Haaveena köynnöspylväs

^tiu^

Eli tarkoituksena olisi laittaa isoon pyöreään ruukkuun verkosta tehty pylväs keskelle, jonka sisälle saisi köynnöstä kasvamaan. Olen kuitenkin täysin untuvikko, eikä minulla ole hajuakaan, mitä sinne laittaisi. Humalaa ajattelin ensin sinne pylvään sisälle kasvamaan ja ulkoreunalle sitten jotain kukkivaa köynnöstä ja/tai krassia. En kuitenkaan tiedä, kuinka laajan alan humala tarvitsee, eli suostuuko se kasvamaan "putkessa" ja pärjääkö sen kanssa samassa ruukussa muut kasvit. Pihaan paistaa koko päivän aurinko (josta humala ei kait niin tykkäisi?). Nyt olen ostanut summassa siemeniä, käteen on tarttunut kelloköynnös, päivänsini, ruusupapu ja tuoksuherne. Humalaa on listalla vain sen vuoksi, että tiedän sen kasvavan korkeaksi nopeasti ja se on tuuhea, siksi ajattelin sitä sellaiseksi perusköynnökseksi. Nyt jos joku kertoisi että olenko aivan väärillä jäljillä vai mitenkä? Ja jätänkö humalan pois, että riittäisikö tuuheuteen jos laitan paljon eri köynnöksiä? Pelkään että lopputuloksena on vielä loppukesälläkin tyhjä verkkopylväs.

3

911

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Että jätät humalan pois. Humala on muutenkin sellainen, että voipi ensimmäisenä kesänä vasta miettiä kasvamistaan. Mutta esimerkiksi kelloköynnös on niin runsas, että minullakin viimekesänä kaksi vaivaista tainta peitti tiheästi yhden seinän.Ainoastaan sen kukinta jää usein aika myöhään. Mutta kun ne tuoksuherneet taas on varsiltaan vähän ruipeloita, niin istuta niitä muutama sinne sekaan kukkimaan. Voi tulla ihan hyvän näköinen. Elä laita liikaa taimia, neljä kelloköynnöstä korkeintaan halkaisijaltaan 80 senttiseen ruukkuun.

• kasvattaja

Samoin, älä laita humalaa. Samaa suosittelen kuin Marja-Liisa41, kelloköynnös kasvaa nopeasti, kukintaa tulee, jos on pitkä ja kaunis syksy, itse olen jäänyt ilman kukintaa monena vuonna, mutta muutenkin se on kaunis.
        Ruusupapu kasvaa kohisten ja siitä saa syötävääkin, siemeniä voi syödä ryöpättyinä.

Sadun mukaan ruusupavun versot kasvoivat taivaaseen asti. Jaakko ja pavunvarsi ;)

• ^tiu^
        kasvattaja kirjoitti:

Samoin, älä laita humalaa. Samaa suosittelen kuin Marja-Liisa41, kelloköynnös kasvaa nopeasti, kukintaa tulee, jos on pitkä ja kaunis syksy, itse olen jäänyt ilman kukintaa monena vuonna, mutta muutenkin se on kaunis.
        Ruusupapu kasvaa kohisten ja siitä saa syötävääkin, siemeniä voi syödä ryöpättyinä.

Sadun mukaan ruusupavun versot kasvoivat taivaaseen asti. Jaakko ja pavunvarsi ;)

vastauksista. Taidan laittaa sen humalan tuonne takapihalle jossa on varjoisaa. Koitan sitä kelloköynnöstä ja ruusupapua. Jospa lopputulos olisi muutakin kuin tyhjä ruukku :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3402
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2850
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2579
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1321
    Aihe