Mitä suositellaa? Ajatuksena olisi sijoittaa 5-10 ajaksi 10.000€ suhteellisen "varmaan" kohteeseen, korkeariski sijoituksia on entuudestaan riittämiin, mutta vastapainoksi ajattelin sijoittaa kertaluonteisesti johonki pääomaturvattuun, matalan riskin sijoituskohteeseen. Ideoita? Onko määräaikaistalletuksen lisäksi muita? Mitähän nuo pääomaturvatut indeksilainat ja joukkovelkakirjat olisivat?
Sijoituskohde
6
918
Vastaukset
Ajatuksena olisi sijoittaa 5-10 vuoden ajaksi
- Toimistorotta
Garantumin tuotteet ovat hyviä. Www.garantum.fi
5000€ minimi, sitten suurempaa sijoitusta 5000€ askelin. Ne ovat viiden vuoden tuotteta, ok jälkimarkkinoilla, pääomaturvattuja mutta paremmalla tuotolla kun suomalaisten pankkien vastaavat. Näin ainakin vielä viime kesänä, esim. Handelbankenilla oli samalla tavalla rakenettuja tuotteita tarjolla, mutta huonommalla tuottoprosentilla.- hyvin tienannut
aina plussalla 1v 3v 5v 10v ja pienet kulut
- ei oo pulaa
Indeksilainoja on joka lähtöön ja joukkovelkakirjoja myös. Ainakin Nordealla on monet i-lainat joltakin toimialalta, vasta oli myynnissä esim. Lääketeollisuus. Herra tietää tuottaako mitään, mutta ainakin pääoma säilyy paitti jos Nordea kupsahtaa:) Joillekin on määritelty minimituotto ja semmosiakin on, että korko maksetaan rahana tilille 4 kertaa vuodessa.
Mulla Intia-laina, kolmessa vuodessa arvo noussut 12 % ja vielä kaksi vuotta juoksee. Nämähän voi myydä millon lystää. Jos pitää eräpäivään, niin tuotto on lähdeveron alainen, mutta kesken myydyn tuoton voi hyödyntää tappioiden vähentämiseen - mulle semmosiakin tuli, kun uusin salkkua:((
Määräaikaistalletuksille tarjoavat tosi kehnoja korkoja, mutta ainakin jotain tuottoa saa varmasti. Se on makuasia ja arpapeliä taas tämäkin... - äölkgfs
Suomen valtion tuotto-obligaatio.
http://www.treasuryfinland.fi/Public/default.aspx?nodeid=19323&culture=fi-FI&contentlan=1
Seuraa, milloin seuraava kymmenenvuotinen tulee myyntiin. Nämä ns. pääomaturvatut tuotteet ovat strukturoituja, joten maksat niiden tekijälle ylimääräistä.- inflaation ylittävä
Laajenna perpektiiviä ja muuta ajattelutapaa. Muualtakin saa tuottoa kuin pankin kautta. Pankin tuomat sijoituskohteet tuottaa huonosti jos ollenkaan, kun huomioidaan inflaatio. Ihan rautalankamallina vaikka
se ei välttämättä kohdallesi sopisikkaan. Ostamalla metrihalkoja on saanut paremman vuosituoton kuin
pankin tarjoamilla sijoitusinstrumenteillä. Halkojen hinta seuraa energianhintaa ja siinä ei ole laskusudanteita näkyvissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606954- 1003552
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262910- 212608
- 272193
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3601875- 251810
- 121738
- 321698
- 511576