Mikä lintu lauloi?

aikainen lintu

Tänään aamulla klo 6 lauleskeli lintu, mitä en tunnistanut. Sävel muistutti vähän mustarastasta, mutta ääni oli kimeämpi ja kirkkaampi, lisäksi seassa oli nopeita/nopeahkoja lurituksia. Lintu lauleskeli Kirkkonummella taajama-alueella. Osaisiko joku auttaa?

9

477

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iloksemme

      Oikea kaupunkilintu siinäkin mielessä, että kuulostaa somalta vaikka ei erityisemmin harrastaisi lintuja.

      • aikainen lintu

        Eipä valitettavasti ollut viherpeippo, vaikka yhtä kirkas ja kimeä ääni onkin.


      • Iloksemme
        aikainen lintu kirjoitti:

        Eipä valitettavasti ollut viherpeippo, vaikka yhtä kirkas ja kimeä ääni onkin.

        Punarinta. Sen laulua voi pitää lurituksdena, kylläkin poikkeaa mustarastaasta. Laulaa iltaisin ja aamuvarhaisella innokkaimmin.


      • aikainen lintu
        Iloksemme kirjoitti:

        Punarinta. Sen laulua voi pitää lurituksdena, kylläkin poikkeaa mustarastaasta. Laulaa iltaisin ja aamuvarhaisella innokkaimmin.

        Punarinta kävi itsellänikin mielessä, mutta mielestäni tämän linnun ääni oli voimakkaampi, kuului pitkän matkaa, kun kävelin ohi. Ja olenko aivan väärässä kuvitellessani, että punarinta lauleskelee mieluummin pensastasolla, kuin korkealla puussa? Tämä lintu lauloi juurikin korkealla puussa. Täytyypä ensi viikolla koittaa kuunnella tarkemmin.
        Onko lisää veikkauksia? ;)


      • Ponkaaja
        aikainen lintu kirjoitti:

        Punarinta kävi itsellänikin mielessä, mutta mielestäni tämän linnun ääni oli voimakkaampi, kuului pitkän matkaa, kun kävelin ohi. Ja olenko aivan väärässä kuvitellessani, että punarinta lauleskelee mieluummin pensastasolla, kuin korkealla puussa? Tämä lintu lauloi juurikin korkealla puussa. Täytyypä ensi viikolla koittaa kuunnella tarkemmin.
        Onko lisää veikkauksia? ;)

        Entäpä punakylkirastas? Sille ainakin sopisivat korkea laulupaikka ja osin mustarastasta muistuttava laulu, jossa kimeämpiä nopeampia lurituksia.


      • aikainen lintu
        Ponkaaja kirjoitti:

        Entäpä punakylkirastas? Sille ainakin sopisivat korkea laulupaikka ja osin mustarastasta muistuttava laulu, jossa kimeämpiä nopeampia lurituksia.

        Taisipa tosiaankin olla punakylkirastas, kiitos! :)


      • lintu aikainen
        aikainen lintu kirjoitti:

        Taisipa tosiaankin olla punakylkirastas, kiitos! :)

        mustarastas mutta kimeys ja kirkkaus johtuu ryyppäämisen lopettamisesta.


      • Jänkäkoira
        aikainen lintu kirjoitti:

        Punarinta kävi itsellänikin mielessä, mutta mielestäni tämän linnun ääni oli voimakkaampi, kuului pitkän matkaa, kun kävelin ohi. Ja olenko aivan väärässä kuvitellessani, että punarinta lauleskelee mieluummin pensastasolla, kuin korkealla puussa? Tämä lintu lauloi juurikin korkealla puussa. Täytyypä ensi viikolla koittaa kuunnella tarkemmin.
        Onko lisää veikkauksia? ;)

        "Ja olenko aivan väärässä kuvitellessani, että punarinta lauleskelee mieluummin pensastasolla, kuin korkealla puussa?"

        Väärässä olet, ainakin osittain :) Punarinta laulaa keväällä ja alkukesästä nimenomaan korkealla puussa, usein koivun latvustossa, josta sitä lehtien puhjettua voi olla vaikea huomata. Ja melko kauas kantaa senkin ääni, vaikkei niin vahva olekaan kuin rastailla.

        Pensaissa punarinnan ääni enimmäkseen sitä varoitustiksuttelua.


    • Hei,
      menehän sivuille: biomi.org/linnut
      Siellä voit kuunnella - jos lintu olisi vaikka laulu- tai punakylkirastas. :)

      Muitakin lintuäänisivuja kyllä löytyy googlettamalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      537
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      48
      503
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe