Nokia 3710 fold gps ei toimi

?

Juuri hankitun Nokia 3710 fold puhelimen paikannus jää vain tilaan, jossa gps-sijaintia haetaan eikä mene siitä eteenpäin. Osaisiko joku auttaa ja kertoa mistä kyseinen voisi johtua?

13

1942

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 54321

      Mulla kesti ilman sitä A.ta (nettiä) 5-10 min ennenkuin löysi ulkona satelliitit (en tosin ole koittanut kuin kerran). Kartat mulla oli valmiina puhelimen kortilla mutta yllätys oli että jos haluan käyttää puhelinta navigaattorina (näyttää nopeuden, matkat...) tarvii Nokialta hankkia lisenssi joka maksaa (esim 9,99e/vuosi jos haluan nähdä juoksulenkkini pituuden).
      Ja vaikka 3710 foldin ohjekirjassa kerrotaan karttojen hausta nokian sivuilta, en ainakaan itse löytänyt puhelimen mallia kyseisiltä sivuilta.

    • navikoija

      mutta tosi hitaasti ja odottajan aikahan tuntuu vielä pitemmältä eli kärsivällisyyttä,
      tosin vois kyllä toimia nopeammin ettei luule ettei toimikaan

    • ?

      Omista kyseinsen puhelimen enkä ole varma kuinka käyttäisin gps:sää maksutta?

      • Kun puhein pyytää: Salli online-etsintä ja karttojen haku.
        Valitse vaihtoehto Ei. Silloin ei mene mitään lisämaksuja.

        Toiminta edellyttää, että puhelimessasi on kartta ladattuna
        joka on ilmaista netistssä Nokian Ovi-sovellutuksen kautta.


      • ?
        Täpinä kirjoitti:

        Kun puhein pyytää: Salli online-etsintä ja karttojen haku.
        Valitse vaihtoehto Ei. Silloin ei mene mitään lisämaksuja.

        Toiminta edellyttää, että puhelimessasi on kartta ladattuna
        joka on ilmaista netistssä Nokian Ovi-sovellutuksen kautta.

        Etsintä kestää tosiaan valitettavan kauan, mikä heikentää kyllä käytettävyyttä huomattavasti. Itse luulin siksi, ettei toimi ollenkaan kun ei ole aikaisemmissa puhelimissa gps:ää ollut ja oletin toiminnan olevan nopeampaa. Äsken kun testailin niin vaikutti parhaiten toimivan ilman nettiä, vaikka sen pitäisi ilmeisesti olla juuri päinvastoin.


      • offline ?
        Täpinä kirjoitti:

        Kun puhein pyytää: Salli online-etsintä ja karttojen haku.
        Valitse vaihtoehto Ei. Silloin ei mene mitään lisämaksuja.

        Toiminta edellyttää, että puhelimessasi on kartta ladattuna
        joka on ilmaista netistssä Nokian Ovi-sovellutuksen kautta.

        Siis onko jollakin varmaa tietoa : maksaako tämä ilmainen navigointi online- tilassa näissäkin puhelinmalleissa mihin pitäisi olla ikuisesti ilmainen ?? Vain varma tieto kiinnostaa, ei luulo.


      • offline ? kirjoitti:

        Siis onko jollakin varmaa tietoa : maksaako tämä ilmainen navigointi online- tilassa näissäkin puhelinmalleissa mihin pitäisi olla ikuisesti ilmainen ?? Vain varma tieto kiinnostaa, ei luulo.

        Asia on kerrottu tälläkin palstalla jo moneen kertaan.
        Sateliittien etsintä online-tilassa maksaa aina. On erotettava
        karttojen ja navigointiohjelmien hankinta ja käyttö toisistaan.
        Eli onlinen käyttö, kuten soittaminenkin maksaa aina, vaikka
        olisitkin saanut puhelimen ja kartat ilmaiseksi. Mitä se maksaa,
        riippuu liittymästä. Pitää siis olla jonkinlainen data-sopimus
        jotta voit verkkoavusteista navigointia yleensäkään käyttää.

        Sinun kannattaa mennä johonkin "shoppiin" kyselemään henkilö-
        kohtaisesti liittymähinnoista. Ne kyllä ovat varsin hyvin kerrottu
        operaattorien nettisivuillakin, mutta ettei jäisi mututuntumaksi.


      • manaatti_
        Täpinä kirjoitti:

        Asia on kerrottu tälläkin palstalla jo moneen kertaan.
        Sateliittien etsintä online-tilassa maksaa aina. On erotettava
        karttojen ja navigointiohjelmien hankinta ja käyttö toisistaan.
        Eli onlinen käyttö, kuten soittaminenkin maksaa aina, vaikka
        olisitkin saanut puhelimen ja kartat ilmaiseksi. Mitä se maksaa,
        riippuu liittymästä. Pitää siis olla jonkinlainen data-sopimus
        jotta voit verkkoavusteista navigointia yleensäkään käyttää.

        Sinun kannattaa mennä johonkin "shoppiin" kyselemään henkilö-
        kohtaisesti liittymähinnoista. Ne kyllä ovat varsin hyvin kerrottu
        operaattorien nettisivuillakin, mutta ettei jäisi mututuntumaksi.

        Miten on, pystyykö tuolla ilman mitään lisenssejä suunnistamaan GPS koordinaattien avulla. Eli esimerkiksi geokätkennässä. Syöttää vain koordinaatit ja GPS ohjaa niiden luokse? Vai pitääkö siitäkin maksaa? Myin eilen pois oman N97 minin jossa tuo suunnistus oli mahdollista ja toimi ihan ok, mutta siinä onkin elinikäinen ilmainen navigointi.


      • Täpinä
        manaatti_ kirjoitti:

        Miten on, pystyykö tuolla ilman mitään lisenssejä suunnistamaan GPS koordinaattien avulla. Eli esimerkiksi geokätkennässä. Syöttää vain koordinaatit ja GPS ohjaa niiden luokse? Vai pitääkö siitäkin maksaa? Myin eilen pois oman N97 minin jossa tuo suunnistus oli mahdollista ja toimi ihan ok, mutta siinä onkin elinikäinen ilmainen navigointi.

        Mielestäni ei pysty. Pienellä hakemisella en edes löytänyt
        puhelimesta koordinaattien syöttömahdollisuutta. Reitti-
        pisteet perustuvat näköjään osoitteisiin.

        Kyllä tuo navigointikäyttö ko. puhelimella on enempi
        kurisioteetti kuin vakavasti otettava mahdollisuus. Jos olet
        eksynyt, niin kyllä se kertoo sijainnin kartalla ilman koordi-
        naatteja. Jos todella on tarvinnut oikeata navigaattoria ja
        tottunut työskentelemään sillä maalla ja merellä, niin leluhan
        tuo 3710 on.

        Nokian navigointiohjelmaa en ole ko. puhelimessa kokeillut,
        lienekö kukaan, joten sen toimivuudesta en sano mitään.
        Eikä ihmeemmin kiinnosta hankiakkaan sillä minun navigaattori-
        tarve on aivan toista luokkaa Topo-karttoineen jotka voi ladata
        moneen nykyiseen oikeaan navigaattoriin. Lienee mahdollista
        jo joihinkin kunnon kokoisella näytöllä varustettuun puhelimeenkin.

        Mutta puhelimena 3710 toimii hyvin, vaikka manuaalissa vasta
        sivulla 24 todetaan, jos haluaisit soittaa.


      • gps nav.
        Täpinä kirjoitti:

        Mielestäni ei pysty. Pienellä hakemisella en edes löytänyt
        puhelimesta koordinaattien syöttömahdollisuutta. Reitti-
        pisteet perustuvat näköjään osoitteisiin.

        Kyllä tuo navigointikäyttö ko. puhelimella on enempi
        kurisioteetti kuin vakavasti otettava mahdollisuus. Jos olet
        eksynyt, niin kyllä se kertoo sijainnin kartalla ilman koordi-
        naatteja. Jos todella on tarvinnut oikeata navigaattoria ja
        tottunut työskentelemään sillä maalla ja merellä, niin leluhan
        tuo 3710 on.

        Nokian navigointiohjelmaa en ole ko. puhelimessa kokeillut,
        lienekö kukaan, joten sen toimivuudesta en sano mitään.
        Eikä ihmeemmin kiinnosta hankiakkaan sillä minun navigaattori-
        tarve on aivan toista luokkaa Topo-karttoineen jotka voi ladata
        moneen nykyiseen oikeaan navigaattoriin. Lienee mahdollista
        jo joihinkin kunnon kokoisella näytöllä varustettuun puhelimeenkin.

        Mutta puhelimena 3710 toimii hyvin, vaikka manuaalissa vasta
        sivulla 24 todetaan, jos haluaisit soittaa.

        SAAKO TÄHÄN MALLIIN ESIM. TOMTOM NAVIGAATTORIA JA TOIMIIKO SIIS ILMAN VERKKOPAIKANNUSTA TUO MUKANA TULLUT KARTTA SOVELLUS JOS KARTAT ON ASENTANUT TIETOKONEELLA NETISTÄ.

        hupsista keikkaa kun isot kirjaimet tuli.


      • gps nav. kirjoitti:

        SAAKO TÄHÄN MALLIIN ESIM. TOMTOM NAVIGAATTORIA JA TOIMIIKO SIIS ILMAN VERKKOPAIKANNUSTA TUO MUKANA TULLUT KARTTA SOVELLUS JOS KARTAT ON ASENTANUT TIETOKONEELLA NETISTÄ.

        hupsista keikkaa kun isot kirjaimet tuli.

        Siinä on s40 käyttis, eli siihen ei ehkä saa sitä Tomtom juttua. Enkä tiedä, voiko siinä ottaa sitä verkkopaikannusta pois.


    • samsungki

      ei toimi vaikka oli huollossa juuri,saivat .vain pahaa aikaan poistu tilatut soittoäänet jäänitteet,kesti 2viikkoa.olisin minäkin voinnut palauttaa perusasetuksiin,ja tuhota kuvat sun muut.on nappi sitä varten..ei ole karttoja ei mitään.kansioita on ne täynnä jotakin tietoa kysymysmerkki perässä,niitä saa poistella vaikka en saa nokilta palkkaa.paska puhelin koko nokia.nyt loppu herrojen paskanjauhanta.rahat meni niiten taskuun kehitystä ei ole vuosiin,akutkin jatkuvasti laturissa kiinni,älypuhelimia mukamas ei nokialla ole kuin mainoksissa ja hinnoissa.kyllä sitä rahakan päällä makaavaa porukkaa vois ja päivittää.monoa perseeseen eikä mitään erorahoja ammattitaidottomalle.rane

    • sdwer56

      Nokiat on sekopäiden ohjelmoimia puhelimia, niin sekavia ja hankalia ne on käyttäjille. Ja vaikka niitä säätää 4000 ihmistä, se ei juurikaan auta. "Kokkijuttu"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      187
      1868
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      112
      1026
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      544
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe