Merimiehen ystävät

könö@mn

Kertokaa kokemuksianne suomalaisista laivatytöistä.

Itse opin tuntemaan Karkin, Konstan ja Toppivalon nämä usein raumalla. Keitä oli vihreekattosessa tai sirkan baarissa ykspihlajassa?

Kuka muistaa turun mykät tai muut otkantin tytöt entä kotkan kairon ja fennian kimmat tai haminan messin parhaat?

Itse muistan tapauksen raumalta 70 luvun puolivälistä kun karamelli tuli messin ovelle ja sano nuorelle kallelle että " mä luulin et sä kuset ku sulta tuli nii paljo". Uskotteko että kallen naama punotti ja meitä muita könöjä nauratti.

16

1405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikkis!

      lukee älykkäämpi lehtii?

      • vielä jotain

        muistan, että näillä turun mykillä oli helevetin hyvin muodostuneet daisarit eikä muutenkaan pahan näkösiä.


      • Verna@mv
        vielä jotain kirjoitti:

        muistan, että näillä turun mykillä oli helevetin hyvin muodostuneet daisarit eikä muutenkaan pahan näkösiä.

        Oliki komeita likkoja, niitten kanssa monet hauskat pidettiin ja otkantissa ja moselissa istuttiin.

        Terkut kaikille aikalaisille, niin tytöille kuin pojillekkin.


    • PitkäPispala

      Olihan noita kun vaan muistaisi nimiä, Paska-sanni, Votka-Lissu ja kaverinsa Ulla, ei tule enempää nimiä mieleen kun loppujen lopuksi tuli aika vähän seilattua Suomen satamiin.

    • kokki-yt

      Noi kaikki tuli niihin aikoihin seilattuu kun noi kuuluisuudet oli voimissaan joskus pönttölaivassa ollessa jaettiin mustanmeren lastii etelästä pohjoiseen tytöt mukana koko suomen pään noit turun mykkii useita matkoilla joukos muutama oikeestaan mukiin menevä yks oli poseerannut sen ajan kovas ledes jallussa esitteli kuvii aina kun joku viitsi katsoo .Välillä tuli Annelin haalausjengi semmottinen nimi noille tytöille annettiin pomona oli kuuluisa iso tyttö ruskon Anneli ,,Ja olihan noita ympäri suomee
      viel 80 luvulla ei semmottista satamaa löytynyt jos ei joku tyttö käynyt kylässä usein olivat noita kiertolaisii ottivat ulosmaksun kun laiva lähti jäivät venaan seuraavaa kiertelivät herkeämättä satamasta satamaan ja laivasta laivaan niinkuin sen ajan merimiehetkin .Mäntyluodon tytöt olivat kiertolaisii suurimmalta osalta jokunen omasta takaa ,Sirkan baaris myös jokunen omasta takaa niist on sillee omakohtaista kokemusta kun Sirkka sattuu oleen äitini ja nössikkänä jo tuli seurattuu tota baarin elämää niinkuin nuoren pojan uteliaisuudella oli kiinnostunut kaikesta ja siel näki ja koki monenmoista varsinkin 60 luvun lopulla ja 70 luvulla joka oli vielä hyvää aikaa silloin lähdin itsekkin merille ja eka potskissa oli tuttuja tyttöjä ja vuosien varrella tuli seurattuu usean tytön kohtaloo hyvin usea alkoholisoitui joku hyppäs mereen joku muuten vain välillä joku löysi paremman elämän kun irtaantui noista ympyröistä ja ,,,No noi ajat ovat mennyttä ja tuskin ikinä palaavat hyvät muistot jäivät ja ei mitään pahaa sanottavaa kenestäkään tytöstä vaik joskus piti antaa mäntyluodossa Nupulle ja Maijalle porttikielto pariksi reissuksi ,,mut tytöt suhtautuivat siihenkin ymmärtäväisesti itse tiesivät mokanneeksi porttikielto loppui ja kaikki oli taas hyvin ..Missähän tytöt seilaavat pahoin epäilen et autuaammil vesil niinkuin moni muukin ton ajan tyttö se oli aikasten kuluttava eskort service jopi .

    • patavahti

      tuli Herttoniemeen rantautuneelle Prestolle kesällä -66. Nimiä ei muistu mieleen, mutta ainakin yksi heistä oli myös parturi. Lyhensi monen kundin tukan, siinä muiden töiden ohessa.

    • Jassut

      Kuka muistaa lempinimet?

    • ExSkönäri

      Tuli tuosta mieleen 80-luku. Tulimme Nesteen pöntöllä kilpilahteen ja tyttöystävä oli tulossa kylään. Otti vielä kaverinsa mukaan ja porttivahti pysäytti tytöt kysyäkseen suunnitelmia. Tyttöystävä vastasi, että olen merimiehen avovaimo. Siihen porttivahti, että" ennen ne huorat esittelivät itsensä kapteenin vaimoina mutta menkööt nyt sitten merimiehen avovaimo kun teitä oikein kaksin kappalein siinä on."

      • Apinapuomi

        merimiehen ystävien nimiä muistellen;):
        Muutamia nimiä on jo mainittukin ;)Karamelli ,Kyttyrä Eija, Pörrö,Ride, sankkeri Sanni, Tubu , Anne , Hampuri...Jne lista olis aika pitkä ja kaikkia nimiä ei muista mutta naamat jäi kyllä mieleen. Malja heille ,ei ollu helppo elämä heilläkään monta laakonkia näkivät ja kiipesivät.


    • Lysefjell

      Ei villillä linjoilla kovin monta suomalaista laivatyttöä, väliäkö sillä? Ei niitten kanssa jouda juttelemaan kunhan päästävät pahasta :D

    • Anonyymi

      muistaako kukaan sunilan veeraa, oli näpsäkkä tyttö hoiti kaikki tarvittavat työt, itse olin laivalla ms.-tuulikki ja piti lähteä poriin seuraavana päivänä oli puhuttu viikko vapaata laivan piti siirtyä kotkasta mäntyluotoon ja minun taas laivaan ,mutta sattui niin että samana iltana olin kannella tupakalla ja kaksi tosi vetävän näköist dnnaa asteli kaijalla,minä en osannut pitää suutai kiinni vaan aloin juttelemaan tyttöjen kanssa ja pyysin että tulkaa laivaan,ja tytöt tuli sitten aloimme tehdä tuttavuutta lähemmin ja veera oli hyvin halukas asialle, kun muisti vahvistaa hänen ajatustaan että olenko minä siisti,no tottakai olet,homma jatkui sen koko viikon ja porin reissu jäi tekemäti,avioero ilmoitus seilasi perässä puolivuotta ennenkuin sain sen käteeni nantesissa,tällaista oli elämä silloin 60-80 luvulla.

      • Anonyymi

        Onko dementia iskenyt kun et enää tuoreempia tapahtumia muista?
        Muistatko mikä viikonpäivä nimeltään oli eiinen?

        En odota vastausta koska et kumminkaan muista vastata.


    • Anonyymi

      Homoja kaikki laivarotat ovat. Nuolevat toistensa perseitä, eivätkä ymmärrä naisista mitään.

      • Anonyymi

        Voi sua, etkö pärjännyt merellä? Lähettivätkö kotiin?
        Älä välitä ei täällä aina niin kivaa olekaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sua, etkö pärjännyt merellä? Lähettivätkö kotiin?
        Älä välitä ei täällä aina niin kivaa olekaan!

        Vain homoillako siellä on kivaa?


    • Anonyymi

      Kyllä ne laivatytöt tosi kivoja ovat, mutta niiltä ei saa millään pillua.

      Perkeleen pihtarit!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2663
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1432
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1431
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1189
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1070
    Aihe