Apua ohjelmointiin c++

ohjelmoijapoka

Hei,

minun tulisi tehdä ihan alkeellisia ohjelmointi juttua c :lla, tarvitsisin tälläiset koodit; (KOKONAISUUDESSAAN, ALUSTA LOPPUUN)

1. Ohjelma, joka pyytää käyttäjää antamaan joko vastaukseksi luvun 1 tai 2. Jos käyttäjä antaa luvun 1, ohjelma tulostaa "oikein", jos käyttäjä antaa luvun 2 ohjelma tulostaa "väärin"

2. Ohjelma, joka kysyy käyttäjältä kolme kokonaislukua ja tallettaa ne muuttujiin a, b ja c. Lopuksi ohjelma kertoo, onko luku c lukujen a ja b välissä vai välin ulkopuolella. Huomioi, että ohjelman pitäisi toimia riippumatta siitä onko a suurempi kuin b vai toisinpäin.

3. Pieni peli. Peli arpoo luvun väliltä 0-9 ja antaa käyttäjän arvata arvottua lukua. Käyttäjä arvaa niin kauan kunnes arvaus on oikein tai hän antaa syötteeksi jonkin muun kuin luvun väliltä 0-9 (esim. kirjain tai suurempi luku) Lopuksi peli kertoo oikean luvun ja arvausten lukumäärän.

4. Ohjelma, joka kysyy käyttäjältä kysymyksen "Oletko täysi-ikäinen? Vastaa k(kyllä) tai e(en)" , johon vastaus on kyllä (k) tai ei (e). Ohjelma kysyy samaa kysymystä käyttäjältä niin kauan kunnes vastaus on oikein.

17

486

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kotitehtävät olis tarkoitus tehdä itse. C kirja kauniiseen käteen vaan tekemään.

      • ohjelmoijapoka

        Mitkä kotitehtävät? Ensinnäkään en ole ollu enää moneen vuoteen koulussa, eikä meillä ainakaan käsitelty mitään ohjelmointia. Toiseksi olen tekemässä näitä juttuja kotisivuilleni, mutta en tälläisen takia todellakaan haluaisi opetella alusta asti ohjelmointia.

        Asiallisia vastauksia odotetaan.


      • ohjelmoijapoka kirjoitti:

        Mitkä kotitehtävät? Ensinnäkään en ole ollu enää moneen vuoteen koulussa, eikä meillä ainakaan käsitelty mitään ohjelmointia. Toiseksi olen tekemässä näitä juttuja kotisivuilleni, mutta en tälläisen takia todellakaan haluaisi opetella alusta asti ohjelmointia.

        Asiallisia vastauksia odotetaan.

        Miksi sitten teet kotisivuja aiheesta josta et tiedä mitään etkä halua tietää? Ohjelmointiaiheisia sivustoja on jo kuitenkin olemassa ja niitä tehneet motivoituneempi ja osaavampi porukka.

        Ja mikäli tarkoitat sitä että kotisivuille olet tekemässä numeron arpomisohjelmaa niin miksi hitossa me neuvottaisiin jotain C :aa kun homman voisi tehdä helpommin esimerkiksi PHP:llä?


      • ohjelmoijapoka
        M-Kar kirjoitti:

        Miksi sitten teet kotisivuja aiheesta josta et tiedä mitään etkä halua tietää? Ohjelmointiaiheisia sivustoja on jo kuitenkin olemassa ja niitä tehneet motivoituneempi ja osaavampi porukka.

        Ja mikäli tarkoitat sitä että kotisivuille olet tekemässä numeron arpomisohjelmaa niin miksi hitossa me neuvottaisiin jotain C :aa kun homman voisi tehdä helpommin esimerkiksi PHP:llä?

        Noniin.... Asiahan ei sinulle todellakaan kuulu, mutta selitettäköön nyt. En suinkaan tee kotisivuja ohjelmoinnista, vaan nuo edellä mainitut jutut tulevat sinne ihan muuhun käyttöön. Voisihan nuo kysymyksetkin hoitaa vaikka perus HTML-koodilla, mutta tarvitsen ne nimenomaisesti OHJELMANA.

        Nii, osaisiko täällä vihdoin joku auttaa, vai vaan vittuilla?


