kuva vanhaksi

antiikkiseksi

Auttakaa! Miten saan photoshopilla muunneltua uuden kuvan vanhan ja kuluneen näköisesksi? siis esim. uusi valokuva siten että sen "pinnassa" on naarmuja ym.. niinkuin ikivanhassa kuleneeessa valokuvassa? ei siis väriä vaihtaa ssen osaan mutta tuo naarmutus ym..????

5

1082

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lontoon murteella
      • antiikkiseksi

        Kiitos tuon tyylistä juttua etsin, mutta meillä on adobe photoshop 6,0. En kyl tiedä miten sillä saisi muutettua kuvaa vanhanaikaiseksi...joten vinkkejä lisää :)


      • antiikkiseksi
        antiikkiseksi kirjoitti:

        Kiitos tuon tyylistä juttua etsin, mutta meillä on adobe photoshop 6,0. En kyl tiedä miten sillä saisi muutettua kuvaa vanhanaikaiseksi...joten vinkkejä lisää :)

        Ilamisia plug-inejä

        http://thepluginsite.com/resources/freeps.htm#imageeffects

        Melkoisen kattavia tutoriaaleja kaikenlaiseen kikkailuun

        http://www.smashingmagazine.com/2008/10/28/40-beautiful-grunge-photoshop-tutorials/

        ja tuolla

        http://pshero.com/photoshop-tutorials/photo-effects/photo-transfer-edge-effect

        lopussa Zip-tiedosto jossa mukana tuo naarmusivellin.

        Pura paketista ABR-tiedosto Photoshop/Presets/Brushes -kansioon niin voit ladata sen siveltimeksi


      • antiikkiseksi kirjoitti:

        Ilamisia plug-inejä

        http://thepluginsite.com/resources/freeps.htm#imageeffects

        Melkoisen kattavia tutoriaaleja kaikenlaiseen kikkailuun

        http://www.smashingmagazine.com/2008/10/28/40-beautiful-grunge-photoshop-tutorials/

        ja tuolla

        http://pshero.com/photoshop-tutorials/photo-effects/photo-transfer-edge-effect

        lopussa Zip-tiedosto jossa mukana tuo naarmusivellin.

        Pura paketista ABR-tiedosto Photoshop/Presets/Brushes -kansioon niin voit ladata sen siveltimeksi

        Tyylejä nyt on monenlaisia. Noh lyhyesti kerrottuna.
        Kuvioita saat erilaisista siveltimistä (niitä voi tehdä myös itse, tai ladata paketteja netistä.)

        Tee tyhjälle layerille mustalla erilaisia naarmuja/kuvioita. Aseta tämä layer päällimmäiseksi ja sen alapuolelle itse kuva omana layerinaan. Kuvioidun layerin layer optionsiksi voi pistää vaikka overlay ja opacityä voi pienentää.(läpinäkyvyys.)

        Peruskuvaan laitat filter/noise jonka jälkeen heti edit/fade add noise, jolla voi vhentää noisea.
        Peruskuvaan laitat myös image/adjustment/color balance. Jolla muutat värisävyt kuvaan.


      • sfinski80 kirjoitti:

        Tyylejä nyt on monenlaisia. Noh lyhyesti kerrottuna.
        Kuvioita saat erilaisista siveltimistä (niitä voi tehdä myös itse, tai ladata paketteja netistä.)

        Tee tyhjälle layerille mustalla erilaisia naarmuja/kuvioita. Aseta tämä layer päällimmäiseksi ja sen alapuolelle itse kuva omana layerinaan. Kuvioidun layerin layer optionsiksi voi pistää vaikka overlay ja opacityä voi pienentää.(läpinäkyvyys.)

        Peruskuvaan laitat filter/noise jonka jälkeen heti edit/fade add noise, jolla voi vhentää noisea.
        Peruskuvaan laitat myös image/adjustment/color balance. Jolla muutat värisävyt kuvaan.

        niin ja layer tyyliksi multiply toimii paremmin kuin overlay


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe