tässä yksi vinkki meille iho-ongelmista kärsiville, kaikki neuvothan on tarpeen. Kannattaa kokeilla tulehtuneisiin ihokohtiin tai märkiviin betadine-nimistä puhdistusainetta. Aine on ikivanha desinfiointiaine. Purkin kyljessä lukee että tehoaa uséimpiin bakteereihin ja viruksiin. Jodipitoinen joten jodiallerginen ei voi sitä käyttää. Siksi suosittelen koska se ei ärsytä millään lailla jo valmiiksi ärtynyttä ihoa. Jos muut aineet kuivattaa ja polttaa ihoa kandee kokeilla tota. Aine on tosin punaista joten sitä ei voi laittaa kuin yöksi. Apteekista saa.
betadine lius
1
3339
Vastaukset
- ??????????
antiseptisiä puh.aineita...esim. Septidin jossa ei ole jodia ja joka ei sottaa.
BETADINE (IHONPUHDISTAJA) 75 MG/ML IHONPUHDISTELIUOS 250 ml
Näytä suurempi tuotekuva
Normaalihinta 8,70 € (34,82 €/l)
Itsehoitolääke
Korvattavuus
Lääke ei ole korvattava.
Myyntiluvan haltija/markkinoija
Leiras
Lääkeopas
Lääkemuoto
Ihonpuhdisteliuos, antiseptinen liuos ja voide.
Vaikuttava aine
Povidonin ja jodin yhdiste.
Käyttötarkoitus
Bakteerien ja sienten aiheuttamat ihon ja limakalvojen tulehdukset. Betadinea voidaan käyttää myös mm. haavojen ja palovammojen puhdistukseen sekä ihon puhdistamiseen ennen leikkausta tai muita toimenpiteitä.
Vaikutustapa
Betadine desinfioi ihoa ja limakalvoja tappamalla monenlaisia mikrobeja, kuten bakteereita, viruksia, homesieniä, hiivasieniä ja alkueläimiä. Liuosta ja voidetta käytetään ihon erilaisten pikkuvaurioiden hoitoon. Tällaisia ovat mm. hiertymät, pienet haavat, palovammat sekä tulehtuneet ihottumat.
Annostus
Voidetta ja liuosta levitetään hoidettavalle ihoalueelle 1-2 kertaa päivässä.
Lääkkeen ottaminen
Antiseptista liuosta tiputetaan iholle ohut kerros ja ihon annetaan kuivua. Voidetta levitetään puhdistetulle ihoalueelle ohuelti, ja ihon voi peittää puhtaalla siteellä tai laastarilla.
Haittavaikutukset
Valmisteet eivät juurikaan aiheuta haittavaikutuksia. Joskus ne ärsyttävät ihoa tai limakalvoa. Ne eivät sovi niille, jotka ovat yliherkkiä jodille.
Raskaus ja imetys
Liuosta ja voidetta voi käyttää raskauden ja imetyksen aikana.
Säilytys
Huoneenlämmössä, 15- 25 asteessa."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938666
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264818- 504278
- 623847
- 513236
- 503030
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262706Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.482519- 432501
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422295