      • V-style
        ohjelmoijapoka kirjoitti:

        Noniin.... Asiahan ei sinulle todellakaan kuulu, mutta selitettäköön nyt. En suinkaan tee kotisivuja ohjelmoinnista, vaan nuo edellä mainitut jutut tulevat sinne ihan muuhun käyttöön. Voisihan nuo kysymyksetkin hoitaa vaikka perus HTML-koodilla, mutta tarvitsen ne nimenomaisesti OHJELMANA.

        Nii, osaisiko täällä vihdoin joku auttaa, vai vaan vittuilla?

        Tolla asenteella et saa kuin vittuilua, saatanan pelle.


      • ohjelmapoka
        V-style kirjoitti:

        Tolla asenteella et saa kuin vittuilua, saatanan pelle.

        Millä asenteella? Kuka sinä olet minua haukkumaan? Ymmärsin, että tällä palstalla saa kysyä apua ohjelmointiin, ja ajattelin niin tehdä, mutta mitä saan vastaukseksi asialliseen kysymykseeni? Liudan epämääräisiä viestejä, joissa ei missään vastata kysymykseeni! Onko tältä palstalta mahdollista saada apua ongelmaan? Ihmista sorvataan täällä, NETISSÄ, niinkuin mitäkin juustoa. Tarkoitukseni ei ollut avata tätä keskustelua siksi, että saisin jonkinlaisen riidan aikaiseki piristämään tylsää elämääni, vaan siksi, että saisin apua ongelmaani, koska
        minulla ei ole aikaa opetella tälläisen asian takia opettelemaan
        aasta alkaen ohjelmointia, kun sen joku jo osaa.


      • ohjelmapoka kirjoitti:

        Millä asenteella? Kuka sinä olet minua haukkumaan? Ymmärsin, että tällä palstalla saa kysyä apua ohjelmointiin, ja ajattelin niin tehdä, mutta mitä saan vastaukseksi asialliseen kysymykseeni? Liudan epämääräisiä viestejä, joissa ei missään vastata kysymykseeni! Onko tältä palstalta mahdollista saada apua ongelmaan? Ihmista sorvataan täällä, NETISSÄ, niinkuin mitäkin juustoa. Tarkoitukseni ei ollut avata tätä keskustelua siksi, että saisin jonkinlaisen riidan aikaiseki piristämään tylsää elämääni, vaan siksi, että saisin apua ongelmaani, koska
        minulla ei ole aikaa opetella tälläisen asian takia opettelemaan
        aasta alkaen ohjelmointia, kun sen joku jo osaa.

        Me voidaan auttaa ohjelmoinnissa, sen opettelussakin. Ei me tehdä sun ohjelmia puolestasi. Tietysti jos maksat niin sitten ehkä mutta siihenkin vaikuttaa sellainen muuttuja(mahdollisesti vakio), kuin kasvokerroin.

        Mutta, kun nyt kerran tarvitset ohjelmoinnin opettelua niin aloitappa tästä: http://inventwithpython.com/

        Et tarvitse mitään C :aa tässä vaiheessa vielä. Se on vähän sama kuin laitettaisiin lapsi ajamaan täysperävaunu rekkaa vaikka ei osaa vielä mennä fillarilla jossa apupyörät.


    • enfo

      t1.
      #include [iostream]
      #include [string]

      int main(){
      int luku;
      std::string vastaus;

      std::cout luku;

      vastaus = (luku == 1) ? "oikein" : "väärin";

      std::cout b >> c;

      a = std::abs(a);
      b = std::abs(b);
      c = std::abs(c);

      if(c > a && c < b){
      std::cout

      • enfo

        #include [iostream]
        #include [string]

        int main(){
        int a, b, c;

        std::cout a >> b >> c;

        if(a < b){
        if(a < c && c < b){
        std::cout


    • ohjelmoijapoka

      Oikein paljon kiitoksia avusta! Nytpä menen noita testaamaan.

      • enfo

        Ne toimivat kyllä, mutta sinun tulee muistaa, että minulla on noihin koodeihin tekijänoikeudet. Lisäksi vaikka saatkin noiden avulla itsellesi hyvän arvosanan, niin se ei tarkoita että osaat ohjelmoida. Luultavasti et kehtaa laittaa lähdekoodiin mainintaa paikasta, josta nuo sait, joten en sitä jaksa edes vaatia. Kannattaa muistaa, että myös opettajasi saattaa lukea tätä palstaa ja muistaa takuulla nuo koodit...


