Hylkäys tuli

5eteen1taakse

Hieman oudolta tuntuu kun auto HYLÄTÄÄN katsastuksessa muutaman helmassa , molemmin puolin, olevan pikku reiän takia ja takalokasuojan kaaren ruostevaurion vuoksi. Korjauskehoitus olisi ollut OK, no se oli vain minun mielipide.
Tunnettu autojobbari sanoi ennen auton katsastukseen vientiä ettei sellainen ruostevaurio vaikuta mitään katsastuksessa, jobbarithan sen tietävät !
Vielä kun hitsari löytyisi tampereelta, neuvoja, Kiitos.

35

19747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frangrobba

      helmasta varmaankin tukipalkin kohdalla pari reikää,lokasuojista ei pitäisi hylkyä tulla

      • --------------

        Pää kiinni frangrobba, nyt ei eletä 60-luvulla!


      • Audisport
        -------------- kirjoitti:

        Pää kiinni frangrobba, nyt ei eletä 60-luvulla!

        Osta Audi ei ole ollut katsastuksessa mitään ongelmaa, pellit kuin uudet vielä 15v autossa.


      • Puikkii

        Takalokasuojien kaarten ruostevaurioista iskee herkästi hylky. Helmakoteloiden ruostevaurioista tulee lähes automaattinen hylky. Hyvä näin.


      • .................
        Audisport kirjoitti:

        Osta Audi ei ole ollut katsastuksessa mitään ongelmaa, pellit kuin uudet vielä 15v autossa.

        paskaa, sillä viime kesänä laitoin -96 vuosimallin audiin molemmat helmat uusiks kun olivat läpi mädät!


      • -hylky
        Puikkii kirjoitti:

        Takalokasuojien kaarten ruostevaurioista iskee herkästi hylky. Helmakoteloiden ruostevaurioista tulee lähes automaattinen hylky. Hyvä näin.

        Helmapelti ei oo kantavaa rakennetta, vaan se on pelkän ulkonäön vuoksi (ei edes kaikissa). Palkkirakenne löytyy helmapellin takaa.


      • hylky,
        -hylky kirjoitti:

        Helmapelti ei oo kantavaa rakennetta, vaan se on pelkän ulkonäön vuoksi (ei edes kaikissa). Palkkirakenne löytyy helmapellin takaa.

        Et lainkaan tiedä mitä kirjoittelet.


      • Audi ei ruostu
        ................. kirjoitti:

        paskaa, sillä viime kesänä laitoin -96 vuosimallin audiin molemmat helmat uusiks kun olivat läpi mädät!

        Olet sitten nostellut jollain Ladan tunkilla helmapellit rullalle, sillä muuten ei ruostu Audi. Itellä vm. 85 ja uuden veroiset pellit.


    • kutsuu

      Kun helmoista ja lokasuojista alkaa löytymään reikiä, olisi parempi alkaa jo auton saattohoito. Vaikka ne paikkaa, on sama edessä vuoden, parin päästä ja entistä isompana.
      Japsien ongelmana on, että vaikka tekniikka kestäisikin, mätänee kori alta. Eurooppalaisissa taas kori kestää, mutta tekniikkaa joutuu joskus uusimaan. Se on taas halvempaa ja kannattavampaa.

      • pakkelia

        saa halvalla ,sitä vaan reikiin ja maalia päälle,niin leima irtoaa,isompaan koloon peltiä kera pop- niittijen ja taas silpaisu pakkelia niin avot.

        mitä niitä kalliita hitsareita,itse oon jalkapallon kokoisia vauriota onnistuneesti parsinu kokoon,kyllä katsureille ois muitakin kikkoja ,mut en tässä parhaita kerro on vähän liian härskejä viritelmiä.


      • Zoppe
        pakkelia kirjoitti:

        saa halvalla ,sitä vaan reikiin ja maalia päälle,niin leima irtoaa,isompaan koloon peltiä kera pop- niittijen ja taas silpaisu pakkelia niin avot.

        mitä niitä kalliita hitsareita,itse oon jalkapallon kokoisia vauriota onnistuneesti parsinu kokoon,kyllä katsureille ois muitakin kikkoja ,mut en tässä parhaita kerro on vähän liian härskejä viritelmiä.

        Nuo ovat kikkoja huonoimmasta päästä.


      • bensalla.pääsee

        Mut jos auto ollu ittellä parikymmentä vuotta ja uuden ostaminen osamaksulla tulee vielä korjaamista kalliimmaksi niin kylläpä se koko pohjankin uudelleen rakentaminen pellistä silloin kannattaa. Pelti ei lopulta ole kallista ja kaikki hyvätkään hitsarit kalliita.

        Mä en ainakaan noita nykyisiä tietokoneisteittuja älyautoja kaipaa pätkääkään. Voi olla, että tulevaisuudessa en edes omista autoa koska nykyautot ovat niin huonoja.


      • Anonyymi
        pakkelia kirjoitti:

        saa halvalla ,sitä vaan reikiin ja maalia päälle,niin leima irtoaa,isompaan koloon peltiä kera pop- niittijen ja taas silpaisu pakkelia niin avot.

        mitä niitä kalliita hitsareita,itse oon jalkapallon kokoisia vauriota onnistuneesti parsinu kokoon,kyllä katsureille ois muitakin kikkoja ,mut en tässä parhaita kerro on vähän liian härskejä viritelmiä.

        Eikös nykyautot koota pitkälti liimalla. Pikkureikään peltipala koriliimalla kiinni?


    • että,

      Hylätään. Sinunkin tapauksesi kertoo siitä, ettet seuraa autosi kuntoa paskan vertaa. Jos niitä ei olisi hylätty, ensi vuonna reiät olisivat nyrkin mentävät ja seuraavana pään kokoiset. Ruosteinen auto kun tuppaa hajoamaan kolaritilanteissa niin kuin kottitalo ja jos niitä ei saa hylätä, ovat tiet kohta täynnä hengenvaarallisia pommeja.

      Sellaisten ihmisten, jotka eivät itse pysty korjaamaan autojaan, eivätkä ymmärrä niitten päälle, kannattaisi olla tyyttyväisiä kun joku pelastaa heidät niistä liskuista.

      • "mielenkiinnosta"

        kerropa muutama maa jossa asia on kuvaamallasi tavalla. Kaikissa sivistysmaissa katsastus toimii suunnilleen samalla tavalla kuin suomessa, joissakin vielä paljon tiukemmin kuin meillä.


      • totuuseipala
        "mielenkiinnosta" kirjoitti:

        kerropa muutama maa jossa asia on kuvaamallasi tavalla. Kaikissa sivistysmaissa katsastus toimii suunnilleen samalla tavalla kuin suomessa, joissakin vielä paljon tiukemmin kuin meillä.

        Hyvä että mielenkiinto herää. On uskomatonta että kaikki autot pakkokatsastetaan vaikka tiedetään että kaikille pakollisella katsastuksella ei vaikuttavuutta liikenneturvallisuuteen. Katsastus pitää lopettaa myös Suomessa.

        http://www.youtube.com/watch?v=iglOdnd6yL4


      • totuuspalaa
        totuuseipala kirjoitti:

        Hyvä että mielenkiinto herää. On uskomatonta että kaikki autot pakkokatsastetaan vaikka tiedetään että kaikille pakollisella katsastuksella ei vaikuttavuutta liikenneturvallisuuteen. Katsastus pitää lopettaa myös Suomessa.

        http://www.youtube.com/watch?v=iglOdnd6yL4

        Katsastus pitää lopettaa myös Suomessa. Missä maissa joissa se on aloitettu on se myöhemmin lopetettu?


      • jepsjoo
        "mielenkiinnosta" kirjoitti:

        kerropa muutama maa jossa asia on kuvaamallasi tavalla. Kaikissa sivistysmaissa katsastus toimii suunnilleen samalla tavalla kuin suomessa, joissakin vielä paljon tiukemmin kuin meillä.

        No kuule esim ameriikassa ei tarvi autoa katsastaa ollenkaan


    • Järki hoi

      Tilastokikkailua ja kusetusta koko homma. Eiköhän noilla asemilla ole joku hylkäystavoite ja pitää saada oma konttori näyttämään hyvältä. Kyllähän niitä vikoja hakemalla löytyy ja kasvavalla byrokratialla saadaan kerättyä köyhiltä loputkin rahat pois.

      Itsellä oli autossa yksi ovenkahva rikki (hajosi pakkasilla), peräkoukun sähköliittimen kansi hajalla (ollut jo kolme vuotta ja hyvin toimi silti), pakoputken kiinnike kuulemma murtunut (pysyi mukana) ja ohjauksen tukivarressa ajossa havaitsematonta väljyyttä (korjaamo vaihtoi koko osan, mutta jättivät ilmeisesti pyöränsuuntaukset tekemättä). Riittävä määrä korjauskehotuksia, jotta auto meni ajokieltoon ja oli kolme viikkoa pajalla.

      Auto ei nyt korjausten jälkeen ole yhtään sen parempi tai turvallisempi ajaa mutta 1500 euroa paloi rahaa puuhasteluun.

      Mietityttää että kuinkahan monta liikennevahinkoa on ruosteinen helmapelti aiheuttanut, kun niitä niin kovasti jahdataan?

      • ngfjy

        yleensä kannattaa ostaa uusi auto jos korjaus kulut nousee liian korkeiksi,

        se on kumma että niitä huonokuntoisia autoja on pakko yrittää korjata, siinä ei hyödy kuin korjaajat ja varaosamyyjät.

        kaupat on täynnä kelpo autoja joissa olisi viellä paljon kilometrejä jäljellä ja hinnatkin ihan ok,

        eihän se ruosteinen helma aiheuta yhtään kolaria, mutta läpilaho helma tai ovi ei paljon suojaa pienessä kylkikolarissa ja suuremmassa ei ehjä peltikään auta.

        se vaan on laki sellainen, että ajoneuvot tulee olla kunnossa jos niillä yleisellä tiellä ajetaan, omalla tai naapurin pollolla voi ajaa millä vaan kun ei kännipäissään.........


      • Kupee

        Asemilla ei ole sellaista hylkäystavoitetta, johon pitäisi pyrkiä. Tosin, hylkäysprosentti menee yleensä ns. "AKE:n haarukkaan" jos työt tekee kunnolla. Tuo "AKE:n haarukka" muodostuu tehdyistä katsastuksista.

        Palomiehet toisinaan kiroilevat noita rikkinäisiä ovenkahvoja kun pitäsi saada onnettomuuksien uhreja ja sairaskohtauksen saaneita autoista ulos. Peräkärryjen valot ovat usein ainakin osittain pimeinä sähköliittimen huonon kunnon takia.

        Mitä tarkoitat ohjauksen tukivarrella? Oliko ko. osa vaihdettu ennen vai jälkeen katsastuksen? Suuri osa autoilijoista ei havaitse ohjauslaitteiden välyksiä varsinkaan jos ne ovat ilmaantuneet hitaasti.

        Se, että pakoputki on pysynyt mukana ei tarkoita sitä, että se olisi turvallisesti kiinni.


    • ruosteakne

      mulla katsastusmies paukutti kerran koko auton pohjan sisään...vaikka päälle päin ei näkynyt yhtään ruostetta.
      Eipä sitä nuorena naisautoilijana voinut kun ihmetellä....

      kaikkea ei kannata alkaa korjaamaan.
      Olisiko autonmyyjään syytä ottaa yhteyttä?

      • olisi kertakaikkiaan

        syytä ottaa yhteyttä katsastusmieheen, viriili kaveri jos koko pohjan takoi lommolle nuorelta naisautoiijalta. Mikäli pyysi vielä käymään uudelleen kuukauden sisällä niin voi jo harkita syytteen nostamista perverssistä toiminnasta... Autonmyyjät on kaikki yksiä ... sanonko mitä?


