Mulla siis 40 M netti wlanilla. Ja siihen koneeseen, joka on kytketty suoraan modeemiin, tulee 40 M ja mun langattomaan usb-verkkokorttiin n. 20 M. Osaako joku kertoa miks? Ja mun verkkokortti sanoo vielä 54 Mb pystyy.
Miten?
2
303
Vastaukset
- \/\/ |_ /\ |\|
Signaalin heiketessä ei voida käyttää parhaimpia modulaatiota ja nopeudet alkavat tippua. 802.11G standardi mahdollistaa teoreettisen 54Mbps nopeuden, mutta itse olen huomannut että modeemi kättelee monesti pienemmilläkin nopeuksilla (esmes 38Mbps). Erittäin heikossa kentässä nopeus saattaa olla "vain" 1Mbps.
Vie se kone modeemin viereen niin että signaalit on "tapissa" ja katso millä nopeudella kättelee. Jos ei auta niin kannattaa vaihtaa WLAN tukiaseman käyttämää taajuutta (kanava), koska naapurilla saattaa olla sama kanava käytössä.- MVJ
rdsgliosgp:
> langattomaan usb-verkkokorttiin n. 20 M. Osaako joku kertoa miks? Ja mun verkkokortti sanoo vielä
> 54 Mb pystyy.
Langattoman verkon käytännön datansiirtonopeus on yleensä kolmannes teoreettisesta maksimista. Kuvaamasi tilanne on yhteensopiva tämän havainnon kanssa.
\/\/ |_ /\ |\|:
> niin kannattaa vaihtaa WLAN tukiaseman käyttämää taajuutta
Kanavan vaihto voi monessa tapauksessa auttaa, mutta 40 Mbit/s laajakaistayhteys kannattaa jakaa langattomasti jo n-standardilla. Siispä alkuperäiselle kysyjälle tehtävälista:
1. Hanki n-standardin tukiasema ja tietokoneeseesi (kaikkiin, jos niitä on useita) n-standardin langaton verkkosovitin (esim. USB-liitäntäinen). Hanki mielellään saman valmistajan tuotteita.
2. Aseta langaton verkkosi käyttämään vain n-standardia; ota siis pois päältä usein oletuksena laitteessa oleva yhteensopivustila vanhempien langattomien standardien b ja g kanssa.
3. Säädä tukiaseman lähetysteho tarkoituksenmukaiseksi.
4. Salaa verkkosi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2664654Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1333019Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit442847Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k232590Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761791Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061644Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281511- 591400
- 951282
- 471169