Jeesus

....

oli sosialisti:"helpompi on kamelin mennä neulansilmästä kuin rikkaan päästä Taivasten Valtakuntaan."

18

280

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei VOI olla TOTTA!

• Uus-kovainen

...oli Jumalan poika. Sana "kolmiyhteinen" ei varmaankaan kerro monille mitään. Mutta Jeesus lupasi uskoville "puolustajan, Pyhän Hengen". Ja se totisesti asuu tänäpäivänäkin uskovissa, ja tekee ihmeitä, kuten parantaa sairaita!

• Uus-kovainen kirjoitti:

...oli Jumalan poika. Sana "kolmiyhteinen" ei varmaankaan kerro monille mitään. Mutta Jeesus lupasi uskoville "puolustajan, Pyhän Hengen". Ja se totisesti asuu tänäpäivänäkin uskovissa, ja tekee ihmeitä, kuten parantaa sairaita!

Sinuun mitenkään ole toiminut ! Antoiko ne jotakin taku aikaa sille?

• Uus-kovainen
        zippo100 kirjoitti:

Sinuun mitenkään ole toiminut ! Antoiko ne jotakin taku aikaa sille?

ei terveet tarvitse parantajaa.

• HatttiWatti!
        Uus-kovainen kirjoitti:

300 vuotta jaa kolmiyhteyttä ei tunnettu kristinuskossa. Sitten papit vaan päättivät että liimataan ne yhteen. Miten näppärää !

• HatttiWatti! kirjoitti:

300 vuotta jaa kolmiyhteyttä ei tunnettu kristinuskossa. Sitten papit vaan päättivät että liimataan ne yhteen. Miten näppärää !

Ensin Nikeassa kokous äänesti jumalan olevan kaksiyhteinen (isukki ja poika).

Seuraavassa kokouksessa päätettiin, että se jumaluus olikin kolmiyhteinen.

Kysymys: Missä kohtaa raamattua sanotaan selvästi jumalan olevan kolmiyhteinen?

Olisiko käynyt niin, että sinua on ........?

• HattiWatti!
        Phoebus kirjoitti:

Ensin Nikeassa kokous äänesti jumalan olevan kaksiyhteinen (isukki ja poika).

Seuraavassa kokouksessa päätettiin, että se jumaluus olikin kolmiyhteinen.

Kysymys: Missä kohtaa raamattua sanotaan selvästi jumalan olevan kolmiyhteinen?

Olisiko käynyt niin, että sinua on ........?

Kysymys: missä kohtaa viestissäni puhuin raamatusta ?

Kommunikointi on muutenkin niin uskomattoman vaikea laji, kannaisi yrittää kirjoittaa lauseet niin että niissä on enemmän tai vähemmän kaikki tarpeelliset sanat mukana jotta lauseista tulisi ymmärrettäviä.

• HattiWatti! kirjoitti:

Kysymys: missä kohtaa viestissäni puhuin raamatusta ?

Kommunikointi on muutenkin niin uskomattoman vaikea laji, kannaisi yrittää kirjoittaa lauseet niin että niissä on enemmän tai vähemmän kaikki tarpeelliset sanat mukana jotta lauseista tulisi ymmärrettäviä.

>>Matt. 28:19 -Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

• HattiWatti!
        Phoebus kirjoitti:

>>Matt. 28:19 -Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

-----vaan missä uskontunnustuksen mukainen kolmiyhteys on selitetty tai määritelty. ---

Itsehän juuri vastasit kysymykseesi, miksi siis kysyt sitä ?

Tutki vaikka netistä lisää jos tuo teologia sinua niin kiinnostaa. Itse olen aikoinani ihan tarpeeksi sitä opiskellut.

• HattiWatti! kirjoitti:

-----vaan missä uskontunnustuksen mukainen kolmiyhteys on selitetty tai määritelty. ---

Itsehän juuri vastasit kysymykseesi, miksi siis kysyt sitä ?

Tutki vaikka netistä lisää jos tuo teologia sinua niin kiinnostaa. Itse olen aikoinani ihan tarpeeksi sitä opiskellut.

