betadine lius

...

tässä yksi vinkki meille iho-ongelmista kärsiville, kaikki neuvothan on tarpeen. Kannattaa kokeilla tulehtuneisiin ihokohtiin tai märkiviin betadine-nimistä puhdistusainetta. Aine on ikivanha desinfiointiaine. Purkin kyljessä lukee että tehoaa uséimpiin bakteereihin ja viruksiin. Jodipitoinen joten jodiallerginen ei voi sitä käyttää. Siksi suosittelen koska se ei ärsytä millään lailla jo valmiiksi ärtynyttä ihoa. Jos muut aineet kuivattaa ja polttaa ihoa kandee kokeilla tota. Aine on tosin punaista joten sitä ei voi laittaa kuin yöksi. Apteekista saa.

1

3339

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ??????????

antiseptisiä puh.aineita...esim. Septidin jossa ei ole jodia ja joka ei sottaa.

BETADINE (IHONPUHDISTAJA) 75 MG/ML IHONPUHDISTELIUOS 250 ml
      Näytä suurempi tuotekuva

Normaalihinta 8,70 € (34,82 €/l)

Itsehoitolääke
      Korvattavuus

Lääke ei ole korvattava.
      Myyntiluvan haltija/markkinoija

Leiras
      Lääkeopas
      Lääkemuoto

Ihonpuhdisteliuos, antiseptinen liuos ja voide.
      Vaikuttava aine

Povidonin ja jodin yhdiste.
      Käyttötarkoitus

Bakteerien ja sienten aiheuttamat ihon ja limakalvojen tulehdukset. Betadinea voidaan käyttää myös mm. haavojen ja palovammojen puhdistukseen sekä ihon puhdistamiseen ennen leikkausta tai muita toimenpiteitä.
      Vaikutustapa

Betadine desinfioi ihoa ja limakalvoja tappamalla monenlaisia mikrobeja, kuten bakteereita, viruksia, homesieniä, hiivasieniä ja alkueläimiä. Liuosta ja voidetta käytetään ihon erilaisten pikkuvaurioiden hoitoon. Tällaisia ovat mm. hiertymät, pienet haavat, palovammat sekä tulehtuneet ihottumat.
      Annostus

Voidetta ja liuosta levitetään hoidettavalle ihoalueelle 1-2 kertaa päivässä.
      Lääkkeen ottaminen

Antiseptista liuosta tiputetaan iholle ohut kerros ja ihon annetaan kuivua. Voidetta levitetään puhdistetulle ihoalueelle ohuelti, ja ihon voi peittää puhtaalla siteellä tai laastarilla.
      Haittavaikutukset

Valmisteet eivät juurikaan aiheuta haittavaikutuksia. Joskus ne ärsyttävät ihoa tai limakalvoa. Ne eivät sovi niille, jotka ovat yliherkkiä jodille.
      Raskaus ja imetys

Liuosta ja voidetta voi käyttää raskauden ja imetyksen aikana.
      Säilytys

Huoneenlämmössä, 15- 25 asteessa."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      193
      8666
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4818
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4278
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3847
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3030
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2706
    8. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      48
      2519
    9. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2501
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2295
    Aihe