Enolan katsastusasema

Juti632

Kävin tuossa muutama pvä sitten katsastamassa saksalaisen 5 v vanhan auton minkä Astrum oli minulle huoltanut kuukautta aiemmin. Paikalle tuli katsastusinsinööri joka hymähti nähdessään mersum merkin avaimissa. Ei osannut sanoa hei tai päivää, otti vaan avaimet. Sitten lähti ajelemaan, luulin että meni kahvilla jonnekin. 15 min. perästä saapui takaisin, silloin sanoin kaverilleni puhelimessa "että nyt haetaan vikoja!" Tämän jälkeen mittaukset (päästöt), varmasti hieman sapetti kun olivat rajojen sisäpuolella. Sitten 20 min hervotonta pyörien vääntämistä, jne. Tuli aulaan ja sanoi että tosi paljon vikoja, niitä ja näitä...
Uskomatonta on se että tällainen kusipää voi määrätä auton tonnin € huoltoon ilman syytä.
Sanon vaan että VÄLTTÄKÄÄ ENOLAN (Helsingintien - Sotkan vieressä) katsastusasemaa, kusipääinssi siellä.
Tähän voisin loppukevennykseksi sanoa jutun; "tyttö meni lääkäriin ja epäili olevansa raskaana vaikka on harrastanut vain anaaliseksiä, kysyi; onko se mahdollista? Lääkäri sanoi; "tottakai, mistä luulet insinöörien tulevan!"

50

6029

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • V70 2.5 T

Kuka käski ostaa mersun! Osta auto!

• Joku vaan

Olenko puhunut Mersusta? Älä tee vääriä johtopäätöksiä! Mites -89 Nissan Sunnysi laita - meneekö hattu vielä heittämällä takaoven alta sisään? Mene töihin ja osta kunnon auto!

• Kesäautoilija

Minullakin Astrum huollon jälkeen oli ongelmia, et sillee.

• Fordin kuski

on Salon parhaimpia.Mulla ei ole siellä koskaan ollut ongelmia ja vioista on voinut keskustella ihan asiallisesti.Palvelu on kohteliasta vaikka autosta löytyy paljonkin huomautettavaa.Eikä mulla ole koskaan ollut 15 vuotta nuorempaa ajopeliä.Olisikohan omissa asenteissa jotakin parantamista?Toi insinöörijuttukin vähän viittaa siihen...

• tyytyväinen asiakas

Olen aina katsastanut autoni ja as.vaununi Enolassa, koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa.Palvelu on ollut asiallista ja moitteetonta.Mukava henkilökunta siellä.

• ploooki
        tyytyväinen asiakas kirjoitti:

Olen aina katsastanut autoni ja as.vaununi Enolassa, koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa.Palvelu on ollut asiallista ja moitteetonta.Mukava henkilökunta siellä.

Mahtokohan harmittaa suuri vikalista:)

Minullapa (nainen) huollettu helvetin hyvin pidetty ei ehkä ulkokuorista mutta teknisesti 20 vuotta vanha auto. Hyvin vähän on vikoja ollut jotain pieniä puutteita silloin tällöin, mutta ei mitään suuria.

Kattokaas kun siitä autosta pitää huolta, välittää ja huoltaa ennenku mikään hajoaa, ja jos hajoaa tehdään kunnolla ostetaan kunnon varaosat jne, ei pahemmin huolia ole!

Jollei koskaan tee mitään kyllä siinä auto ku auto hajoaa, ja ne mätänee puhkikin aika helmoista ja pohjista jne.

hoitakaa autonne!

• A-Enola

Minä olen käyttänyt Enolassa kahta autoa (toinen näistä Astrumin huoltama). Molemmat on aina mennyt heittämällä läpi ja järkeä on käytetty silloin kun eteen on tullut tulkinnanvaraa vaativa asia eikä asiakasta ole turhaan kyykytetty. Menen taas kun on mentävä.

• salolainen.
        A-Enola kirjoitti:

Minä olen käyttänyt Enolassa kahta autoa (toinen näistä Astrumin huoltama). Molemmat on aina mennyt heittämällä läpi ja järkeä on käytetty silloin kun eteen on tullut tulkinnanvaraa vaativa asia eikä asiakasta ole turhaan kyykytetty. Menen taas kun on mentävä.

Vastatkaa tähän: miksi käytte A-katsastuksella, kun K1 on halvemmat hinnat! Mikä järki maksaa enemmän paskasta palvelusta! Itse käyn AINA K1:llä meriniitynkadulla, todella hyvä paikka! Mukavat katsastusinssit (enkä nyt tarkoita sitä että ovat mukavia jos eivät hylkää, hylkäys tapahtuu aina todellisesta viasta) ja nätit tytöt kassalla. Ja hyvät kahvit saa kaupan päälle. Suosittelen!

• A-Enola
        salolainen. kirjoitti:

Vastatkaa tähän: miksi käytte A-katsastuksella, kun K1 on halvemmat hinnat! Mikä järki maksaa enemmän paskasta palvelusta! Itse käyn AINA K1:llä meriniitynkadulla, todella hyvä paikka! Mukavat katsastusinssit (enkä nyt tarkoita sitä että ovat mukavia jos eivät hylkää, hylkäys tapahtuu aina todellisesta viasta) ja nätit tytöt kassalla. Ja hyvät kahvit saa kaupan päälle. Suosittelen!

On sitä kokeiltu mutta meillä ei yhteistyö toiminut. Pari euroa maksan hyvin toimivan kanta-asiakassuhteen jatkumisesta mielelläni.

• kdcjlöj
        A-Enola kirjoitti:

On sitä kokeiltu mutta meillä ei yhteistyö toiminut. Pari euroa maksan hyvin toimivan kanta-asiakassuhteen jatkumisesta mielelläni.

Vituttaahan se, kun on tuttavilleen elvistellyt omistavansa mersun ja sitten huomaakin omaistavansa vajaat kaks tonnia elintasopaskaa. Vai oikein ilkeä kattastusmieski vittuili.

• A-Enola
        kdcjlöj kirjoitti:

Vituttaahan se, kun on tuttavilleen elvistellyt omistavansa mersun ja sitten huomaakin omaistavansa vajaat kaks tonnia elintasopaskaa. Vai oikein ilkeä kattastusmieski vittuili.

Kertoo sinusta kaiken jos oletat että muutkin ostaa auton elvistelläkseen niinkun sinä?

• vanhoilla ajava
        salolainen. kirjoitti:

No nythän se selvisi. Taisi aloittaja K1-mainostus mielessä haukkua Enolan kilpailevaa asemaa. Lieneekö kavereita K1:ssä töissä?

Itse olen ainakin viimeiset 10 vuotta saanut aivan asiallista palvelua kaikilta Salon asemilta. Enolassakin olen joskus käynyt.

• Jep jep
        ploooki kirjoitti:

Mahtokohan harmittaa suuri vikalista:)

Minullapa (nainen) huollettu helvetin hyvin pidetty ei ehkä ulkokuorista mutta teknisesti 20 vuotta vanha auto. Hyvin vähän on vikoja ollut jotain pieniä puutteita silloin tällöin, mutta ei mitään suuria.

Kattokaas kun siitä autosta pitää huolta, välittää ja huoltaa ennenku mikään hajoaa, ja jos hajoaa tehdään kunnolla ostetaan kunnon varaosat jne, ei pahemmin huolia ole!

Jollei koskaan tee mitään kyllä siinä auto ku auto hajoaa, ja ne mätänee puhkikin aika helmoista ja pohjista jne.

hoitakaa autonne!

Ajat ilmeisesti jopa 500 km kuukaudessa! Helppo homma tuo huolto, aja itse 60-70 tkm vuodessa ja pidä silti autosi hyvin, niin kokeile! Kusipäisillä insinööreillä ei vaan ole mitään virkaa tässä maailmassa; "tyttö meni lääkäriin ja kysyi että voinko olla raskaana vaikka en ole harrastanut muuta kuin anaaliseksiä? Lääkäri vastasi; Tottakai, mistä luulet insinöörien tulevan....

• Ai mää vai?
        kdcjlöj kirjoitti:

Kyse ei ole mersusta, mutta on tainnut joku isomunaisempi mersukuski viedä tyttöystäväsi, vai kenties poikaystäväsi? Mene suihkuun, kampaa hiuksesi ja mene töihin - looseri!
        Oot kai Saloosta, tietty, vai misä sä ny oot??? Junttipunaniska!

• Mobilisti.

Mitä maksoi katsastus?

• MIksi en saa bonusta

Sillä ei ole merkitystä saanko siellä ilmaiset kahvit vai en. Katsastus näillä seuduilla on suunnilleen saman hintainen, so? Aja Mikkeliin katsastamaan, siellä oli 35 €!????

• Ei Astrumiin

ollut katsastuksen vika, vaan ASTRUMIN.
      Niillä on tapana antaa vaan valohoitoa. Niin mullakin kävi, kun vein autoni Astrumin kautta katsastukseen. Huoltopäällikkö lupas käydä läpi autooni tehdyt huollot ja selvittää asia. Taitaa olla vaikea selvitettävä, kun tapauksesta on kulunut kaksi vuotta, eikä selvitystä ole vieläkään tullut.

Veisit autosi johonkin OIKEAAN huoltoon, vasta sitten katsastukseen.

• Ajoa 12kk

Luvataan selvittää joo, tämä on niin tyypillistä Astrumia.

• örkki_

Kun asuin Salossa käytin vain Enolaa kun tiesin että turvallinen on auto heidän jäliltä, yksi toinen asema oli katsastanut juuri vastaostamani auton ja ajossa katkes jarruputki.... olisiko tällaista pitänyt laskea läpi leiman?

Ja on tunnettua että mersujen etupään nivelet ovat kulutustavaraa, ja merkkihuollossa esim ovia purettaessa veistellään muovikalvot puukolla pois, krapulaiset asentajat saattavat nukkua nosturilla olevassa autossa jne

• Enolan kanta-asiakas

Katsastusmiehet toimivat lakipykälien puitteissa, eivät he vikoja autoihin keksi vaan löytävät ne!

• entinen enolalainen
        Enolan kanta-asiakas kirjoitti:

Katsastusmiehet toimivat lakipykälien puitteissa, eivät he vikoja autoihin keksi vaan löytävät ne!

kyllä jutin puheissa on perää,enola on ollut ihan asiallinen paikka.nyt sinne on ilmestynyt uusi pikkutarkka musta parta inssi,se kyllä vian keksii ja reiän vaikka tekemällä ronkkii!

• 20000 km/v
        entinen enolalainen kirjoitti:

kyllä jutin puheissa on perää,enola on ollut ihan asiallinen paikka.nyt sinne on ilmestynyt uusi pikkutarkka musta parta inssi,se kyllä vian keksii ja reiän vaikka tekemällä ronkkii!

Vaihtakaa auto useammin niin ei tarvii käydä siellä, niin minä teen. Auto vaihtoon kahden vuoden välein, sillä selviää katsastuksesta.

• fjsji
        20000 km/v kirjoitti:

Vaihtakaa auto useammin niin ei tarvii käydä siellä, niin minä teen. Auto vaihtoon kahden vuoden välein, sillä selviää katsastuksesta.

Mitäs lähit Ladalla...

• faktaa on se
        fjsji kirjoitti:

Mitäs lähit Ladalla...

astrum autolla on laskut maksamatta sinne siitä se johtuu et tökkii jos auto on huollettu astrumis!!!

Se nyt vaan on tosi juttu se, niin eihän asiakkaan tarttis kärsii siitä mut kärsii vaan.

niin kyllä se kauppalehden lukeminen auttais ymmärtää asioita

• huhhuhhh...
        20000 km/v kirjoitti:

jos maksat niin tottakai!! sehän onkin niin halpaa ostaa uus auto kahden vuoden välein.tulee ne korjaukset halvemmaks kun autosta huolta pitää kuitenkin! ei jessus.

• Hiekkaa vatussa?

Joo-o kyllä taitaa viestiketjun ajoittajalla olla hiekkaa haarovälissä...eihän se nyt jumankauta katsarin vika ole jos löytää vikoja autostasi (mikä on juuri huollettu), hyvällä tuurilla löytävät korjattavia vikoja mitkä voi pelastaa henkesi!! Mieti vähän mitä puuta rupeat haukkumaan! Enolassa olen käynyt aina ja tulen käymään jatkossakin

• hmm öhöm

Kannattaa ehdottomasti kaivella vanhoja juttuja.

• sr 500

enolassa määkin oon aina ton mun kymppipöäresen sisu sora-autonikin leimannu,niinku just asuntovaunun ja henkilöpiilitkin.ain on ollu viimesen päälle hyvä palvelu.kerranki sain viel kaupanpääl suihiotonki.

• hyvä on

ENOLA on Salon parhain katsastuskonttori, kaikki plussat sille.. ei mitään valittamista heidän palveluistaan vaikka joka kerta mua jännittää meneekö läpi :)
      Mutta tosiaan, kun huollattaa autonsa kunnon yksityisyrittäjällä joka saa leipänsä siitä ammatista niin voi olla varma, että se on tehty kunnolla.. ei tulis mieleenikään viedä autoani enää koskaan merkkihuoltoon!

• järkevä autoilija

Meitä autoilijoita kusettivat englantilaiset ja ranskalaiset sijoittajat 15 vuotta korkeilla katsastushinnoillaan, onneksi yksityiset saivat katsastusluvan ja hinnat halvenneet jopa puoleen siitä korkeimmasta.
        Salon kaksi katsastusasewmaa A -Katsastus ja k1 katsastajat ovat nätä verenimijöitä ja niitä pitä vlttää kuin ruttoa - vaikka hintakin olisi sama nykyisin.
        Periaatteen vuoksi siis kannattaa välttää näitä ulkomaalaisten eläkerahastojen katsastusasemia - ovat jo tarpeeksi imeneet meidän veetamme.
        Itse aina ja tulevaisuudessakin käytän SF - katsastusta joka on yksityinen, silloin rahat jäävät toki suomeen eikä rikkaiden läskisten rikkaiden löhöämiseen.

• Lukekaa tämä

Voi vittu mitä porukkaa tääl on.. Tuosta enolan katsastuksesta mietin juuri uskallanko varata sinne aikaa kun viimeksi olin siellä viimevuonna. Oli todella mukava jätkä katsastamassa. tuli muutama korjauskehotus valot, pakoputki poikk yms. kumminki suostu päästöt kattoo vaikka oli poikki. no jälkitarkastukseen sitten takapenkin turvavyöstä.. jätkä sano kun tuut seuraavan kerran niin huikkaat niin tulen ulos koittamaan että vyö toimii. No siellä oliki sitte eri tyyppi mitä pyysin tulla koittaa tuota ja laput annoin ei suostunu pahemmin katsoa kuin vain auton merkin ja mallin.. totesi että hänellä alkaa 15min pääst ruokkis että ei ehdi katsoa ennen sitä (ei tajunnu/kiinnostanu mistä oli kyse) no about 40min oottelin ja sitte se sieltä tuli ja heitin laput uusiksi käteen. tässä kohtaa auto oli käynnissä ja katsastusmies istu kuskinpaikalla ja itse nojasin aukinaisee kuskin ovee. pien väittely siinä sitte oli raahataanko auto sinne halliin taas ylös tarkastettavaksi vaikka jälkitarkastus kyseessä turvavyön takia. jätkä jotai mumisi ja sanoin pikasee "eiku kyllä me viedää tää tonne sisälle" ja paino kaasuu. itse sitte siinä ovee nojatessa kaaduin maaha ja jätkä laitto vaa sitte oven vauhdista kiinni ja ajo halliin. koko katsastus taas kokonaan läpi paitsi päästöt.. vasemmanpuolen takaovi ei auennu ulkoapäin joka viimeksi jo katsottiin ja sanottiin että tuo ei kuulu katsastukseen koska ei estä turvallisuutta. ja tästä tämä toinen antoi sitte korjauskehotuksen. tiskille maksamaan niin silloin se jätkä katso laput ja sanos "oho, olikin jälkitarkastus" Eli vitullinen show eikä asiakasta kuunneltu. varmaan ollut viestin alottajallakin sama mies kyseessä kuin mulla jälkitarkastuksessa. Harmi kun en kummankaa nimiä enää muista niin varaisin ajan sille ketä ton katsastuksen mulle suoritti. Jos tulee tämä toinen ja vetää samalla asenteella niin rättipainiks menis ja ei tulis ku itkua häneltä.

• pete7

minä olen käynyt enolassa jo 5 vuoden ajan ja aina olen saanut hyvää palvelua.

• ALUSTA SAAKKA KÄYNYT

SUOSITTELEN SF KATSASTUSTA!!!

• epra

On muuten halvempikin!

• jooooooooo

Olen katsastanut auton kyseisellä asemalla jo vuosia, eipä ole ikinä ollut aiheetonta vittuil*a. Joten ehkä kulkuneuvossasi on ollut jotain ongelmia......
      Meinaan taas käyttää autoni kyseisellä katsastusasemalla, ehkä päässä viiraa,
      mutta... Ei nuo yleensä turhasta vitt**le.

• Totuus!

Käyttäkää vain SF:ää. Ette kyllä käyttäisi jos tietäisitte totuuksia sen lafkan toisesta omistajasta. En itse ainakaan....

• bmw....

joo ei enolaan enään,,olisiko kolme vuotta sit kun kävin siel,,katsastajan asenne oli sellainen et varmaan tämä auto pomppaa,,sit kun alkoi hakkaan pohjaa oikein kunnolla ja ei vaan reikää löytänyt niin sit mulla kiehui,,mainitsin asiasta ettei sitä tarvi väkisin hakata rikki ja kaveri vain jatkoi,,no sit keskeytin katsastuksen itse,,otin paperit ja lähdin.
      menin toiseen konttoriin ja meni heittämällä läpi.

• Jo vuosia asiakkaana

Enolan katsastus o paras !!!

• Sanna46

Todella töykeää palvelua,eläänsä leipiintynyt vanha poika,tiskin takana,murahtelee, jos auto on juuri huollettu ja puutteet korjattu niin tulee ylläri,,,isompi leka että saadaan jotenkin tuo auto uusinta leimaukseen, jarrua sotketaan antaumuksella,akkua revitään kaksin käsin,ja jos ei muuten niin katkaistaan vaikka jokin putki jotta saadaan auto pois liikenteestä,että silleen siellä,,, onneksi voin valita,enkä samaa virhettä tee toiste :)

• sskessu

Eikös tälle kasurille joskus annette kromattu rengasrauta lahjaksi kun oli niin rakastunut semmoisen käyttöön?

• näin_on

Mitä kalliimpi merkki sitä enemmän kaivetaan...näin olen tuttavaperheeltä kuullut kun veivät eka kertaa katsastukseen...mitä vanhempi "kansanauto" sitä helpommin menee läpi.

• T.Hö

Kiitos varoituksesta,sama homma työn alla ja kokemusta on ihan liikaa entisistä koulukiusatuista insseistä,joten en ota Enola-riskiä taatusti...

• joutuisastimeni

Suosittelen ehdottomasti helppo katsastusta meriniityssä...olen ollut kahdesti ja aoin käydä jatkossakin. Hyvä kun ehdin tuolille istahtaa ja hörpätä kahvia hivenen ni inssi suhahti jo takaisin...kaikki kunnossa ja meno jatkuu...eli helppoa kuten luvataan.:)

• a.siantuntija

Oli asema/katsastaja mikä/kuka tahansa, katsastetaan ne autot samalla tavalla. Samat menetelmät ja tarkastuskohteet. Tästä on turha väitellä, vitun juntti salolaiset.

• et_silleen

Paljon on kiinni inssin päivästä...jos kaveria vituttaa jo valmiiksi niin hylky tulee sekin koettu...on hyviäkin kavereita eivät ole aina niin noko nuukia...toinen inssi löytää vian ja pistää korjauskehotuksen, seuraavana vuonna kyseistä vikaa ei enää huomata vaikka ei korjattukkaan välissä.

• tuomitsemme.natsit

SAKSALAINEN auto!!! Olet ilmeisesti joku Natsi. Me kaikki keskustelijat tuomitsemme tuollaiset natsit.

• Jallu-fani

Mieluummin lukisin sinulta niitä Ollikkala-saagaasi liittyviä kommentteja, kuten äsken tossa toisessa ketjussa kirjoittelit.

Nämä muun aiheiset kommenttisi ovat aika tylsiä.

Eli ITE-taiteilija pysyköön lestissään.

• Anonyymi

Näyttäisi että Enolan katsastuksessa on toimintaa jälleen kun kyltti on ilmestynyt entiseen paikkaan kadun varteen.

• Anonyymi

Meriniityssä toimiva helppo katsastus oiva paikka. "pienet viatkaan" ei olleet esteenä ja läpi. Tuulilasi oli rikki ja muutama muu epäkohta josta sanoi mutta hyväksytty.

• Anonyymi

Eipä ne aiheutakaan hylkäystä vaan ovat korjauskehotusvikoja. Katopa tarkastuskorttia tarkemmin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2480
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      197
      1173
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1081
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      901
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Kyllä me vaan

Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53