Onko siitä joskus kirjoitettu raamatussa ja se olisi poistettu siitä?
Jälleensyntymisoppi?
40
223
Vastaukset
>>>Onko siitä joskus kirjoitettu raamatussa ja se olisi poistettu siitä?
EI OLE jälleensyntymisestä
KIRJOITETTU KOSKAAN RAAMATUSSA.- todé*
merkillisiä kysymyksiä.
Joskus täällä joku väitti ihan tosissaan, että Khrisnakin on kuollut ristillä ja vielä samasta syystä, kuin Jeesus Kristus, meidän Herramme. todé* kirjoitti:
merkillisiä kysymyksiä.
Joskus täällä joku väitti ihan tosissaan, että Khrisnakin on kuollut ristillä ja vielä samasta syystä, kuin Jeesus Kristus, meidän Herramme.kuulumisia otetaan vastaan uudessa leivinuunissa
kts nimimerkki- todé*
[email protected] kirjoitti:
kuulumisia otetaan vastaan uudessa leivinuunissa
kts nimimerkkipaisti on uunivalmis tuota pikaa.
todé* kirjoitti:
paisti on uunivalmis tuota pikaa.
nyt nälkä kun juuri ravintelissa söin kanaplateen.
Jotta pysyttäisiin aiheessa niin sanoisin että Tomumajan sukulainenhan muuttui sudeksi joka myöhemmin ammuttiin Ounasjoen jäälle.
Ja sekin lienee selvää että Lapin kairoissa juoksentelee poroja, jotka entisessä elämässään olivat tukkijätkiä.- -pakanainen-
Pe.ku kirjoitti:
nyt nälkä kun juuri ravintelissa söin kanaplateen.
Jotta pysyttäisiin aiheessa niin sanoisin että Tomumajan sukulainenhan muuttui sudeksi joka myöhemmin ammuttiin Ounasjoen jäälle.
Ja sekin lienee selvää että Lapin kairoissa juoksentelee poroja, jotka entisessä elämässään olivat tukkijätkiä.onko tomumajalla sukulaisia Hiidenmaalla?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sudenmorsian - viestin_tuoja
todé* kirjoitti:
merkillisiä kysymyksiä.
Joskus täällä joku väitti ihan tosissaan, että Khrisnakin on kuollut ristillä ja vielä samasta syystä, kuin Jeesus Kristus, meidän Herramme.Jeesus on kieltänyt kutsumasta häntä Kristukseksi, se ei ole hänen sukunimi.
-pakanainen- kirjoitti:
onko tomumajalla sukulaisia Hiidenmaalla?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sudenmorsiankaikella kunnioituksella Korte-Heikan jälkeläisiä.
Eihän sitä tiedä vaikka Korte-Heikalla olisi sutena ollessaan ollut vipinää Virolaiseen morsiamen kanssa.
http://suvipalosaari.com/muut/viljansyojat.html- todé*
viestin_tuoja kirjoitti:
Jeesus on kieltänyt kutsumasta häntä Kristukseksi, se ei ole hänen sukunimi.
Matt. 16. luvun jakeeseen 20, jossa Jeesus kielsi opetuslapsiaan nimittämästä Häntä Kristukseksi. Kyseessä ei ollut kielto, joka olisi kumonnut Jeesuksen messiaanisuuden. Hän teki sen "poliittisista syistä" eli tehdäkseen toimintansa ja oppilaidensa elämän helpommaksi ennen sitä tiettyä Pääsiäisen aikaa. Jeesus kutsui itsekin itseään Kristukseksi, mm. Mark. 9:41.
- todé*
juutalaisuuden (VT) ja kristinuskon lisäksi Raamattu olisi myös hindulaisten, budhlaisten ja ties minkä uskonnon harjoittajien pyhä kirja?
Ihmettelet varmaan sitäkin, miksi Jeesus Kristus ei esiinny Jumalana Veda -kirjallisuudessa.- -Pakanainen-
kun kyllästyttää...tämä iänikuinen arvuuttelu. oliko J. siellä vai täällä vai tuolla vai sanoiko P niin tai näin vuona 1 tai 2 ja heräsikö J. kuolleista ja meni P:siin vai olisiko sittenkin mennyt T:seen, ja miksi L. herätettiin henkiin vaikka olisi tahtonut olla kuollut, herättyään hän joutui julkikkseksi ja esiintymään ihmisille vaikka olisi halunnut olla rauhassa tai kuolleena.
Btw. kuinka jaksta? - todé*
-Pakanainen- kirjoitti:
kun kyllästyttää...tämä iänikuinen arvuuttelu. oliko J. siellä vai täällä vai tuolla vai sanoiko P niin tai näin vuona 1 tai 2 ja heräsikö J. kuolleista ja meni P:siin vai olisiko sittenkin mennyt T:seen, ja miksi L. herätettiin henkiin vaikka olisi tahtonut olla kuollut, herättyään hän joutui julkikkseksi ja esiintymään ihmisille vaikka olisi halunnut olla rauhassa tai kuolleena.
Btw. kuinka jaksta?ja after påsken more better (=saa toivon mukaan lepäillä).
- -Pakanainen-
todé* kirjoitti:
ja after påsken more better (=saa toivon mukaan lepäillä).
minulla alkoi LOMAAAAA!!!!
Korjasin juuri lukulampun kannan!
"mielen ihminen", on se, joka on tilivelvollinen Jumalalle. Tämä maallinen kehomme on joko Hengen mielen, Kristuksen orja, tai lihan mielen, synnin orja. Tämä ulkonainen ja kuoleva kehomme saa rangaistuksensa kuolemassa, sillä se on ankarin tunnettu rangaistus, [Jes.26:14].
Kristus on vaeltanut meissä maailman alusta näihin päiviin asti ja tulee asumaan meissä maailman loppuun [Matt. 28:20 |
1.Piet.1:11
"ovat tutkineet, mihin tai millaiseen aikaan HEISSÄ OLEVA KRISTUKSEN HENKI viittasi, edeltäpäin todistaessaan Kristusta kohtaavista kärsimyksistä ja niiden jälkeen tulevasta kunniasta".
Sen vuoksi Raamattu todistaakin Jumalan rakkaudesta, Kristuksesta:
1. Aik. 17:5
"Minä en ole asunut huoneessa siitä päivästä asti, jona johdatin Israelin tänne, tähän päivään saakka, vaan MINÄ OLEN MUUTTANUT TELTASTA TELTTAAN ja ASUMUKSESTA ASUMUKSEEN".
"Asumuksesta asumukseen muuttaminen ei merkitse jälleensyntymistä vaan paremminkin sielunvaellusta, sillä olemme ensin asuneet esi-isissämme, [Hepr. 7:10] syntyneet itsenämme vain kerran ja kuoltuamme asumme taas nousevissa sukupolvissa! [Hepr. 9:25,26]
Kun kuningas Hiskia pelkäsi kuolevansa, hän valitti rukouksessaan Herralle:
Jes. 38:12
"MINUN MAJANI puretaan ja viedään minulta pois niin kuin PAIMENEN TELTTA; olen kutonut loppuun elämäni, niin kuin kankuri kankaansa, minut leikataan irti loimentutkaimista. Ennen kuin päivä yöksi muuttuu, sinä teet minusta lopun".
Matteus 24:51 mainittu "kappaleiksi hakkaaminen:
"ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys." [Ps.53:5,(6)].
Saattaa tarkoittaa sitä, että "Herra hajottaa" liian voimakastahtoiset sielut osiin ja jakaa ne syntymään sellaisissa, jotka tuottavat Herralle korkoa, Vrt. kätketty leiviskä!
Sielunvaellus eli aiempi elämä maan päällä näyttää olleen Jeesukselle ja opetuslapsille luonnollinen asia, sillä he keskustelivat Jeesuksen kanssa sokeana syntyneestä: "Tämäkö teki syntiä vai hänen vanhempansa"? Mutta koska "Herra ei muista anteeksi annettuja syntejä", julisti hän molemmat syyttömäksi". Jeesus yritti viritellä keskustelua aikalaistensa kirjanoppineiden kanssa siitä, olivatko he eläneet jo Mooseksen aikana, ennen sitä ja sen jälkeen maan päällä;
[Hepr. 9:25,26; Matt.23:29,30; Luuk. 1:17; Matt. 11:14]
Valitettavasti useimmat "kristityt" pelkäävät keskusteluja näistä aiheista. Olen ikään kuin hypoteesina ajatellut, että rikkaan miehen helvetti saattoi olla sitä, että hän näki hengessä tulevan elämänsä maan päällä samanlaisena kuin oli nähnyt kärsivän Lasaruksen porttinsa pielessä maan päällä ...
Obadja 1
15 "Sillä lähellä on Herran päivä kaikkia pakanakansoja: Niin kuin sinä olet tehnyt, niin sinulle tehdään; kosto sinun teostasi kohtaa sinun omaa päätäsi."
Ps. 32:2
"Autuas se ihminen, jolle Herra ei lue hänen pahoja tekojansa ja jonka hengessä ei ole vilppiä"!
´Raamatussa ei ole koskaan ollut jälleensyntymisoppia. Jälleensyntymisoppi on Raamatun sanoman ja opin vastainen. Ja Raamattu ei ole ristiriidassa itsensä kanssa.
"Ihmisen sisin", näytin Raamatusta, niin sielunvaelluksesta Raamattu todistaa, vaikka sitä sanaa siellä ei olekaan, niin asiasisältö löytyy. Lue Matt. 23:29 -> luku loppuun!
´- l-h
ekivaari kirjoitti:
"Ihmisen sisin", näytin Raamatusta, niin sielunvaelluksesta Raamattu todistaa, vaikka sitä sanaa siellä ei olekaan, niin asiasisältö löytyy. Lue Matt. 23:29 -> luku loppuun!
´sanoo--Korjasin juuri lukulampun kannan!
oletko parempi sahko[mies] kun mina----- savun halvennyttya tarkastamme kytkennan? - pakanainen-
l-h kirjoitti:
sanoo--Korjasin juuri lukulampun kannan!
oletko parempi sahko[mies] kun mina----- savun halvennyttya tarkastamme kytkennan?piuha poikki, palanut poikki vanhasta lampusta n. 30-40-luvun kanta oli lampussa. Olen niin utelias monissa asioissa, että puran jutun (jos ei tarvita voimaa) ja sitten yritän ymmärtää systeemin, monet asiat olen itse korjannut, kun ei sitä toista jaksa odottaa että korjaisi. Kävin kellarista hakemassa toisesta vanhasta lampusta kannan ja purin ja laitoin toiseen lamppuun. simlpy case.
- -Pakanainen-
l-h kirjoitti:
sanoo--Korjasin juuri lukulampun kannan!
oletko parempi sahko[mies] kun mina----- savun halvennyttya tarkastamme kytkennan?mitä kytkentää pitäisi vielä tarkastaa, kun lamppu palaa siis palaa ilman tulta. Eikä savua ollut eikä sulake palanut.
-Pakanainen- kirjoitti:
mitä kytkentää pitäisi vielä tarkastaa, kun lamppu palaa siis palaa ilman tulta. Eikä savua ollut eikä sulake palanut.
sille kuuluvaan paikkaan!
´- -Pakanainen-
ekivaari kirjoitti:
sille kuuluvaan paikkaan!
´Ei lukulampun kannassa ole maadoitusjohtoa!
- puhutte satua
Miksi te sitten pölisette uudelleen syntymisestä ehdotta? Ei pitäisi puhua asiasta, jota ei ole Raamatussa! Tuohan on samaa kuin se, kun muutamat teistä väittävät, että Raamatun mukaan homojen tuklee muuttua heteroiksi. Siis silkkaa satua.
- todé*
puhutte satua kirjoitti:
Miksi te sitten pölisette uudelleen syntymisestä ehdotta? Ei pitäisi puhua asiasta, jota ei ole Raamatussa! Tuohan on samaa kuin se, kun muutamat teistä väittävät, että Raamatun mukaan homojen tuklee muuttua heteroiksi. Siis silkkaa satua.
"ehdotta" uudelleen syntymisellä?
- Lootuskukka.
keskiajalla Origines niminen piispa olisi opettanut sielun ennaltaolemisoppia prestinaatiota mutta tämä opetus olisi julistettu jossain piispainkokouksessa kerettiläiseksi harhaopiksi.
- Lootuskukka.
Wikipediassa oli piispa Origineesta juttua.
Lootuskukka. kirjoitti:
Wikipediassa oli piispa Origineesta juttua.
Raamattu puhuu useissakin kohdin;
Ap. t. 4:28
"tekemään kaiken, minkä sinun kätesi ja päätöksesi oli - e d e l t ä - m ä ä r ä n n y t
tapahtuvaksi."
Room. 8:29
"Sillä ne, jotka hän on edeltä tuntenut, hän on myös - e d e l t ä - m ä ä r ä n n y t - Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
30 mutta jotka hän on - e d e l t ä - m ä ä r ä n n y t, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut."
1. Kor. 2:7
"vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on - e d e l t ä -
m ä ä r ä n n y t ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,"
Efesolaiskirje 1
3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
4 niin kuin hän ennen maailman perustamista - o l i - h ä n e s s ä - v a l i n n u t - m e i d ä t - olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
5 - e d e l t ä p ä i n - m ä ä r ä t e n - m e i d ä t - l a p s e u t e e n, hänen - y h t e y t e e n s ä
Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,"
Ap. t. 3:21 [NOVUM]
"Taivaan piti omistaman hänet niihin aikoihin asti, jolloin k a i k k i - j ä l l e e n
e n n a l l e e n - asetetaan, mistä Jumala on ikiajoista saakka puhunut pyhäin profeettojensa suun kautta."
Efesolaiskirje 1
10 "siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, -oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä."
Mutta "k a i k e n - y h d e k s i - t e k e m i n e n" - ei sovellu millään yksiin loputtoman helvettiopin kanssa, joten monet itseänsä "kristityiksi" sanovat kieltävät ennalta valinnan ja kaiken yhdeksi tekemisen.
´- todé*
ekivaari kirjoitti:
Raamattu puhuu useissakin kohdin;
Ap. t. 4:28
"tekemään kaiken, minkä sinun kätesi ja päätöksesi oli - e d e l t ä - m ä ä r ä n n y t
tapahtuvaksi."
Room. 8:29
"Sillä ne, jotka hän on edeltä tuntenut, hän on myös - e d e l t ä - m ä ä r ä n n y t - Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
30 mutta jotka hän on - e d e l t ä - m ä ä r ä n n y t, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut."
1. Kor. 2:7
"vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on - e d e l t ä -
m ä ä r ä n n y t ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,"
Efesolaiskirje 1
3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
4 niin kuin hän ennen maailman perustamista - o l i - h ä n e s s ä - v a l i n n u t - m e i d ä t - olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
5 - e d e l t ä p ä i n - m ä ä r ä t e n - m e i d ä t - l a p s e u t e e n, hänen - y h t e y t e e n s ä
Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,"
Ap. t. 3:21 [NOVUM]
"Taivaan piti omistaman hänet niihin aikoihin asti, jolloin k a i k k i - j ä l l e e n
e n n a l l e e n - asetetaan, mistä Jumala on ikiajoista saakka puhunut pyhäin profeettojensa suun kautta."
Efesolaiskirje 1
10 "siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, -oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä."
Mutta "k a i k e n - y h d e k s i - t e k e m i n e n" - ei sovellu millään yksiin loputtoman helvettiopin kanssa, joten monet itseänsä "kristityiksi" sanovat kieltävät ennalta valinnan ja kaiken yhdeksi tekemisen.
´tuo (Raamatun Jumalan ennaltamäärääminen ja ennaltatietäminen) nyt ei liity millään tavalla sielunvaellukseen.
todé* kirjoitti:
tuo (Raamatun Jumalan ennaltamäärääminen ja ennaltatietäminen) nyt ei liity millään tavalla sielunvaellukseen.
kuitenkin näyttää vaeltavan jatkuvasti yhdessä Kristuksen kanssa;
2. kirje Timoteukselle 2
11 "Varma on tämä sana; sillä: jos olemme kuolleet yhdessä hänen kanssaan, saamme myös hänen kanssaan elää;
12 jos kärsimme yhdessä, saamme hänen kanssaan myös hallita; jos kiellämme hänet, on hänkin kieltävä meidät;"
Room. 6:8
"Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,"
Joh. 1:10
"Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut."
Ei maailma häntä nytkään näe eikä tunne, vaikka ...
Matt. 28:20
"ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Useimmat "uskovaiset" vasta odottavat hänen tulemistaan;
Joh. 14:19
"Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää."
´- todé*
ekivaari kirjoitti:
kuitenkin näyttää vaeltavan jatkuvasti yhdessä Kristuksen kanssa;
2. kirje Timoteukselle 2
11 "Varma on tämä sana; sillä: jos olemme kuolleet yhdessä hänen kanssaan, saamme myös hänen kanssaan elää;
12 jos kärsimme yhdessä, saamme hänen kanssaan myös hallita; jos kiellämme hänet, on hänkin kieltävä meidät;"
Room. 6:8
"Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,"
Joh. 1:10
"Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut."
Ei maailma häntä nytkään näe eikä tunne, vaikka ...
Matt. 28:20
"ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Useimmat "uskovaiset" vasta odottavat hänen tulemistaan;
Joh. 14:19
"Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää."
´sentään.
- vanhapappa
todé* kirjoitti:
sentään.
ei lihaa ja verta oleva olento. Jeesus taas on erikseen, muinoin juudeassa elänyt ihminen.
Budhalaisuudessa kristustietoisuus vastaa valaistumista.
Ekivaari on erräällälailla valaistunut. vanhapappa kirjoitti:
ei lihaa ja verta oleva olento. Jeesus taas on erikseen, muinoin juudeassa elänyt ihminen.
Budhalaisuudessa kristustietoisuus vastaa valaistumista.
Ekivaari on erräällälailla valaistunut.Raamatun lupaus on se että ...
Johannes 1
9 "Totinen - v a l k e u s, joka - v a l i s t a a - j o k a i s e n - i h m i s e n, oli tulossa maailmaan."
Ja Jeesus todisti että ...
Johannes 6
45 "Profeetoissa on kirjoitettuna: 'J a - h e - t u l e v a t - k a i k k i - J u m a l a n
o p e t t a m i k s i'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni."
Pitää vaan ihmetellä kun monet "uskovaiset" uskaltavat väittää Jumalan sanaa vastaan, 'ettei kaikki ihmiset tule Jumalan opettamiksi eli valaisemaksi!'
´
- Uskovainen.
ole kirjoitettu raamatussa, jos tarkoitat, että ihminen syntyy tänne kerta toisensa jälkeen.
että Johannes Kastaja syntyi Eliaksen hengessä ja oli Jeesuksen todistuksen mukaan Elias;
Luukas 1:17
"Ja hän käy hänen edellään Eliaan hengessä ja voimassa, kääntääksensä isien sydämet lasten puoleen ja tottelemattomat vanhurskasten mielenlaatuun, näin Herralle toimittaaksensa valmistetun kansan."
Matteus 11:14
"ja jos tahdotte ottaa vastaan: hän on Elias, joka oli tuleva."
Mutta joka tahtoo niin voi väittää Jeesuksen opetusta vastaan!
´- vanhapappa
vaikkapa helvetinoppi raamatusta niin 1500 vuoden kuluttua joku kiihkoilija keksisi helvetin uudelleen.
Tällöin häntä syytettäisiin harhaoppiseksi kun sitä ei ole koskaan raamatussa opetettu. Tosin harhaoppiahan se onkin.
Näin on käynyt jälleensyntymisopissakin. Se on siis putsattu pois niin hyvin ettei sitä löydä raamatustakaan kuin esoteerisen tulkinnan mestari ja Ekivaarista voisi olla siihen. Hän tuntuu teistä ajattelevan eniten. - todé*
vanhapappa kirjoitti:
vaikkapa helvetinoppi raamatusta niin 1500 vuoden kuluttua joku kiihkoilija keksisi helvetin uudelleen.
Tällöin häntä syytettäisiin harhaoppiseksi kun sitä ei ole koskaan raamatussa opetettu. Tosin harhaoppiahan se onkin.
Näin on käynyt jälleensyntymisopissakin. Se on siis putsattu pois niin hyvin ettei sitä löydä raamatustakaan kuin esoteerisen tulkinnan mestari ja Ekivaarista voisi olla siihen. Hän tuntuu teistä ajattelevan eniten.kun oikein kaivellaan:
"Minä olen Herra, sinun Jumalasi, älä pidä muita jumalia."
Jälleensyntymisen jumalat ovat Raamatun Jumalan mukaan epäjumalia. Liekö egyptiläisten Osiris ollut heistä yksi? - lannenhunttari
todé* kirjoitti:
kun oikein kaivellaan:
"Minä olen Herra, sinun Jumalasi, älä pidä muita jumalia."
Jälleensyntymisen jumalat ovat Raamatun Jumalan mukaan epäjumalia. Liekö egyptiläisten Osiris ollut heistä yksi?kaytannon 'uudestisyntymis oppia' on kun neiti? rouva? i don't know? pakanainen pani osia vanhasta lampusta uuteen ja taas lamppu loistaa kuin uusi..
voisikohan tulla korjaamaan mun toyotan ,kun siina kai on tuo happisekoitin simahtanut ja varoitusvalo palaa joskus ja joskus taas ei..
mina kun en sitten kauheasti tykkaa tuolla auton alla olla ainakaan sade ilmoilla... - vanhapappa
lannenhunttari kirjoitti:
kaytannon 'uudestisyntymis oppia' on kun neiti? rouva? i don't know? pakanainen pani osia vanhasta lampusta uuteen ja taas lamppu loistaa kuin uusi..
voisikohan tulla korjaamaan mun toyotan ,kun siina kai on tuo happisekoitin simahtanut ja varoitusvalo palaa joskus ja joskus taas ei..
mina kun en sitten kauheasti tykkaa tuolla auton alla olla ainakaan sade ilmoilla...tojotan kierrätykseen niin se jälleensyntyy Audiksi.
Minulla on muuten kaksi corollaa, toinen ei oikein halua kierrätykseen kun se on ollut minulla 21 vuotta.
Siitä tulee varmaan Lexsus seuraavassa elämässä. - merihukka
vanhapappa kirjoitti:
tojotan kierrätykseen niin se jälleensyntyy Audiksi.
Minulla on muuten kaksi corollaa, toinen ei oikein halua kierrätykseen kun se on ollut minulla 21 vuotta.
Siitä tulee varmaan Lexsus seuraavassa elämässä.Aihetodisteet ovat musertavat.
Tapaus n:o 1.
Joku profeetta hupsahti kesken ruokailun satojen kilometrien päähän, käännytti egyptiläisen hoviherran kristityksi ja pelmahti hetkessä takaisin ja jatkoi ruokailuaan.
Materiaalinen ihminen ei tällaiseen pysty ilman huippunopeaa konetta. Sellaisia ei antiikissa ollut.
Profeetan täytyi siirtyä hengeksi, siirtyä ja muuttua jälleen materiaolioksi.
Sielu vaelsi ajassa ja avaruudessa ja muutti muotoaan. Onko kukaan yrittänyt toistaa temppua?
Tapaus n.o 2.
Esimerkiksi Mohikaani tuli uskoon. Lihallinen Mohikaani ei tullut uskoon. Liha ei voi ymmärtää hengellisiä. Mohikaani tuli kuitenkin uskoon. Mohikaanissa oli syntyessään tajunnan alkeiden lisäksi sielu. Sielu sinänsä ei tehnyt Mohikaanista uskovaa. Mohikaaniin täytyi matkustaa sielun ja tajunnan lisäksi "uskon siemenet" hänen kehonsa ulkopuolelta. Ehkä Mohikaaniin tuli sielun lisäksi "uskonsielu".
Jonkinlainen lisäsielu matkusti Mohikaaniin. Tämä "lisäuskonsielu" näyttää olevan jokaisella uskovalla erilainen, yksilöllinen.
Tapaus n:o 3.
"Lisäuskonsielu" matkustelee. Se vaihdattaa uskonsuuntaa uskovan lihassa. Voi vaihdattaa elämän aikana useitakin kertoja. Se voi johdattaa lihan myös pois uskosta.
Liha ei muutu muuten kuin lihallisesti. Sielu tai lisäuskonsielu muuttaa ajattelukantaa ilman että siinä olisi kyse tajuntaan johtavasta tiedostuksesta.
Herää kysymys. Siirtääkö lisäuskonsielu uskovan pois uskosta vai olisko toinen lisäsielu, paholaissielu, joka voittaa uskovan ajattelukannan. Voisiko paholaissielu olla se, joka vie uskovan oikeasta uskosta väärään uskoon ns. uskonluopuriksi?
Tapaus n:o 4.
Lapsi yritetään kiireellä kastaa. Jos ei kasteta ja kuolee, sielu jää maan pinnalle vaeltelemaan orpona. Mikään ei tietysti estä sitä etsimään esim. jäniksen ruhoa ja vaihtaa kroppia aina tuomiopäivään saakka, jolloin se vapautuu.
Nyt on kropasta irronneita kuolleiden uskovien sieluja liikkeellä miljardeja odottamassa tuomiopäivää. Missä ne vaeltavat? Myös uskottomien sielut odottavat tuomiopäivää. Vai nukkuvatko sielut jossain horroksessa? Voivatko sielut ollessaan välitilassa olla kavereita keskenään. Vai vallitseeko sielläkin vihamieli?
Tapaus n:o 5.
Liha - kuolema - sielun välitila - ylösnousemusruumis. Materiaton sielu asettuu taas lihaan ja nousee taivaaseen. Kuolinhetkellä olevaan lihaan vai lihan ollessa 20 v tai muuta, vai kaikki sielut saavat samanlaisen ylösnousemusruumiin? Siihen viittaisi se, että taivaassa ei syödä, juoda eikä naida mutta helvetissä olisivat nämäkin ilot (UT ei kiellä näitä helvetin asukkailta).
Taivaaseen menevän ylösnousemusruumis voi olla vaikka märkä nahkakintas, jossa Jumalaa palvova henkisielu asuu.
Tapaus n:o 6.
Lapsi syntyy Turkin syrjäseudulla. Jumala asettaa häneenkin sielun. Jumala asentaa lapseen myös lisäsuskonsielun ja hänestä tulee nuorukaisiällä uskovainen. Mikä meni pieleen?
Lapsesta tuleekin islamin ja olemattoman jumalan Allahin palvoja. Vieläkin pahempaa, koska vieraan olemattoman jumalan palvonta on suuri loukkaus oikeaa jumalaa kohtaan. Lapsi saattaa vaihtaa islamin sisällä uskonsuuntauksia tai tulla jopa ateistiksi.
Olisiko näin, että Jumala ei haluakaan kaikista "oikeita uskovia"? Hänellä on valta. Jeesuksella on valta maassa ja taivaassa. Omin voimin kukaan ei voi tulla uskoon. Lopetetaanpa pyörittely. Palstalla juttu pyörii Jumalan tahdon ja vapaan tahdon välillä ja useinkin aika villisti, vailla logiikan häivääkään, väitekohdan tarpeiden mukaisesti.
Kaikenkaikkiaan sielulle esitetään ehdoksi lihallinen kroppa. Irrallisia lihasta riippumattomia sieluja ei ole olemassa, ei ainakaan raamatun mukaan. Lihallinen ja hengellinen ovat naimisissa keskenään. Liha on vallitseva uskossa ollessakin. Uskova saa lisäuskonsielun avulla voimaa vastustaa lihaa, mutta ei voi sitä kokonaan voittaa. Sielu on aina alistenen lihalle.
Tämä on synnintunto-opin perusta. Sielu pääsee lihasta täydellisesti irti vasta tuomion jälkeen. Sielusta tulee itsenäinen hengellinen olio vailla lihaa. Ylösnousemusruumis katoaa.
Eikö se näin mene? Jumalan salaisuksista ihminen ei voi tietää. Mutta palstan uskovat paljastavat näitä salaisuuksia arkipäiväisinä asioina toisilleen loukkauksia syydellen. - todé*
lannenhunttari kirjoitti:
kaytannon 'uudestisyntymis oppia' on kun neiti? rouva? i don't know? pakanainen pani osia vanhasta lampusta uuteen ja taas lamppu loistaa kuin uusi..
mina kun en sitten kauheasti tykkaa tuolla auton alla olla ainakaan sade ilmoilla...tuskin läpäisee tukesin syyniä. :o
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 275364
Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu333593Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka533502Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu263397Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1232990Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod322717Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint212409Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1202380MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142205- 412112