Kuskilla Puukengät

Truckker Mies

Terve! Olen ajanut autoa ja muita työkoneita, traktoreista rekkaan ja linja-autoon ja mun tyylini on rennompi ajan puukengät jalassa ne on osa mua ja ei musta oo mihinkää konttorirotaksi kiiltonahahkakengissä, mulla on varpaat ruvella ja hiki otsassa, jos ei puukengät jalassa.

Ongelma tämä, kävin kysymässä Stadissa Pölhölän liikenteelel hommiin, kun olen kaikenlaista kuullut firmasta ja mä haluan ottaa aina asiat selville ja haasteet vastaan, saakeli lyhyeen tyssäs, siellä oli haastattelu ihan kuin armeijassa jas en näköistä pomoo käveli vastaan, että hyvä, ette kättä lippaan vaadittu ja tää yksi tampio kiinnitti huomion mun puukenkiin, voi paska, tää pikku-kessu sano, että meillä ei hyväksytä puukenkiä kuljettajalla, mä sanoin heti, että mikään laki ei kiellä tota ja näytä pelle mulle, ohjesääntö, jotain se piipitti sieltä pöydän takaa, sanoin, että jos et olis tommonen neiti, niin tulis puukengän kuva ottaan.

Kävelin ulos ja en perään soitellut ja en saanut sitä työpaikkaa, mikä ei harmita yhtään, tommoiseen natsikomentoon en menis duuniin, paskat mulla on kilometrejä takana miljoonia ja joku Urpo rupee piipittämään puukengistä.

Nou Hätä ammattimiehelle töitä löytyy, puukengistä en luovu, ne on mun imis, niinkuin rööki huulessa ja Skitta kämpillä, Pölhölä taitaa olla vitsi koko mesta, kuka tommosessa puljussa duunissa viittii olla!

Onko muilla kokemuksia , onko puukengät kielletty? Joku pelle sano, mulle kerran, että puukengät voi irrota jalasta ja livahtaa jarrupolkien väliin, mä sanoin, etä paskat, mä oon ajanut miljoonia kilomeetrejä ja puukengät on osa mun ihoo, ne ei jalasta lähde, kuin nukkuessa ja muijan kanssa sängyssä.

33

2457

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viratonveteraani

      HKL.n aikaan oli eräällä kuljettajalla mieliteko ajaa susiturkki päälään, eipä kauaa viihtynyt linjahommissa huomiotaan hakiessa.

    • ukko taas

      keuhkoomassa. Taitaapi peräti olla TLL.ssa, ettei puukengillä saa ajaa. Tammelundillakin on yksi niin "rento" tyyppi että ajaa pelkkä nahkaliivi päällä ilman paitaa. Kovin on härskinnäköistä ku mursunmuotinen rasvakasa, sompailee pelkässä nahkaliivissä. Jotain rotia kuitenkin pitää olla.

    • Kyllä se jo autokoulussa vuonna 1961 tai 1962 opetettiin, ettei sitten ole rattiin asiaan puukengissä.
      Tuliko käytyä se autokoulu ja tuliko oltua hereillä teoriatunnitkin?

      • snöke

        Tuntomerkit viittaa erääseen ent. rahtariin joka kehui asuneensakin rekan hytissä aikoinaan ja nukkuneensakin puukengät jalassa. Autokoulut käynyt montakin kertaa ja jopa entisen työnantajansakin järjestämän autokoulun kun kenkä oli ollut liian raskas ilmeisesti. Mutta v. 1961 ja 1962 kyllä ajeli neppiksillä vaan.


    • jepjep123456

      et sä noin sanonu niille kuitenkaan...Mutta "paras" työasu mitä itse oon nähnyt bussikuskilla on: raksamiehen työtakki, tarjoustalon 2-raita verkkarit, ruskea kalsaripaita, niin että napa näkyi ja rantasandaalit ilman sukkia.
      Ei varmaan vaikea arvata minkä yhtiön kuljettaja:)

      • ilmotapani

        ajaa tuohivirsut jalassa.


      • Palakanpolikija

        Oliko tammerluntin kuski?


    • ????/////!!!!!:::::.

      Onko nyt helpottunut olo, kun avauduit?

    • billybob

      eikös työnantajan kuulu järkätä se työasu? ja kengät vapaa valinta? mäkin oon ajanut eteen päinkin ja peruuttanutkin luvallisesti 22v. suomessa ei saa soittaa suuta se on kielletty, asento! ja äkkiä töihin...pysyyks ne puumonot hyvin jalassa? jos sun jalkahiki on niin karseeta ette ite haista? oot just sitä arska osastoa mistä halutaan eroon tänä päivänä!et kannellut akt.hen?

      • Truckker Mies

        Älä nyt Billybob isottele, mä oon ajanut 30 vuotta, ajoin jo faijan kuorma-autoo ennenkuin oli ajokorttiakaan ja en ole koskaan kuulunut mihinkään kommariliittoon, joten Akt:sta en apua pyydellyt, Loimaan kassaan soitin, mutta se oli sama kuin oli kysynyt paskahuusista, nauroivat perään, meinasin jo lankoja pitkin vetää niitä korville.
        Billybob sun kaltasias mä voisin käyttää vessan siivoamiseen ja voin sanoa, että olen ollut itsekin yrittäjänä ja mä en käskyttänyt kapiaisen tavalla kuljettajaa, vaan kun työnsä teki ja ajoi ajonsa, eikä kitissyt päivän pituuksista niin palkan maksoin ajalla tilille.
        Kun mä siiryin toisten ajoihin niin pikku vänsköjä ja luutnatti nappuloita olen nähnyt joissakin firmoissa ja olen kyllä sanonut niille suoraan, että naama kiinni tai ikenet ihmettelee missä hampaat.
        Pölhölän pomoja pölhömpiä en ole missään nähnyt ne on korkeintaan sattumakorpraaleja, jotka luulee itsestään jotain, surkimuksia ja neitejä ne on, säälittää ne kuljettajat, jotka alistuu tuommoiseen komentoon ja armeijakuriin.
        Puukenkiä oon pitänyt koko ikäni ne on osa mua ja kukaan inttipelle ei määrää mitä mä pidän jalassa, mä ajoin rekkaa puukengät jalassa ja usein oli kengät kojelaudalla kun pistin vakisäätimen hollille pitkällä paanalla ja mulla kun on nopeet refleksit, niin melkein tirsat vetäsin moottoritiellä.
        Saakura mua ei Biliboyt ja muut armeijan hintit määräile, puukenkä on kova ja luuvitonen kans ja mä en hypi koppalakkien tahdissa, kyyti voi olla kovaa, jos mun nenälle hyppii.


      • ysi9
        Truckker Mies kirjoitti:

        Älä nyt Billybob isottele, mä oon ajanut 30 vuotta, ajoin jo faijan kuorma-autoo ennenkuin oli ajokorttiakaan ja en ole koskaan kuulunut mihinkään kommariliittoon, joten Akt:sta en apua pyydellyt, Loimaan kassaan soitin, mutta se oli sama kuin oli kysynyt paskahuusista, nauroivat perään, meinasin jo lankoja pitkin vetää niitä korville.
        Billybob sun kaltasias mä voisin käyttää vessan siivoamiseen ja voin sanoa, että olen ollut itsekin yrittäjänä ja mä en käskyttänyt kapiaisen tavalla kuljettajaa, vaan kun työnsä teki ja ajoi ajonsa, eikä kitissyt päivän pituuksista niin palkan maksoin ajalla tilille.
        Kun mä siiryin toisten ajoihin niin pikku vänsköjä ja luutnatti nappuloita olen nähnyt joissakin firmoissa ja olen kyllä sanonut niille suoraan, että naama kiinni tai ikenet ihmettelee missä hampaat.
        Pölhölän pomoja pölhömpiä en ole missään nähnyt ne on korkeintaan sattumakorpraaleja, jotka luulee itsestään jotain, surkimuksia ja neitejä ne on, säälittää ne kuljettajat, jotka alistuu tuommoiseen komentoon ja armeijakuriin.
        Puukenkiä oon pitänyt koko ikäni ne on osa mua ja kukaan inttipelle ei määrää mitä mä pidän jalassa, mä ajoin rekkaa puukengät jalassa ja usein oli kengät kojelaudalla kun pistin vakisäätimen hollille pitkällä paanalla ja mulla kun on nopeet refleksit, niin melkein tirsat vetäsin moottoritiellä.
        Saakura mua ei Biliboyt ja muut armeijan hintit määräile, puukenkä on kova ja luuvitonen kans ja mä en hypi koppalakkien tahdissa, kyyti voi olla kovaa, jos mun nenälle hyppii.

        Puukengät ja puupää sopivat yhteen.


    • Lavetin vetäjä

      Trukker Boy vai Lady-Boy? Oikeesti tommosilta sankareilta pitäis ottaa ajokortti pois, sinun paikkasi ei ole raskaan kaluston kuljettajana.

      Puukengät jalassa ajo vaarantaa liikenneturvallisuuden ja oli aikoinaan lailla kiellettykin, jalat kojelaudalla on edesvastuutonta leikkiä, jos hirvi tulee eteen tai muu tilanne niin peli menetetty.
      Sinun refleksisi ei riitä kuin housuun paskantamiseen.

      Pölhöläkään ei tainnut paljon menettää kun sinun palveluksiasi eivät huolineet, vaikka siellä monenlaista kuskia onkin ja kurikomppaniaksi kutsutaan.

      • ipiprtnnn

        humör!

        Kyllä puukengistä on kiva jankata. Itse ajoin kortin 1978, siitä asti on samaa jauhettu. Totuus kuitenkin on että harva AJAA puukkarit jalasa, ne potkastaan siihen lattialle penkin eteen.

        P.S. Vielä 80-luvulla ISOSSA talossa annettiin kuskeille talon puolesta työkengät, puukengät!


    • ******

      ettei tuollainen ääliö päässyt työkaveriksi!

      • Auto-Inssi

        Kyllähän totuuspuukengist on tämä: Ne eivät sovellu auton ajamiseen ja eivät varsinkaan raskaaseen liikenteeseen ja ihmisten kuljettamiseen.

        Toimin 80-luvulla liikenneturvallisuustehtävissä ja autokoulun opettajana ja näitäkin asioita tutkitiin, ensinnäkin ei siellä jalkatilassa saa olla mitään irtoesineitä pyörimässä se on KIELLETTY. 2. Puunkengät jalassa ajaminen voi aiheuttaa todellisen vaaran, jos kenkä irtoaa jalasta ja mene jarrupolkimen väliin, mennään metsään tai muiden päälle ja tositilanteissa on näin käynytkin, koeradalla kokeilimme puoliperävaunullisella kuorma-autolla kyseistä tilannetta ja tilanne oli hallisematon ja seuraukset olisivat olleet tuhoisat.

        Kyseisenkaltaisia puukenkäsankareita ei pitäisi päästää rattiin ollenkaan ja firmoissa pitäisi olla tiukempi valvonta, tiedän joitakin ammattikuljettajia, jotka tähän syyllistyvät edelleen, kun leikkivät jotain jenkkirekka lännenmiestä.
        Todellisuus voi olla totinen.


      • E. Vasara
        Auto-Inssi kirjoitti:

        Kyllähän totuuspuukengist on tämä: Ne eivät sovellu auton ajamiseen ja eivät varsinkaan raskaaseen liikenteeseen ja ihmisten kuljettamiseen.

        Toimin 80-luvulla liikenneturvallisuustehtävissä ja autokoulun opettajana ja näitäkin asioita tutkitiin, ensinnäkin ei siellä jalkatilassa saa olla mitään irtoesineitä pyörimässä se on KIELLETTY. 2. Puunkengät jalassa ajaminen voi aiheuttaa todellisen vaaran, jos kenkä irtoaa jalasta ja mene jarrupolkimen väliin, mennään metsään tai muiden päälle ja tositilanteissa on näin käynytkin, koeradalla kokeilimme puoliperävaunullisella kuorma-autolla kyseistä tilannetta ja tilanne oli hallisematon ja seuraukset olisivat olleet tuhoisat.

        Kyseisenkaltaisia puukenkäsankareita ei pitäisi päästää rattiin ollenkaan ja firmoissa pitäisi olla tiukempi valvonta, tiedän joitakin ammattikuljettajia, jotka tähän syyllistyvät edelleen, kun leikkivät jotain jenkkirekka lännenmiestä.
        Todellisuus voi olla totinen.

        Nobinalla ainakin Itä-Helsingissä on yksi kuljettaja nähty usein ajavan puukengät jalassa ja muutenkin se kaverin ajotapa on semmoinen rehvakas, oiskohan mitään valvontaa tuolla. onhan siellä iso Eerikki Ts-hommissa, joten luulis, että valvois puukenkäajoa.
        Yhdessä toisessa bussiyhtiösä yksi kuljettaja sai lopputilin kun ajoi puukengät jalassa ja yleensä aina ylinopeutta,tosin en tiedä mikä oli lopputilin syy, tuskin pelkät puukengät, täytyy siinä muutakin olla takana.
        Veolialla kun ajelin, niin minulla oli tapana kulkea koko kesä avojaloin ja ajoinkin avojaloin, sitä ne katteli vähän hitaasti, mutta ei siinä mitään vaaratilannetta ollut kuten puukengissä ja kun ei talo kustantanut kenkiä, niin ei minun palkkani riittäneet moneen kenkäpariin ja ajohommissa ne kengät kuluu.


    • Statisti 2

      Maksaako ne Pölhölällä simputus-lisää, itse olen alikersantti evp ja työnjohtajanakin ollut SOK:lla, olisko Pölhölällä pomon paikkoja? Puukenkiä en hyväksy ajossa minäkään, aika pönttö täytyy olla joka niillä ajaa, kun ovat varalliset.

    • Jalaksen_musta

      Aika paljon armejaviittauksia. Taisi olla kipeä varusmiesaika? Luuvutosta tms. heti tarjoillaan poikkipuolisille. Joo ehkä ei pölhölälle. Oletko kysynyt onnipussilta paikkaa :)

      • Partajugi

        Kyllä muistaa Vasaran Erkki ja minäkin sen puukenkäsankarin jolla niitä metrejäkin oli puheittensa mukaan takana. Nobinalla taas se Harri jolla ei niinkään metrejä takana ,mutta puukenkiä paukutti sekä turpaansa aukoi.
        Pölhölästä en tiedä ,mutta vaatteet kovin naisten tyylisiä.


      • Karjuheinolasta

        Puukengät ihan ok. Mutta sukkahousut yhdistettynä pyöräily.
        Hmm...sellaista tapahtuu nykyaikana valitettavan paljon.
        Sellaisille pitäisi tehdä firman lekurissa ylimääräinen doping-testi jotta todettaisiin ovatko miehiä vai naisia.


      • Partajugi

        Entäs nyt eräällä elementtejä kuskaavalla entisellä helbiläisellä joka vastusti liittoja ja käytti puukenkiä ja ajoi täyttä vauhtia , kun betonialan lakko laajenee. Taitaa tulla rokulipäiviä, kun ei ämpärifirma jota palvelee, taatusti maksa ellei ajoa ole.
        Muuten on kyllä ok.tyyppi. Ei siedä homoja eikä sen suuntaisia fillaristejakaan joita joutui aikoinaan väistelemään kun ajoi HK.ta.


    • Talkoo-Taavetti

      Nyt ei auta puukengätkään jos liittoja vastustaa. Juoksukengät on ainoa oikea varustus että poistumaan pääsee lakkoportilta joutumatta ruiskutetuksi. Työnseisaustoimenpiteet saattaa laajentua pk.seudun kaikkiin liikennöitsijäyrityksiin ja sitä varten on meilläkin lietettä säiliöissä varastoituna että riittää koko pk.seudun rikkureiden ruiskutustarpeisiin.

    • Karjuheinolasta

      Parempi puukengätkin, mutta sese vasta näky on jos joku Mika vaikka korkokengissään polkee Ruhaan duuniin.
      Ainakin ennen oli lakkovastainen kun pomona oli.

    • Kengäpuu

      Puukengäkuskeille pitää antaa kengää! Jahka Sipilä saa irtisanomislain koskemaan kaikkia yrityksiä niin, sitten lähtee puukengäpellet kuluttamaan kengänpohjiaan suomen maanteille.

    • Talkoo-Taavetti

      Sipilä ei sa mitään mitään lakia koskemaan yhtään ketään.
      Tulee sellaiset lakot yli liittorajojen, ettei miesmuistiin, edes tuskin useisiin sukupolviin nähty.
      Nyt joka perjantai Kontulan Helmigrillissä klo 18 alkaen mahdollisuus tavata ruuttryhmämme jäseniä. Myöskin Partajugi paikalla sekä Hanurilan hymyveikot.
      Mahdollisuus liittyä AKT.n sekä ruuttaryhmäämmekin.

    • Partajugi

      Tänään taas sama paikka ja aika ! Tervetuloa ja ottakaa reppanoita mukaan jotta saavat liittyä.

      • Anonyymi

        Ei kun perjantaina 13.3 alkaen klo 13...


    • Anonyymi

      Tätänykyä kokoonumme perjataisin Parta-Jugin johdolla Pub Parisiin Kontulan ostarilla.
      Että tervetuloa tissiposket ja opetamme teidät kuulumaan liittoon ja osallistumaan lakkovahtien avustusryhmätoimintaan mukaamme.
      Ruuttaamaan lämmintä siankusta rikkurie päälle ja tärpätöimään munat tarvittaessa.

      Talkoo-Taavetti

    • Anonyymi

      Nähdään portilla. Ainakin minä menen normaalisti ajoon. On siellä pellejä tai ei. Ja jos tulee eteen, niin liukkailla keleillä ei bussi välttämättä pysähdy niin nopeasti, vaikka siinä joku edessä seisoisikin

    • Anonyymi

      LUE HUPPARI POJU TIELIIKENNE LAKI PUUKENKIEN KÄYTÖSTÄ AMMATTI LIIKENTEESSÄ. MONESKO TYÖPAIKKA SINULLA TUOLLA ASENTEELLA, VÄITÄN ET OLE SOPIVAA AINESTA KUSKIKSI HENKILÖLIIKENTEESSÄ.

    • Anonyymi

      Puukengät tai tuohivirsut ja sanokoon laki mitä tahansa, niin työhön meno lakon aikana tullaan estämään kusiruuttapartioiden toimesta ja ruuttaamme siankusta rikkurien päälle.

      Talkoo-Taavetti

    • Anonyymi

      Huomenna pistetään liikenne jumiin.
      Sitä ei voi pari hassua rikkuriakaan estää ja siankusikylpy heille tarjotaan ilmanmuutac, oli kiellettyä tai ei.
      Myöskään Jugin nopeita käsiä ei pidä unohtaa, mikäli rysyksi menisi.

      Parta-Jugi

    • Anonyymi

      Hyvin oli liikenne seisahduksissa. Jatkoa luvassa myöhemmin ilmoitettavana aikana.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      200
      5138
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      124
      3170
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      142
      2417
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2374
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1992
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1566
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      116
      1510
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1403
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe