Miten helpottaa oloa, kun on jatkuva alakulo ja ärtyneisyys, johon muut eivät pysty vaikuttamaan? Jos teen jotain mielekästä, paha olo häipyy pois, mutta vain hetkeksi... rutiinit ja tavallinen tylsä arkielämä taas kuluttaa ja masentaa. Mikään ei hetkauta suuntaan eikä toiseen ja kuolema valtaa useasti mielen. Tuntuu, ettei kukaan osaa auttaa minua. Olen ihan yksin asiani kanssa. Aivan kuin koko maailman paineet ja pahuus olisi niskan päällä painamassa. Haluaisin vain kapinoida kokoajan kaikelle, eikä mikään tunnu hyvältä.
Tiuskin, huudan useammin puolisolleni. Monesti on ollut vaarallisiakin tilanteita, että olen vahingoittanut itseäni verenvuotoon saakka. Sitten sen jälkeen kadun tekemisiäni ja haluaisin vain kuolla pois. Kaikenmaailman lääkityksiä on kokeiltu, mutta mikään ei tunnu tehoavan. Kaikista parasta psykoterapiaa olisi minulle yksityiset käynnit, mutta ne maksaa ihan hirveästi, eikä tällaisella opiskelijalla ole varaa maksaa niitä. Läheiseni ovat tottuneet masentuneisuuteeni, etteivät he enää välitä, kuvittelevat tämän olevan vain ohimenevää. He painostavat vain.
Miten rauhoittua, kun suututtaa? Kävylenkit eivät auta, eivätkä aina minua kiinnostavatkaan asiat. Koska myös ennen kiinnostaneet asiat eivät enää tuota mielihyvää? Haluaisin olla taas onnellinen, enkä mikään vihakimppu. Haluaisin saada taas otteen elämästä. En vain pysty siihen yksin. Minulla ei ole ketään läheistä ystävää, kehen purkaa ongelmiaan paitsi äiti. Äiti yrittää parhaansa, mutta hänelläkin on pian neuvot loppu.
Tuntuu että paha olo on tullut jäädäkseen, eikä lähde pois.
Jatkuva ärtyneisyys
enpääseylös
1
1069
Vastaukset
- masistäti
Jos olet yliopisto-opiskelija, niin YTHS:ssä on tarjolla terapiaa.
Onko sinulla joku diagnoosi?
Jos on, niin voit hakea Kelan kuntoutuspsykoterapiatukea
Ja kotikuntasi tehtävä on tarjota sinulle myös psykoterapiahoitoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?516600- 705601
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki1034908Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t273635- 2053201
- 413025
törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/242944mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132829- 1561661
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3461610