Älä kiemurtele, vaan vastaa suoraan.

Jos joku käsketään kastelemaan lehmän, koiran ja ponin nimeen, onko se todiste siitä, että nämä ovat kolminaisuus? Samaa persoonaa?

Jos sanotaan (en tiedä onko näin) että kommunismi perustuu Marxin, Engelin ja Leninin teorioihin, niin onko näin kirjoitettaessa todistettu, että kyseiset herrat ovat fyysisesti yhtä ja erillään samanaikaisesti?

Kysymys kuuluu: missä kohtaa raamattua kirjoitetaan, että kolminaisuuden jäsenet ovat yhtä ja erillisiä samanaikaisesti?

Nyt ei kysytä niiden nimiä, vaan niiden keskinäisen suhteen määrittelyä?

• HattiWatti!
        Phoebus kirjoitti:

Älä kiemurtele, vaan vastaa suoraan.

Jos joku käsketään kastelemaan lehmän, koiran ja ponin nimeen, onko se todiste siitä, että nämä ovat kolminaisuus? Samaa persoonaa?

Jos sanotaan (en tiedä onko näin) että kommunismi perustuu Marxin, Engelin ja Leninin teorioihin, niin onko näin kirjoitettaessa todistettu, että kyseiset herrat ovat fyysisesti yhtä ja erillään samanaikaisesti?

Kysymys kuuluu: missä kohtaa raamattua kirjoitetaan, että kolminaisuuden jäsenet ovat yhtä ja erillisiä samanaikaisesti?

Nyt ei kysytä niiden nimiä, vaan niiden keskinäisen suhteen määrittelyä?

Hei itsellesi tuntematon. Voisitko ensin ystävällisesti kertoa missä kohtaa olen väittänyt että raamatussa kirjoitettaisiin että kolminaisuuden jäsenet ovat yhtä ja erillistä samanaikaisesti. Olen tätä kysynyt aikaisemminkin, voisitko ystävällisesti osoittaa paikan.
        Kerroin että n. 300 vuotta ajanlaskun alkamisen jälkeen päätettiin kirkolliskokouksessa että 1 1 1 = 1.
        Sen jälkeen aloit inttämään sitkeästi raamatusta.
        En tiedä etkö osaa lukea vai oletko muuten vaan idiootti trolli mutta eipä tästä sen enempää.
        En viitsi tuhlata ainoata elämääni moiseen lapselliseen vänkäämiseen, toivottavasti jonain päivänä kasvat aikuiseksi ihmiseksi.

• HattiWatti! kirjoitti:

Hei itsellesi tuntematon. Voisitko ensin ystävällisesti kertoa missä kohtaa olen väittänyt että raamatussa kirjoitettaisiin että kolminaisuuden jäsenet ovat yhtä ja erillistä samanaikaisesti. Olen tätä kysynyt aikaisemminkin, voisitko ystävällisesti osoittaa paikan.
        Kerroin että n. 300 vuotta ajanlaskun alkamisen jälkeen päätettiin kirkolliskokouksessa että 1 1 1 = 1.
        Sen jälkeen aloit inttämään sitkeästi raamatusta.
        En tiedä etkö osaa lukea vai oletko muuten vaan idiootti trolli mutta eipä tästä sen enempää.
        En viitsi tuhlata ainoata elämääni moiseen lapselliseen vänkäämiseen, toivottavasti jonain päivänä kasvat aikuiseksi ihmiseksi.

Yritän tehdä lyhyen yhteenvedon.

Ensinnä on sanottava, että jos keskustelee rekisteröimättömän nimimerkin kanssa ei voi olla koskaan varma siitä, että kuka kysyy/vastaa.

Aikaisempien HattiWatti!:n kirjoitusten perusteella pidin häntä uskonnottomana.

HattiWatti! kirjoitti, että kolminaisuutta ei tunnettu 300 vuoteen. OK

Kirjoitin, että Nikeassa (v. 325) keksittiin kaksinaisuus ja seuraavaksi (Konstantinnopolissa v. 381) tekaistiin kolminaisuus. Ihan vaan tarkentaakseni asiaa. OK

Sitten....

Kysymys raamatusta ja vihjaus huijatuksi tulemiseen ei ollut esitetty HattiWatille! vaan kristityille, mutta hänen seuraavan kommenttinsa otsikko: >>Matt 28:19

• HattiWatti!

Näinkö se tosiaan sanoi ? Ja kirkkohan noudattaa tuota parhaimmansa mukaan. No toisaalta siellä kirkon seinälläkin roikkuu niitä puusta veistettyjä epäjumalia mitä ihmiset käyvät kumartelemassa. Muistaakseni muita jumalia ei erinäisten sääntöjen mukaan saa pitää.

• TT

Joh 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        Joh 1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on isältä...
        1Kor 2:12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
        1Kor 2:13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        1Kor 3:16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?

Kolmiyhteinen on jonkun keksimä määrite Jumalan olemukselle (ei huono ollenkaan). Jos Raamatun oppeja lueskelee, niin kyllä siellä aika selvästi kerrotaan, että Sana oli Jumala, ja sama Sana tuli lihaksi Jeesuksessa, ja että Jeesus lupasi toisen puolustajan, Pyhän Hengen, ja se Henki asuu meissä, jotka olemme ottaneet vastaan Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Henki.

Joh 14:15-17 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni. Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
        Ja vielä 14:18 En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne.

Ja juuri näinhän se menee. Ette te sitä näe ettekä tunnista. En minäkään nähnyt enkä kuullut, ennen kuin Jumalan Henki muutti asumaan. Ja siitä tietää, että tämä ei ole vain jonkun hihhulin manipulointia, koska Henki toimii tänäkin päivänä opetuslapsissa, niin kuin Raamatussa luvataan:

1Kor 12:1 Mutta mitä hengellisiin armolahjoihin tulee, niin en tahdo, veljet, pitää teitä niistä tietämättöminä.
        1Kor 12:4 Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama.
        mm. 1Kor 12:9-10 toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä; toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.

Koko luku 12 selittää itsessään hyvin tämän asian.

Toivon kaikille kiinnostusta ottaa selvää enemmän:

1Kor12:31 Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.

• .............

Tuli mieleen serkun konfirmaatiossa pidetyn saarnan mukaan ainoa tapa miten pääsee taivaaseen on että synnyt köyhänä, kuolet köyhänä ja sinulla ei saa olla mitään maallista omaisuutta siinä välissä

• Usko Jeesukseen

riittää pelastukseen - se, että on Jumalan Hengen uudestisynnyttämä ja on omakohtainen suhde Jeesukseen.

Raamatussa kehoitetaan olemaan tyytyväisiä siihen, kun on elatus ja vaatteet. Omaisuus ei saa olla
        pääasia, eikä sitä tule tavoitella, jos sitä karttuu, on oltava valmis antamaan niille, joilla ei ole.
        Älkää kootko aarteita maan päälle, sanoi Jeesus.

• mrs Missukka

Mahtaako kukaan teistä tietää, mikä tuo neulansilmä on?

• Psychobilly82

Kyllä mahtaa, nyt et päässyt briljeeraamaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. T:ltä J-miehelle

Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli
      Ikävä
      63
      6335
    2. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      64
      2829
    3. Terveiset kaipauksen kohteelle

tähän alle 👇👇👇 !!
      Ikävä
      166
      2637
    4. Finnairin lento myöhästyi PS:n kansanedustajan häiriköinnin vuoksi:

Poliisi poisti koneesta Ensimmäisen kauden kansanedustaja ja everstiluutnantti evp. Tomi Immonen häiriköi Finnairin lenn
      Maailman menoa
      382
      2253
    5. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      32
      1813
    6. Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?

Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast
      Ruoka ja juoma
      40
      1763
    7. Mikä kaivatussasi

kiehtoo?
      Ikävä
      72
      1439
    8. 105
      1388
    9. Jos saisit tilaisuuden

Kertoa mitä tunnet häntä kohtaan niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      86
      1325
    10. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      110
      1313
    Aihe