Vietetäänkö Virossa pääsiäistä mitenkä paljon? Ortodoksit (venäläiset) tietysti viettää, mutta miten virolaiset?
Virossahan on luterilaisia vain reilut 10% väestöstä eli suurin osa on kai sitten ateisteja. Tiedän, että Virossa ei ole kuin yksi pääsiäispäivä eli maanantai on arki. Mikä tähän on perusteena? Neuvostoaikojen perua? Pohjoismaissahan on kaksi peräkkäistä pääsiäispäivää - pääsiäsisunnuntai ja ns. toinen pääsiäsispäivä.
Pääsiäinen ja Viro
5
695
Vastaukset
- Luterilaisuus
Luterilaisuus ei muodosta yksittäistä kirkkoa kuten esimerkiksi roomalaiskatolisuus, vaan se koostuu erilaisista alueellisista tai kansallisista kirkoista.
” Virossahan on luterilaisia vain reilut 10% väestöstä eli suurin osa on kai sitten ateisteja.”
http://www.eelk.ee/praostkonnad.php
http://www.eelk.ee/kontakt.php - että miksi
on yksi pääsiäispäiva niin minä taas ihmettelen että miksi suomessa on juhannuspäiva silloin kui valtio määrää eikä silloin kun sen pitäisi olla? minä suosittelen että myös uudenvuoden päivä vietettäisin suomessa aina lauantaina. Ja miksi meillä pitäisi olla kaksi pääsiäispäivää? kyseessä uskontoon liittyvä pyhä ja valtaosa ihmisistä uskoo tieteeseen eikä satuihin joten siinä mielessä voisi olla 0 päivää vapaata, myös suomalainen työnantajakin olisi erittäin tyytyväinen siihen.
- kirkkoväärtti
on oleellinen osa länsimaista kulttuuria. kysymys ei ole uskosta, vaan kulttuurista.
jos, viro haluaa olla länsimaa, siis eikun kirkkoon kaikki.
jos, viro haluaa olla pohjoismaa, niin eikun jäähallille kaikki.
näin se menee.
- Näin naapurissa
Suurin osa virolaisista on ateisteja, jotka eivät vietä mitään kristillisiä juhlia. Virossa ei vietetä pääsiäistäkään millään lailla, kaupat ovat auki yms. eli ihan tavallisia päiviä ovat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek194853Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5262537Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1452102Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.182039- 191675
- 821624
- 1461515
- 1121113
- 127894
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik40859