Osaako joku sanoa, kuinka paljon suomalainen elokuvakäsikirjoittaja saa suunnilleen rahaa elokuvaksi valmistuvasta käsikirjoituksesta? Entä ohjaaja? Kumpikin saa rahaa ilmeisesti kertaluontoisesti valmiista työstä, ennen kuin elokuva menee levitykseen. Eli on samantekevää floppaako vai menestyykö työ ulkomailla saakka, ohjaajan ja käsikirjoittajan palkkaan se ei vaikuta, vai?
Kyllä, en ole pyrkimässä alalle, enkä ainakaan pyrkisi sinne rahan takia, kiinnostaa muuten vaan.
Käsikirjoittajan ja ohjaajan palkka
wxy
2
7101
Vastaukset
- kettdfkhsdfkdhfkjdfg
Kokonaispalkkio vuoden työstä on keskimäärin 40 000 euroa.
- SELO
Suomen Elokuvaohjaajaliiton palkkiosuositus pitkästä näytelmäelokuvasta on 4% elokuvan budjetista. Keskimääräinen budjetti on 1,2 miljoonaa euroa, eli palkaksi tulisi 48 000 euroa. Yleensä vuosi ei riitä elokuvan tekoon, tosin esi- ja jälkituotannon aikana ohjaajalla on mahdollisuus tehdä myös muita töitä, esim. mainoksia tai opetustyötä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2743477Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1291859Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3001619- 771462
- 771436
Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:531156Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001140- 631021
- 22997
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois64980