      • ohjelmoijapoka
        enfo kirjoitti:

        Ne toimivat kyllä, mutta sinun tulee muistaa, että minulla on noihin koodeihin tekijänoikeudet. Lisäksi vaikka saatkin noiden avulla itsellesi hyvän arvosanan, niin se ei tarkoita että osaat ohjelmoida. Luultavasti et kehtaa laittaa lähdekoodiin mainintaa paikasta, josta nuo sait, joten en sitä jaksa edes vaatia. Kannattaa muistaa, että myös opettajasi saattaa lukea tätä palstaa ja muistaa takuulla nuo koodit...

        Toimivuudesta en kyllä menisi takuuseen, kovasti tuntuu eroreita vilisevän itselläni. Viestisi on jotenkin ristiriitainen, puhut arvosanoista, ja kuitenkin siitä, että en mainitse lähdekoodissa paikkaa, josta nämä sain. Minulle riittää kiitos tuo pohja, jota voin käyttää. Selvyyden vuoksi kuitenkin; EN ole koulussa, eikä tämä ole mikään kotitehtäväni.

        "...niin se ei tarkoita että osaat ohjelmoida."


      • enfo
        ohjelmoijapoka kirjoitti:

        Toimivuudesta en kyllä menisi takuuseen, kovasti tuntuu eroreita vilisevän itselläni. Viestisi on jotenkin ristiriitainen, puhut arvosanoista, ja kuitenkin siitä, että en mainitse lähdekoodissa paikkaa, josta nämä sain. Minulle riittää kiitos tuo pohja, jota voin käyttää. Selvyyden vuoksi kuitenkin; EN ole koulussa, eikä tämä ole mikään kotitehtäväni.

        "...niin se ei tarkoita että osaat ohjelmoida."

        Laitatko vielä nuo mainitsemasi "vilisevät errorit" näkyville? Itselleni ei tule yhtäkään erroria.


      • ohjelmoijapoka
        enfo kirjoitti:

        Laitatko vielä nuo mainitsemasi "vilisevät errorit" näkyville? Itselleni ei tule yhtäkään erroria.

        1. ) Punaa tämän kohdan; std::string vastaus;
        2. ) Tämän; std::cout


      • -EH-
        ohjelmoijapoka kirjoitti:

        1. ) Punaa tämän kohdan; std::string vastaus;
        2. ) Tämän; std::cout

        Koitas noissa include kohdissa laittaa hakasulkeiden tilalle < ja >

        siis esim
        #include [iostream]
        pitää olla
        #include


      • -EH-
        -EH- kirjoitti:

        Koitas noissa include kohdissa laittaa hakasulkeiden tilalle < ja >

        siis esim
        #include [iostream]
        pitää olla
        #include

        Kappas, tämä ei näemmä salli < ja > merkkejä, joku html tagiesto?. No, onnistuisko siis näin
        #include < iostream > mutta ilman välejä


      • =40
        enfo kirjoitti:

        Ne toimivat kyllä, mutta sinun tulee muistaa, että minulla on noihin koodeihin tekijänoikeudet. Lisäksi vaikka saatkin noiden avulla itsellesi hyvän arvosanan, niin se ei tarkoita että osaat ohjelmoida. Luultavasti et kehtaa laittaa lähdekoodiin mainintaa paikasta, josta nuo sait, joten en sitä jaksa edes vaatia. Kannattaa muistaa, että myös opettajasi saattaa lukea tätä palstaa ja muistaa takuulla nuo koodit...

        Mitkä helvetin tekijänoikeudet! Tollaseen skeida koodiin, on siinä pojalla pokkaa, en näe missään lisennssi yms ehtoja ja ilman salasanaa yms tunnuksia luen "näin" nuo koodit, aivan sama täällä on ja varmaan riittää erimoisia pellejä, vähän kunnioitusta aloittelijoille, mun aikana ei ollut s..24.fi saatikaan koko http-protokollaa, en tajua nykymeuhkaamista turhasta!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4915
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3106
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1197
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe