on monta kertaa tullut mieleeni miksi vain narsistin tarvitsisi olla kiinnostunut siitä mitä muille aiheuttaa? Eikö sen tulisi olla jokaisen ihmisen velvollisuus?
Tätä palstaa lukiessa
9
107
Vastaukset
Kyllä, ihan kaikkien!
"älä tee muille mitään, mitä et haluaisi itsellesi tehtävän"- Ilkikurimus
Tuo vanha moraalisääntö toimi niin kauan, kunnes uhriudesta tehtiin itseissarvo sekä kaiken vallan väline. Siitä merkillinen arvo, että sen tavoittaa nimeällä jonkun toisen joksikin - varsin helppoa siis....
Ilkikurimus kirjoitti:
Tuo vanha moraalisääntö toimi niin kauan, kunnes uhriudesta tehtiin itseissarvo sekä kaiken vallan väline. Siitä merkillinen arvo, että sen tavoittaa nimeällä jonkun toisen joksikin - varsin helppoa siis....
Tarkoitatko että: "olen uhri ja minusta pitää huolehtia, mutta koska olen uhri, ei minun tarvitse huolehtia muista" ?
- Ilkikurimus
yxex kirjoitti:
Tarkoitatko että: "olen uhri ja minusta pitää huolehtia, mutta koska olen uhri, ei minun tarvitse huolehtia muista" ?
ollut kaikenlaista säätöä poliitikkojenkin välillä. Nekin haluavat näytellä jonkun uhria....sillä saa mukavasti huomiota - joiltakin ja lisä-ääniä vaaleissa.
Samaan tapaan muut ihmiset osoittavat olevansa jonkun toisen uhrina, jotta saavat sellaista etua, jota muilla ei ole.
Mihin tämä johtaa....luulenpa, että maailmanloppuun :D
- Kaikki eivät millään voi olla muiden uhreja. Yhtälö on täysin mahdoton. Ilkikurimus kirjoitti:
ollut kaikenlaista säätöä poliitikkojenkin välillä. Nekin haluavat näytellä jonkun uhria....sillä saa mukavasti huomiota - joiltakin ja lisä-ääniä vaaleissa.
Samaan tapaan muut ihmiset osoittavat olevansa jonkun toisen uhrina, jotta saavat sellaista etua, jota muilla ei ole.
Mihin tämä johtaa....luulenpa, että maailmanloppuun :D
- Kaikki eivät millään voi olla muiden uhreja. Yhtälö on täysin mahdoton.:)
Uhrius on kieltämättä hemmetinmoinen etu!
Aih, oih, hei ilkikurimus, hoidas mua vähän ;-)
Hommat hoituis paremmin kun suhteessa olisi molemmat vuoronperään uhreja ja hoitajia, tai sitten terveitä.
Yksipuolisesta asetelmasta alkaa vaikeudet.
- Ilkikurimus
Niin. Ainakin narsistin uhriksi itsensä nimennyt on sellainen, jonka ei tarvitse olla mitenkään kiinnostunut siitä, mitä muille toiminnallaan aiheuttaa. Siksipä hän juuri on nimeytynyt narsistin uhriksi, ettei joutuisi kohtaamaan mitään vastaväitteitä, eikä olisi koskaan syyllinen yhtään mihinkään ja olisi aina oikeassa. Hän ei yleensä halua ottaa vastuuta edes omista valinnoistaan....nekin kaikki narsistin syytä.
- lottamari_1
Puhut naristista, kun vetoat siihen ettei uhri ole kiinnostunut mitenkään siitä, mitä muille toiminnallaan aiheuttaa. Päinvastoin uhri juuri välittääkin, hän välittää niin paljon että yrittää tehdä suhteen eteen kaiken voitavan, että lapsilla ja koko perheellä olisi hyvä olla. Tämän hän tekee yleensä oman terveytensä kustannuksella, kun kantaa jatkuvaa syyllisyystaakkaa harteillaan. Narsisti vähät välittää muusta kuin itsestään.
- Ilkikurimus
lottamari_1 kirjoitti:
Puhut naristista, kun vetoat siihen ettei uhri ole kiinnostunut mitenkään siitä, mitä muille toiminnallaan aiheuttaa. Päinvastoin uhri juuri välittääkin, hän välittää niin paljon että yrittää tehdä suhteen eteen kaiken voitavan, että lapsilla ja koko perheellä olisi hyvä olla. Tämän hän tekee yleensä oman terveytensä kustannuksella, kun kantaa jatkuvaa syyllisyystaakkaa harteillaan. Narsisti vähät välittää muusta kuin itsestään.
Onko narsistia ilman narsistin uhria?
Senhän me jo tiedämme, että narsistin uhri on olemassa ilman yhtään narsistia....piirrelista riittää....
:D
- henna001
Siksi varmaankin tulee sellainen kuva, koska narsisti ei pysty kiinnostumaan siitä mitä muille aiheuttaa ja se on iso ongelma, muut ihmiset ovat siitä yleensä kiinnostuneita ihan luonnostaan, kuka enemmän, kuka vähemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1311374
- 103889
- 75713
- 51615
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15533ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40484Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..35432- 26399
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175394