja, eikä varmaan tehdäkkään, koska kyseinen likuma sattuu olemaan Semelin tuote, jonka ne ovat kunnille myyneet:) Shakki ja Matti, mikäli menee perille.

        Semelin tuote?

        http://www.western.fi/web/default.php?id=31


      • Kusetettuxyz
        nikkenzo kirjoitti:

        Viivan alta on molemmat pois. Se on fakta.
        Vaihtoturva on todella heikkonen käsitys kun sitä vertaa vaikka vuokramaksupäätteeseen mitä esim elisa tarjoaa. Varsinkin kun sen vuokra maksujenvälitys on huomattavasti halvempi kuin nykyinen pelkkä maksujenvälitys. vajaa 2000(mitä maksattivat takseilla) pelkästä paskataksi softasta. huh huh.
        Elisalle soitin ja saavat ne taksiliitot,sotet,kuntien kk-kortit yms toimimaan ennemmin tai myöhemmin, tekee kipeää tai ei.
        Semel,HTD ja lähitaksi itse saavat valita tavan miten asiassa edetään. Joku ilmeisesti sittenkin lukenut sitä liikenneministeriön yhteensopimuskirjasto pykälää .
        http://www.elisa.fi/yrittajille/tuotteet/?o=1612.00

        Ja taivaan tosi on että se uusi ajovälityslaite ei tule toimimaan sagemin kanssa.Kun ei tuo semel-sagem-paletti toimi nykyisinkään noin paljolla sotkulla ja monimutkaisilla virityksillä täysin erilailla toimivissa järjestelmissä. Tämä selviää kun kysyt keneltä tahansa joka toimii tietotekniikan alalla ja hieman perehtynyt asioihin. Yhteensopivat vehkeet, jos nättiä pakettia haluttaisiin on tarjolla esim se APE. Hieman älykkäämmät kaverit miettineet kuin semelin finninaamat.
        Tai sitten kannattaa suosiolla palata vanhaan kupuvalo-ohjaukseen...

        Toi elisan mainos pistää miettimään onko nää meidän päättäjät ihan ääliöitä.....


      • Älä ammu:)
        öö-öö kirjoitti:

        Semelin tuote?

        http://www.western.fi/web/default.php?id=31

        Viilaa pilkkua, jos haluat mutta Semelillä on sormet pelissä joka kunnassa ja kaupungissa, jotka Likuma tai Likuma2 korttia käyttävät. Vai osaatko vastata, miksi kukaan muu ei ole (esim. Point) tehnyt kortinlukijoihinsa softaa, jolla Likuma tai Likuma2 kortteja voisi vastaanottaa? Pakko oli ostaa Sagem Semelin softilla, koska se on ainoa lukija, joka täyttää ko. korttien vastaanottamis perusteet. Samoin keskuksissa on oltava laskutus softat, jotka antavat kaupungeille näillä korteilla maksetuista kyydeistä tarpeelliset tiedot. Se, kun ei aina jää siihen pelkään lukijaan nämä hankinnat. Takana on paljon muutakin mm. kuntien vaatimukset määrättyjen tietojen saamisesta maksamistaan kyydeistä jne.


      • moi moi
        Kusetettuxyz kirjoitti:

        Toi elisan mainos pistää miettimään onko nää meidän päättäjät ihan ääliöitä.....

        Älä mieti,ne on.
        Tämä mainos vahvisti päätöstäni että vantaantaksiautoilijat ry:llä on yksi jäsen vähemmän.


      • voi itku:)
        moi moi kirjoitti:

        Älä mieti,ne on.
        Tämä mainos vahvisti päätöstäni että vantaantaksiautoilijat ry:llä on yksi jäsen vähemmän.

        Niin päätit sitten myös erota Taksiliitosta ja liittyä vapaamatkustajaksi? No pahaan paikaan sunkin fyrkkas loppu:) Onnea valitsemallasi tiellä.... säästät ilmeisesti noin alle 1€/ vrk;)


      • vapaamatkustaja.
        voi itku:) kirjoitti:

        Niin päätit sitten myös erota Taksiliitosta ja liittyä vapaamatkustajaksi? No pahaan paikaan sunkin fyrkkas loppu:) Onnea valitsemallasi tiellä.... säästät ilmeisesti noin alle 1€/ vrk;)

        Samoin minä lähden helsingintaksiautoilijoista ja taksiliitosta.Rupean vapaamatkustajaksi.
        Valitsemallani tiellä säästän euron päivässä jolla saan kahvikupin päivässä.

        Eipä mene rahat idioottien taskuun.Kyllä tuo elisan mainos oli huippu,taksit maksaa päätteestä 1680 euroa, jonka elisa vuokraa kaikkineen päivineen 31,50 euroa kuussa joka sisältää kaikki.Mutta me taksit maksetaan vielä 50 euroa kuussa semelille ylläpitomaksua.

        Kylläpä on mukava olla huomisesta alkaen vapaamatkustaja,ja kahikuppi maistuu entistä paremmalta.


      • talousnero
        vapaamatkustaja. kirjoitti:

        Samoin minä lähden helsingintaksiautoilijoista ja taksiliitosta.Rupean vapaamatkustajaksi.
        Valitsemallani tiellä säästän euron päivässä jolla saan kahvikupin päivässä.

        Eipä mene rahat idioottien taskuun.Kyllä tuo elisan mainos oli huippu,taksit maksaa päätteestä 1680 euroa, jonka elisa vuokraa kaikkineen päivineen 31,50 euroa kuussa joka sisältää kaikki.Mutta me taksit maksetaan vielä 50 euroa kuussa semelille ylläpitomaksua.

        Kylläpä on mukava olla huomisesta alkaen vapaamatkustaja,ja kahikuppi maistuu entistä paremmalta.

        Heitä lapsille leluksi se semelin laite ja elisalta uusi niin saat jäämään vielä rahaa pullaan kanssa:)


      • katki;)
        vapaamatkustaja. kirjoitti:

        Samoin minä lähden helsingintaksiautoilijoista ja taksiliitosta.Rupean vapaamatkustajaksi.
        Valitsemallani tiellä säästän euron päivässä jolla saan kahvikupin päivässä.

        Eipä mene rahat idioottien taskuun.Kyllä tuo elisan mainos oli huippu,taksit maksaa päätteestä 1680 euroa, jonka elisa vuokraa kaikkineen päivineen 31,50 euroa kuussa joka sisältää kaikki.Mutta me taksit maksetaan vielä 50 euroa kuussa semelille ylläpitomaksua.

        Kylläpä on mukava olla huomisesta alkaen vapaamatkustaja,ja kahikuppi maistuu entistä paremmalta.

        "elisa vuokraa kaikkineen päivineen 31,50 euroa kuussa joka sisältää kaikki"
        No ei nyt sentään. Kun te kerran laskette kaikki niin vimpan päälle, niin eikö tämä merkitsekkään ennää mitään: "laitteella on korjaustakuu, jossa on nopea korjauksen vasteaika, arkisin kahdeksan tunnin sisällä vikailmoituksesta."

        Lähitaksin hyllystä saa vaihtolaitteen ilman kuluja max 20min ajassa. vaihtolaitetakuu kuuluu laitteen hintaan ja on 4vuotta. Lisäksi kyseinen Elisan laite vasteaikoineen on aivan sama, mikä autoissa nytkin on, sillä erotuksella, ettei kyseiseen Elisan laitteeseen saa takseissa tarvittavaa softaa, joka keskustelee taksimittarin kanssa, jonka kaupungit ja KELA vaativat. Huomatkaa, että KELA:n ajoja ovat muutkin, kuin valtakirja-ajot. Asias ei saa KELA:ta rahojaan, jos menee hakemaan sellaisella kuitilla, jossa on pelkkä summa, siinä on oltava ajat ja pituus taksamittarista. Kyseistä Elisan laitetta ei saa kytkettyä tasimittariin!


      • höö-ö
        katki;) kirjoitti:

        "elisa vuokraa kaikkineen päivineen 31,50 euroa kuussa joka sisältää kaikki"
        No ei nyt sentään. Kun te kerran laskette kaikki niin vimpan päälle, niin eikö tämä merkitsekkään ennää mitään: "laitteella on korjaustakuu, jossa on nopea korjauksen vasteaika, arkisin kahdeksan tunnin sisällä vikailmoituksesta."

        Lähitaksin hyllystä saa vaihtolaitteen ilman kuluja max 20min ajassa. vaihtolaitetakuu kuuluu laitteen hintaan ja on 4vuotta. Lisäksi kyseinen Elisan laite vasteaikoineen on aivan sama, mikä autoissa nytkin on, sillä erotuksella, ettei kyseiseen Elisan laitteeseen saa takseissa tarvittavaa softaa, joka keskustelee taksimittarin kanssa, jonka kaupungit ja KELA vaativat. Huomatkaa, että KELA:n ajoja ovat muutkin, kuin valtakirja-ajot. Asias ei saa KELA:ta rahojaan, jos menee hakemaan sellaisella kuitilla, jossa on pelkkä summa, siinä on oltava ajat ja pituus taksamittarista. Kyseistä Elisan laitetta ei saa kytkettyä tasimittariin!

        Lähitaksin hyllystä, ei taida ihan onnistua vaikkapa illalla... toisekseen aika hölmöä maksaa edelleen enemmän pelkkiä välitysmaksuja kuin mitä elisan laitteen vuokra välitys yhteensä!
        4vuoden vaihtoturva? Kumpi on parempi se vai 3 vuoden vuokrasopimus ja sitten uusi laite tod.näk edullisemmin ja toimivampi.
        Elisan sagem keskustelee mittarin kanssa aivan kuten sagemin mainoksissa luvataan. Mitään erityistä softaa ei tarvita. Ainoa mikä tarvitaan on korttisopimus taksiliiton kanssa jos yleensäkään viitsii ottaa niitä kortteja.
        Ja kun maksujen välittäjäksi muuttuu muuksi kuin sem,el , alkavat ne tulla oikein ja ajallaan.
        Kuitithan tulostetaan ajoista vaikka aluksi sillä samalla printterillä mikä on jo autossa. Korttimaksutositteet tosin saa siitä sagemista.
        Faktaa. Tarkistettu Elisalta.

        Sivumennen; Muitakin mittari/maksupääte yhdistelmiä löytyy jotka vastaavat kelan vaatimuksia...


      • pajalle mars
        höö-ö kirjoitti:

        Lähitaksin hyllystä, ei taida ihan onnistua vaikkapa illalla... toisekseen aika hölmöä maksaa edelleen enemmän pelkkiä välitysmaksuja kuin mitä elisan laitteen vuokra välitys yhteensä!
        4vuoden vaihtoturva? Kumpi on parempi se vai 3 vuoden vuokrasopimus ja sitten uusi laite tod.näk edullisemmin ja toimivampi.
        Elisan sagem keskustelee mittarin kanssa aivan kuten sagemin mainoksissa luvataan. Mitään erityistä softaa ei tarvita. Ainoa mikä tarvitaan on korttisopimus taksiliiton kanssa jos yleensäkään viitsii ottaa niitä kortteja.
        Ja kun maksujen välittäjäksi muuttuu muuksi kuin sem,el , alkavat ne tulla oikein ja ajallaan.
        Kuitithan tulostetaan ajoista vaikka aluksi sillä samalla printterillä mikä on jo autossa. Korttimaksutositteet tosin saa siitä sagemista.
        Faktaa. Tarkistettu Elisalta.

        Sivumennen; Muitakin mittari/maksupääte yhdistelmiä löytyy jotka vastaavat kelan vaatimuksia...

        "Kuitithan tulostetaan ajoista vaikka aluksi sillä samalla printterillä mikä on jo autossa. Korttimaksutositteet tosin saa siitä sagemista."
        Semel/sagem yhdistelmän saa kytkettyä niin että printteriä ei enään tarvita. Mittari lähettää kyytitiedot maksupäätteelle ja tulostaa kuitin missä tarkat kyytitiedot summat yms. maksupäätteen printteriä voi myös kaikkeen mittaritiedon printtaamiseen kk-raportit ym.
        Jostain syystä teille vaan jäänyt se printteri ilmeisesti siihen keikkumaan? Jotain pilipaliasennuksia vai myyjän halu myydä tarpeetonta tavaraa?


      • syyt esiin
        Älä ammu:) kirjoitti:

        Viilaa pilkkua, jos haluat mutta Semelillä on sormet pelissä joka kunnassa ja kaupungissa, jotka Likuma tai Likuma2 korttia käyttävät. Vai osaatko vastata, miksi kukaan muu ei ole (esim. Point) tehnyt kortinlukijoihinsa softaa, jolla Likuma tai Likuma2 kortteja voisi vastaanottaa? Pakko oli ostaa Sagem Semelin softilla, koska se on ainoa lukija, joka täyttää ko. korttien vastaanottamis perusteet. Samoin keskuksissa on oltava laskutus softat, jotka antavat kaupungeille näillä korteilla maksetuista kyydeistä tarpeelliset tiedot. Se, kun ei aina jää siihen pelkään lukijaan nämä hankinnat. Takana on paljon muutakin mm. kuntien vaatimukset määrättyjen tietojen saamisesta maksamistaan kyydeistä jne.

        Paljon sait välistä?


      • --------------------
        höö-ö kirjoitti:

        Lähitaksin hyllystä, ei taida ihan onnistua vaikkapa illalla... toisekseen aika hölmöä maksaa edelleen enemmän pelkkiä välitysmaksuja kuin mitä elisan laitteen vuokra välitys yhteensä!
        4vuoden vaihtoturva? Kumpi on parempi se vai 3 vuoden vuokrasopimus ja sitten uusi laite tod.näk edullisemmin ja toimivampi.
        Elisan sagem keskustelee mittarin kanssa aivan kuten sagemin mainoksissa luvataan. Mitään erityistä softaa ei tarvita. Ainoa mikä tarvitaan on korttisopimus taksiliiton kanssa jos yleensäkään viitsii ottaa niitä kortteja.
        Ja kun maksujen välittäjäksi muuttuu muuksi kuin sem,el , alkavat ne tulla oikein ja ajallaan.
        Kuitithan tulostetaan ajoista vaikka aluksi sillä samalla printterillä mikä on jo autossa. Korttimaksutositteet tosin saa siitä sagemista.
        Faktaa. Tarkistettu Elisalta.

        Sivumennen; Muitakin mittari/maksupääte yhdistelmiä löytyy jotka vastaavat kelan vaatimuksia...

        "Elisan sagem keskustelee mittarin kanssa aivan kuten sagemin mainoksissa luvataan."

        Kerro ihmeessä se kohta, missä Elisan Sagemin kerrotaan keskustelevan taksimittarin kanssa? EI MISSÄÄN.

        Mieti nyt vähän itsekkin, miten se voisi sen tehdä ilman, että siinä olisi joku softa, joka sen mahdollistaisi? Kyllähän se taksissa toimii ja sillä voi ottaa vastaan pankkimaailman kortteja ja antaa kuitin pelkästä summasta ja tulostaa kuitin mittarilta mutta mittarin kanssa se ei keskustele missään tapauksessa.

