Sonera rajoittaa torrent..

Kubbe

Sonera alkoi näköjään rajoittamaan mokkulalla lataamista. Tuli muutama päivä sitten tuo HSPA HSDPA:n tilalle ja selaimella pystyy lataamaan normaalisti ja nopeumittaus näyttää ok lukemia, mutta torrentilla ei saa kuin 30-40 nopeudella. Kokeilin monesta paikasta ja esim ubuntua ja kubuntua yms. Aina sama juttu. Jos laittaa kaksi latausta, putoaa heti toisen nopeus. Yhteisnopeus on tuo 30-40. Selaimella sain ladattua esim Mikropc:n sivulta nopeudella 240.

12

2425

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12

Mistä puhut? Nopeus ei voi olla esim. 30. 30 b/s käy nopeudesta, vaikkei hääppöinen olekaan. Samoin 30 Tt/s, josta voi vain haaveilla.

• 9+17

No mitäköhän luulisit kaverin tarkoittavan? Kun selvästi olet anaalinen nörtti, niin olet varmaan tietoinen siitä millä nopeuksilla näitä liittymiä markkinoidaan ja millä nopeudella ne suunnilleen toimivat.

Ja aloittajalle totean, että olen törmännyt samaan ongelmaan. Nopeudet eivät nouse, vaikka taatusti on sellaiset torrentit, että rajoittamattomalla yhteydellä tulisi päälle 100 kB/s.

• Kubbe
        9+17 kirjoitti:

No mitäköhän luulisit kaverin tarkoittavan? Kun selvästi olet anaalinen nörtti, niin olet varmaan tietoinen siitä millä nopeuksilla näitä liittymiä markkinoidaan ja millä nopeudella ne suunnilleen toimivat.

Ja aloittajalle totean, että olen törmännyt samaan ongelmaan. Nopeudet eivät nouse, vaikka taatusti on sellaiset torrentit, että rajoittamattomalla yhteydellä tulisi päälle 100 kB/s.

Nopeus oli tosiaan parhaimmillaan lähes 300 kB/s, mutta nyt vain kymmenesosa. Ja selaimella kyllä lataa ok. Pystyisköhän tuota hidastustamitenkään kiertämään? Miten soneran systeemi tajuaa, että lataus tapahtuu torrentilla..?

• 14+19
        Kubbe kirjoitti:

Nopeus oli tosiaan parhaimmillaan lähes 300 kB/s, mutta nyt vain kymmenesosa. Ja selaimella kyllä lataa ok. Pystyisköhän tuota hidastustamitenkään kiertämään? Miten soneran systeemi tajuaa, että lataus tapahtuu torrentilla..?

En ole itse keksinyt miten sen saisi kierrettyä, mutta en kyllä ole mikään asiantuntijakaan. Itse olen harkinnut reklaamaatiota ja langattoman liittymän vaihtamista perinteiseen adsl:ään. Kuulemma joissain liikkuva laajakaista-sopimuksissa on pykälä, että Sonera saa rajoittaa liikennettä, jos joku lataa yli 3gb kuukaudessa tjms., mutta sitä ei kai ole kaikissa. Jos ei ole niin mielestäni selvä sopimuksen purkamisen paikka, vaikka määräaikainen onkin. Itse ainakin solmin sopimuksen sillä puheella, että liittymä on 3,6-megainen ja rajoittamaton.

• 876
        14+19 kirjoitti:

En ole itse keksinyt miten sen saisi kierrettyä, mutta en kyllä ole mikään asiantuntijakaan. Itse olen harkinnut reklaamaatiota ja langattoman liittymän vaihtamista perinteiseen adsl:ään. Kuulemma joissain liikkuva laajakaista-sopimuksissa on pykälä, että Sonera saa rajoittaa liikennettä, jos joku lataa yli 3gb kuukaudessa tjms., mutta sitä ei kai ole kaikissa. Jos ei ole niin mielestäni selvä sopimuksen purkamisen paikka, vaikka määräaikainen onkin. Itse ainakin solmin sopimuksen sillä puheella, että liittymä on 3,6-megainen ja rajoittamaton.

Siellä sopimuksessa on kielletty mokkulalla P2P käyttö .

• kmxkd
        876 kirjoitti:

Siellä sopimuksessa on kielletty mokkulalla P2P käyttö .

Tietääkö joku mistä tällaisen sopimuksen löytää? Itselläni ei ainakaan kotoa löytynyt enkä ihan äkkiä saanut Soneran sivuiltakaan kaivettua. Olisi ihan kiva varmistaa mihin kaikkeen sitä on tullut suostuttua.

• dfsdf565

No voi vitun vittu. Sonera on kyllä niin täyttä paskaa kuin olla ja voi. Nyt ei tarvitse ainakaan enää ihmetellä miksi latausnopeudet tippuneet yhtäkkiä niin rajusti.. ei vittu.

Sitte vaa selaimen kautta latailemaan...

WAY TO GO SONERA!

• Kubbe

Huawein tikun mukana tuli tuo Mobilepartner ohjelma, jossa näkyy yhteys. Ennen oli aina käynnistettäessä WCDMA ja muuttui heti HSDPA:han, mutta nyt tuo HSPA. Joskus kun 3G on alhaalla, on GPRS.

• Väinö Kuulapää

Mistä näet nuo HSPA ja HSPDA-jutut? Itsellä ei Liikkuva laajakaista-ohjelma näytä kuin GPRS, Edge tai sitten 3G tai välillä 3,5G. Käytössä ZTE-tikku. Ja samat ongelmat torrenttien kanssa. Ajattelin tehdä reklamaation, vaikka sopimuksessa lukisi mitä. Tein ostoksen mainonnan perusteella ja silloin markkinoitiin rajoittamatonta yhteyttä. Jos ehdot muuttuvat markkinoinnin ja kaupan solmimisen välillä niin mielestäni irtisanomisperuste!

• sonerar

mobiililaajakaista ei sovellu ko.toimintaan juuri sen vaihtelevan toiminnan takia, operaattoreilla on mobiililaajakaítoissa palvelukuvauksesta merkinnät tiedonsiirtorajoista,mutta toistaiseksi niitä ei ole laitettu kaikiltaosin täytäntöön. Kiinteät liittymät sopivat kuvailemaasi toimintaan.

• vfdgd

Tuolla Sonera sivuilla höpistään jostain 3 Gigan tiedonsiirtorajasta per kuukausi, sen jälkeen alkaa nillittäminen, tämä siis kiinteällä kuukausihinnoitellussa "rajoittamattoman" tiedonsiirron datakuukaudessa. Silkkaa kusetusta koko juttu, ei Soneralta mitään, kiitos!

• r43rt43t43

pääasia on että selain toimii, harmittaa kyllä toi torrenttihomma silti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4180
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2121
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      551
      1677
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      99
      1415
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1137
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1058
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      216
      957
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      893
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      864
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      848
    Aihe