Kivekset kääntyilevät

++PP

Minulla on ilmennyt sellainen ongelma, että kivekset kääntyilevät itsestään pusseissa. Aluksi huomasin oikeanpuoleisen kiveksen olevan pussissa ihan väärinpäin, niin että lisäkives tuntui etupuolella. En tiedä oliko kives kääntynyt pysty- vai vaakasuunnassa, mutta 180 astetta se oli kääntynyt. Välillä se oli selällään, välillä lähes poikittain. Pelkäsin kiveksen kiertymää ja soitin päivystykseen, mutta koska kipua ei ollut, sanottiin että ei syytä huoleen. Noh, aamulla kun heräsin, kives oli palannut normaaliin asentoonsa.

Seuraavana iltana sama juttu, väärinpäin taas, mutta aamulla jälleen normaali. Nyt tänään onkin ollut sitten vasemman kiveksen kanssa sama juttu. Hieman kiepääkin on tehnyt.

Onko muilla ollut vastaavaa? Mistä tämä voi johtua?

Minulla on kyllä ollut kiveskipuja ennenkin, myös suonikohjuja on vasemmalla puolella havaittu. Lääkärillä olen käynyt, mutta tämä vaiva on nyt uusi.

14

10242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiasta

      Ehkä joku sanoo että asiassa ei ole ongelmaa jos kipua ei ole ja mitään ei tarvitse asialle tehdä ym. Omana mielipiteenä sanon että tuntuisi aika uskaliaalta jättää asia sikseen ja tuudittautua rauhallisuuteen, koska mitä jos asia muuttuu akuutiksi joskus matkan päällä, kaukana asiallisesta sairaanhoidosta, paikassa missä apua ei ole saatavilla. Kokemuksesta voin sanoa, että kipu ei ole kiertymässä niitä kaikkein mukavimpia.

      Parantava ratkaisu on pienet ompeleet kiveksen tai kivesten reunoille kivespussin sisälle. Ei mikään suuri toimenpide, mutta ikävän tuntuinen. Pysyviksi tarkoitetut ompeleet saattaa pistellä muutaman vuoden silloin tällöin siellä ihon alla, sitten sekin tunne häviää hiljalleen pois. Urologit tekevät sairaaloissa noita operaatioita.

      • asiasta

        Niin ja syy tuohon oireiluun on ns. kiveksen irtoaminen kivespussin sisäseinämästä. Osalla ihmisistä syntyy tuo tilanne helpommin kuin toisille. Tavallisesti se kives pysyy omalla paikallaan ihan itsekseen.


      • Kiveskalle

        Mitä asialle voi tehdä


    • ei huolta

      on ollut vastaavaa. mulla tutkittu ultraäänillä yms. ja ei ongelmaa eli ei kannata ottaa stressiä.

      • ++PP

        Onko sinulle kerrottu mistä tämä kääntyily johtuu? .

        Kun kives on kääntyneenä, voisi kuvitella että se kääntyy siitä helposti hieman lisää ja aiheuttaa kiertymän.


      • ei huolta
        ++PP kirjoitti:

        Onko sinulle kerrottu mistä tämä kääntyily johtuu? .

        Kun kives on kääntyneenä, voisi kuvitella että se kääntyy siitä helposti hieman lisää ja aiheuttaa kiertymän.

        kyllä sen huomaa jos kääntyy, niin voi kääntää takasin.

        ei ole mainittu syitä. tuntuu että tuo kääntyily on vähentynyt iän myötä.


      • Anonyymi

        Kannattaa varmaan miettiä tupakoinnin lopettamista


    • Ponnari mies

      Ovatko kiveksesi jotenkin pienet pusseihin, surkastuneet vai kassit venyneet. Pistä kassit "ponihännälle" Hiuslenkillä. Tämä auttoi ainakin minulla.

      • Nahaton

        Ja kun ne niputettu ponkkarilenkillä,ne on herkemmät,hyvä nuolla ja lupsuttaa... Itsellä niin pienet,
        että sopii suuhun kokonaan niputettuna,upean tuntuista kun niitä lutkutetaan suussa!


    • ak6

      Onko se vakava kun minulla on oikean puolen kives käy ympäri pitääkö olla huolissaan siitä

    • NorthWestEastSouth

      Kompassikivekset...

    • Anonyymi

      Minulla ollut nyt sama monta kuukautta, onko vielä ollut vaan samanlaista vai helpottiko koskaan

    • Anonyymi

      minulla on sellainen ongel,ma runkatessa että kun orgasmi lähestyy niin kivekset nousevat ylöspäin kullinvartta.

    • Anonyymi

      Mulla on semmoiset perinteiset vitjamunat. Hankala panna akkaa takaapäin kun vitjamunat läiskii alakautta ämmän naamaan. En tykkää

    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8443
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2287
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1193
    Aihe