Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Haaveena köynnöspylväs

^tiu^

Eli tarkoituksena olisi laittaa isoon pyöreään ruukkuun verkosta tehty pylväs keskelle, jonka sisälle saisi köynnöstä kasvamaan. Olen kuitenkin täysin untuvikko, eikä minulla ole hajuakaan, mitä sinne laittaisi. Humalaa ajattelin ensin sinne pylvään sisälle kasvamaan ja ulkoreunalle sitten jotain kukkivaa köynnöstä ja/tai krassia. En kuitenkaan tiedä, kuinka laajan alan humala tarvitsee, eli suostuuko se kasvamaan "putkessa" ja pärjääkö sen kanssa samassa ruukussa muut kasvit. Pihaan paistaa koko päivän aurinko (josta humala ei kait niin tykkäisi?). Nyt olen ostanut summassa siemeniä, käteen on tarttunut kelloköynnös, päivänsini, ruusupapu ja tuoksuherne. Humalaa on listalla vain sen vuoksi, että tiedän sen kasvavan korkeaksi nopeasti ja se on tuuhea, siksi ajattelin sitä sellaiseksi perusköynnökseksi. Nyt jos joku kertoisi että olenko aivan väärillä jäljillä vai mitenkä? Ja jätänkö humalan pois, että riittäisikö tuuheuteen jos laitan paljon eri köynnöksiä? Pelkään että lopputuloksena on vielä loppukesälläkin tyhjä verkkopylväs.

3

754

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Että jätät humalan pois. Humala on muutenkin sellainen, että voipi ensimmäisenä kesänä vasta miettiä kasvamistaan. Mutta esimerkiksi kelloköynnös on niin runsas, että minullakin viimekesänä kaksi vaivaista tainta peitti tiheästi yhden seinän.Ainoastaan sen kukinta jää usein aika myöhään. Mutta kun ne tuoksuherneet taas on varsiltaan vähän ruipeloita, niin istuta niitä muutama sinne sekaan kukkimaan. Voi tulla ihan hyvän näköinen. Elä laita liikaa taimia, neljä kelloköynnöstä korkeintaan halkaisijaltaan 80 senttiseen ruukkuun.

      • kasvattaja

        Samoin, älä laita humalaa. Samaa suosittelen kuin Marja-Liisa41, kelloköynnös kasvaa nopeasti, kukintaa tulee, jos on pitkä ja kaunis syksy, itse olen jäänyt ilman kukintaa monena vuonna, mutta muutenkin se on kaunis.
        Ruusupapu kasvaa kohisten ja siitä saa syötävääkin, siemeniä voi syödä ryöpättyinä.

        Sadun mukaan ruusupavun versot kasvoivat taivaaseen asti. Jaakko ja pavunvarsi ;)


      • ^tiu^
        kasvattaja kirjoitti:

        Samoin, älä laita humalaa. Samaa suosittelen kuin Marja-Liisa41, kelloköynnös kasvaa nopeasti, kukintaa tulee, jos on pitkä ja kaunis syksy, itse olen jäänyt ilman kukintaa monena vuonna, mutta muutenkin se on kaunis.
        Ruusupapu kasvaa kohisten ja siitä saa syötävääkin, siemeniä voi syödä ryöpättyinä.

        Sadun mukaan ruusupavun versot kasvoivat taivaaseen asti. Jaakko ja pavunvarsi ;)

        vastauksista. Taidan laittaa sen humalan tuonne takapihalle jossa on varjoisaa. Koitan sitä kelloköynnöstä ja ruusupapua. Jospa lopputulos olisi muutakin kuin tyhjä ruukku :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2317
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1530
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1447
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1419
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      66
      1234
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe