Siwa-Selvää säästöä?

ei kiitos

Mutta verrattuna mihin?

Hinnat ja valikoimat kuin jossain kyläkiskalla.

"Selvää tuhlausta" voisi olla parempi mainoslause...

34

3266

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peloton.

      kallein kauppa,sillä siisti.

    • iskä_vaan

      kyllä siwassa on kymmenkunta tärkeintä perusjuttua aivan edullista,
      vaikka keskimäärin ovat monet tuotteet kalliimpia,

      mutta ainakin meillä säästetään Sivasa käynnillä 2,3 km ajomatkaa
      ja noin 20 min aikaa, se on aina suuri asia,
      lapsiperheessä jossa ajatellaan tehdä 110 % todennäköisyydellä menestyviä
      ja korkeammin koulutettuja lapsia, kuin me itse olemme.

      tiedän ei lapsista automaattisesti ihannelapsia tule, todennäköisyys on vain 60 % luokkaa.

      (nyt näyttää periaatteemme hyvältä kun verta koulu- ja muihin kavereihin.

      • hohhhooiiiijjaaaa

        Äläs loruile, siwa on kallis ja huono kauppa.


      • hohhoijjaaa

        lapset varmaan pitävät isästään kovasti


      • tykkää.siwasta
        hohhhooiiiijjaaaa kirjoitti:

        Äläs loruile, siwa on kallis ja huono kauppa.

        Älä luulekkaan


    • pk

      huvittaa tämä lause, sivalletut hinnat! kommentoinkin aina mainoksen nähdessäni, että joo, ylöspäin!!! toista näin kallista en ole suomessa tavannut ja se taso, huh huh! onhan se tietysti kauppiaastakin kiinni, kuinka tuoreita hedelmiä/lihaa on tarjolla. Tyttäreni käy vartavasten aina silloin tällöin tsekkaamassa meidän siwan tarjonnan tuoreuden. viikon ylittyneitä päivämääriä esim.lihassa on huomattu!!! ei kun postia eteen päin ja ilmainen kahvipaketti keksipaketin kera on taattu!!! saako muuten oluen hinnan edelleen määritellä niin, että 12 pulloa on halvempi ostaa suhteessa kuin 6???

      • siwanharjoittelija

        Pakko kommentoida tähän nyt yleisesti Siwaa, en halua yleistää, mutta ainakin tuossa meidän lähisiwassa hinnat ovat törkeän kalliita verrattuna muihin kauppoihin, halvemmaksi tulee ajaa kauemmas toiseen kauppaan. Satun tietämään tämän koska olen ollut työharjoittelussa kyseisessä siwassa ja näin hintavertailupapereita jotka oli tehty vastikään. Lähisiwassamme ei myöskään asiakaspalvelu ole kovinkaan kummoista, kiinnitin siihen huomiota jo silloin kun itse kävin siellä vain asiakkaana, myyjät eivät juuri hymyilleet koskaan asiakkaille, ja ovat töykeitä. Itse koetin aina olla asiakkaille mahdollisimman ystävällinen työharjoitteluni aikana ja sainkin paljon positiivista palautetta asiakkailta suoraan. Myöskin hygienia oli hiukan heikkoa toisinaan kaupassa, eräskin työntekijä nosti asiakkaan nähden lattialle hyllyn alle pyörineen omenan takaisin hyllyyn, minä olen nähnyt ne hyllynaluset ja minua suorastaan alkoi kuvottaa. Siellä oli muumioituneita perunoita, mädääntyneitä omenoita ja kaikkea mahdollista ja mahdotonta mitä nyt kaupan hyllyn alla voi vain olla. Järkytyin aika pahasti siitä, kun näin tämän työntekijän nostavan omenan takaisin hyllyyn asiakkaan edessä. Minulle on aina opetettu että lattialla käynyttä ei hyllyyn laiteta, ja kai tuollaisen asian pitäisi tajuta jo maalaisjärjelläkin. Toki jos kyseessä on esim muropaketti joka hyllytysvaiheessa tippuu lattialle, niin voihan sen toki nostaa takaisin hyllyyn, mutta ei tuoretuotteita. En halua mollata siwoja yleisesti, halusin vain tuoda ilmi että tällaistakin tapahtuu.


      • oluen ystävä

        saako muuten oluen hinnan edelleen määritellä niin, että 12 pulloa on halvempi ostaa suhteessa kuin 6???
        Saa periaatteessa, siis halvimman myyntipakkauksen yhden pullon ja irtopullon pitää olla samanhintaisia. Tässä tuleekin hassu juttu mitä monet kauppiaat käyttävät, saadakseen lisää katetta:
        Olutta on tarjolla 1plo, 6-pack ja 12-pack (joskus jopa niin, että irtopulloja ei ole hyllyssä, vaan pitää ottaa pakkauksesta irti, pakkauksen saa rikkoa, jos irtopulloja ei muuten saa, jos irtopulloja on hyllyssä, niin älä riko pakkausta!)
        12-pack maksaa 12€
        Silloin yksi pullo maksaa 1€
        mutta 6-pack maksaakin 8€
        Näin saa tehdä, se on täysin laillista. Mutta on asiakkaan omaa tyhmyyttä, jos maksaa pahvipakkauksesta 2€, eikä osta irtopulloja. Sama juttu myös tölkeissä, eli jos 24-pack maksaa 24€ niin saman kokoisen tölkin on maksettava 1€, mutta 6- ja 8-packit saavat maksaa välissä ihan mitä vaan. Voi olla, että irtopullot ovat halvempia kuin pakkaukset tai 1plo 1€, 6-pack 6€, ja 12-pack 15€. Tämäkin on laillista, halvin pakkaus ja yksittäinen pullo kohtaa.
        Siis tarkkana olut ostoksilla, tarkista hinnat!


      • kppp

        Tiedoksi pk:lle siwoissa ei ole kauppiaita ja kaupan henkilökunta ei päätä hintoja niissä! Suomen lähikauppa päättää hinnat.


      • Kieli opin viholline
        oluen ystävä kirjoitti:

        saako muuten oluen hinnan edelleen määritellä niin, että 12 pulloa on halvempi ostaa suhteessa kuin 6???
        Saa periaatteessa, siis halvimman myyntipakkauksen yhden pullon ja irtopullon pitää olla samanhintaisia. Tässä tuleekin hassu juttu mitä monet kauppiaat käyttävät, saadakseen lisää katetta:
        Olutta on tarjolla 1plo, 6-pack ja 12-pack (joskus jopa niin, että irtopulloja ei ole hyllyssä, vaan pitää ottaa pakkauksesta irti, pakkauksen saa rikkoa, jos irtopulloja ei muuten saa, jos irtopulloja on hyllyssä, niin älä riko pakkausta!)
        12-pack maksaa 12€
        Silloin yksi pullo maksaa 1€
        mutta 6-pack maksaakin 8€
        Näin saa tehdä, se on täysin laillista. Mutta on asiakkaan omaa tyhmyyttä, jos maksaa pahvipakkauksesta 2€, eikä osta irtopulloja. Sama juttu myös tölkeissä, eli jos 24-pack maksaa 24€ niin saman kokoisen tölkin on maksettava 1€, mutta 6- ja 8-packit saavat maksaa välissä ihan mitä vaan. Voi olla, että irtopullot ovat halvempia kuin pakkaukset tai 1plo 1€, 6-pack 6€, ja 12-pack 15€. Tämäkin on laillista, halvin pakkaus ja yksittäinen pullo kohtaa.
        Siis tarkkana olut ostoksilla, tarkista hinnat!

        Olehan sinäkin jatkossa tarkkana netti foorumeille kirjoitellessasi, sillä jopa muutama yhdys sana oli lipsahtanut oikea oppisesti yhteen! Muutenkin lause rakenteet ovat äärimmäisen hienosti mietittyjä! Tällaista taidetta saa aivan liian harvoin lukea.


