Bakteerit

Tulipyrstö0

Voisko joku kertoa, mitä on heikkousbakteeri?
Entä kuinka yleinen sairaus on kalatubi?

5

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      Minkälaista heikkous bakteeria tarkoitat?
      - homeitiöt ovat kalan kuntoa heikentäviä, samoin kaikenlaiset muut loiset

      Suomessa todetaan kalatuerkuloosi tartuntoja n. yksi kymmenessä vuodessa, silloinkin ne ovat olleet kaloja työkseen käsittelevillä kalastajilla, jalostajilla etc. Yhtään akvaristiin tarttunutta tapausta ei tietääkseni tiedetä. AWlla julkaistavaa Aponogeton netti lehdessä tästä oli juttukin muinoin, saat sen ilmaiseksi ladattua .. http://www.aqua-web.fi/aponogeton .. tuolta.

      • Tulipyrstö0

        Tuli vain mieleen, kun aqua-webissä usein epäillään tupekuloosia ja annetaan neuvoa sen lääkitsemiseen tai jopa kaikkien kalojen tappamista, epämääräisen tautimääräyksien perusteella, koska siellä on tuberkuloosi.

        Olen samaa mieltä, että lottovoittokin on todennäköisempi kuin kalatuberkuloosi.

        Samassa foorumissa päätellään, että jos joku tauti puhkeaa, johtuu se heikkouspakteerista.

        Mun heikoin kohta on kalasairaudet.
        Mun lehtikalapariskunta (kutupari), josta urokselle tuli selkäevän tyveen keskikohtaan evää ja selkään toinen lähelle selkäevää, pieni ruskea nuppineulan pään kokoiset kovat patit. Otin puukon kärjellä ne pois ja kala piristyi, mutta viikon kuluttua alkoi haukkoa henkeä ja sitten parin päivän kuluttua kuoli.
        Nyt naaraalla on sama sairaus ja olen kaksi kertaa (tulee uudestaan) poistanut patit samoista kohtaa kun urokseltakin ja kala on terveen tuntuinen. Onneksi ei vielä ole hengitysvaikeuksia. Epäilen kalatäitä, voisko olla? Kalat ostettu samasta liikkeestä, mutta ihmettelen kun kalatäi ei tartu helposti.


      • fish KING
        Tulipyrstö0 kirjoitti:

        Tuli vain mieleen, kun aqua-webissä usein epäillään tupekuloosia ja annetaan neuvoa sen lääkitsemiseen tai jopa kaikkien kalojen tappamista, epämääräisen tautimääräyksien perusteella, koska siellä on tuberkuloosi.

        Olen samaa mieltä, että lottovoittokin on todennäköisempi kuin kalatuberkuloosi.

        Samassa foorumissa päätellään, että jos joku tauti puhkeaa, johtuu se heikkouspakteerista.

        Mun heikoin kohta on kalasairaudet.
        Mun lehtikalapariskunta (kutupari), josta urokselle tuli selkäevän tyveen keskikohtaan evää ja selkään toinen lähelle selkäevää, pieni ruskea nuppineulan pään kokoiset kovat patit. Otin puukon kärjellä ne pois ja kala piristyi, mutta viikon kuluttua alkoi haukkoa henkeä ja sitten parin päivän kuluttua kuoli.
        Nyt naaraalla on sama sairaus ja olen kaksi kertaa (tulee uudestaan) poistanut patit samoista kohtaa kun urokseltakin ja kala on terveen tuntuinen. Onneksi ei vielä ole hengitysvaikeuksia. Epäilen kalatäitä, voisko olla? Kalat ostettu samasta liikkeestä, mutta ihmettelen kun kalatäi ei tartu helposti.

        Kalatubi on tietämättömän arvaus kalasairaudeksi, sillä lähes jokainen muu oire voi viitata kalatuberkuloosiin ;/

        Luultavasti pattien alla elää jokin loismato joka on ollut kalalla sen syntymästä asti, karanteenamattomana se alkaa nyt oireilemaan. Jos kala olisi maahan tuonnin jälkeen karanteenattu oikein (aquahoito saitti) olisi se terve kenties vieläkin ;(
        Niille pateille ei olisi saanut tehdä mitään, kala tod.näk. kuoli käsittelyysi pelastaa se ;/

        Loiset ovat siitä ilkeitä että ne toisen kalan kuoltua etsivät uutta isäntää... loishäätö lääkkeitä on olemassa mutta jos kala on jo huono kuntoinen, on sille ja muille kaloille parempi että se lopetetaan mahdollisimman pian jos se alkaa olla tosi huonossa hapessa siellä.


      • Tulipyrtö0
        fish KING kirjoitti:

        Kalatubi on tietämättömän arvaus kalasairaudeksi, sillä lähes jokainen muu oire voi viitata kalatuberkuloosiin ;/

        Luultavasti pattien alla elää jokin loismato joka on ollut kalalla sen syntymästä asti, karanteenamattomana se alkaa nyt oireilemaan. Jos kala olisi maahan tuonnin jälkeen karanteenattu oikein (aquahoito saitti) olisi se terve kenties vieläkin ;(
        Niille pateille ei olisi saanut tehdä mitään, kala tod.näk. kuoli käsittelyysi pelastaa se ;/

        Loiset ovat siitä ilkeitä että ne toisen kalan kuoltua etsivät uutta isäntää... loishäätö lääkkeitä on olemassa mutta jos kala on jo huono kuntoinen, on sille ja muille kaloille parempi että se lopetetaan mahdollisimman pian jos se alkaa olla tosi huonossa hapessa siellä.

        Mulla on kalat sairastaneet niin harvoin, ettei ole tullu hankittua tietoja kalataudeista.
        Nyt työttömänä, eläkeputkea kuluttaessa on aikaa tutustua tähänkin harrastukseen vähän syvemmältä.


      • fish KING
        Tulipyrtö0 kirjoitti:

        Mulla on kalat sairastaneet niin harvoin, ettei ole tullu hankittua tietoja kalataudeista.
        Nyt työttömänä, eläkeputkea kuluttaessa on aikaa tutustua tähänkin harrastukseen vähän syvemmältä.

        HMMMMMMMM

        Vai eläkeputkea ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3259
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1763
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1305
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1263
    5. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1168
    6. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1159
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      51
      1074
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      974
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      916
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      64
      831
    Aihe