Buffalo AirStation TURBO G suojaus!

idli

Hei! Meillä on jo useita vuosia ollut langaton verkko kahteen läppäriin pöytäkoneen kautta Buffalon Turbo G reitittimellä. Silloin joskus aikoinaan en välittänyt, onko verkko suojattu vai ei, tahdoin typeränä vain päästä nopeasti nettiin.

Nyt olen vihdoin herännyt ja tajunnut, kuinka suuri tietoturvaongelma tuo suojaamaton netti oikein on, ja olen turhaan yrittänyt saada verkon suojattua. Olen yrittänyt etsiä sekä pöytäkoneesta että molemmista kannettavista jotain reitittimen asetuksia, mutta en löydä niitä mistään! Netistä olen myös etsinyt apua, mutta mistään ei tunnu löytyvän juuri tähän reitittimeen ohjeita. Olen ihan onneton tietokoneasioissa, joten nettiohjeet ovat muutenkin minulle aika vaikeaselkoisia. Ohjekirjat on tietysti hukattu jo ajat sitten!

Nyt pyytäisin teiltä todella yksinkertaisia ohjeita ongelmaani. Jos osaat edes kertoa, miten pääsen asetuksiin, olisin kiitollinen(:

5

4446

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ee
      • idli

Kiitos, täytyy käydä sieltäkin katsomassa! Löysin nyt tällaisen ohjeen, jonka mukaan pitäisi päästä asetuksiin:
        "Helpoin tapa on käydä katsomassa se tukiaseman asetuksista. Joissakin se tosin saattaa olla piilotettuna mutta useimmissa selväkielisenä.
        Käynnistä -> Suorita -> cmd /k ipconfig [enter]
        Katso oletusyhdyskäytävän osoite (xx.xx.xx.xx) ja kirjoita se selaimen osoiteriville ja pääset tukiaseman asetussivulle.
        Etsi sieltä Wireless settings tai Wireless security jonka alta salausavain pitäisi löytyä."
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8257250#comment-38515968

Tein ohjeen mukaan, mutta oletusyhdyskäytävän osoitteen laitettuani sivusto kysyy käyttäjätunnusta ja salasanaa! Voi ei! Minulla ei kyllä ole mitään hajua niistä! Vinkkejä?

• MVJ

> Olen yrittänyt etsiä sekä pöytäkoneesta että molemmista kannettavista jotain reitittimen asetuksia
      Asetukset tehdään tosiaan verkkolaitteen hallintakäyttöliittymän kautta selaimella, kuten jälkimmäisessä viestissäsi toteat.

1. Mene sivulle http://www.buffalotech.com/support/downloads/.
      2. Valitse alasvetovalikosta "Choose a Buffalo Model Number" laitteesi tarkka mallitunnus.
      3. Lataa käyttöopas.
      4. Lue motivaatioksi suojaamisen tärkeydestä http://www.mvnet.fi/index.php?osio=Tietokoneet&sivu=Langaton_kotiverkko.
      5. Lue käyttöopas ja toimi sen ohjeiden mukaisesti.
      a) Käytä WPA2- tai WPA-salausta.
      b) Muuta laitteen pääkäyttäjän salasana.

No voinhan tässä jo toki kertoa tiedot, jotka tulevat vastaasi kohdassa 5:
      1. Buffalon laitteiden oletus-IP-osoite on yleensä 192.168.11.1. Menet siis siihen osoitteeseen selaimella.
      2. Käyttäjätunnus root, oletuksena tyhjä salasana. Viesteistäsi päätellen näitä ei ole muutettu, joten tyhjällä salasanalla pitäisi päästä. Muista salausoperaation lopuksi vaihtaa tyhjä salasana todelliseksi salasanaksi.

• :|ongelma

Minulla sama ongelma, paitsi että edes resetoinnin jälkeen ei toimi. Pidän laitetta bridge tilassa.

Olen myös koittanut mennä osoitteeseen 192.168.11.100, jonka pitäisi olla bridge moden osoite.. Apua tarvitsisin pikaiseen, ipconfigista kun katsoin, oletuskäytävän kohdalla lukee: 2002:c058:6301::c058:6301
        Toisessa oleva IP taas ei toimi.

Välillä netti reistaa, viimeisempänä ongelmana xbox ei suostu ottamaan yhteyttä Liveen, ennen ottanut, tähänkin kaipaisin apua. Tässä on tietoja:

Eli puhelimesta lähtee kaapeli modeemiin.
        Modeemi on yhdistetty reitittimeeni, joka on yhdistetty tietokoneeseen.
        Xboxin kaapeli lähtee reitittimen ylemmästä portista (reititin siis Airstation Turbo G)

Elikkäs, talossa 2 tietokonetta, toisen yhteys langaton. Se reistailee välillä.
        Tarkoituksena siis olisi saada toimiva yhteys, joka on suojattu.

Nuo asetukset muuttuivat luultavasti kun avasin pariin peliin NATin.
        Kiitoksia avusta :P

• MVJ
        :|ongelma kirjoitti:

Minulla sama ongelma, paitsi että edes resetoinnin jälkeen ei toimi. Pidän laitetta bridge tilassa.

Olen myös koittanut mennä osoitteeseen 192.168.11.100, jonka pitäisi olla bridge moden osoite.. Apua tarvitsisin pikaiseen, ipconfigista kun katsoin, oletuskäytävän kohdalla lukee: 2002:c058:6301::c058:6301
        Toisessa oleva IP taas ei toimi.

Välillä netti reistaa, viimeisempänä ongelmana xbox ei suostu ottamaan yhteyttä Liveen, ennen ottanut, tähänkin kaipaisin apua. Tässä on tietoja:

Eli puhelimesta lähtee kaapeli modeemiin.
        Modeemi on yhdistetty reitittimeeni, joka on yhdistetty tietokoneeseen.
        Xboxin kaapeli lähtee reitittimen ylemmästä portista (reititin siis Airstation Turbo G)

Elikkäs, talossa 2 tietokonetta, toisen yhteys langaton. Se reistailee välillä.
        Tarkoituksena siis olisi saada toimiva yhteys, joka on suojattu.

Nuo asetukset muuttuivat luultavasti kun avasin pariin peliin NATin.
        Kiitoksia avusta :P

> Eli puhelimesta lähtee kaapeli modeemiin.
        Modeemin merkki ja tarkka mallitunnus? Ja lähteekö puhelimesta toinen kaapeli puhelinpistorasiaan? Kannattaisi kytkeä modeemi RJ11-kaapelilla suoraan puhelinpistorasiaan ja käyttää häiriösuodatinta välissä, jos tosiaan on lankapuhelinkin käytössä.

> Pidän laitetta bridge tilassa.
        > Olen myös koittanut mennä osoitteeseen 192.168.11.100, jonka pitäisi olla bridge moden osoite
        > ipconfigista kun katsoin, oletuskäytävän kohdalla lukee: 2002:c058:6301::c058:6301
        Mitä komento "ipconfig /all" antaa koneesi IP-osoitteeksi?

> Toisessa oleva IP taas ei toimi.
        "Toisessa" eli missä? "Ei toimi" eli miten ei toimi?

> kun avasin pariin peliin NATin
        Kummassa toimintatilassa Buffalosi oikeastaan on, AUTO vai BRI? Sanoit yllä käyttäväsi sitä siltana (BRI), mutta toisaalta tällöin NAT ei ole päällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1753
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1169
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1168
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      94
      1019
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      62
      823
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      35
      797
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      734
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      706
    9. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      680
    10. Mitä saat naiselta mies kun

Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p
      Ikävä
      113
      676
    Aihe