    • paskanmöivät

      Se on hylätty KOLMEN vian takia. Rapsuttelepa niitä reikiä, luultavasti saat hitsata koko pohjan (myy koko paska vielä kun voit). Hitsaaminen ei KANNATA, ellei kyseessä ole jokin harvinainen yksilö.

      • yks rahastettu

        Se on pelkkää rahastusta

        Ennen sai pikkuviasta korjauskehotuksen,
        nykyään kaikesta tulee hylkäys jotta saadaan perittyä lisää rahaa uusintatarkastuksesta.
        Itsellä tuli hylky alatukivarren puslasta joka kuulemma on revennyt,
        kattelin sitä tuossa eilen enkä löytänyt vikaa siitä.
        Pajalle on kuitenkin vietävä jos leiman meinaa saada.


    • uule.

      Tottakai kai läpimädät paska-autot hylätään katsastuksessa. Mitä odotit? Muutama pikkureikä helmassa meinaa että talven suola ja kura on lahottanut koko kynnyskotelon sisältä päin näkkäriksi. Että näin. Katsastuspäätös on ollut oikea. Asiallisesti korjaamalla ajoon.

      Autojobbarilla on yleensä suhteita katsastajiin. Heillä eri laki, kun katsastuttavat 10 autoa kuukaudessa. Silloin katsotaan asioita sormien läpi.

      • nappuli

        Höpö höpö!


    • jh

      uusista ranskalaisista kun saat etukaaret ruostumaan niin se on jo taitoo. Ovat tajunneet tehdä muovista

    • 666-

      oisse kiva tietää mikä on niin sanottu autojoppari,nykyään kaikki isot ja pienet liikkeeostaa autoja myydäkseenne eteenpäin ,myyntivoitolla,mikä on joppari

    • kaksikymmentäviisi

      Kyllä se pitäs riittää kun autossa on jarrut ja valot jokseenkin kunnossa. Mitä se sarvikuonoille kuuluu jos köyhä ajaa kehnolla autolla, niin no se rengaskulutuspinta saisi olla kohtuudella kans millin yli. Ja ne päästöt??? Teollisuus ja tehomuatallous se saaastuttaa, köyhän autoilu ei. Ja se polliisien rek. nro tutkaus on kans ihan hanurista, sen nyt ymmärtää ettei verot ole maksettu, mutta sekin piti olla ysärinä väliaikainen, milloin se poistuu?

      • geegeg

        Katkiruostuneet pommit ei kuulu tieliikenteeseen, sanoo sen nyt jo järkikin.


    • lksdfkslfdkfjd

      Itsekantavassa korirakenteessa ei saa olla ruostereikiä. Myös ovissakaan, vaikka eivät kantavia osia olekaan, ei saa olla ruostereikiä koska repaleiset ja terävät pellinreunat ovat vaarallisia jos vaikka joku lapsi menee niihin sormensa telomaan auton seisoessa parkkipaikalla.

    • Anonyymi

      Joo ei todellakaan hylätä jos helmakotelon rakenne ei kuulu tukirakenteeseen. Kannattaa ruostuneet kohdat mielellään rälläköidä kunnes tulee kirkasta vastaan, eli ei mene läpi.

      Riippu siis automallista.

      • Anonyymi

        Älä puhu paskaa. Ruostevauriot aiheuttavat pääsääntöisesti hylkäyksen, olivat ne missä osassa autoa hyvänsä, tai oli auton korirakenne mikä hyvänsä. Ainostaan yksittäiset ruostevauriot, jotka ovat enintään "rengasraudan" kärjen kokoisia, voidaan arvostella korjauskehotuksena.

        https://youtu.be/e4kBqIJq8b0


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Arvaa miten paljon

      Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1702
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      229
      1420
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

      On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      87
      1321
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

      Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      995
    5. Aika usein mietin sitä

      Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

      Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

      Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

      Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      864
    9. On ikävä sua

      Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

      Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe