Älytön verenpaine

Le Stupido

Olen nyt muutaman viikon kotona mitannut verenpainetta ja näköjään se pyörii siinä 110/170 keskiarvossa.Ikää on 38 vuotta ja painoa 95 kg.Miespuolinen henkilö! Suolan olen hiljattain jättänyt kokonaan pois ja joka päivä kävelen sen 1 tunnin.Lääkärit ovat kyllä sanoneet esim.joka työpaikkahaastattelussa viimeisen 15 ajan että hoitoa pitäisi saada..Tunnustan että olen ollut tyhmä tämän asian suhteen kun en ole kehoituksista huolimatta tuota asiaa ole huolehtinut,-ts. olen jopa kieltäytynyt lääkityksestä..Huimausta ilmenee nyt toisinaan ja päätin nyt alkaa hoitamaan painetta kun sain perillisen-muuten loppuu alkuunsa isyys.Tuota kuntoilua nyt olen kuukauden harrastanut (minkä töiltä ehtii) muutakin tärkeää elämässä kuin raha-sitä on jo sukanvarressa,kummassakin :/

Nyt tulevana perjantaina saan jonkinlaiset lääkkeet tuohon-muutama kysymys

-Kuinka pitkään menee ennenkuin lääkkeet alkavat vaikuttaa

-Mahdollisia sivuvaikutuksia

-vaikuttaako työnhaussa (jos on hoidettu ja paineet kohdillan? ) ennen olen venkuloinut lääkärintarkastusten läpi vedoten että itse mittaustilanne muka jännittää..

Kiitoksia jos varsinkin tuosta vaikutusajasta pystyt minua valaisemaan :) ! Ei kait nyt ole jo myöhäistä..? Valtimot kovettuneet tms. lopullisesti? Suvussa valitettavasti kyseistä sairautta.Olen joskus vetänyt maratoneja ja painetta silti ollut jopa niinä aikoina..

4

751

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • %Ä%

Täysi vaikutus tulee varmaan vasta parin viikon kohdalla. Sen nyt arvaa siitä mihin valelääkäri laittaa tarkistuskäynnin. Sivuvaikutukset riippuu lääkkeestä. ATR-salpaajilla ei taida juuri olla, mutta niillä on patentit vielä voimassa eikä halvempaa rinnakkaislääkettä siis ole. Riippuu työnantajasta. Vaikee kuvitella et tavallisessa työssä mihin verenpaine ei vaikuta verenpainetauti olis negatiivinen sen paremmin kuin positiivinenkaan asia.

• 62 v. nainen

Kylläpä se on viisainta ottaa lääkkeet vastaan, oletan että alapaineesi on tuo 110 ja yläpaine 170. Se on kyllä jatkuvasti tuolla tasolla liikaa, sydämesikään ei saa levätä kun paineet ovat korkealla.
      Olen 62 vuotias nainen ja sain juuri sinun iässä verenpainelääkkeet. Minulla ei ole ainakaan vielä todettu mitään vaurioita eikä muutakaan elimistössä jonka olisi lääkkeet aiheuttaneet. Minulla on Cozaar comp 50 mg ja puolikas Diasectral 200 :sta mg. eli jaan tabeletin puoliksi. 2 kertaa vuodessa on tarkastus, kerran vuodessa sydänfilmi.
      Riippu tietysti lääkkeestä jos tulee sivuvaikutuksia, minulle ei käyneet, kalsiumsalpaajat eikä ace- estäjät yhtään. Kalsiumsalpaaja turvotti naaman ja jalat, ace-estäjät teki köhän ja jne.

Jos sinusta tuntuu että sivuoireita tulee mene uudelleen lääkäriin. Minulla Cozaar auttoi noin viikossa.
      Mutta jos otan vain pelkästään Cozaaria paine ei laske vaan puolikas tosi pieni annos toista lääkettä yhdessä alentaa paineen hyvin. se on n. 120-140 yläpaine ja alapaine riippuen mitä teen 75-90.

Kävele vain se on tosi hyvä verenpaineeseen, olen huomannut sen itsekkin. Olen työssä ja kun kävelen työpäivän jälkeen kotiin 3,5 km, huomaa miten rentoutuu ja ajatus kulkee ja palaahan siinä muutama kalorikin.
      Kun olet syönyt lääkkeitä ja saanut onnistuneet lääkkeet jos tarvitset vaihtaa mielestäsi mene rohkeasti valittamaan, niin olosi kohenee huomattavasti. Osta mausteita ja ns. intiaanisuolaa, sen on vaaleanpunaista ja sitä saa Anttilasta ja muistakin kaupoista ja luonnoravinnosta.
      Älä pelkää lääkkeitä, jos paineet laskee tarpeeksi niin niitä vähennetään, minulta putosi painokin kun sain itseni kuntoon lääkkeillä 5 kg, vaikka en vaihtanut mitään järjestystä.
      Onnea tiellesi, hyvin se menee, pelot pois. Minäkin käytän nyt lääkettä vähemmän kuin silloin kun se aloitettiin, joten ei niitä tarvii koko ikää syödä samalla tasolla, tosin kannattaisi hieman tuota painoa laskea, minulle sanoi hyvä erikoislääkäri näin. Mitään kuuria et tarvitse, syö vain silloin kun on todella nälkä ja katso hieman mitä lautanen sisältää. Tämä toimi.'
      Kaikkea hyvää.

• Anonyymi

Hei! Luin että sinulla on käytössä Diasectral 200mg
        Oletko kuullut että lääkketä ei kohta saa enää Apteekista.
        Ikävä tilanne on hyvä lääke.

• christinaz

Verenpaine on kyllä korkea sinulla. Verenpaineen nousu voi tapahtua todellakin hiljattain pitkän ajan kuluessa ja oireettomasti. Hienoa, että olet aloittanut liikunnan harrastamisen! Tsemppiä siihen!

Lääkkeiden vaikutuksen alkaminen on yksilöllistä. Riippuu myös siitä millaiset lääkkeet tulet saamaan. Kannattaa kysellä kovasti lääkäriltä hän on asiantuntija joka vastaa varmasti miellään askarruttaviin kysyksiin. Rohkeasti vain hankit tietoa häneltä, se on hänen työtehtävänsä informoida potilasta. Jos et jotain ymmärrä niin pyydä selittämään uudelleen.

Verenpainelääkkeillä on kaikilla omat sivuvaikutuksensa, joillekin lääkitys sopii niin hyvin, että huomattavia sivuvaikutuksia ei ole ollenkaan. Huolehdit nyt vain lääkityksen aloittamisen jälkeen siitä, että otat säännöllisesti lääkkeesi, vain otettu lääke auttaa! Verenpainetta tulee myös mittailla nyt vaikka tk:ssa satunnaisesti, jotta nähdään sopiiko kyseinen lääkitys sinulle. Lue lääkitysken pakkausseloste huolella ja kysy vaikka apteekista lisätietoa tarvittaessa. Hienoa, että olet nyt hakeutunut lääkäriin asian takia! Tsemppiä sinulle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moi, nainen

Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun
      Ikävä
      51
      1945
    2. Some räjähti! Joel Harkimo jakoi haikean viestin meriltä tärkeänä merkkipäivänä: "Välillä..."

Joel Harkimo on lähtenyt yksin purjehdukselle Atlantin yli. Tsemppiä ja voimia, Joel Harkimo! Lue lisää: https://www.s
      Suomalaiset julkkikset
      34
      1588
    3. Sedun opettaja?

Kukas Sedussa on ahdistellut alaikäisiä opiskelijoita? Tämä kansankynttilä oli saanut monta varoitusta, mutta sama homma
      Seinäjoki
      43
      1175
    4. Suurinta rakkautta

On päästää irti ja antaa toisen mennä. 😎🌹
      Ikävä
      82
      1173
    5. Bess jakoi hämmentävän kuvan - Anna Puu heittää roisin kommentin: "Onneks ei oo eka synnytys"

Ohhoh! No nyt on aika provosoiva kuva Bessistä. Kivoja kommentteja julkkisystävät laukoo... Tiesitkö, että Bessin (s.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      15
      1060
    6. Kumpi ihastui teistä ensin

Sinä vai kaivattusi?
      Ikävä
      56
      1049
    7. Milloin nähdään?

😕💕 Alan olla ihan loppu.
      Ikävä
      48
      1015
    8. Mitä mun pitää tehdä?

Mitä me mies tehdään? Mitä sä haluat mun tekevän? Mä en tiedä. Mä luulen tietäväni, että molemmat kärvistelee tunteid
      Ikävä
      40
      968
    9. Keskusta on kovassa nousussa

Persut ovat jäämässä kauas taakse. Maaseudun ihmiset ovat palaamassa järkiinsä epäonnistuneen persuseikkailun jälkeen.
      Maailman menoa
      129
      945
    10. Näytät paremmalta kuin koskaan ennen

Aivan jokaisena päivänä. Minä pidän sinusta parhaimman huolen. Lupaan sen, sen voin luvata.
      Ikävä
      38
      916
    Aihe