Bakteerit

Tulipyrstö0

Voisko joku kertoa, mitä on heikkousbakteeri?
Entä kuinka yleinen sairaus on kalatubi?

5

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

Minkälaista heikkous bakteeria tarkoitat?
      - homeitiöt ovat kalan kuntoa heikentäviä, samoin kaikenlaiset muut loiset

Suomessa todetaan kalatuerkuloosi tartuntoja n. yksi kymmenessä vuodessa, silloinkin ne ovat olleet kaloja työkseen käsittelevillä kalastajilla, jalostajilla etc. Yhtään akvaristiin tarttunutta tapausta ei tietääkseni tiedetä. AWlla julkaistavaa Aponogeton netti lehdessä tästä oli juttukin muinoin, saat sen ilmaiseksi ladattua .. http://www.aqua-web.fi/aponogeton .. tuolta.

• Tulipyrstö0

Tuli vain mieleen, kun aqua-webissä usein epäillään tupekuloosia ja annetaan neuvoa sen lääkitsemiseen tai jopa kaikkien kalojen tappamista, epämääräisen tautimääräyksien perusteella, koska siellä on tuberkuloosi.

Olen samaa mieltä, että lottovoittokin on todennäköisempi kuin kalatuberkuloosi.

Samassa foorumissa päätellään, että jos joku tauti puhkeaa, johtuu se heikkouspakteerista.

Mun heikoin kohta on kalasairaudet.
        Mun lehtikalapariskunta (kutupari), josta urokselle tuli selkäevän tyveen keskikohtaan evää ja selkään toinen lähelle selkäevää, pieni ruskea nuppineulan pään kokoiset kovat patit. Otin puukon kärjellä ne pois ja kala piristyi, mutta viikon kuluttua alkoi haukkoa henkeä ja sitten parin päivän kuluttua kuoli.
        Nyt naaraalla on sama sairaus ja olen kaksi kertaa (tulee uudestaan) poistanut patit samoista kohtaa kun urokseltakin ja kala on terveen tuntuinen. Onneksi ei vielä ole hengitysvaikeuksia. Epäilen kalatäitä, voisko olla? Kalat ostettu samasta liikkeestä, mutta ihmettelen kun kalatäi ei tartu helposti.

• fish KING
        Tulipyrstö0 kirjoitti:

Tuli vain mieleen, kun aqua-webissä usein epäillään tupekuloosia ja annetaan neuvoa sen lääkitsemiseen tai jopa kaikkien kalojen tappamista, epämääräisen tautimääräyksien perusteella, koska siellä on tuberkuloosi.

Olen samaa mieltä, että lottovoittokin on todennäköisempi kuin kalatuberkuloosi.

Samassa foorumissa päätellään, että jos joku tauti puhkeaa, johtuu se heikkouspakteerista.

Mun heikoin kohta on kalasairaudet.
        Mun lehtikalapariskunta (kutupari), josta urokselle tuli selkäevän tyveen keskikohtaan evää ja selkään toinen lähelle selkäevää, pieni ruskea nuppineulan pään kokoiset kovat patit. Otin puukon kärjellä ne pois ja kala piristyi, mutta viikon kuluttua alkoi haukkoa henkeä ja sitten parin päivän kuluttua kuoli.
        Nyt naaraalla on sama sairaus ja olen kaksi kertaa (tulee uudestaan) poistanut patit samoista kohtaa kun urokseltakin ja kala on terveen tuntuinen. Onneksi ei vielä ole hengitysvaikeuksia. Epäilen kalatäitä, voisko olla? Kalat ostettu samasta liikkeestä, mutta ihmettelen kun kalatäi ei tartu helposti.

Kalatubi on tietämättömän arvaus kalasairaudeksi, sillä lähes jokainen muu oire voi viitata kalatuberkuloosiin ;/

Luultavasti pattien alla elää jokin loismato joka on ollut kalalla sen syntymästä asti, karanteenamattomana se alkaa nyt oireilemaan. Jos kala olisi maahan tuonnin jälkeen karanteenattu oikein (aquahoito saitti) olisi se terve kenties vieläkin ;(
        Niille pateille ei olisi saanut tehdä mitään, kala tod.näk. kuoli käsittelyysi pelastaa se ;/

Loiset ovat siitä ilkeitä että ne toisen kalan kuoltua etsivät uutta isäntää... loishäätö lääkkeitä on olemassa mutta jos kala on jo huono kuntoinen, on sille ja muille kaloille parempi että se lopetetaan mahdollisimman pian jos se alkaa olla tosi huonossa hapessa siellä.

• Tulipyrtö0
        fish KING kirjoitti:

Kalatubi on tietämättömän arvaus kalasairaudeksi, sillä lähes jokainen muu oire voi viitata kalatuberkuloosiin ;/

Luultavasti pattien alla elää jokin loismato joka on ollut kalalla sen syntymästä asti, karanteenamattomana se alkaa nyt oireilemaan. Jos kala olisi maahan tuonnin jälkeen karanteenattu oikein (aquahoito saitti) olisi se terve kenties vieläkin ;(
        Niille pateille ei olisi saanut tehdä mitään, kala tod.näk. kuoli käsittelyysi pelastaa se ;/

Loiset ovat siitä ilkeitä että ne toisen kalan kuoltua etsivät uutta isäntää... loishäätö lääkkeitä on olemassa mutta jos kala on jo huono kuntoinen, on sille ja muille kaloille parempi että se lopetetaan mahdollisimman pian jos se alkaa olla tosi huonossa hapessa siellä.

Mulla on kalat sairastaneet niin harvoin, ettei ole tullu hankittua tietoja kalataudeista.
        Nyt työttömänä, eläkeputkea kuluttaessa on aikaa tutustua tähänkin harrastukseen vähän syvemmältä.

• fish KING
        Tulipyrtö0 kirjoitti:

Mulla on kalat sairastaneet niin harvoin, ettei ole tullu hankittua tietoja kalataudeista.
        Nyt työttömänä, eläkeputkea kuluttaessa on aikaa tutustua tähänkin harrastukseen vähän syvemmältä.

HMMMMMMMM

Vai eläkeputkea ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      52
      1867
    2. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      62
      1802
    3. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      12
      1345
    4. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      61
      1151
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      1114
    6. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      795
    7. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      657
    8. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      86
      650
    9. Sotekeskus

Aloite on hyvä, kiitokset siitä. Mutta jos olette yhtään seuranneet hyvinvointialueen kokouksia niin sehän on jo nuijit
      Ähtäri
      32
      627
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      38
      586
    Aihe