        Mitä taksiliiton korttien vastaanottamiseen tullee, niin sopimuksen edellytyksenä on nimenomaan se, että maksupääte keskustelee taksimittarin kanssa. Mikäli et usko soita liittoon ja kysy. Missä muuten manitaan, että Elisan Sagemissa on softa, joka ymmärtää taksiliiton kortit?

        Teillä menee nyt valitettavasti puurot ja vellit todella pahasti sekaisin....valitan.


      • nanana
        -------------------- kirjoitti:

        "Elisan sagem keskustelee mittarin kanssa aivan kuten sagemin mainoksissa luvataan."

        Kerro ihmeessä se kohta, missä Elisan Sagemin kerrotaan keskustelevan taksimittarin kanssa? EI MISSÄÄN.

        Mieti nyt vähän itsekkin, miten se voisi sen tehdä ilman, että siinä olisi joku softa, joka sen mahdollistaisi? Kyllähän se taksissa toimii ja sillä voi ottaa vastaan pankkimaailman kortteja ja antaa kuitin pelkästä summasta ja tulostaa kuitin mittarilta mutta mittarin kanssa se ei keskustele missään tapauksessa.

        Mitä taksiliiton korttien vastaanottamiseen tullee, niin sopimuksen edellytyksenä on nimenomaan se, että maksupääte keskustelee taksimittarin kanssa. Mikäli et usko soita liittoon ja kysy. Missä muuten manitaan, että Elisan Sagemissa on softa, joka ymmärtää taksiliiton kortit?

        Teillä menee nyt valitettavasti puurot ja vellit todella pahasti sekaisin....valitan.

        Mikä voi olla ongelmana kun kaikki muut mittarit siirtää datan maksupäätteille?
        Data siirtyy telineestä kaapeleita pitkin maksupäätteille. Ongelma?
        Softa puheet puuta heinää....


      • -------------:)
        nanana kirjoitti:

        Mikä voi olla ongelmana kun kaikki muut mittarit siirtää datan maksupäätteille?
        Data siirtyy telineestä kaapeleita pitkin maksupäätteille. Ongelma?
        Softa puheet puuta heinää....

        Et oo tosissas...että ihan noin vaan kaapeli kiinni maksupäätteeseen ja ...niin mihinkäs reikään ajattelit tunkea sen toisen pään? Koitas huvikses, osta Pointin lukija tai tuo Elisan Sagemi, laita ne autoon, jossa on Semelin mittari, jos saat ne keskustelemaan keskenään ilman mitään softaa, mä lupaan syödä julkisesti kolmen sepän patsaalla hatullisen paskaa ja julistan sinut maailman parhaaksi taikuriksi.

        Kerro myös, miksi Semelin oli tehtävä omat softat Lähitaksin ja HTD:n Sagemien tietojen kulkua varten mittarilta lukijaan? Minä tiedän, Lähitaksin autoissa on Sagemin 930 Buetooth malli ja HTD:n autoissa Sagemin 930 GPRS malli. Kumpikaan lukija ei tajua mittarilta tulevista tiedoista tuon taivaallista ilman erillistä softaa. Fakta.


      • Maailman Taikuri
        -------------:) kirjoitti:

        Et oo tosissas...että ihan noin vaan kaapeli kiinni maksupäätteeseen ja ...niin mihinkäs reikään ajattelit tunkea sen toisen pään? Koitas huvikses, osta Pointin lukija tai tuo Elisan Sagemi, laita ne autoon, jossa on Semelin mittari, jos saat ne keskustelemaan keskenään ilman mitään softaa, mä lupaan syödä julkisesti kolmen sepän patsaalla hatullisen paskaa ja julistan sinut maailman parhaaksi taikuriksi.

        Kerro myös, miksi Semelin oli tehtävä omat softat Lähitaksin ja HTD:n Sagemien tietojen kulkua varten mittarilta lukijaan? Minä tiedän, Lähitaksin autoissa on Sagemin 930 Buetooth malli ja HTD:n autoissa Sagemin 930 GPRS malli. Kumpikaan lukija ei tajua mittarilta tulevista tiedoista tuon taivaallista ilman erillistä softaa. Fakta.

        Jätkä luettelee täällä "faktaa" eikä osaa edes itse kirjoittaa edes sanaa Bluetooth. Siinä meillä kanssa on oikein nörttien nörtti. Osaatko painaa enteriä? Hyvä.Käy viemässä työhakemus semelille.
        Mielenkiintoisia nuo mallimerkinnät. Mikäli oikein luin myös se Elisan vehje oli gprs. Ja telineeseen taitaa sopia. Olisiko siinä telineessä joitain nastoja? Osuuko ne kohdalle siinä päätteen pohjassa oleviin?
        Tosin jos sulle annettaisiin koje käteen kävisit hakee kolvin ja miettisit mistä ottas sen johdon mihin sen kojeen juottas.

        Onkohan sagem päätevalmistaja antanut tehdä isojakin muutoksia laitteeseensa?

        Vai mahtaisko olla että softat on tehty siihen mittariin eikä itse laitteeseen?

        Soittaako kelloja rajapintakirjasto?

        Miten luulet Elisan suhtautuva Kun/jos HTD ja lähitaksi kieltää käyttämästä heidän myymää laitetta?

