MÄ TAHTOO JO VESILLE

KEVÄTMIäS

Alkaa pää jo kiehumaan ja SEKOOMAAN :D:DS:S. "Koko" talvi on hinkattu, kiillotettu, "tuunattu" ja laitettu vene iskuun vesille laskua varten! KOSKA TALVI ON JO OHI ja jäiden lähtemistä odotellessa, valitettavasti ei ole teräsvene, joten vielä en voi laskea venettä veteen..
PS. Lähden lääkääriin laitattamaan lääkityksen kuntoon!!!!!!!!!!!!!!
taitaa lääkäri määrätä raikasta meri-ilmaa.. :)

10

625

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 27

      Ei tohon auta kun pakkohoito. Mut nyt on pakko mennä vähän hinkkaamaan omaakin mastoa...

    • rtgfqa

      ihan pelkkä meri-ilma riittää sinua lääkitsemään.

    • Odota sen verran että löytyy reikä merestä.

    • venehullu10

      Mä tuun ja koht hulluks,jos ei pääse veneilemään.Täytyy hakee jotain rauhoittavaa.

      • tuskis

        köli saattaisi jo mennä jään läpi


      • veneilijä hki
        tuskis kirjoitti:

        köli saattaisi jo mennä jään läpi

        Jos nyt ihan vakavissaan puhutaan, niin milloin arviolta helsingissä olisi mahdollista laskea vene veteen?
        Mikä on jäätilanne tällähetkellä itäisessä helsingissä?
        Ostin talvella ensimmäisen veneeni ja liityin erääseen helsinkiläiseen kerhoon josta sain venepaikan.
        Onko venekerhoilla mitään rajoituksia milloin veneen saa laskea veteen/käyttää venepaikkaa, vai saako sen heti kun jäät ovat lähteneet?


      • trendejä
        veneilijä hki kirjoitti:

        Jos nyt ihan vakavissaan puhutaan, niin milloin arviolta helsingissä olisi mahdollista laskea vene veteen?
        Mikä on jäätilanne tällähetkellä itäisessä helsingissä?
        Ostin talvella ensimmäisen veneeni ja liityin erääseen helsinkiläiseen kerhoon josta sain venepaikan.
        Onko venekerhoilla mitään rajoituksia milloin veneen saa laskea veteen/käyttää venepaikkaa, vai saako sen heti kun jäät ovat lähteneet?

        Itäinen Helsinki ei vielä kovin tarkkaan määrittele jäiden lähtöä. Sisälahdissa, joissa jäät sulavat paikoilleen, on jäätä ainakin pari viikkoa sen jälkeen, kun avoimemmasta satamasta ne ovat lähteneet. Takavuosina jäät lähtivät omasta kotisatamasta vappuna, mutta viime aikoina on nähty avovettä maaliskuussakin. Äsken Vartiokylänlahden rantaan suuntautuneen kävelyretken jälkeen ennustaisin niille tienoin avovettä noin kolmen viikon kuluttua. Tosin muutos on ollut todella nopeaa ja jäätä poikkeuksellisen vähän, yllätyksetkin siis vielä mahdollisia.

        Venekerhot eivät ainakaan yleisemmin rajoita venepaikkojen käyttöä. Pieni rajoitus voi jossain olla se, että jäät ovat nostelleet perätolpat ylös tai aisat ovat vielä laiturilla. Niissäkin tapauksissa aikainen vesillelaskija voi ottaa käyttöönsä yleensä jonkun toisen paikan tolppien asettelua odotellessa, ei siellä kuitenkaan mitään tungosta ensi viikkoina ole. Seurasi satamakpteeni kyllä informoi tarkemmin kuin tämä palsta.


      • veneilevä nainen
        veneilijä hki kirjoitti:

        Jos nyt ihan vakavissaan puhutaan, niin milloin arviolta helsingissä olisi mahdollista laskea vene veteen?
        Mikä on jäätilanne tällähetkellä itäisessä helsingissä?
        Ostin talvella ensimmäisen veneeni ja liityin erääseen helsinkiläiseen kerhoon josta sain venepaikan.
        Onko venekerhoilla mitään rajoituksia milloin veneen saa laskea veteen/käyttää venepaikkaa, vai saako sen heti kun jäät ovat lähteneet?

        Oletteko huomanneet jäät lähtee hyvää vauhtia, kohta vesille jihuuuuu =)


      • yheksäntoista
        veneilijä hki kirjoitti:

        Jos nyt ihan vakavissaan puhutaan, niin milloin arviolta helsingissä olisi mahdollista laskea vene veteen?
        Mikä on jäätilanne tällähetkellä itäisessä helsingissä?
        Ostin talvella ensimmäisen veneeni ja liityin erääseen helsinkiläiseen kerhoon josta sain venepaikan.
        Onko venekerhoilla mitään rajoituksia milloin veneen saa laskea veteen/käyttää venepaikkaa, vai saako sen heti kun jäät ovat lähteneet?

        Elä hättäile, Vapun jälkeen sitten meet rannalle venees kanssa ihmetteleen. Säästä nyt intoas, kuitenki Jussin jälkeen sun intos hiipuu ja syksyllä olet myymässä paattias tai sitten se jää satamaan jäiden puristukseen ja sinne meni seki.


      • JariOl
        yheksäntoista kirjoitti:

        Elä hättäile, Vapun jälkeen sitten meet rannalle venees kanssa ihmetteleen. Säästä nyt intoas, kuitenki Jussin jälkeen sun intos hiipuu ja syksyllä olet myymässä paattias tai sitten se jää satamaan jäiden puristukseen ja sinne meni seki.

        Milloin Helsingin aurinkolahteen voisi päästä laskemaan veneen?
        En ole paikanpäällä käynyt, joten en tiedä tämänhetkistä jäätilannetta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe