Tälläkin palstalla on aiemminkin tullut ilmi narsun yksi pahimmista oireista.
Eli jos et suostu narsun kyykytettäväksi(kun tiedät narsun oikut) niin alkaa halveksiva painostus ja tässä vaiheessa narsu näyttää todellisen tyhmyytensä vaikka kaikkien silmissä.
Painostuskeinoja on monia esim. tyhmän näköisenä kyttääminen systemaattinen pään kääntely,vaino,takapiruna halveksiva hihittely kuuluu asiaan myös.
Narsun tyylliin kuuluu myös kerätä piiri jolla hän pystyy ajamaan systemaattisesti omaa toimintaansa,tässä vaiheessa tulee esiin se että toisetkin alkaa ihmetellä uhrin omituista käytöstä jonka narsisti on saanut painostukssellaan aikaan.
Narsistin metkut.
57
1106
Vastaukset
- henna001
SITTEN kun tietää narsistin toimintatavat (ja uskoo, että sellaisia ihmisiä on oikeasti olemassa) niin narsisti ei voi olla paljastumatta, ennemmin tai myöhemmin, yleensä enemmin :) AIka pitkälle ne ovat kuin toistensa klooneja suhtautumisessaan kanssaihmisiinsä.
- AAA+A
On tietenkin toistensa klooneja, sillä jokainen täyttäää tietyt kriteerit.
Toivottavasti alkaa muuttumaan, ja ollaan itsekin (i hope) tekemässä tuota muutosta täällä?
Tänne tulee ihmisiä eri elämäntilanteissa, ja paranemisvaiheessa, niin jokainen haluaa tarinansa kertoa ja tarvitsee kuulijan.
Mutta olen huomannut että niin uhrit, kuin narsistit, saavat helposti vihat päälleen. Vaikka asetelma tuntuu hurjalta että narsisti olisi auttamassa uhria, niin näinkin voi olla. Ihmisiä ollaan kaikki.
Lempeyttä jokaisen päivään! =)AAA+A kirjoitti:
Näyttäkää minulle ihminen joka ei koskaan hyvien asioiden lisäksi:
-valehtele
-huijaa
-manipuloi
-vihaa
-ole katkera
-jne
Meissä kaikissa on hyvyys ja pahuus. Hyvän- ja pahantiedon puu on sisällämme.
Ihminen joka tekee hyviä asioita on hyvä ihminen. Mutta jos kieltää pahuuden itseltään, vain valehtelee itselleen. Ja jos näkee itseltään kieltämänsä pahuuden toisessa, onkin kusisti. :)- henna001
yxex kirjoitti:
-valehtele
-huijaa
-manipuloi
-vihaa
-ole katkera
-jne
Ihminen joka tekee hyviä asioita on hyvä ihminen. Mutta jos kieltää pahuuden itseltään, vain valehtelee itselleen. Ja jos näkee itseltään kieltämänsä pahuuden toisessa, onkin kusisti. :)"Ja jos näkee itseltään kieltämänsä pahuuden toisessa, .."
Ihme selitys tuokin!
Se, että näkee narsistin pahuuden ei ole sitä tämä ihminen kieltäisi itsessään olevan pahuuden ja projisoisi sen narsistiin vaan NPH:n pahuus on ihan faktaa, todellista.
Tuolla yrität selittää NPH:n pahuuden ja tehdä sen vain toisten ihmisten kuvitteluksi, mutta sehän ei ole totta. henna001 kirjoitti:
"Ja jos näkee itseltään kieltämänsä pahuuden toisessa, .."
Ihme selitys tuokin!
Se, että näkee narsistin pahuuden ei ole sitä tämä ihminen kieltäisi itsessään olevan pahuuden ja projisoisi sen narsistiin vaan NPH:n pahuus on ihan faktaa, todellista.
Tuolla yrität selittää NPH:n pahuuden ja tehdä sen vain toisten ihmisten kuvitteluksi, mutta sehän ei ole totta.Ei. Tein vain itse sen virheen että kieltäydyin näkemästä millainen mulkero mä olen, ja silloin sen toisen pahuus vielä ylikorostui. Jos ei näe pahuutta itsessään, ei sitä siedä toisessakaan. Alkaa alitajuinen taistelu pahan ilmentymien kitkemiseksi pois.
