Tätä palstaa lukiessa

kaluuna

on monta kertaa tullut mieleeni miksi vain narsistin tarvitsisi olla kiinnostunut siitä mitä muille aiheuttaa? Eikö sen tulisi olla jokaisen ihmisen velvollisuus?

9

107

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä, ihan kaikkien!

      "älä tee muille mitään, mitä et haluaisi itsellesi tehtävän"

      • Ilkikurimus

        Tuo vanha moraalisääntö toimi niin kauan, kunnes uhriudesta tehtiin itseissarvo sekä kaiken vallan väline. Siitä merkillinen arvo, että sen tavoittaa nimeällä jonkun toisen joksikin - varsin helppoa siis....


      • Ilkikurimus kirjoitti:

        Tuo vanha moraalisääntö toimi niin kauan, kunnes uhriudesta tehtiin itseissarvo sekä kaiken vallan väline. Siitä merkillinen arvo, että sen tavoittaa nimeällä jonkun toisen joksikin - varsin helppoa siis....

        Tarkoitatko että: "olen uhri ja minusta pitää huolehtia, mutta koska olen uhri, ei minun tarvitse huolehtia muista" ?


      • Ilkikurimus
        yxex kirjoitti:

        Tarkoitatko että: "olen uhri ja minusta pitää huolehtia, mutta koska olen uhri, ei minun tarvitse huolehtia muista" ?

        ollut kaikenlaista säätöä poliitikkojenkin välillä. Nekin haluavat näytellä jonkun uhria....sillä saa mukavasti huomiota - joiltakin ja lisä-ääniä vaaleissa.

        Samaan tapaan muut ihmiset osoittavat olevansa jonkun toisen uhrina, jotta saavat sellaista etua, jota muilla ei ole.
        Mihin tämä johtaa....luulenpa, että maailmanloppuun :D
        - Kaikki eivät millään voi olla muiden uhreja. Yhtälö on täysin mahdoton.


      • Ilkikurimus kirjoitti:

        ollut kaikenlaista säätöä poliitikkojenkin välillä. Nekin haluavat näytellä jonkun uhria....sillä saa mukavasti huomiota - joiltakin ja lisä-ääniä vaaleissa.

        Samaan tapaan muut ihmiset osoittavat olevansa jonkun toisen uhrina, jotta saavat sellaista etua, jota muilla ei ole.
        Mihin tämä johtaa....luulenpa, että maailmanloppuun :D
        - Kaikki eivät millään voi olla muiden uhreja. Yhtälö on täysin mahdoton.

        :)
        Uhrius on kieltämättä hemmetinmoinen etu!
        Aih, oih, hei ilkikurimus, hoidas mua vähän ;-)

        Hommat hoituis paremmin kun suhteessa olisi molemmat vuoronperään uhreja ja hoitajia, tai sitten terveitä.

        Yksipuolisesta asetelmasta alkaa vaikeudet.


    • Ilkikurimus

      Niin. Ainakin narsistin uhriksi itsensä nimennyt on sellainen, jonka ei tarvitse olla mitenkään kiinnostunut siitä, mitä muille toiminnallaan aiheuttaa. Siksipä hän juuri on nimeytynyt narsistin uhriksi, ettei joutuisi kohtaamaan mitään vastaväitteitä, eikä olisi koskaan syyllinen yhtään mihinkään ja olisi aina oikeassa. Hän ei yleensä halua ottaa vastuuta edes omista valinnoistaan....nekin kaikki narsistin syytä.

      • lottamari_1

        Puhut naristista, kun vetoat siihen ettei uhri ole kiinnostunut mitenkään siitä, mitä muille toiminnallaan aiheuttaa. Päinvastoin uhri juuri välittääkin, hän välittää niin paljon että yrittää tehdä suhteen eteen kaiken voitavan, että lapsilla ja koko perheellä olisi hyvä olla. Tämän hän tekee yleensä oman terveytensä kustannuksella, kun kantaa jatkuvaa syyllisyystaakkaa harteillaan. Narsisti vähät välittää muusta kuin itsestään.


      • Ilkikurimus
        lottamari_1 kirjoitti:

        Puhut naristista, kun vetoat siihen ettei uhri ole kiinnostunut mitenkään siitä, mitä muille toiminnallaan aiheuttaa. Päinvastoin uhri juuri välittääkin, hän välittää niin paljon että yrittää tehdä suhteen eteen kaiken voitavan, että lapsilla ja koko perheellä olisi hyvä olla. Tämän hän tekee yleensä oman terveytensä kustannuksella, kun kantaa jatkuvaa syyllisyystaakkaa harteillaan. Narsisti vähät välittää muusta kuin itsestään.

        Onko narsistia ilman narsistin uhria?

        Senhän me jo tiedämme, että narsistin uhri on olemassa ilman yhtään narsistia....piirrelista riittää....

        :D


    • henna001

      Siksi varmaankin tulee sellainen kuva, koska narsisti ei pysty kiinnostumaan siitä mitä muille aiheuttaa ja se on iso ongelma, muut ihmiset ovat siitä yleensä kiinnostuneita ihan luonnostaan, kuka enemmän, kuka vähemmän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      533
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      394
    Aihe