        Joko kerrot milloin syöt sitä paskaa, Tullaan kavereitten kanssa katsomaan tapahtumaa. Onhan se kiva nähdä kun sitä tavaraa menee sisään ettei aina vaan tulee ulos sun suusta.


      • --------:)
        Maailman Taikuri kirjoitti:

        Jätkä luettelee täällä "faktaa" eikä osaa edes itse kirjoittaa edes sanaa Bluetooth. Siinä meillä kanssa on oikein nörttien nörtti. Osaatko painaa enteriä? Hyvä.Käy viemässä työhakemus semelille.
        Mielenkiintoisia nuo mallimerkinnät. Mikäli oikein luin myös se Elisan vehje oli gprs. Ja telineeseen taitaa sopia. Olisiko siinä telineessä joitain nastoja? Osuuko ne kohdalle siinä päätteen pohjassa oleviin?
        Tosin jos sulle annettaisiin koje käteen kävisit hakee kolvin ja miettisit mistä ottas sen johdon mihin sen kojeen juottas.

        Onkohan sagem päätevalmistaja antanut tehdä isojakin muutoksia laitteeseensa?

        Vai mahtaisko olla että softat on tehty siihen mittariin eikä itse laitteeseen?

        Soittaako kelloja rajapintakirjasto?

        Miten luulet Elisan suhtautuva Kun/jos HTD ja lähitaksi kieltää käyttämästä heidän myymää laitetta?

        Joko kerrot milloin syöt sitä paskaa, Tullaan kavereitten kanssa katsomaan tapahtumaa. Onhan se kiva nähdä kun sitä tavaraa menee sisään ettei aina vaan tulee ulos sun suusta.

        "Vai mahtaisko olla että softat on tehty siihen mittariin eikä itse laitteeseen? "

        Kuules nyt nassikka. Ensinnäkin ne Lähitaksin Sagemit varustetaan Manisonilla Semelin sinne toimittamilla softilla. Tämän jälkeen ne alustetaan Lähitaksissa autoilijan yksilöllisillä tiedoilla. Miten taiot nämä kolmannen osapuolen, vaikka siihen Elisan laitteeseen? Et mitenkään. Ilman noita softia laite ei mittarin kanssa keskustele.

        "Miten luulet Elisan suhtautuva Kun/jos HTD ja lähitaksi kieltää käyttämästä heidän myymää laitetta?"

        Ei mitenkään, eihän sitä kukaan kieltää voi, niitä ei vaan voi asentaa takseihin ja ne tietää asian. Molempien yhtiöiden laitteet käyttää Elisan GPRS verkkoa jo nyt :)

        Tätä on mukava jauhaa, kun näkee, että sälli on pihalla kun lumiukko:)


      • Per Saukko
        --------:) kirjoitti:

        "Vai mahtaisko olla että softat on tehty siihen mittariin eikä itse laitteeseen? "

        Kuules nyt nassikka. Ensinnäkin ne Lähitaksin Sagemit varustetaan Manisonilla Semelin sinne toimittamilla softilla. Tämän jälkeen ne alustetaan Lähitaksissa autoilijan yksilöllisillä tiedoilla. Miten taiot nämä kolmannen osapuolen, vaikka siihen Elisan laitteeseen? Et mitenkään. Ilman noita softia laite ei mittarin kanssa keskustele.

        "Miten luulet Elisan suhtautuva Kun/jos HTD ja lähitaksi kieltää käyttämästä heidän myymää laitetta?"

        Ei mitenkään, eihän sitä kukaan kieltää voi, niitä ei vaan voi asentaa takseihin ja ne tietää asian. Molempien yhtiöiden laitteet käyttää Elisan GPRS verkkoa jo nyt :)

        Tätä on mukava jauhaa, kun näkee, että sälli on pihalla kun lumiukko:)

        Ne korttitiedot sinne laitetaan joka välittäjällä, kerro jotain uutta.
        Samoin kuin yksilötiedot.

        Paikallle saapuneena ihmettelen vaan että jaksaa jauhaa jos mitä välii?

        Sagem on sagem. otti sen sitten mistä tahansa.
        Ja äkkiä kun katsoin, Elisan vuokraamana aivan edullinenkin.


      • luvassa:)
        --------:) kirjoitti:

        "Vai mahtaisko olla että softat on tehty siihen mittariin eikä itse laitteeseen? "

        Kuules nyt nassikka. Ensinnäkin ne Lähitaksin Sagemit varustetaan Manisonilla Semelin sinne toimittamilla softilla. Tämän jälkeen ne alustetaan Lähitaksissa autoilijan yksilöllisillä tiedoilla. Miten taiot nämä kolmannen osapuolen, vaikka siihen Elisan laitteeseen? Et mitenkään. Ilman noita softia laite ei mittarin kanssa keskustele.

        "Miten luulet Elisan suhtautuva Kun/jos HTD ja lähitaksi kieltää käyttämästä heidän myymää laitetta?"

        Ei mitenkään, eihän sitä kukaan kieltää voi, niitä ei vaan voi asentaa takseihin ja ne tietää asian. Molempien yhtiöiden laitteet käyttää Elisan GPRS verkkoa jo nyt :)

        Tätä on mukava jauhaa, kun näkee, että sälli on pihalla kun lumiukko:)

        "Ei mitenkään, eihän sitä kukaan kieltää voi, niitä ei vaan voi asentaa takseihin ja ne tietää asian."

        Lähitaksilla muistaakseni sopimus jossa sanotaan että laitettava lähitaksin määräämät laitteet.


      • Näin on marjat
        luvassa:) kirjoitti:

        "Ei mitenkään, eihän sitä kukaan kieltää voi, niitä ei vaan voi asentaa takseihin ja ne tietää asian."

        Lähitaksilla muistaakseni sopimus jossa sanotaan että laitettava lähitaksin määräämät laitteet.

        Lähitaksin autoissa on oltava taksimittarin kanssa keskusteleva kortinlukija, jollainen Elisan laite ei ole, koska siinä ei ole softia, jotka tekevät kyseisen keskustelun mahdolliseksi. Mikään ei estä hankkimasta vaikka kymmentä Elisan lukijaa mutta se mittarin kanssa keskuteleva laitekkin pitää autosta löytyä.


      • tingelitangeli
        Näin on marjat kirjoitti:

        Lähitaksin autoissa on oltava taksimittarin kanssa keskusteleva kortinlukija, jollainen Elisan laite ei ole, koska siinä ei ole softia, jotka tekevät kyseisen keskustelun mahdolliseksi. Mikään ei estä hankkimasta vaikka kymmentä Elisan lukijaa mutta se mittarin kanssa keskuteleva laitekkin pitää autosta löytyä.

        Kaksi maksupäätettä, se lähitaksin pakko-ostattama ja sitten se toimiva pointti.
        Lähitaksin autot muistuttavat joulukuusia nykyisin:
        On lähitaksin navi, ja toimiva tomtom, lähitaksin maksupääte ja toimiva maksupääte, ja kaiken päälle toimiva printteri kun se lähitaksin maksupäätteessä oleva ei toimi.
        Kaiken päälle kuskit katsovat joko omilta miniläppäreiltä finavian sivuilta lentoaikataulut tai sitten tekstitelkkarilta kun ei siitä datatoosastakaan mitään järkevää tietoa tule...
        Ja kaikki tämä koska lähitaksi määrää.


      • Kenkää....
        tingelitangeli kirjoitti:

        Kaksi maksupäätettä, se lähitaksin pakko-ostattama ja sitten se toimiva pointti.
        Lähitaksin autot muistuttavat joulukuusia nykyisin:
        On lähitaksin navi, ja toimiva tomtom, lähitaksin maksupääte ja toimiva maksupääte, ja kaiken päälle toimiva printteri kun se lähitaksin maksupäätteessä oleva ei toimi.
        Kaiken päälle kuskit katsovat joko omilta miniläppäreiltä finavian sivuilta lentoaikataulut tai sitten tekstitelkkarilta kun ei siitä datatoosastakaan mitään järkevää tietoa tule...
        Ja kaikki tämä koska lähitaksi määrää.

        "Ja kaikki tämä koska lähitaksi määrää. "

        Tottakai se määrää. Ei mikään yhtiö tee sopimuksia toisen yrityksen kanssa ilman, että pelisäännöistä sovitaan kirjallisesti. Sinulla on kaksi vaihtoehtoa, olet mukana ja noudatat niitä sääntöjä, jotka olet allekirjoituksellasi hyväsynyt tai sitten et käytä kyseisen yrityksen palveluja ja eroat, tai sopimuksesi irtisanotaan. Hyvin yksinkertaista. Tähän ero/irtisanomis päätökseen on yli 1200 autoilijasta päätynyt 3 autoilijaa, liity rauhassa joukkoon. Jääpähän meille muille enemmän ajettavaa:)


      • perusporvari
        Kenkää.... kirjoitti:

        "Ja kaikki tämä koska lähitaksi määrää. "

        Tottakai se määrää. Ei mikään yhtiö tee sopimuksia toisen yrityksen kanssa ilman, että pelisäännöistä sovitaan kirjallisesti. Sinulla on kaksi vaihtoehtoa, olet mukana ja noudatat niitä sääntöjä, jotka olet allekirjoituksellasi hyväsynyt tai sitten et käytä kyseisen yrityksen palveluja ja eroat, tai sopimuksesi irtisanotaan. Hyvin yksinkertaista. Tähän ero/irtisanomis päätökseen on yli 1200 autoilijasta päätynyt 3 autoilijaa, liity rauhassa joukkoon. Jääpähän meille muille enemmän ajettavaa:)

        Vuokrasin sen toisen päätteen mikä suoraan ilman semeliä tai lähitaksia tulee tililleni täysimääräisenä.
        30 on vähän siitä että rahat todellakin tulevat.
        Tuntui olevan kovasti menneet pääkaupunkiseudun takseille. Myyjän mukaan yksistään perjantaina mennyt jo viidelle autoilijalle. Ovella tuli vastaa tuttu espoolainen kolleega...
        Ja muuten toimii; kokeilin yhden pienyrittäjän konetta eka telineeseen ja 20 sopparin näpyttelin mitskuun. Toimii ja latausjohtoa en tarvitse.

        Lähitaksin pelisäännöt on aina olleet hieman hämärän peitossa.
        Heikkonen jakanut niitä datakieltoja ihan sen mukaan onko jätkällä moonikset vai muuten vaan krapula.
        Samoin tämän autoilijayhdistyksen kanssa; Mikä ihmeen tarkoitus sillä olikaan? Taitaa olla vaan muinaisjäänne joka ei oikeastaan ole muuta kuin tahra papereissa kun säännöt ja sopimukset kirjoitetaan lähitaksin hallituksessa joka sitten kertoo taksiliitolle ja yhdistykselle miten hommat hoidetaan.
        Niinivaara tuntuu puuhastelevan joka paikassa. Ja kun muuta hallituksen nimilistaa katson niin täysin jees,jees miehiä kaikki.

        Ei pidä päästää vakavasta persoonallisuushäiriöstä kärsivää kaveria leikkimään suurta päällikköä. Varsinkin kun täysin sosiaalisesti kykenemätön avoimeen päätöksentekoon ja omaa niinkin paljon narsistisia(sairaus) luonteenpiirteitä,kontrollifriikki ja sortuu despotismiin, alkoholismikin vaivaa sekä heikko itsetunto. Kavereilla usein vääränlainen käsitys itsestään ja ympäristöstä. Ja kun kuuntelee mitä muut ajattelevat itse tapauksesta,Ei mikään ihme että kukaan ei sano päin näköä. Sen verran murskaava on mielipide kyseisestä onnettomasta pikku kuppaajasta...
        Tämmöisiä heppuja syntyy vain kun isä nussinut siskoaan.
        Ja enhän puhu nyt siitä kaverista joka istuu lähitaksin hallituksen puheenjohtajana, vantaan taksin toimitusjohtajana ,taksipointin toimitusjohtajana ja vielä vantaan taksiautoilijoiden johtokunnassa.
        Aivan vaan jostain muusta henkilöstä...

        Sen jäsenmaksun maksamisen jätän tähän kevääseen. Täysin turha ja tarpeeton yhdistys. Ei varmaan maksa enään ne 3 autoiljaakaan jotka irtisanottu lähitaksista? Yksi niistä oli sentään erään keskisuuren yrityksen luottamusmiehenä aikaisemmin ja varmasti näkemystä todellisesta yhdistystoiminnasta.
        Vai pystyykö joku selittää mikä järki on maksaa jäsenyydestä siihen?
        Pystyykö taksiliittoon kuulua ilman tätä sisäsiittoista vantaan taksiyhdistystä?
        Niin joo, se pääte on Elisan sagem.


      • xxvantaaxx
        voi itku:) kirjoitti:

        Niin päätit sitten myös erota Taksiliitosta ja liittyä vapaamatkustajaksi? No pahaan paikaan sunkin fyrkkas loppu:) Onnea valitsemallasi tiellä.... säästät ilmeisesti noin alle 1€/ vrk;)

        Päätin myös olla rahoittamatta näiden loisien pullakekkereitä jotka jatkuneet jo vuosia samoilla sisäsiittoisillä norsunvituilta näyttävillä naamoilla.
        Taksiliittoa tarvitaan, mutta Vantaan loiset tehneet itselleen työpaikan jossa ei tarvita taksiautoilijoita. Pesuveden kun kaataa niin menee lapsi mukana. Shit happens!
        Maalaiskunnan läskitissit hoitaa edunvalvonnan ja myös leikkivät tilallisia torpparilaitoksessa.
        Monessako työpaikassa työnantajan edustaja on myös luottamusmiehenä?
        Hyvää yötä Autoilijayhdistys. Jatkakaa unia....


      • ent hta jäsen
        xxvantaaxx kirjoitti:

        Päätin myös olla rahoittamatta näiden loisien pullakekkereitä jotka jatkuneet jo vuosia samoilla sisäsiittoisillä norsunvituilta näyttävillä naamoilla.
        Taksiliittoa tarvitaan, mutta Vantaan loiset tehneet itselleen työpaikan jossa ei tarvita taksiautoilijoita. Pesuveden kun kaataa niin menee lapsi mukana. Shit happens!
        Maalaiskunnan läskitissit hoitaa edunvalvonnan ja myös leikkivät tilallisia torpparilaitoksessa.
        Monessako työpaikassa työnantajan edustaja on myös luottamusmiehenä?
        Hyvää yötä Autoilijayhdistys. Jatkakaa unia....

        Mielestäni pk-seudun autoilijoiden pitäisi äänestää jaloin lähtemällä yhdistyksistä,niin surkeasti tämä sagem case on hoidettu.


      • sisä-suomen keisari
        --------:) kirjoitti:

        "Vai mahtaisko olla että softat on tehty siihen mittariin eikä itse laitteeseen? "

        Kuules nyt nassikka. Ensinnäkin ne Lähitaksin Sagemit varustetaan Manisonilla Semelin sinne toimittamilla softilla. Tämän jälkeen ne alustetaan Lähitaksissa autoilijan yksilöllisillä tiedoilla. Miten taiot nämä kolmannen osapuolen, vaikka siihen Elisan laitteeseen? Et mitenkään. Ilman noita softia laite ei mittarin kanssa keskustele.

