pH:oon nosto

Katryy

Olisi kysyttävää tuosta pH systeemistä...
1. Mitä aiheuttaa kalalle esim. 7 asteen pH jos sen pitäisi olla 8 ?
2. Millä konsteilla saan nostettua esim. 7 pH:sta kahdeksaan ?
3. Mitä vaikutuksia akvaario vedelle on mierisuolalla ?

6

230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

1. JA 2. jJA 3. http://www.aquahoito.info/suomi/akvaario/happam.php

Mitään kemikaaleja ei kannata lisäillä suoraan akvaarioon vaan ne kannattaa liottaa ensin ämpärissä laimeammaksi joka kuitenkin muuttaa veden pitoisuuksia.

Mitä kaloja sulla on ajatus laittaa pH8 veteen

• Katryy

Minulla on jo Malaweja, nyt olisi kiire saada edes 7.7 tuo pH...

• Katryy

Olin jo lukenut tuon linkin, mutta enhän minä tajunnut siitä hölökäsen pölpää. Siis yksinkertaisesti: - Mikä nostaa sen pH: oon??????????????. Vaikka kyse ei olekkaan kasista...

• hoitsukki

PH:n saa ylös esim. ostamalla liikkeestä PH ainetta, osta samalla PH-testi.

• fish KING

Ei tätä voi tän yksinkertaisemmin selittää;

Kalkkilipeää eli sammutettua kalkkia Ca(OH)2 sekoitetaan veteen ja se suodatetaan, jolloin saadaan kirkasta kalkkivettä eli kalsiunhydroksidia, jota voidaan käyttää pH:n nostamiseen.

Lisääminen on ensinnäkin tehtävä varovasti (pH:ta koko ajan mitaten), jotta vesi ei äkkiä muutu erittäin emäksiseksi. Kalsiumhydroksidi on vahva emäs, melkein yhtä vahva kuin natriumhydroksidi eli lipeä!

Parempi keino pH:n nostamiseksi on lisätä veteen sopivaa puskuria, joka heti säätää veden happamuuden oikeaan arvoon ja pyrkii pitämään sen siinä. Tällainen keino ovat esimerkiksi kaupalliset pH:n säätöön tarkoitetut valmisteet, joilla happamuutta voi joko nostaa tai laskea. Niiden haittapuoliin voidaan laskea ettei niiden kokoomusta tunneta sekä korkea hinta. Niitä on lisäksi annosteltava toistuvasti kunkin vedenvaihdon yhteydessä.

OLE VAROVAINEN .. ÄLÄ TISLAILE AINEITA SUORAAN AKVAARION VETEEN VAAN OSITTAISTEN VEDEN VAIHTOJEN YHTEYDESSÄ JOHONKIN ERILLISEEN SAAVIIN ENSIKSI, NOSTA VEDEN HAPPAMUUTTA VAROVAISESTI... PARIN PÄIVÄN PROSESSI, TARKKAILE TIPPATESTEREIN PITOISUUTTA PÄIVITTÄIN KUNNES PÄÄSET SOPIVAAN ANNOS MÄÄRÄÄN, TARKKAILE SILTIKIN VÄLILLÄ PH PITOISUUTTA

• Katryy

Voi kiitos kuulkaa kaikille. Menen tästä laoittamaan ostokset ja olen VAROVAINEN noiden liosten kanssa ;)

KIITOS KAIKILLE TÄHÄN JUTTUUN VASTANNEILLE!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      149
      8841
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2609
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      28
      2397
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      43
      2381
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      196
      1823
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1817
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      23
      1693
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      41
      1219
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1187
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1126
    Aihe