Olisi kysyttävää tuosta pH systeemistä...
1. Mitä aiheuttaa kalalle esim. 7 asteen pH jos sen pitäisi olla 8 ?
2. Millä konsteilla saan nostettua esim. 7 pH:sta kahdeksaan ?
3. Mitä vaikutuksia akvaario vedelle on mierisuolalla ?
pH:oon nosto
6
240
Vastaukset
- fish KING
1. JA 2. jJA 3. http://www.aquahoito.info/suomi/akvaario/happam.php
Mitään kemikaaleja ei kannata lisäillä suoraan akvaarioon vaan ne kannattaa liottaa ensin ämpärissä laimeammaksi joka kuitenkin muuttaa veden pitoisuuksia.
Mitä kaloja sulla on ajatus laittaa pH8 veteen - Katryy
Minulla on jo Malaweja, nyt olisi kiire saada edes 7.7 tuo pH...
- Katryy
Olin jo lukenut tuon linkin, mutta enhän minä tajunnut siitä hölökäsen pölpää. Siis yksinkertaisesti: - Mikä nostaa sen pH: oon??????????????. Vaikka kyse ei olekkaan kasista...
- hoitsukki
PH:n saa ylös esim. ostamalla liikkeestä PH ainetta, osta samalla PH-testi.
- fish KING
Ei tätä voi tän yksinkertaisemmin selittää;
Kalkkilipeää eli sammutettua kalkkia Ca(OH)2 sekoitetaan veteen ja se suodatetaan, jolloin saadaan kirkasta kalkkivettä eli kalsiunhydroksidia, jota voidaan käyttää pH:n nostamiseen.
Lisääminen on ensinnäkin tehtävä varovasti (pH:ta koko ajan mitaten), jotta vesi ei äkkiä muutu erittäin emäksiseksi. Kalsiumhydroksidi on vahva emäs, melkein yhtä vahva kuin natriumhydroksidi eli lipeä!
Parempi keino pH:n nostamiseksi on lisätä veteen sopivaa puskuria, joka heti säätää veden happamuuden oikeaan arvoon ja pyrkii pitämään sen siinä. Tällainen keino ovat esimerkiksi kaupalliset pH:n säätöön tarkoitetut valmisteet, joilla happamuutta voi joko nostaa tai laskea. Niiden haittapuoliin voidaan laskea ettei niiden kokoomusta tunneta sekä korkea hinta. Niitä on lisäksi annosteltava toistuvasti kunkin vedenvaihdon yhteydessä.
OLE VAROVAINEN .. ÄLÄ TISLAILE AINEITA SUORAAN AKVAARION VETEEN VAAN OSITTAISTEN VEDEN VAIHTOJEN YHTEYDESSÄ JOHONKIN ERILLISEEN SAAVIIN ENSIKSI, NOSTA VEDEN HAPPAMUUTTA VAROVAISESTI... PARIN PÄIVÄN PROSESSI, TARKKAILE TIPPATESTEREIN PITOISUUTTA PÄIVITTÄIN KUNNES PÄÄSET SOPIVAAN ANNOS MÄÄRÄÄN, TARKKAILE SILTIKIN VÄLILLÄ PH PITOISUUTTA
- Katryy
Voi kiitos kuulkaa kaikille. Menen tästä laoittamaan ostokset ja olen VAROVAINEN noiden liosten kanssa ;)
KIITOS KAIKILLE TÄHÄN JUTTUUN VASTANNEILLE!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.575459- 914261
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3722520Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s701058Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3301028- 61833
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46806Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja102789- 26779
Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52769