MÄ TAHTOO JO VESILLE

KEVÄTMIäS

Alkaa pää jo kiehumaan ja SEKOOMAAN :D:DS:S. "Koko" talvi on hinkattu, kiillotettu, "tuunattu" ja laitettu vene iskuun vesille laskua varten! KOSKA TALVI ON JO OHI ja jäiden lähtemistä odotellessa, valitettavasti ei ole teräsvene, joten vielä en voi laskea venettä veteen..
PS. Lähden lääkääriin laitattamaan lääkityksen kuntoon!!!!!!!!!!!!!!
taitaa lääkäri määrätä raikasta meri-ilmaa.. :)

10

625

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 27

      Ei tohon auta kun pakkohoito. Mut nyt on pakko mennä vähän hinkkaamaan omaakin mastoa...

    • rtgfqa

      ihan pelkkä meri-ilma riittää sinua lääkitsemään.

    • Odota sen verran että löytyy reikä merestä.

    • venehullu10

      Mä tuun ja koht hulluks,jos ei pääse veneilemään.Täytyy hakee jotain rauhoittavaa.

      • tuskis

        köli saattaisi jo mennä jään läpi


      • veneilijä hki
        tuskis kirjoitti:

        köli saattaisi jo mennä jään läpi

        Jos nyt ihan vakavissaan puhutaan, niin milloin arviolta helsingissä olisi mahdollista laskea vene veteen?
        Mikä on jäätilanne tällähetkellä itäisessä helsingissä?
        Ostin talvella ensimmäisen veneeni ja liityin erääseen helsinkiläiseen kerhoon josta sain venepaikan.
        Onko venekerhoilla mitään rajoituksia milloin veneen saa laskea veteen/käyttää venepaikkaa, vai saako sen heti kun jäät ovat lähteneet?


      • trendejä
        veneilijä hki kirjoitti:

        Jos nyt ihan vakavissaan puhutaan, niin milloin arviolta helsingissä olisi mahdollista laskea vene veteen?
        Mikä on jäätilanne tällähetkellä itäisessä helsingissä?
        Ostin talvella ensimmäisen veneeni ja liityin erääseen helsinkiläiseen kerhoon josta sain venepaikan.
        Onko venekerhoilla mitään rajoituksia milloin veneen saa laskea veteen/käyttää venepaikkaa, vai saako sen heti kun jäät ovat lähteneet?

        Itäinen Helsinki ei vielä kovin tarkkaan määrittele jäiden lähtöä. Sisälahdissa, joissa jäät sulavat paikoilleen, on jäätä ainakin pari viikkoa sen jälkeen, kun avoimemmasta satamasta ne ovat lähteneet. Takavuosina jäät lähtivät omasta kotisatamasta vappuna, mutta viime aikoina on nähty avovettä maaliskuussakin. Äsken Vartiokylänlahden rantaan suuntautuneen kävelyretken jälkeen ennustaisin niille tienoin avovettä noin kolmen viikon kuluttua. Tosin muutos on ollut todella nopeaa ja jäätä poikkeuksellisen vähän, yllätyksetkin siis vielä mahdollisia.

        Venekerhot eivät ainakaan yleisemmin rajoita venepaikkojen käyttöä. Pieni rajoitus voi jossain olla se, että jäät ovat nostelleet perätolpat ylös tai aisat ovat vielä laiturilla. Niissäkin tapauksissa aikainen vesillelaskija voi ottaa käyttöönsä yleensä jonkun toisen paikan tolppien asettelua odotellessa, ei siellä kuitenkaan mitään tungosta ensi viikkoina ole. Seurasi satamakpteeni kyllä informoi tarkemmin kuin tämä palsta.


      • veneilevä nainen
        veneilijä hki kirjoitti:

        Jos nyt ihan vakavissaan puhutaan, niin milloin arviolta helsingissä olisi mahdollista laskea vene veteen?
        Mikä on jäätilanne tällähetkellä itäisessä helsingissä?
        Ostin talvella ensimmäisen veneeni ja liityin erääseen helsinkiläiseen kerhoon josta sain venepaikan.
        Onko venekerhoilla mitään rajoituksia milloin veneen saa laskea veteen/käyttää venepaikkaa, vai saako sen heti kun jäät ovat lähteneet?

        Oletteko huomanneet jäät lähtee hyvää vauhtia, kohta vesille jihuuuuu =)


      • yheksäntoista
        veneilijä hki kirjoitti:

        Jos nyt ihan vakavissaan puhutaan, niin milloin arviolta helsingissä olisi mahdollista laskea vene veteen?
        Mikä on jäätilanne tällähetkellä itäisessä helsingissä?
        Ostin talvella ensimmäisen veneeni ja liityin erääseen helsinkiläiseen kerhoon josta sain venepaikan.
        Onko venekerhoilla mitään rajoituksia milloin veneen saa laskea veteen/käyttää venepaikkaa, vai saako sen heti kun jäät ovat lähteneet?

        Elä hättäile, Vapun jälkeen sitten meet rannalle venees kanssa ihmetteleen. Säästä nyt intoas, kuitenki Jussin jälkeen sun intos hiipuu ja syksyllä olet myymässä paattias tai sitten se jää satamaan jäiden puristukseen ja sinne meni seki.


      • JariOl
        yheksäntoista kirjoitti:

        Elä hättäile, Vapun jälkeen sitten meet rannalle venees kanssa ihmetteleen. Säästä nyt intoas, kuitenki Jussin jälkeen sun intos hiipuu ja syksyllä olet myymässä paattias tai sitten se jää satamaan jäiden puristukseen ja sinne meni seki.

        Milloin Helsingin aurinkolahteen voisi päästä laskemaan veneen?
        En ole paikanpäällä käynyt, joten en tiedä tämänhetkistä jäätilannetta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1071
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      969
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      303
      777
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe