Lemmikki mukaan ruokapöytään

Nyt halutaan lemmikit aterialle samaan aikaan ihmisten kanssa, no mikäs siinä, pitäähän "hänen" saada osallistua siinä kun muidenkin.
http://www.mtv3.fi/kampanja/helmi/vapaalla/lemmikit/minun_lemmikkini/1089106.html
http://s7ondemand1.scene7.com/is-viewers/dynapi/src/lib/tsapi/images/cover.gif?400x400

Kyse siis on ihan tavallisista lemmikeistä, ei näistä kummemmista öyriäisistä, joita useat pitävät ns, lemmikkeinään.
Meneeköhän jo vähän överiksi?
33247
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 33

Vanhimmat

meillä koirat päivystää aina ruokapöydän vieressä ruokailun aikana................mutta ovat ihan hiljaa ja odottavat, koskapa tietävät, että pieni murunen tulee sen jälkeen, kun ihmiset ovat syöneet..............
ei minun mielestäni siinä mitään pahaa ole, mutta minä olenkin eläinhullu

Äänestä
  • koirat olleet ruokapöydissä jo pitkään.

Äänestä

• ovat... kirjoitti:

koirat olleet ruokapöydissä jo pitkään.

Mieleen tulee, ollaanko siellä edellä vai jäljessä kulttuurillisesti.
    Hmm... taitaa olla ennemminkin makuasia.

Äänestä

• ovat... kirjoitti:

Lihaa se vain on. Ihan sama että syökö hevosta, lammasta, sikaa tahi koiraa. Maku vähän erilainen, mutta veikkaan että koirakin maistuu poroa paremmalta. Yök.

Äänestä

• ovat... kirjoitti:

ateriana ja sitä ennen juoksennelleet häkissään kepillä kidutettuina ja rääkättyinä

sitkeää sano vinosilmä koirahampurilaisesta

Äänestä

se söi samalta lautaselta ku mä eikä ollu mitenkään nirso vaan söi lihaa ja kalaa, kerran ku menin leffaan ni avovaimo myi sen sillä aikaa, ammuin avovaimon kissan siitä hyvästä.

Äänestä
  • Ja kuinka niillä on nettiyhteys?

Äänestä

• lähti poliisin nettivinkkiin ilmoitus tyypistä, joka on riehunut mielenhäiriössä aseen kanssa ja tappanut kissan. Lähtee lupa, lähtee ase.

Äänestä

• nyt... kirjoitti:

lähti poliisin nettivinkkiin ilmoitus tyypistä, joka on riehunut mielenhäiriössä aseen kanssa ja tappanut kissan. Lähtee lupa, lähtee ase.

1989.

Äänestä

• nyt... kirjoitti:

lähti poliisin nettivinkkiin ilmoitus tyypistä, joka on riehunut mielenhäiriössä aseen kanssa ja tappanut kissan. Lähtee lupa, lähtee ase.

asia josta tuntemattomat voivat tehdä rikosilmotuksia?

Äänestä

Ja ihmisistä tulee henkiseltä tasoltaan entistä sairaampia. Suomessa tuo koiratouhu on mennyt ööveriksi jo ajat sitten. Suomessa on jopa 600 000 koiraa ja osa jatkaa rahastustehtailuaan vieläkin. Yhä useampi koira on vastuuttomalla omistajalla.

Tilanne on sama kuin afrikassa ihmisten kohdalla. Ihmisiä syntyy vanhemmille, jotka eivät osaa huolehtia lapsistaan ja näitä valuu sitten ties minne oireilemaan.

Toinen puoli on tuo ylitykkääminen ja koiran ottaminen perheen ihmislapsen rinnalle ja koira vie joissain perheissä enemmän huomiota ja aikaa kuin lapsen kasvatus.

Äänestä
  • Jotain häiriökäyttäytymistä sekin tietysti on.

Koirasta ei ole ihmiseksi, vaikka nämä "eläinystävät" niin väittävätkin.

Äänestä

• Kummaa porukkaa kirjoitti:

Jotain häiriökäyttäytymistä sekin tietysti on.

Minun ruokapöytääni ovat tervetulleita kissat ja koirat. Pystyn syömään samoilta lautasilta kissojen kanssa. Minulla on 11 kissaa ja 7 koiraa, maalla asutaan ja hyvin pärjellään. Ottaisin lisääkin kissoja mutta isäntä ei enää paljoa tykkää. Meillä päivä alkaa jo aikaisin aamulla kun eläimille pitää ruveta laittamaan ruokaa. Lenkillä käydään toistakymmentä kertaa päivässä, joka koiran kanssa erikseen. Tulee liikuntaa.

Äänestä

• Varsinkin se kuvottaa kun metsästyskoiria jotkut pitävät perheenjäseninä, ja sitten valittavat kun koiralle käy huonosti.

Siinä on jo päässä jotain vialla. Metsästyskoira on työkalu jonka metsästäjä alistaa jatkuvasti hengenvaaralle, vain sairas ihminen tekee sellaista 'perheenjäsenelle'.

Sama juttu niiden kohdalla jotka päästävät kissan kulkemaan vapaana. Ellei se jää auton alle tai tule ammutuksi niin huuhkaja tai joku muu eläin tappaa sen kivuliaasti. Sitten vielä omistaja kehtaa itkeä kissansa perään, vaikka on itse sen vaaralle altistanut.

Äänestä

• Kummaa porukkaa kirjoitti:

Jotain häiriökäyttäytymistä sekin tietysti on.

Kosketus ihmis-suhteessaan vai miksi he hyysäävät koiraansa ihmisenä. Heillä on pakonomainen tarve silittää koiraa tuntikaupalla päivässä ja todellakin ottaa se lapsensa rinnalle huomiossaan.

Kyseessä lienee jokin psykologisen trauman purkutapa. Ehkä ovat jääneet vapaassa kasvatuksessaan vaille huomiota omassa lapsuudessaan. Se, että välitää kotielämistä on ihan normaali, hyvä asia mutta jos se on vain korvike asioille niin ei mene oikein silloin.

Minusta meidän kaikkien ihmisten tulisi olla huolissaan planeetan lajistosta yleensäkin. Nyt suomalaisilla menee kaikki energia yhden lajin huomioonottamiseen. Koirien tehtailun pitää loppua, suomessa ei saa olla näin paljon koiria.

Äänestä

• Tiina' kirjoitti:

Minun ruokapöytääni ovat tervetulleita kissat ja koirat. Pystyn syömään samoilta lautasilta kissojen kanssa. Minulla on 11 kissaa ja 7 koiraa, maalla asutaan ja hyvin pärjellään. Ottaisin lisääkin kissoja mutta isäntä ei enää paljoa tykkää. Meillä päivä alkaa jo aikaisin aamulla kun eläimille pitää ruveta laittamaan ruokaa. Lenkillä käydään toistakymmentä kertaa päivässä, joka koiran kanssa erikseen. Tulee liikuntaa.

Kerropa mihin tarvitset 11 kissaa ja 7 koiraa?

Miksei 1 kissa ja 1 koira riitä?

Äänestä

• Otan osaa! kirjoitti:

Kerropa mihin tarvitset 11 kissaa ja 7 koiraa?

Miksei 1 kissa ja 1 koira riitä?

Seuraksi ja elämänkumppaniksi niitä olen ottanut. Rakastan aivan jokaista sydämeni pohjasta. Mikä sinä olet arvostelemaan, montaako eläintä saan ottaa. Minä pystyn hoitamaan aivan kaikki.

Kuten sanoin, ottaisin lisääkin kissoja, mutta mies ei tällä hetkellä halua.

Äänestä

• Tiina' kirjoitti:

Seuraksi ja elämänkumppaniksi niitä olen ottanut. Rakastan aivan jokaista sydämeni pohjasta. Mikä sinä olet arvostelemaan, montaako eläintä saan ottaa. Minä pystyn hoitamaan aivan kaikki.

Kuten sanoin, ottaisin lisääkin kissoja, mutta mies ei tällä hetkellä halua.

Olet selvästi sairas, kun et edes näe omaa tilaasi.

Äänestä

• Samaa mieltä. kirjoitti:

Varsinkin se kuvottaa kun metsästyskoiria jotkut pitävät perheenjäseninä, ja sitten valittavat kun koiralle käy huonosti.

Siinä on jo päässä jotain vialla. Metsästyskoira on työkalu jonka metsästäjä alistaa jatkuvasti hengenvaaralle, vain sairas ihminen tekee sellaista 'perheenjäsenelle'.

Sama juttu niiden kohdalla jotka päästävät kissan kulkemaan vapaana. Ellei se jää auton alle tai tule ammutuksi niin huuhkaja tai joku muu eläin tappaa sen kivuliaasti. Sitten vielä omistaja kehtaa itkeä kissansa perään, vaikka on itse sen vaaralle altistanut.

Millähän tavalla metsästyskoira alistetaan hengenvaaralle? Oletko koskaan omistanut esim. Suomenajokoiraa, joille on henki ja elämä, kun pääsevät jäniksen perään ja ovat melkein seota jo pelkästään siitä, kun isäntä/emäntä pukee eräkamppeet päälle :) Luontaista viettiään ne koirat pääsee metsästyksessä toteuttamaan, mikäs niille sen parempi!

Äänestä

• Tiina' kirjoitti:

johonkin hyödylliseen!

Miehelläsi on sinussa kestämistä.

Taitaa teillä haista kissanpissalle?

Äänestä

että kys oli Usasta uutinen.
Oma koirani istuu kyllä saunassa kanssani,mutta ei koskaa ruokapöydässä se on liikaa

Äänestä
  • itsenäisesti ?

Äänestä

koko ajan. Se tottelee kutsuhuutoa "tors-tors-tors"..

Ällöttävä elätti.

Äänestä
  • On otettu rohkeasti mukaan sänkyleikkiehin!! On muuten kova poika nuolemaan sekä vaimoa, että minua! On se mahtavaa kun vaimo ja koira suorastaan ulvovat kilpaa :o)

Äänestä

• Isanta mies kirjoitti:

On otettu rohkeasti mukaan sänkyleikkiehin!! On muuten kova poika nuolemaan sekä vaimoa, että minua! On se mahtavaa kun vaimo ja koira suorastaan ulvovat kilpaa :o)

kutsuhuutoa..

Äänestä

• Isanta mies kirjoitti:

On otettu rohkeasti mukaan sänkyleikkiehin!! On muuten kova poika nuolemaan sekä vaimoa, että minua! On se mahtavaa kun vaimo ja koira suorastaan ulvovat kilpaa :o)

Kermavaahtoa vaan sinne ja sitten antaa koiran nuolla. Hyvältä tuntuu, koira on oikein hellä ja ihanan pehmeä kieli.

Äänestä

Homma meni jo överiksi siinä vaiheessa, kun lemmikeistä ruettiin puhumaan kolmannessa persoonassa... Eläinten ihnhimillistäminen ei ole kenenkään etu, kaikkein vähiten lemmikin.

Äänestä

on ruokapöydässä seurana punainen komukanttura.

Äänestä

Kyllä mä kuitenkin ottaisin ton lemmikin kuvassa istumaan ihan syliin, enkä laittas mihinkään kovaan syöttötuoliin, mutta ton koiran vois pistää vaikka uuniin hautumaan niin saa sitten muutakin lämmintä kun kyrpää tuo nainen:D

Äänestä

niinkutsutut Ihmisetkin samassa pöydässä

ja kieltämättä usein menee ruokahalu niitä katsoessa

kun ne syövät pyyhkimällä suunsa hihaan tai pöytään...ja maitolasi on ihan ruoassa reunasta...yök

Eläimet ovat siistimpiä syödessään ne nuolevat lautasenkin.

Äänestä

No yksinäiset lemmikin omistaja (naiset) nyt on muutenkin päästään vialla.

Täytyy oikein korostaa, että usein tollanen lemmikin paapoja on nainen, jolla ei oo omia lapsia ja pitää sitä sylikoiraa tai kissaa jonain ihmislapsen korvikkeena. Niin mitä sellaiselta ihmiseltä pitäisi sitten odottaa.
Kivojahan koirat ja kissat on, mutta joku roti sentään.

Äänestä

Ei 1-3v koira ole enää mikään lapsi vaan ihan lisääntymiskykyinen nuori mies/nainen ei ne mitään syöttötuoleja tarvitse. Ihminen osaa olla sairas.

En usko että itseään kunnioittava koira edes haluaa tuollasta hyysäystä.
Eikä itseään kunnioittava ihminen syötä koiraa ruokapöydässä jos sattuu olemaan vähänkin parempaa ruokaa, tietenkin siitä voi jotain pientä naposteltavaa antaa.

Äänestä
  • taii ennemminkin uros/naaras tuossa tapauksessa.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

hassu kirjoitti:

Nyt halutaan lemmikit aterialle samaan aikaan ihmisten kanssa, no mikäs siinä, pitäähän "hänen" saada osallistua siinä kun muidenkin.
http://www.mtv3.fi/kampanja/helmi/vapaalla/lemmikit/minun_lemmikkini/1089106.html
http://s7ondemand1.scene7.com/is-viewers/dynapi/src/lib/tsapi/images/cover.gif?400x400

Kyse siis on ihan tavallisista lemmikeistä, ei näistä kummemmista öyriäisistä, joita useat pitävät ns, lemmikkeinään.
Meneeköhän jo vähän överiksi?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu