Sonera rajoittaa torrent..

Kubbe

Sonera alkoi näköjään rajoittamaan mokkulalla lataamista. Tuli muutama päivä sitten tuo HSPA HSDPA:n tilalle ja selaimella pystyy lataamaan normaalisti ja nopeumittaus näyttää ok lukemia, mutta torrentilla ei saa kuin 30-40 nopeudella. Kokeilin monesta paikasta ja esim ubuntua ja kubuntua yms. Aina sama juttu. Jos laittaa kaksi latausta, putoaa heti toisen nopeus. Yhteisnopeus on tuo 30-40. Selaimella sain ladattua esim Mikropc:n sivulta nopeudella 240.

12

2407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12

      Mistä puhut? Nopeus ei voi olla esim. 30. 30 b/s käy nopeudesta, vaikkei hääppöinen olekaan. Samoin 30 Tt/s, josta voi vain haaveilla.

      • 9+17

        No mitäköhän luulisit kaverin tarkoittavan? Kun selvästi olet anaalinen nörtti, niin olet varmaan tietoinen siitä millä nopeuksilla näitä liittymiä markkinoidaan ja millä nopeudella ne suunnilleen toimivat.

        Ja aloittajalle totean, että olen törmännyt samaan ongelmaan. Nopeudet eivät nouse, vaikka taatusti on sellaiset torrentit, että rajoittamattomalla yhteydellä tulisi päälle 100 kB/s.


      • Kubbe
        9+17 kirjoitti:

        No mitäköhän luulisit kaverin tarkoittavan? Kun selvästi olet anaalinen nörtti, niin olet varmaan tietoinen siitä millä nopeuksilla näitä liittymiä markkinoidaan ja millä nopeudella ne suunnilleen toimivat.

        Ja aloittajalle totean, että olen törmännyt samaan ongelmaan. Nopeudet eivät nouse, vaikka taatusti on sellaiset torrentit, että rajoittamattomalla yhteydellä tulisi päälle 100 kB/s.

        Nopeus oli tosiaan parhaimmillaan lähes 300 kB/s, mutta nyt vain kymmenesosa. Ja selaimella kyllä lataa ok. Pystyisköhän tuota hidastustamitenkään kiertämään? Miten soneran systeemi tajuaa, että lataus tapahtuu torrentilla..?


      • 14+19
        Kubbe kirjoitti:

        Nopeus oli tosiaan parhaimmillaan lähes 300 kB/s, mutta nyt vain kymmenesosa. Ja selaimella kyllä lataa ok. Pystyisköhän tuota hidastustamitenkään kiertämään? Miten soneran systeemi tajuaa, että lataus tapahtuu torrentilla..?

        En ole itse keksinyt miten sen saisi kierrettyä, mutta en kyllä ole mikään asiantuntijakaan. Itse olen harkinnut reklaamaatiota ja langattoman liittymän vaihtamista perinteiseen adsl:ään. Kuulemma joissain liikkuva laajakaista-sopimuksissa on pykälä, että Sonera saa rajoittaa liikennettä, jos joku lataa yli 3gb kuukaudessa tjms., mutta sitä ei kai ole kaikissa. Jos ei ole niin mielestäni selvä sopimuksen purkamisen paikka, vaikka määräaikainen onkin. Itse ainakin solmin sopimuksen sillä puheella, että liittymä on 3,6-megainen ja rajoittamaton.


      • 876
        14+19 kirjoitti:

        En ole itse keksinyt miten sen saisi kierrettyä, mutta en kyllä ole mikään asiantuntijakaan. Itse olen harkinnut reklaamaatiota ja langattoman liittymän vaihtamista perinteiseen adsl:ään. Kuulemma joissain liikkuva laajakaista-sopimuksissa on pykälä, että Sonera saa rajoittaa liikennettä, jos joku lataa yli 3gb kuukaudessa tjms., mutta sitä ei kai ole kaikissa. Jos ei ole niin mielestäni selvä sopimuksen purkamisen paikka, vaikka määräaikainen onkin. Itse ainakin solmin sopimuksen sillä puheella, että liittymä on 3,6-megainen ja rajoittamaton.

        Siellä sopimuksessa on kielletty mokkulalla P2P käyttö .


      • kmxkd
        876 kirjoitti:

        Siellä sopimuksessa on kielletty mokkulalla P2P käyttö .

        Tietääkö joku mistä tällaisen sopimuksen löytää? Itselläni ei ainakaan kotoa löytynyt enkä ihan äkkiä saanut Soneran sivuiltakaan kaivettua. Olisi ihan kiva varmistaa mihin kaikkeen sitä on tullut suostuttua.


    • dfsdf565

      No voi vitun vittu. Sonera on kyllä niin täyttä paskaa kuin olla ja voi. Nyt ei tarvitse ainakaan enää ihmetellä miksi latausnopeudet tippuneet yhtäkkiä niin rajusti.. ei vittu.

      Sitte vaa selaimen kautta latailemaan...

      WAY TO GO SONERA!

      • Kubbe

        Huawein tikun mukana tuli tuo Mobilepartner ohjelma, jossa näkyy yhteys. Ennen oli aina käynnistettäessä WCDMA ja muuttui heti HSDPA:han, mutta nyt tuo HSPA. Joskus kun 3G on alhaalla, on GPRS.


    • Väinö Kuulapää

      Mistä näet nuo HSPA ja HSPDA-jutut? Itsellä ei Liikkuva laajakaista-ohjelma näytä kuin GPRS, Edge tai sitten 3G tai välillä 3,5G. Käytössä ZTE-tikku. Ja samat ongelmat torrenttien kanssa. Ajattelin tehdä reklamaation, vaikka sopimuksessa lukisi mitä. Tein ostoksen mainonnan perusteella ja silloin markkinoitiin rajoittamatonta yhteyttä. Jos ehdot muuttuvat markkinoinnin ja kaupan solmimisen välillä niin mielestäni irtisanomisperuste!

      • sonerar

        mobiililaajakaista ei sovellu ko.toimintaan juuri sen vaihtelevan toiminnan takia, operaattoreilla on mobiililaajakaítoissa palvelukuvauksesta merkinnät tiedonsiirtorajoista,mutta toistaiseksi niitä ei ole laitettu kaikiltaosin täytäntöön. Kiinteät liittymät sopivat kuvailemaasi toimintaan.


      • vfdgd

        Tuolla Sonera sivuilla höpistään jostain 3 Gigan tiedonsiirtorajasta per kuukausi, sen jälkeen alkaa nillittäminen, tämä siis kiinteällä kuukausihinnoitellussa "rajoittamattoman" tiedonsiirron datakuukaudessa. Silkkaa kusetusta koko juttu, ei Soneralta mitään, kiitos!


    • r43rt43t43

      pääasia on että selain toimii, harmittaa kyllä toi torrenttihomma silti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2800
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2011
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1538
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      979
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe