jälleenmyyntiarvo

Pihi

Daewoota on myyty Suomessa vissiin vuoden päivät ja olisin kysellyt, onko kukaan ehtinyt vielä tarjota Daewootaan vaihdossa johonkin toisen merkkiseen autoon. Jos on, niin oliko suhtautuminen asiallista, ja olivatko hyvitykset kohtuullisia?

16

3741

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jone

      Tässä huomaa hyvän auton, ei sitä kukaan pois vaihda.

      Katso ruotsin tai saksan myyntisivuja, niin huomaat, että hinta pysyy yhtä hyvin kuin muillakin merkeillä.

      Ei sitä jälleenmyyntihintaa kannata pelätä.

      • Pihi

        Niin että Saksaanko minä sitten lähden Daewootani myymään jos sellaisen olen sattunut ostamaan? Eli pointti oli nimenomaan miten suomalaiset automyyjät suhtautuvat uuteen ja tuntemattomaankin automerkkiin, jos sellaista tarjoaa vaihdossa. Onko kokemuksia?

        Eivätkä jälleenmyyntiarvot suinkaan mene yksi yhteen eri maissa. Esimerkiksi englantilainen autolehti sanoo että Toyota Avensiksella on "awful residuals", eli surkea jälleenmyyntiarvo. Ja kyseessähän on yksi Suomessa parhaiten arvonsa säilyttävistä automalleista.


      • Risto
        Pihi kirjoitti:

        Niin että Saksaanko minä sitten lähden Daewootani myymään jos sellaisen olen sattunut ostamaan? Eli pointti oli nimenomaan miten suomalaiset automyyjät suhtautuvat uuteen ja tuntemattomaankin automerkkiin, jos sellaista tarjoaa vaihdossa. Onko kokemuksia?

        Eivätkä jälleenmyyntiarvot suinkaan mene yksi yhteen eri maissa. Esimerkiksi englantilainen autolehti sanoo että Toyota Avensiksella on "awful residuals", eli surkea jälleenmyyntiarvo. Ja kyseessähän on yksi Suomessa parhaiten arvonsa säilyttävistä automalleista.

        Tuo englantilainen Autocar lehti sanoo Avensiksesta tarkalleen "Huge fleet sales, awful residuals". Eli Engalnnissa Avensis on valtaisan suosittu työsuhdeauto. Tämä tietää paljon käytettyjä Avensiksia markkinoille parin vuoden ikäisinä kun leasing-sopimukset päättyvät eli tarjontaa on yksinkertaisesti paljon enemmän kuin kysyntää. Suomessa tilanne on toinen.


      • Pihi
        Risto kirjoitti:

        Tuo englantilainen Autocar lehti sanoo Avensiksesta tarkalleen "Huge fleet sales, awful residuals". Eli Engalnnissa Avensis on valtaisan suosittu työsuhdeauto. Tämä tietää paljon käytettyjä Avensiksia markkinoille parin vuoden ikäisinä kun leasing-sopimukset päättyvät eli tarjontaa on yksinkertaisesti paljon enemmän kuin kysyntää. Suomessa tilanne on toinen.

        Ihan totta varmasti mitä sanot, eli kaikelle on syynsä, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että automallien arvon säilymisessä on eroja eri maissa. Englannissahan Avensiksen kokoluokan ja sitä suuremmat autot menettävät arvoaan hyvin nopeasti joitain poikkeuksia lukuunottamatta (tietyt ns. premium-merkit).

        Lehti, jota lainasin aiemmin oli muuten CAR, ei Autocar, joka on käsittääkseni eri julkaisu (?).

        Ko. lehti muuten kirjoitti joskus aikoinaan Avensiksesta suunnilleen "this is what you get for sleeping with your fleet managers wife". Reilua tai ei, mutta hyvä lohkaisu joka tapauksessa.


      • Mari
        Pihi kirjoitti:

        Niin että Saksaanko minä sitten lähden Daewootani myymään jos sellaisen olen sattunut ostamaan? Eli pointti oli nimenomaan miten suomalaiset automyyjät suhtautuvat uuteen ja tuntemattomaankin automerkkiin, jos sellaista tarjoaa vaihdossa. Onko kokemuksia?

        Eivätkä jälleenmyyntiarvot suinkaan mene yksi yhteen eri maissa. Esimerkiksi englantilainen autolehti sanoo että Toyota Avensiksella on "awful residuals", eli surkea jälleenmyyntiarvo. Ja kyseessähän on yksi Suomessa parhaiten arvonsa säilyttävistä automalleista.

        Kirjoituksistasi päätellen suosittelen lämpimästi olla ostamatta autoa. Kyllä ne ajot tarkka rahoistaan ajaa linja-autollakin tai liftillä ja pitempään matkaan juna on oiva kulkuneuvo. Siinä säästät paljon rahaa, ja ei tarvitse miettiä arvonalennuksia. Toivottavasti pihdatut setelit saat mukaasi sitten tuonnempana, kun käyttötunnit on itseltäsikin lopussa.


      • Pihi
        Mari kirjoitti:

        Kirjoituksistasi päätellen suosittelen lämpimästi olla ostamatta autoa. Kyllä ne ajot tarkka rahoistaan ajaa linja-autollakin tai liftillä ja pitempään matkaan juna on oiva kulkuneuvo. Siinä säästät paljon rahaa, ja ei tarvitse miettiä arvonalennuksia. Toivottavasti pihdatut setelit saat mukaasi sitten tuonnempana, kun käyttötunnit on itseltäsikin lopussa.

        Mielestäni autojen jälleenmyyntiarvo (niin Daewoon kuin muidenkin) on varsin mielenkiintoinen aihe, johon liittyvästä tietämyksestä saattaa olla konkreettistakin hyötyä autoa valitessa. Aihetta käsitellään jonkin verran myös alan lehdissä ja netissä (esim. ajovalo.net), joten en ole ilmeisesti ainoa, jota asia kiinnostaa. Jos se on sinulle yhdentekevää, niin se on ihan okei, mutta on aivan tarpeetonta kirjoitella asiaan liittymättömiä alentuvia "neuvoja". Onko sinulla itse aiheesta, eli Daewoon jälleenmyyntiarvosta jotain sanottavaa?


      • Hannu
        Pihi kirjoitti:

        Mielestäni autojen jälleenmyyntiarvo (niin Daewoon kuin muidenkin) on varsin mielenkiintoinen aihe, johon liittyvästä tietämyksestä saattaa olla konkreettistakin hyötyä autoa valitessa. Aihetta käsitellään jonkin verran myös alan lehdissä ja netissä (esim. ajovalo.net), joten en ole ilmeisesti ainoa, jota asia kiinnostaa. Jos se on sinulle yhdentekevää, niin se on ihan okei, mutta on aivan tarpeetonta kirjoitella asiaan liittymättömiä alentuvia "neuvoja". Onko sinulla itse aiheesta, eli Daewoon jälleenmyyntiarvosta jotain sanottavaa?

        Opettaja, pihi = samma


      • Pihi
        Hannu kirjoitti:

        Opettaja, pihi = samma

        Herlokin solmu ei kyllä nyt auennut, eli väitteesi on epätosi. Minä en ole "Opettaja" -nimimerkillä aiemmassa keskustelussa kirjoittanut henkilö. Ja jos yrität sanoa, että minä mollaan Daewoota Opettajan tapaan, niin luepa tämä aloittamani keskustelu uudestaan. En ole sanonut siinä mitään negatiivista kyseisestä merkistä, eikä minulla ole siihen mitään aihettakaan. Kunhan tiedustelin yleisestä kiinnostuksesta kokemuksia Daewoon jälleenmyyntiarvosta Suomessa. Mutta aiheesta ei ilmeisesti saa täällä keskustella.


    • Jone

      http://www.mobile.de/SID1ApFc-.mGkHZlH6fjEjyIA-t-vaNexlCsAsK%F3P~BmSB10LsearchPublicJ1081711439A1LsearchPublicCCarS-t-vpLtt~BmPA1B20A0/cgi-bin/searchPublic.pl?_form=search&sr_make=6800&sr_model=nubira&sr_priceFrom=70000000&sr_priceTo=-2&sr_category=-2&sr_powerRange=-2&sr_registrationDateFrom=-2&sr_registrationDateTo=-2&sr_mileageFrom=-2&sr_mileageTo=-2&sr_engineType=-2&sr_doorCount=-2&sr_color=-2&sr_country=-2&sr_zip=&sr_zipRadiusTo=-2&sr_damaged=0&sr_daysOldTo=-2&sr_sortOrder=0&doSearch.x=45&doSearch.y=6


      Ei putoa hinta sen ihmeemmin kuin muillakaan.

      • Ana

        Jone taitaa olla Daewoon myyjä tai sekaantunut huonoon yksilöön.


    • Alan Poljin

      Suosittelisin hankkimaan Mini. Hyvänä puolena sanoisin, että ei tarvitse ottaa anoppia mukaan mökille. Jos nyt huonoja puolia pitää mainita, niin ehkä se, että oluet pitää tilanpuutteen vuoksi ostaa paikallisesta liikkeistä.
      Kun perhe kasvaa, niin voisit hankkia myös Daewoon, mutta silloin olisi parempi olla Evanda, siinä on nimittäin isommat pyörät ja silloinhan pääsee helpommin pihalle asti.
      Mahtaneeko lasten vaunut mahtua takaluukkkuun, vai jääneekö aisat ulkopuolelle?

    • pekka.p

      on todennäköisesti huono samoin kuin hyundaissa. vuosi sitten olin vaihtamassa kahden vuoden ikäistä 40 t.ajettua sonataa vantaan länsiautossa ja myyjä tarjosi puolet uuden hinnasta,no kauppoja ei tullut.
      myöhemmin vaihdoin auton seinäjoella siellä hyvityshinta oli 4000 € parempi.oli hankala auto myydä ja samoin on varmasti daewoo jos toiseen merkkiin on vaihtamassa.jos meinaa pysyä samassa merkissä niin ongelmia tuskin on.

    • ei enää

      kaupittelin taannoin useamman kuukauden vuoden ikäistä tacumaa. Autossa ei kylläkään ollut mitään moitetta, elämäntilanne muuttui vaan sen verran että ei viitsinyt uutta pitää. Merkkiliikkeistä yksikään ei edes huolinut kyseistä autoa(vaihto olisi tosin ollut halvempaan) ja jobbareistakin suurin osa kieltäytyi kunniasta. Yksityisiltä ei tullut ainoatakaan vastausta ja auto oli monessa paikassa myynnissä. Vitsejä kyllä riitti. Uusi vastaava 2.0 koneella ja kaikilla herkuilla mitä tuohon kuuluu maksaa n. 22000 e ja pyyntini vaihteli välillä 16500-18900 eikä mikään hinta kiinnostanut ketään. Epäilyttävää on tietysti myydä noin uutta autoa noin nopeasti. Kaikki tietysti kuvitteli siinä olevan jotain mätää. Mutta kaupaksi ei mennyt. Yksi jobbari sen lopulta suostui ottamaan 16000 ja on sen jälkeen näyttänyt kaupittelevan sitä 17900. Se on nyt ollut kohta puoli vuotta myynnissä ensin minulla ja sitten liikkeessä ja kunnon hintaa ei näytä irtoavan. Sääli sinänsä sillä autosta ei kyllä ole mitään pahaa sanottavaa. Tosin en sillä ajanutkaan kuin 15000 km, mutta hyvää kyytiä oli. Kukaan ei kai uskalla lähteä vielä määrittelemään jälleenmyyntiarvoa joten ei välttämättä kannata vielä ostaa. Ellei sitten meinaa pitää jonkunaikaa ja ole valmis ottamaan takkiinkin. Joo, hyvää kesää vaan kaikille. Niin ja tarkoitukseni ei ole provosoida mitenkään ketään mutta näin kävi minulle!

      • Myyjä

        Kalleimmat kilometrit ajoit juuri ensimmäisenä vuotena, eli aivan normaali arvonaleneminen tuossa hintaluokassa vuodessa. Monissa kalliimmissa merkeissä putoaa arvo vuodessa tuplaten tuo määrä.

        Käytettyjen autojen arvon laskee vielä hetken, jolloin uuden ja käytetyn hinnan suhde on oikea merkkiin katsomatta. Meillä on maksettu ylihintoja aikaisemmin vaihtoautosta, jolloin varastot täyttyivät.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

      Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      102
      8147
    2. Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut

      Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m
      Maailman menoa
      90
      7421
    3. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

      Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      87
      5587
    4. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      78
      5572
    5. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

      eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      114
      4775
    6. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

      Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      123
      2548
    7. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

      (Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      57
      2439
    8. Ei välimatka meitä erottanut

      Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e
      Ikävä
      7
      1401
    9. Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!

      Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol
      Maajussille morsian
      7
      1394
    10. Kohta taas mesikämmeneen

      Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa
      Ähtäri
      46
      1240
    Aihe