Narsistin hovi

Markku Ahdeoja

Narsisti on ihmisenä yksinään varsin heikko ja haavoittuvainen. Narsisti luo suunnattoman voimansa toisista ihmisistä. Narsisti tarvitsee ympärilleen "hovin" joka suojelee itse narssistia.

Minä olen kehittänyt keinoa, jossa karsitaan narsistin hovia. Jos pitää taistella narsistia vastaan, niin hovi on saatava ensin perääntymään. Se ei ole helppo homma ja vaatii suuria ponnistuksia.

On käytettävä narsistin omia keinoja narsistia vastaan. Minä esimerkiksi olen täysin jumissa ja ikäänkuin läpinäkyvässä narsistin luomassa vankilasta, josta on päästävä pois. Mutta siitä pääsee pois.

Se vain vie aikaa

19

930

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lottamari_1

Ei todellakaan helppoa, koska hovi koostuu myöskin heikoista ihmisistä, jotka eivät osaa itse ajatella omalla järjellään, tehdä päätöksiä ja ovat yksinäisiä arkoja ihmisiä. Narsistista saa helposti kaverin ja "johtajan", josta hovin jäsenet hakevat tukea ja turvaa itselleen. Itselläni taas on päinvastainen kokemus hovista. Siihen on mahdoton vaikuttaa, ainoa tapa on kylmästi jättää narsisti, eikä olla itse missään tekemisissä hänen kanssaan. Hovin on itse tultava näkemään millainen ihminen narsisti on. Toisaalta, kun yksi hovin jäsenistä huomaa pelin hengen ja lähtee, niin toinen on kilvan tulossa. Narsisti ei ole koskaan yksin, eikä ilman hovia. Todella vaikea ja loputon työ.

• Ei kannata uhrata elämäänsä taisteluun tuulimyllyjä vastaan..

Lähtee vaan pois ja alkaa elää :)

• :-)
        Sun elämänmyönteinen kommenttisi alkoi lämmittää munkin päivääni.
        Voitais muodostaa Kyllä-ihmisten Hovi, jonne on tervetulleet i h a n k a i k k i ihmiset, tosin yksi pääsyvaatimus voisi olla; kirjoittaa sanan "katkeruus" paperille, rypistää sen palloksi, ja heittää roskakoriin.

• lottamari_1

• lottamari_1 kirjoitti:

http://www.youtube.com/watch?v=UrQyqTqyUtI

Vau! :O
        Toi biisi parantaa fiiliksiä entisestään =)

*olet kahvisi ansainnut, jälleen*

• Kiiiitos! :)
        Hokasin just että ollaan vastattu sun kanssa tähän ketjuun kaksi kertaa tasan samaan aikaan. Vieläköhän joku skitsoilee et oltais yks ja sama, hih hih ;-)

• "keksipohjainen tracking sille, ettei kukaan floodaa"
        Mitä toi tarkoittaa suomeksi?

• avaa hovi

Välillä tuntuu että se hovi on juuri se pahin siinä narsistin ympärillä, pahempi kuin itse narsisti. Ajatellaan vaikka natseja, kuinka he tappoivat ja kiduttivat ihmisiä vain koska JOKU KÄSKI. Eihän siinä silloin ole edes itse vastuussa tekosistaan vai onko?

• Projektio on minän puolustuskeino. Saadaan ihminen uskomaan että vihollisen tappaminen on oikeutettua. Tappaja tekee työtä käskettyä, saattaa saada vielä mitalin rintaan. Kyllä me ollaan hullu rotu :/

• henna001

No se on huomattu!

"Sillä pääsee pitkälle, jos sen riittävän monipuolisesti ihmisille esittää."

Niinhän sitä saattaisi luulla ja kyllä kai se joihinkin tepsii. Tuo monipuolisesti esittäminen - joku jopa typerän lapsellinen mielipide/"tieto" verhotaan fiksulta kuulostavia sanoja ja ammatillisia termejä sisältävään *älykkäältä" kuulostavaan sillisalaatti-lauseeseen, jossa on osaksi faktaa ja osaksi fantasiaa!

• avaa hovi

• avaa hovi

• avaa hovi kirjoitti:

Mikä sitten saa hovin tukemaan narsistia ja tämän pyrkimyksiä? VALLANHALU!!

http://www.youtube.com/watch?v=FOA4ixV-3jU

Ah tuota kultaista 80-lukua...silloin ei ollut muuten narsisteja, ei puhettakaan :)

Videolla nauratti ne kaksi yön timoo :)

• henna001

"Minä olen kehittänyt keinoa, jossa karsitaan narsistin hovia. Jos pitää taistella narsistia vastaan, niin hovi on saatava ensin perääntymään"

Miksi tuhlaat voimiasi siihen? Narsisti etsii aina uuden hovin entisen tilalle. Luulen että ainoa keino "taistella" on tiedon lisääminen narsismista ja heidän toimintakaavoistaan niin että nekin, jotka ovat alttiita menemään hoviin mukaan tiedon lisääntyessä tajuaisivat, mistä on kysymys.

• Hyvä henna001! Olet taistelija itsekin, mutta taistelet tiedon avulla..oikea tie =)

• psykan opiskelija

mitä ihmeellisimmistä paikoista. Hän oli puolibritti puolisuomalainen ja kasvanut Pakistanissa. Suomessa hän vihasi tuttujaan, jotka olivat ihan fiksuja tyyppejä, intiassa hän aina kehui keräämiään ympyröitä, jotka koostuivat jostain intialaisista maatyöntekijöistä ja sitten hän asui teknobileitä vallatuissa taloissa järjestävissä piireissä talon valtauksissa Lontoossa, jossa kaikki katukätkät oli tosi syvältä. Kaverini Lontoossa(jota hän vihasi) entinen sotilas, kysyi minulta, että miksi hän tuo hänen eteensä, joukon ääliöitä, tietäen itse ,että he ovat ääliöitä ja sitten näyttelee,että he olisivat jotain tosi hienoa.Enpä silloin osannut vastata. Intiasta vielä hänellä oli tapana pelata shakkia Ganesh nimisen intialaisen kanssa, joka päivä hän kehui hänet maailman viisaimmaksi ja hienoimmaksi ihmiseksi, hän pujui Ganeshille hindiä ja englantia ja me kaikki muut huomasimme, ettei Ganesh puhu sanaakaan kumpaakaan hän vain mimikoi, noh kaikkihan me teemme virheitä ;)

• Erikoisen kiva tarina. Kansainvälistä meininkiä! :) Ja arvaan että Ganesh kohteliaana hävisi tahallaan shakkipelit ja oli siksikin viisain ja hienoin..

• psykan opiskelija
        yxex kirjoitti:

Erikoisen kiva tarina. Kansainvälistä meininkiä! :) Ja arvaan että Ganesh kohteliaana hävisi tahallaan shakkipelit ja oli siksikin viisain ja hienoin..

Sitä minäkin arvelen:)

• Iso jalka

Mulla ei ole mitään noin mielenkiintoista tarinaa mutta tuo periaate on tuttu. Narsistin kaveripiiri, ne jotka siis roikkuivat mukana vuodesta toiseen, ovat enemmän ja vähemmän luusereita joista narsisti yritti keksiä jotakin hienoa kerrottavaa. Jotakin jolla narsisti yritti peitellä sen että itsekin häpesi noita tuttavuuksiaan. Joistakin tyypeistä ei vaan keksinyt mitään millä voisi puolustella tuttavutta vaan vetosi sitten sääliin. Ihan vaan säälistä sietää tyyppejä.

Yksi narsistin ristiriitaisia piiretitä oliikin että tämä yritti antaa kuvan hyvinkin sivistyneenä ja menestyvänä, "parempana" ihmisenä mutta heilui lähinnä erilaisten junttien seurassa. No, junttihan tuo on oikeasti itsekin vaikka muuta yrittää esittää. Pitäköön siis hovinsa, ansaitsevat toisensa.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      153
      4697
    2. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      202
      4001
    3. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      35
      2720
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      12
      2517
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      37
      2238
    6. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      15
      1831
    7. Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?

Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      121
      1687
    8. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      49
      1494
    9. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      37
      1422
    10. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      33
      1375
    Aihe