        "Miten luulet Elisan suhtautuva Kun/jos HTD ja lähitaksi kieltää käyttämästä heidän myymää laitetta?"

        Ei mitenkään, eihän sitä kukaan kieltää voi, niitä ei vaan voi asentaa takseihin ja ne tietää asian. Molempien yhtiöiden laitteet käyttää Elisan GPRS verkkoa jo nyt :)

        Tätä on mukava jauhaa, kun näkee, että sälli on pihalla kun lumiukko:)

        Yksikään laitevalmistaja ei anna lupaa tehdä mitään järisyttäviä softan muutoksia. Sen verran vaikea on saada laitehyväksyntä EU-alueella.

        Yksilöintitiedot laitetaan kaikilla maksujenvälittäjällä, se on totta.

        Softa? Ainakaan muilla laitteilla ei tarvita muuta kuin kaapeli mikä siirtää tiedon mittarilta/kassakoneelta maksupäätteelle. Maksupäätteen pohjassa on "nastat" sitä datasiirtoa ja virtaa varten.

        Lähitaksi ja semel onnistuneet saamaan tästäkin tapahtumasta jotenkin "ylimaalllisen" ja arvokkaan tapahtuman.

        Pakkohan sen on olla jos se maksaa yli tonnin enemmän kuin maksupääte muilla.

        Ja jopa välityskin on kalliimpaa kuin maksupäätteen vuokra välitys muilla alan toimijoilla.

        Miten minulle tulee eittämättä mieleen että HTD;n ja Lähitaksin autoilijoita on kusetettu ja kunnolla.....

        Kusettiko semeli vai teidän omat päälliköt?


      • skodes
        Näin on marjat kirjoitti:

        Lähitaksin autoissa on oltava taksimittarin kanssa keskusteleva kortinlukija, jollainen Elisan laite ei ole, koska siinä ei ole softia, jotka tekevät kyseisen keskustelun mahdolliseksi. Mikään ei estä hankkimasta vaikka kymmentä Elisan lukijaa mutta se mittarin kanssa keskuteleva laitekkin pitää autosta löytyä.

        Elisa muuten skulaa, laitettii telineesee ja tuppaa kaiken ikään kuin printterille.....


      • Pirkka malli...
        skodes kirjoitti:

        Elisa muuten skulaa, laitettii telineesee ja tuppaa kaiken ikään kuin printterille.....

        No kai se nyt siihen telineeseen menee mutta painappa F ja kolme kertaa vihreetä. Mikäli mm. seuraavia softia tulosteessa ei näy, voit heittää sillä vesilintua. Likuma vers.xxx, XCard vers.xxx, Matkahuolto vers.xxx SOTE vers.xxx. Niin ja koita ottaa sillä vastaan vaikka Espoon Likuma2 kortti tai Lohjan SOTE 2, saatat hämmästyä, eli olet heittänyt rahasi ns. kaivoon.


      • halpaan mennyt...
        Pirkka malli... kirjoitti:

        No kai se nyt siihen telineeseen menee mutta painappa F ja kolme kertaa vihreetä. Mikäli mm. seuraavia softia tulosteessa ei näy, voit heittää sillä vesilintua. Likuma vers.xxx, XCard vers.xxx, Matkahuolto vers.xxx SOTE vers.xxx. Niin ja koita ottaa sillä vastaan vaikka Espoon Likuma2 kortti tai Lohjan SOTE 2, saatat hämmästyä, eli olet heittänyt rahasi ns. kaivoon.

        Aivan riittävä peli.

        Likumia 8,2-29,70 kk(tosin tulee toisinaan, toisinaan taas ei tilille)
        XCard ei käytössä lähitaksialueella
        Eikä matkahuollolla tee mitää pks-seudulla, ainakaan itselle eikä kollegoille sattunut kohdalle
        Sote ei näkynyt
        eiä lohjan sotejakaan...

        Elisa huomattavasti luotettavampi, nopeampi toiminen, ja edullisempi.

        Taas vedätettiin taksiautoilijoita lähitaksin ja SEMEL oy;n toimesta....
        Onko lähitaksin päättäjät näin typeriä vai SEMEL mestari vedättäjä?
        Molemmat pitävät paikkansa.
        Ja Näiden kanssa sitten pitäisi tehdä töitä ja ostaa laitteita?
        Missä muuten viipyy niiden autoilijoiden korvaukset jotka kärsivät tappioita pari vuotta sitten lähitaksin ja SEMEL oy;n softa virheen takia?

        Mikä lähitaksin intresseissä on sellaista että pitää ostaa laitteet semel Oy:ltä törkeään ylihintaan? Ja kun edes maksujenvälitys ei toimi eikä puutteita/koko tilityksiä kukaan pysty edes tarkistamaan/seuraamaan?


    • sokeli

      Taasen la-yönä lakkasi se sinun moitteeton sagemisi huolimasta kortteja kaikilla takseilla ....

      • non non

        Ei pelittänyt sitte to-yönäkään....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1565
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1404
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1295
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1248
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1176
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1106
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe