Sofia Pankin loppu?

125

Aikamoinen uutinen Sofia Pankin suhteen:

"Valvoja keskeytti suomalaispankin toiminnan
Maanantai 29.03.2010 klo 09:42 (päivitetty ma 10:00) 8 kommenttia

Finanssivalvonta on peruuttanut Sofia Pankki Oyj:n talletuspankkitoimiluvan. Pankin toiminta on keskeytetty.

Käytännössä syy on siinä, että pankilla ei ole riittävästi varoja toiminnan pyörittämiseen.

- Toimiluvan peruuttamisen syynä on se, että pankin omien varojen määrä alittaa luottolaitokselta vaadittavan vähimmäismäärän. Päätös on tarpeellinen tallettajien ja muiden velkojien etujen ja tasapuolisen kohtelun turvaamiseksi."

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2010/03/32008#kommentit



Taitaa mennä aikansa ennen kuin tallettajat saavat rahansa. Toivottavasti ei ole talletettu yli 50 000 euroa.

4

887

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lajdfölakjfölakj

      Onko mitään tietoa, uhkaako muita pankkeja vastaava kohtalo? Liian pahoja muistoja vielä Glitniristä ja Kaupthingista, että ihan hirvittää. Sofia pankkiin en ole onneksi tallettanut, mutta muutamiin muihin pankkeihin kylläkin. Mistä saa tietoa, miten muilla pankeilla menee? Itselleni tuli yllätyksenä Sofian tilanne. Silloin aikoinaan islantilaispankkien tilanne ei tullut yllätyksenä, koska siitä uutisoitiin ikään kuin varoittaen jo hyvissä ajoin ja osasin ennakoida ja nostaa rahat pois ennen kuin niiden rahaliikenne suljettiin.

      • meillä hyviä

        .
        "islantilaispankkien tilanne ei tullut yllätyksenä, koska siitä uutisoitiin ikään kuin varoittaen jo hyvissä....."

        SIINÄ TEIT VIRHEEN, kun uskoit liikaa "Nordean pelottelua", vai kuka pelotteli ?
        kyl ne rahat tuli aivan pyytämättä ja todella kovalla korolla.

        meillä lähdetään siitä että kyllä suomen talletussuoja korvaa ensimmäisen ja pienen pankin kaatumiset,
        sitten kun on kyse useammasta ja suuresta onkin eri juttu.

        sillä ei sitä talletus-suoja rahaa missään ole ja vakavaraisuus on vain "teoriaa" eli myyntiarvotonta pankkisalia, kun se romahdus tulee, kukaan ei osta tuhjiä saleja.

        toiseksi, kuinka Suomen valtio enää saa lainarahaa tilanteessa,
        kun suuri pankki kaatuu ja millä hinnalla?
        .


    • to.ka

      Varmaan maksetaan ekan pankin nurinmenossa kaikki ja ennen Juhannusta
      sitten kun kyseessä on kolmas, niin ehkä silloin saa sitä 50 000 € odotella kauan,
      eihän se raha missään varastossa ole.

      Nyt nähtiin mihin korkeat korot johti, mitä viikon, pari viikon tarjouksilla viime vuonna antoi,
      näytti olevan rahapula
      .

    • VoeVoeVoe!

      Meikäläisellä yli 50000€. Kiva kiva.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1195
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      757
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      709
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      91
      685
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      675
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      31
      565
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      113
      502
    Aihe