Pahuus on hyvyys on elämä =)- 15
AAA+A kirjoitti:
Retoriikan vai ajatuksen puutetta.
- :P
yxex kirjoitti:
-valehtele
-huijaa
-manipuloi
-vihaa
-ole katkera
-jne
Ihminen joka tekee hyviä asioita on hyvä ihminen. Mutta jos kieltää pahuuden itseltään, vain valehtelee itselleen. Ja jos näkee itseltään kieltämänsä pahuuden toisessa, onkin kusisti. :)"Näyttäkää minulle ihminen joka ei koskaan hyvien asioiden lisäksi:
-valehtele
-huijaa
-manipuloi
-vihaa
-ole katkera
-jne"
Jeesus. Jeesus on Täydellinen Ihminen.
- Persisti
Puhut asiaa 100%:sti.....hi..hi...hi...hi........hiii.;)
- yhdyn tähän
täydellisesti. Tiedän yhden narsistin joka ikävä kyllä sattui ihastumaan minuun ja minä häneen, koska hän osasi teeskennellä niin hyvin kaikkea mitä toivoo. Jotain mätää siinä oli alusta asti ja homma ei päässyt edes kunnolla käyntiin (onneksi.) Tämä narsistipa veti herneen siitä niin pahasti nenään että yhä vielä, monen vuoden jälkeen puhuu minusta paskapuheita, kerää "hoviaan", joka jauhaa minusta mielellään paskaa, vaikka minua EVVK. Miten saan narskun päähän, ettei kiinnosta????? Hän varmaan vieläkin unelmoi, että minä himoitsen häntä, koska hän "on ihan paras kaikessa." Ei voi sietää pakkeja. Olen nykyisin ihastunut ihan toiseen, inhimilliseen tyyppiin.
- jippoilijaketkuilija
EI VOI KUIN NAURAA TÄLLE PALSTALLE*REPEE*
- höppöppöppöööö
missäs ravintolas tarjoot sen oluen:b
- Narsut kyykkyn
höppöppöppöööö kirjoitti:
missäs ravintolas tarjoot sen oluen:b
Kirjoittaja on poistanut tämän viestin.
- minä ja sinä
Miksi niin monet poistaa kirjoittamansa viestit.??????
yxex kirjoitti:
(maailman pienin ravintola maailman hienoimmassa maisemassa) ;-)
Lappi Rulez. Vai mitä kamu? Mitens sun moottorikelkka, joko sait uudet tulpat siihen? Vois lähtee tonne järvelle kisaamaan :)
temppuilija kirjoitti:
Lappi Rulez. Vai mitä kamu? Mitens sun moottorikelkka, joko sait uudet tulpat siihen? Vois lähtee tonne järvelle kisaamaan :)
Ehdoton Top mesta! Tulpat on vielä hakusessa :-D
Haltin huippu on mun suosikkimestani, siellä aina välillä käyn miettimässä maailman menoa..
- asfggerfgterftw
Juu kyllä näin on. Just noin se menee.
Minä olen tässä ihan viime päivinä toiminut kotona tyttö"ystäväni" kanssa niin, että kun hän alkaa provosoimana minua riitaan, niin en sano yhtään mitään. Heh-heh, eikö vain... No sitten alkaa sellainen yleinen naukuminen ja pilkkaaminen, jolla hän selvästi yrittää saada minua suuttumaan. Ei toimi enää niin kuin joskus toimi - en halua riitaa, enkä aio alistua enää hänen tyhmiin juttuihinsa. Siispä olen hiljaa. Koville ottaa välillä kun sieltä tulee aika törkeää juttua sitten, mutta tässä viime päivinä olen hyvin onnistunut olemaan hiljaa.
Vastaan kyllä jos hän näyttää olevan asiallisella tuulella, mutta heti jos näkyy "narsku alistaa" tunnusmerkkejä, niin olen ihan hiljaa.- j.o.k.u.
Jos se sun tyttöystäväs on narsku, niin tuo on viimeinen asia mikä toimii...heh heh.
Narsku ei alistu, ja tuo mykkäkoulu on alistamista. ;)
Kannattas varmaan miettiä vielä kummassa päässä se vika saattaa olla...
Tuohan oli Suomeks: "tyttöystävä haluaa keskustella, mutta koska en osaa keskustella riitelemättä, päätänkin olla hiljaa muijan kiusaksi. Ehkä se siitä oppii olemaan nalkuttamatta..."
(jos oppii kyseessä on normaali, terve ihminen, jota sinä alistat...Joten mitä voitat tuolla?) - Iso jalka
Jos narsistin kanssa on pakko olla tekemisissä eikä halua lähteä mielistelyn, eli alistumisen, linjalle niin narsistia on kohdeltava juuri noin; kuin lasta. Ei pienen lapsenkaan kanssa kannata käydä kinaamaan tai suostua älyttömiin vaatimuksiin vaan olla rauhallinen, järkevä aikuinen. Pikkuhiljaa lapsi näin oppii että asiat hoidetaan asiallisesti keskustelemalla, ei huutamlla ja kiukuttelemalla. Narsisti ei ole pikkulasta kummempi joten kohtelu on sama. Se ero tietysti on että narsisti on aikuinen ja aikuiselle jätetään vastuu omasta elämästään. Lapselta samanlaista vastuuta ei voi odottaa. Jos/kun narsisti hankkiutuu vaikeuksiin kerta toisensa jälkeen, ei tätä pidä rynnätä auttamaan vaikka tämä sitä kovasti syyllistäen olettaa. Narsistinkin pitää ottaa vastuu itsestään ja elämästään, Sitä on turha odottaa etää narsisti ottaisi vastuuta muista.
En ymmärrä tuota j.o.k.u:n kommnettia: "tyttöystävä haluaa keskustella, ..." asfggerfgterftw koirjoitti nimenomaa että on hiljaa kun tyttöystävä yrittää provosoida, EI siis keskustella.
Olen lukenut kirjoituksia ihmisiltä jotka ovat päättäneet jäädä parisuhteeseen narsistin kanssa, ja he ovat todenneet että ainoa tapa jolla suhde edes jotenkin toimii, on olla se järkevä aikuinen, vanhempi narsistille. Pitää kiinni omista oikeuksista ja rajoista, olla lähtemättä mukaan narsistin oikkuihin ja provosointiyrityksiin. Tämä ei tietenkään toimi jos narsisti on väkivaltainen. Toki voi myös kysyä kuka haluaa olla puolisolleen äiti/isä eikä kumppani? Ja vaikka kuinka olet järkevä vanhempi, se ei estä narsistia tekemästä älyttömyyksiä ja hankkiutumasta vaikeuksiin joista myös perhe kärsii. - j.o.k.u.
Iso jalka kirjoitti:
Jos narsistin kanssa on pakko olla tekemisissä eikä halua lähteä mielistelyn, eli alistumisen, linjalle niin narsistia on kohdeltava juuri noin; kuin lasta. Ei pienen lapsenkaan kanssa kannata käydä kinaamaan tai suostua älyttömiin vaatimuksiin vaan olla rauhallinen, järkevä aikuinen. Pikkuhiljaa lapsi näin oppii että asiat hoidetaan asiallisesti keskustelemalla, ei huutamlla ja kiukuttelemalla. Narsisti ei ole pikkulasta kummempi joten kohtelu on sama. Se ero tietysti on että narsisti on aikuinen ja aikuiselle jätetään vastuu omasta elämästään. Lapselta samanlaista vastuuta ei voi odottaa. Jos/kun narsisti hankkiutuu vaikeuksiin kerta toisensa jälkeen, ei tätä pidä rynnätä auttamaan vaikka tämä sitä kovasti syyllistäen olettaa. Narsistinkin pitää ottaa vastuu itsestään ja elämästään, Sitä on turha odottaa etää narsisti ottaisi vastuuta muista.
En ymmärrä tuota j.o.k.u:n kommnettia: "tyttöystävä haluaa keskustella, ..." asfggerfgterftw koirjoitti nimenomaa että on hiljaa kun tyttöystävä yrittää provosoida, EI siis keskustella.
Olen lukenut kirjoituksia ihmisiltä jotka ovat päättäneet jäädä parisuhteeseen narsistin kanssa, ja he ovat todenneet että ainoa tapa jolla suhde edes jotenkin toimii, on olla se järkevä aikuinen, vanhempi narsistille. Pitää kiinni omista oikeuksista ja rajoista, olla lähtemättä mukaan narsistin oikkuihin ja provosointiyrityksiin. Tämä ei tietenkään toimi jos narsisti on väkivaltainen. Toki voi myös kysyä kuka haluaa olla puolisolleen äiti/isä eikä kumppani? Ja vaikka kuinka olet järkevä vanhempi, se ei estä narsistia tekemästä älyttömyyksiä ja hankkiutumasta vaikeuksiin joista myös perhe kärsii."En ymmärrä tuota j.o.k.u:n kommnettia: "tyttöystävä haluaa keskustella, ..." asfggerfgterftw koirjoitti nimenomaa että on hiljaa kun tyttöystävä yrittää provosoida, EI siis keskustella."
Riitelyyn tarvitaan aina kaksi, ja eikö ollut kyse siitä, että toinen yrittää nimenomaan PROVOSOIDA riitelyyn (puhumalla), kuten sanoit, joten eihän siitä riitaa synny, jos toinen osaa pitää äänenpainon normaalina, eikä lähde väittelemään...Mykkäkoulu sinänsä on lapsellista provosointia pahimmillaan. Siinähän suorastaan kerjää verta nenästään, eli se on periaatteessa samaa kuin vittuilu...Ei, pahempaa!
Toinen sentään puhuu, joten katson sen paremminkin keskusteluksi kuin provosoimiseksi, mitä siis tuo mykkäkoulu on. Joka tapauksessahan tuossa molemmat provosoivat toisiaan...Menikö jakeluun?
Mun eksän mykkäkoulut loppuivat siihen, kun potkaisin sen kämpästä pihalle, miettimään asioita.
Jos ei lähtenyt hyvällä, niin sitten pahalla...Mitäs ei suostunut keskustelemaan... - Enää sääli jäljellä
Iso jalka kirjoitti:
Olen lukenut kirjoituksia ihmisiltä jotka ovat päättäneet jäädä parisuhteeseen narsistin kanssa, ja he ovat todenneet että ainoa tapa jolla suhde edes jotenkin toimii, on olla se järkevä aikuinen, vanhempi narsistille. Pitää kiinni omista oikeuksista ja rajoista, olla lähtemättä mukaan narsistin oikkuihin ja provosointiyrityksiin. Tämä ei tietenkään toimi jos narsisti on väkivaltainen. Toki voi myös kysyä kuka haluaa olla puolisolleen äiti/isä eikä kumppani? Ja vaikka kuinka olet järkevä vanhempi, se ei estä narsistia tekemästä älyttömyyksiä ja hankkiutumasta vaikeuksiin joista myös perhe kärsii."Jos narsistin kanssa on pakko olla tekemisissä eikä halua lähteä mielistelyn, eli alistumisen, linjalle niin narsistia on kohdeltava juuri noin; kuin lasta. Ei pienen lapsenkaan kanssa kannata käydä kinaamaan tai suostua älyttömiin vaatimuksiin vaan olla rauhallinen, järkevä aikuinen. Pikkuhiljaa lapsi näin oppii että asiat hoidetaan asiallisesti keskustelemalla, ei huutamlla ja kiukuttelemalla. Narsisti ei ole pikkulasta kummempi joten kohtelu on sama. " Näihän se menee vaikka luuleekin että ihminen olisi aikuinen mutta kun on vuosia sivusta seurannut tai paremminkin joutunut seuraamaan niin voi vain todeta että enää vain sääli jäljellä. Ja sanonta kuuluu....ei voi kauhalla amentaa kun lusikalla annettu.
Ketjusta on poistettu 120 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191682
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991498Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy37943Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29879Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38831Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50796Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43758Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37740Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56738Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37720