Miksi narsisti on usein pohjimmiltaan masentunut?
Narsistin masennus
17
3844
Vastaukset
- Uppo-nalle höh
Onko ne?
Mistä moinen tieto? Olisin ihan iloinen jos oma tuntemani olisi masentunut eikä porskuttaisi iloisesti elämää eteenpäin.- henna001
Mielestäni olen jostain lukenut, että narsisti ei voi masentua. Kuitenkin minun tuntema henkilö on ollut mielestäni masentunut.
- avohoitsu
henna001 kirjoitti:
Mielestäni olen jostain lukenut, että narsisti ei voi masentua. Kuitenkin minun tuntema henkilö on ollut mielestäni masentunut.
Kyllä narsisti voi masentua ja se onkin yleensä ainoa syy miksi hän hakeutuu hoidon piiriin. Eri juttu sitten millaista hoitoa saa, yleensä kai vaan hoidetaan se masennus pois ellei narsku sitten itse ala etsiä muita hoitokeinoja.
- henna001
avohoitsu kirjoitti:
Kyllä narsisti voi masentua ja se onkin yleensä ainoa syy miksi hän hakeutuu hoidon piiriin. Eri juttu sitten millaista hoitoa saa, yleensä kai vaan hoidetaan se masennus pois ellei narsku sitten itse ala etsiä muita hoitokeinoja.
Tääkin hakeutui hoitoon mutta lopetti pian, koska ei pitänyt siitä, että terapeutti "yritti udella hänen asioitaan ja saada kertomaan jotain itsestään ovelasti johdatellen".
- lottamari_1
Minun tietääkseni narsistin heikko itsetunto on syynä siihen, että hän kokee pienetkin vastoikäymiset ja negatiiviset asiat vaikeina ja masentavina. Narsisti hakee jatkuvasti mielihyvää ja elämyksiä elämäänsä, koska ei siedä tylsyyttä, tasapaksuutta ja vaikeita asioita elämässään. Se taas johtuu siitä, että naristilla ei ole kykyä käsitellä tunne-elämän asioita. Ilman oikeanlaista tuneiden tunnistamista, niiden oikeaa käsittelyä ja ymmärtämistä ihminen masentuu. Narsisti voi hyvin niin kauan kun hänellä on positiivista toimintaa ja lähdettä on saatavissa, mutta myös masentuu helposti, jos nämä puuttuvat elämästä.
- Masennusasennus
Entäpä psykopaatti?
Voiko psykopaatti masentua??
Eikös narsistit olleet juuri niitä jotka halusivat aina olla esillä ja todella olivat esillä ja saivat muiden ihailun ja materiaalisen arvostuksen. Masennus on aina omaa syytä. Se on katkeransuolista itsesääliä.
Eikö narsistin pohjimmainen ongelma ole se, ettei hän uskalla olla oma itsensä.
Hän pelkää näyttävänsä olevan se heikko ja ujo peruspersoona minkä hänen geeninsä ovat antaneet, joten hän vetää narsistin roolia, ja siten hän tuhoaa sitä ujoutta itsessään ja ajautuu aina vaan kauemmas perusperoonastaan minkä seurauksena henkilö sitten todella masentuu. - lottamari_1
Masennusasennus kirjoitti:
Entäpä psykopaatti?
Voiko psykopaatti masentua??
Eikös narsistit olleet juuri niitä jotka halusivat aina olla esillä ja todella olivat esillä ja saivat muiden ihailun ja materiaalisen arvostuksen. Masennus on aina omaa syytä. Se on katkeransuolista itsesääliä.
Eikö narsistin pohjimmainen ongelma ole se, ettei hän uskalla olla oma itsensä.
Hän pelkää näyttävänsä olevan se heikko ja ujo peruspersoona minkä hänen geeninsä ovat antaneet, joten hän vetää narsistin roolia, ja siten hän tuhoaa sitä ujoutta itsessään ja ajautuu aina vaan kauemmas perusperoonastaan minkä seurauksena henkilö sitten todella masentuu.Mielestäni kuolemaan tuomitutkaan psykopaatit eivät kadu, eivätkä masennu. Heillä ei taida olla sellaiseen ajatteluun tarvittaa kykyä, että näkisisivät elämän, itsensä ja toiset arvokkaana. Vaikea arvioida mitä psykon päässä liikkuu, tunteeko hän masennusta koskaan mistään asiasta. Jos, ajatellaan että psykopaatille elämä ja kuolema ja kaikki on lopulta yhden tekevää, niin luulisi ettei hän tuntisi katkeruutta, masennusta tai itsesääliä lainkaan, vaan hänen toimintaansa oisivat enmmänkin vaistojen ja halujen, kun tunteiden sanelemaa. Minusta ihmisellä pitää olla tunteet tunteakseen masennusta (?)
- turhautunut taas
Minut on virallisesti diagnostisoitu psykopaatiksi. Olen silti alavireinen ja moitin itseäni huonoista ratkaisuista. En selittele tarkemmin, mutta tuon diagnoosin on vahvistanut useampi psykiatri jossain laitoksessa ja sivilipuolella. 301.7 et 301.8.
- henna001
"..moitin itseäni huonoista ratkaisuista. "
Moititko itseäsi siksi, että mitä vaikeuksia huonot ratkaisut ovat itsellesi aiheuttaneet vai siksi, mitä pahaa olet toisille aiheuttanut vai molemmista syistä? - jenna009
henna001 kirjoitti:
"..moitin itseäni huonoista ratkaisuista. "
Moititko itseäsi siksi, että mitä vaikeuksia huonot ratkaisut ovat itsellesi aiheuttaneet vai siksi, mitä pahaa olet toisille aiheuttanut vai molemmista syistä?Ilmeisesti jokainen narsisti tai muu häiriöinen on valinnut itse osansa, samaan malliin kuin sinä luet nämä mielenterveyssivut? Jos näin on, niin paks!, narsimi on poissa.
jenna009 kirjoitti:
Ilmeisesti jokainen narsisti tai muu häiriöinen on valinnut itse osansa, samaan malliin kuin sinä luet nämä mielenterveyssivut? Jos näin on, niin paks!, narsimi on poissa.
Hyvä! :)
Lisäisin tuohon että vääränlaisen narsismin tunteesta pääsee eroon, ensin lähtemällä pois "lähteen" luota, ja sen jälkeen antamalla itselleen luvan luopua katkeruudestaan. Antaa lupa omalle mielelle elää vapaana.
Tunteet eivät ole möykkyjä, esineitä. Ne haluavat liikkua, leikkiä, temmeltää.- lottamari_1
yxex kirjoitti:
Hyvä! :)
Lisäisin tuohon että vääränlaisen narsismin tunteesta pääsee eroon, ensin lähtemällä pois "lähteen" luota, ja sen jälkeen antamalla itselleen luvan luopua katkeruudestaan. Antaa lupa omalle mielelle elää vapaana.
Tunteet eivät ole möykkyjä, esineitä. Ne haluavat liikkua, leikkiä, temmeltää.Normaalilla ihmiselle kuuluu vastuu tunteistaankin, entä psykopaatille? Antaako psykopaatti tunteidensa leikkiä, temmeltää ja liikkua vapaasti ottamasta niistä vastuuta?
lottamari_1 kirjoitti:
Normaalilla ihmiselle kuuluu vastuu tunteistaankin, entä psykopaatille? Antaako psykopaatti tunteidensa leikkiä, temmeltää ja liikkua vapaasti ottamasta niistä vastuuta?
Mä en osaa vastata tohon :/ Kaikki psykoista tietämäni perustuu lukemaani ja joihinkin leffoihin, esim uhrilampaat tms..
- kerttiläinen
Muistelen kyllä lukeneeni että narsisti voi masentua ja sen vuoksi hakeutua hoitoon.
Siellä sitten paljastuu narsistinen persoonallisuus häiriö masennuksen syyksi. Narsisti siis hakeutuu hoitoon koska potee masennusta siksi että ihmisten kanssa on ongelmia, häntä ei ymmärretä-omaa syytä ongelmiin ei nähdä. Terapiassa kuitenkin paljastuu ongelmien syyksi narsistin oma käyttäytyminen. Hän on torjunut mieltään vaivaavat asiat ja tunteet? Sanonut EI ikävälle kokemukselle, jolloin se takertuu mieleen sen kovemmin kuin sen kieltää.
henna001 kirjoitti:
Vaknin on alan guru. Narsisti joka on auttanut tuhansia ihmisiä ymmärtämään pahaa oloaan. Ihminen hänkin. Uskon että jos lukisi palstaa, kokisi ainakin muutaman oivalluksen meidänkin jutuista. Meidän kaikkien. Ollaan kaikki tärkeitä! :)
Tässä on hauska katkelma Kopp.in kirjasta:
"..joukkoon vaeltajia, jotka ovat eksyneet syvälle synkkään metsään. He törmäävät guruunsa, joka on ollut eksyksissä vielä kauemmin. He eivät tiedä hänen olevan yhtä avuton, vaan pyytävät häntä näyttämään heille tien ulos metsästä. Hän voi vastata ainoastaan: Siihen en pysty. mutta voin osoittaa teille tiet, jotka johtavat entistä syvemmälle tiheikköön, ja yritetään sen jälkeen löytää tie yhdessä"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann3102423Olen niin kesken
Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys161840Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon
Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel651753Tietääkö joku ylläpidosta?
Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi2201410- 971409
Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)
Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä1861190Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva1441033TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."
Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p201000Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva
joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v60993Kaninkolojen vaikutus?
Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak169966