      • kallein lähikauppa
        oluen ystävä kirjoitti:

        saako muuten oluen hinnan edelleen määritellä niin, että 12 pulloa on halvempi ostaa suhteessa kuin 6???
        Saa periaatteessa, siis halvimman myyntipakkauksen yhden pullon ja irtopullon pitää olla samanhintaisia. Tässä tuleekin hassu juttu mitä monet kauppiaat käyttävät, saadakseen lisää katetta:
        Olutta on tarjolla 1plo, 6-pack ja 12-pack (joskus jopa niin, että irtopulloja ei ole hyllyssä, vaan pitää ottaa pakkauksesta irti, pakkauksen saa rikkoa, jos irtopulloja ei muuten saa, jos irtopulloja on hyllyssä, niin älä riko pakkausta!)
        12-pack maksaa 12€
        Silloin yksi pullo maksaa 1€
        mutta 6-pack maksaakin 8€
        Näin saa tehdä, se on täysin laillista. Mutta on asiakkaan omaa tyhmyyttä, jos maksaa pahvipakkauksesta 2€, eikä osta irtopulloja. Sama juttu myös tölkeissä, eli jos 24-pack maksaa 24€ niin saman kokoisen tölkin on maksettava 1€, mutta 6- ja 8-packit saavat maksaa välissä ihan mitä vaan. Voi olla, että irtopullot ovat halvempia kuin pakkaukset tai 1plo 1€, 6-pack 6€, ja 12-pack 15€. Tämäkin on laillista, halvin pakkaus ja yksittäinen pullo kohtaa.
        Siis tarkkana olut ostoksilla, tarkista hinnat!

        Ei saa massahinnoitella alkoholi´juomia.

        Pälkäneen Siwa jäi rysänpäältä kiinni, mutta mulla jäi ilmoitus tekemättä.
        Pari vuotta sitten.
        Annan myöhemmin täällä yhteystiedon Tuotaevalvontavirastoon.
        Valittakaa.


    • Ei Siwaan

      Mua ärsyttää ihan mielettömästi tää uus siwa-mainos, se missä kaveri yrittää ostaa (yllättävän kohteliaasti)lihapiirakan kaikilla mausteilla, ja myyjä???? vetää luukun kiinni. Jos siwassa on tälläistä asiakaspalvelua niin jää kyllä käymättä. Herää vaan kysymys mitä se myyjä siellä tekee ollenkaan jos ei kerta myy mitään. Ymmärrän että tässähän ei mainosteta sitä snagaria mutta miksi tehdä noin ärsyttävä mainos, kyllähän se myyjä todellisuudessa olis myynnyt vaikka useamman lihiksen vaikka siwa olis ollut kulman takana. Eihän sieltä siwasta kuitenkaan saa läämmintä lihistä kaikilla mausteilla!!!!ÄRSYTTÄÄ

      • paskapulju

        Huono norsunveenaamainen palvelu, ilmaisia orjia eikusiis "harjoittelijoita" käytössä, (vaikka homma on niin yksinkertaista mutta helppoa että sen osais suoraan viidakosta repäisty paviaanikin), kalliit hinnat, päiväykset menny vanhaks jo aikoja sitten (löytyy sitä enemmän mitä syvemmälle kaivat) jne.. joten yritetään päteä höpölöpöllä tyyliin "yllättävän lähellä" , "aina auki".. LOL

        Enää en käy tässä tampioiden kusetuskeskuksessa.. Olen siis tullut lopullisesti järkiini.. Onneks ei koskaan ollu suosikkikauppani eikä näinollen paljoa tullu näitä riistäjiä kartutettua..


      • rupu
        paskapulju kirjoitti:

        Huono norsunveenaamainen palvelu, ilmaisia orjia eikusiis "harjoittelijoita" käytössä, (vaikka homma on niin yksinkertaista mutta helppoa että sen osais suoraan viidakosta repäisty paviaanikin), kalliit hinnat, päiväykset menny vanhaks jo aikoja sitten (löytyy sitä enemmän mitä syvemmälle kaivat) jne.. joten yritetään päteä höpölöpöllä tyyliin "yllättävän lähellä" , "aina auki".. LOL

        Enää en käy tässä tampioiden kusetuskeskuksessa.. Olen siis tullut lopullisesti järkiini.. Onneks ei koskaan ollu suosikkikauppani eikä näinollen paljoa tullu näitä riistäjiä kartutettua..

        Jos 4- henkisen perheeni tavarat ostaisin lähi- Siwasta - niin vuodessa olisin ainakin 1500 Euroa
        köyhempi verrattuna lähimarkettiin.
        Hintayaso on huima!


      • kannattaa aina
        rupu kirjoitti:

        Jos 4- henkisen perheeni tavarat ostaisin lähi- Siwasta - niin vuodessa olisin ainakin 1500 Euroa
        köyhempi verrattuna lähimarkettiin.
        Hintayaso on huima!

        Mutta marketin halvoista hinnoista innostuneena tulee tehtyä ostoksia enemmän kuin tarvii kun shoppailu on kivaa ja tavarat niin nätisti esillä......
        Markettiin on aina mentävä ison parkkipaikan tai hallin kautta,
        siis satoja metrejä yllätysostoksille ja muulle markkinalle alttiina.
        Ei voikaan olla halvimpia vaikka orjatyöllä ne pidetäänkin pystyssä.


    • ****

      Olen K-käymälääkin käyttänyt ja siwa on ns. pienissä kaupoissa edullisempi, jos ei marketteja oteta huomioon. Usein käyn siwassa ja on siellä ne tarjoukset ihan kelpoja, muuten ei kyllä hinnoissa pärjää. Tässä on viimevuosina ollut niin, että siwat on sattuneet lähikaupaksi, mutta siwojenkin välillä on hintaeroja, edellinen oli ja on edullisempi kuin nykyinen, valitettavasti ja myös myyjät olivat mukavia, nyt on taas niin ettei ne välttämättä tervehdi.

    • Valinta sivat

      Suomen kallein kauppa?

    • citroen c5

      Joo!
      Olen täysin samaa mieltä, Siwat ovat kuin jokin "jälkibreshneviläisen" aikakauden kauppaketju, jolla sinivalkoisella värillä kosiskellaan vähemmän valveutunutta kansanosaa...
      Alepa lyö Siwan heti kättelyssä kaikilla osa-alueilla, alkaen innostuneemmasta henkilökunnasta aivan ylivoimaiseen pienen kaupan tuotevalikoimaan.
      t. "Mihemmed"
      ps. en omista, enkä koskaan aio omistaa Plussa-, S- tai muita typeriä bonuskortteja
      (ihmiset eivät tajua, että korttikustannukset on siirretty hintoihin ja että "kauppiaan alennustäkyt" itse asiassa ovat normaalihinta ilman korttikustannuksia)

      • Missä moraali

        Sivasta saa mielestäni aivan samanlaisen K-kaupan mainostaman pienimmän kassillisen, kuin K-Kaupastakin.
        Isommat kassilliset saamme muista kaupoista.


    • adlkfjöalkdjfaöls

      Normaalihinnalla ostettuna on tosi kallis, mutta tarjoukset ovat ainakin meillä päin tosi hyviä. Käyn Siwasta hakemassa vain tarjoukset tai sitten jotain, mitä unohtui ostaa isossa marketissa käydessäni. Meillä on työmatkan varrella kaikki kaupat (Lidl, City-market, Prisma, Tokmanni, S-market, Valintatalo jne) joten on kyllä valinnanvaraa. Siwassa käyn korkeintaan sunnuntaisin, jos haluan jotain, mitä ei tullut arkena ostetuksi. Nyt kun Euromarket lopetti, luovuin myös Bonus-kortista, koska sille ei ole minulla käyttöä pelkästään Siwassa ja Valintatalossa. Euromarketissa kävin, mutta se myytiin S-ketjulle.

    • mun mielipide

      siwassa ostat vain sen mitä tarvitset. isoissa marketeissa tulee usein heräte ostoja. mutta tää on sitten vain mun mielipide.

      • näkee jo päälle

        sais kyllä nopeammin laittaa lihat,makkarat ym.kylmähyllyyn, ettei tarvii ostaa harmaita luhija ja makkaroita, maistuukin pahalle.
        En yleistä, mutta huomaan selvästi, et kylmäketju on katkennut.
        Jos kassa joutuu hyllyttämää, tulee katkoja ja jerkät tuotteet kuten liha ja makkara seisoo rullakossa ja lämpenee.
        Olis hyvä tarkistaa, miten siwassa tämä toimii.Itse olen huomannut näitä harmaantuneita lihoja, eilen viimeksi.


      • 763
        näkee jo päälle kirjoitti:

        sais kyllä nopeammin laittaa lihat,makkarat ym.kylmähyllyyn, ettei tarvii ostaa harmaita luhija ja makkaroita, maistuukin pahalle.
        En yleistä, mutta huomaan selvästi, et kylmäketju on katkennut.
        Jos kassa joutuu hyllyttämää, tulee katkoja ja jerkät tuotteet kuten liha ja makkara seisoo rullakossa ja lämpenee.
        Olis hyvä tarkistaa, miten siwassa tämä toimii.Itse olen huomannut näitä harmaantuneita lihoja, eilen viimeksi.

        No just.... kýllä ne lihat laitetaan hyllyyn ennen kaupan aukaisua. Isojen kauppojen lihojen hyllyttämistä kannattaisi enemmän seurata... Itse olen suurimmissa kaupoissa todennut et lihat seisovat ties kuinka kauan lämpimässä kun on niin iso kuorma ettei purkaja kerkiä niitä nopeammin purkaa.


    • laskutaitoinen

      SIWA ja ALEPA 30% kalliimmat kuin kilpailijat ainakin uudellamaalla.

    • SiwaAinaPaskinKauppa

      SIWA on ihan vitun paska paikka.Kävin tänää ostamas tota uutta pepsiä (pepsi next) ajattelin 10 tölkkii ostaa koska 50 senttiä kpl.Sit kassanmyyjä sano yhtäkkiä 4per asiakas.Mä olin heti mitä vittua.Ja sit vain jätin ne pepsit sinne kassale ja painuin ulos raivoissaan ja sitten ajattelin TÄÄ VITUN PASKAPULJU ON VITUN PERSEESTÄ EN IKINIÄ SUOSITTELE SIWAA KELLEKKÄÄ!!!!
      Kiitos

    • SiwaAinaPaskinKauppa

      Nii unohdin myös sanoa ettei missään lukenu edes 4kpl asiakas

      • tarkkasilmä

        älä valehtele, siinä tarjouslapussa oli hinta sekä maininta rajoituksesta...kannattaisi lukea muukin info kuin hinta


      • niinkö?
        tarkkasilmä kirjoitti:

        älä valehtele, siinä tarjouslapussa oli hinta sekä maininta rajoituksesta...kannattaisi lukea muukin info kuin hinta

        No katoin siinä monta kertaa onko mitään rajotuksia ei ollu joten älä sinä valehtele


    • SiwaOnAhterista

      Huvittava mesta, tuotteet jotka on siwassa tarjouksessa, ovat esim. smarketissa melkeimpä halvempia ilman tarjouksia. Ainoa hyvä asia siwassa on aukioloajat.

      • Kalanostot

        Kohta ei pärjää niilläkään, mutta mahtoiko kesko ostaa "turskaa"...


    • Siwanmyyjä

      Siwa on selvää säästöä ja Valintatalon kassissa on talous vatupassissa. Eurobonus reilu in bonusohjelma.

    • R2D2555

      ON SE SIWA SÄÄSTÖÄ! JA MEILLÄ ON YSTÄVÄLLINEN PALVELU.

      • 2kertaa

        On, silloin kun saa pinsturhaläpyskällä jotain ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi...


    • 76tFL

      Länsi-Pasilan Siwa on kallein lähikulmien kaupoista, mutta siellä on toisaalta myös pienin valikoima tuotteita.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 197
      2732
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      239
      2640
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      65
      2356
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      196
      1841
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1364
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1328
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1297
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      22
      1266
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1234
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      158
      1132
    Aihe