Osaako joku sanoa, kuinka paljon suomalainen elokuvakäsikirjoittaja saa suunnilleen rahaa elokuvaksi valmistuvasta käsikirjoituksesta? Entä ohjaaja? Kumpikin saa rahaa ilmeisesti kertaluontoisesti valmiista työstä, ennen kuin elokuva menee levitykseen. Eli on samantekevää floppaako vai menestyykö työ ulkomailla saakka, ohjaajan ja käsikirjoittajan palkkaan se ei vaikuta, vai?
Kyllä, en ole pyrkimässä alalle, enkä ainakaan pyrkisi sinne rahan takia, kiinnostaa muuten vaan.
Käsikirjoittajan ja ohjaajan palkka
wxy
2
6763
Vastaukset
- kettdfkhsdfkdhfkjdfg
Kokonaispalkkio vuoden työstä on keskimäärin 40 000 euroa.
- SELO
Suomen Elokuvaohjaajaliiton palkkiosuositus pitkästä näytelmäelokuvasta on 4% elokuvan budjetista. Keskimääräinen budjetti on 1,2 miljoonaa euroa, eli palkaksi tulisi 48 000 euroa. Yleensä vuosi ei riitä elokuvan tekoon, tosin esi- ja jälkituotannon aikana ohjaajalla on mahdollisuus tehdä myös muita töitä, esim. mainoksia tai opetustyötä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953859
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli473235Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.1002837- 1362540
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572480- 612408
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172397Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212344Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232336- 642100