pH:oon nosto

Katryy

Olisi kysyttävää tuosta pH systeemistä...
1. Mitä aiheuttaa kalalle esim. 7 asteen pH jos sen pitäisi olla 8 ?
2. Millä konsteilla saan nostettua esim. 7 pH:sta kahdeksaan ?
3. Mitä vaikutuksia akvaario vedelle on mierisuolalla ?

6

204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      1. JA 2. jJA 3. http://www.aquahoito.info/suomi/akvaario/happam.php

      Mitään kemikaaleja ei kannata lisäillä suoraan akvaarioon vaan ne kannattaa liottaa ensin ämpärissä laimeammaksi joka kuitenkin muuttaa veden pitoisuuksia.

      Mitä kaloja sulla on ajatus laittaa pH8 veteen

    • Katryy

      Minulla on jo Malaweja, nyt olisi kiire saada edes 7.7 tuo pH...

    • Katryy

      Olin jo lukenut tuon linkin, mutta enhän minä tajunnut siitä hölökäsen pölpää. Siis yksinkertaisesti: - Mikä nostaa sen pH: oon??????????????. Vaikka kyse ei olekkaan kasista...

      • hoitsukki

        PH:n saa ylös esim. ostamalla liikkeestä PH ainetta, osta samalla PH-testi.


      • fish KING

        Ei tätä voi tän yksinkertaisemmin selittää;

        Kalkkilipeää eli sammutettua kalkkia Ca(OH)2 sekoitetaan veteen ja se suodatetaan, jolloin saadaan kirkasta kalkkivettä eli kalsiunhydroksidia, jota voidaan käyttää pH:n nostamiseen.

        Lisääminen on ensinnäkin tehtävä varovasti (pH:ta koko ajan mitaten), jotta vesi ei äkkiä muutu erittäin emäksiseksi. Kalsiumhydroksidi on vahva emäs, melkein yhtä vahva kuin natriumhydroksidi eli lipeä!

        Parempi keino pH:n nostamiseksi on lisätä veteen sopivaa puskuria, joka heti säätää veden happamuuden oikeaan arvoon ja pyrkii pitämään sen siinä. Tällainen keino ovat esimerkiksi kaupalliset pH:n säätöön tarkoitetut valmisteet, joilla happamuutta voi joko nostaa tai laskea. Niiden haittapuoliin voidaan laskea ettei niiden kokoomusta tunneta sekä korkea hinta. Niitä on lisäksi annosteltava toistuvasti kunkin vedenvaihdon yhteydessä.

        OLE VAROVAINEN .. ÄLÄ TISLAILE AINEITA SUORAAN AKVAARION VETEEN VAAN OSITTAISTEN VEDEN VAIHTOJEN YHTEYDESSÄ JOHONKIN ERILLISEEN SAAVIIN ENSIKSI, NOSTA VEDEN HAPPAMUUTTA VAROVAISESTI... PARIN PÄIVÄN PROSESSI, TARKKAILE TIPPATESTEREIN PITOISUUTTA PÄIVITTÄIN KUNNES PÄÄSET SOPIVAAN ANNOS MÄÄRÄÄN, TARKKAILE SILTIKIN VÄLILLÄ PH PITOISUUTTA


    • Katryy

      Voi kiitos kuulkaa kaikille. Menen tästä laoittamaan ostokset ja olen VAROVAINEN noiden liosten kanssa ;)

      KIITOS KAIKILLE TÄHÄN JUTTUUN VASTANNEILLE!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5828
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3555
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1905
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1576
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1502
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1378
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1376
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe