itsellesi valmiiksi jos siihen olisi mahdollisuus, vai ostavatko omaiset sen sitten joskus?
Luin että joissain työväenopistoissa sellaisia kursseja järjestetään, mutta ei ainakaan täällä espoossa päin. Mikäs siinä, laudat vaan jostain puukeskuksesta ja eikun arkku tomumajalle valmiiksi.
Nikkaroisitko arkun
106
631
Vastaukset
Mutta oikeesti ajattelen näin, se ei ole mun murheeni. Käytän oman energiani johonkin muuhun rakentamiseen. Mutta tärkeänä pidän toki sitä, että pankkitililtä löytyy senverran rahaa, että lähiomaiset voivat järjestää mieleisensä hautauksen. Suvussani on tapana kuskata vainaja arkussa sukuhautaan ja sinne on yli tuhat kilometrejä. Mutta kuten sanoin tehkööt ihan miten haluavat, rahaa löytyy senverra, että pystyvät kuskaamaan jos niin haluavat. Muistolehto anonyyminä riittää minulle kyllä mainiosti.
sinut silti tuhkataan, mutta eihän sillä sitten mitään väliä ole jos rahaa löytyy. Mutta mitens jos sitten ajatellaan sitä hiilijalanjälkeä mikä syntyy valmiissa ostetussa arkussa. Niin siis jos sitä haluaa ajatella.
- viivatiina
riittää mulle eikä mitään muistelupaikkaa jokainen muistelkoon missä lystää mutta voishan sen pesän nikkaroida jos joskus innostuu puutöistä vielä en oo kyllä innostunu mutta eihän sitä tiedä mitä se tulevaisuus tuo tullessaan.
Nittaminax kirjoitti:
sinut silti tuhkataan, mutta eihän sillä sitten mitään väliä ole jos rahaa löytyy. Mutta mitens jos sitten ajatellaan sitä hiilijalanjälkeä mikä syntyy valmiissa ostetussa arkussa. Niin siis jos sitä haluaa ajatella.
No, siitä arkkuni hiilijäljestä en osaa kantaa huonoa omaatuntoa. Taidan olla raaka ja kylmä ihminen
viivatiina kirjoitti:
riittää mulle eikä mitään muistelupaikkaa jokainen muistelkoon missä lystää mutta voishan sen pesän nikkaroida jos joskus innostuu puutöistä vielä en oo kyllä innostunu mutta eihän sitä tiedä mitä se tulevaisuus tuo tullessaan.
Tosi kurjaa, jos tekee jonku hienon arkun ja se poltetaan. Mä nikkaroisin mielellään jotain kaunista, vaik sellaisen arkunkin, mut sitten ku se olis valmis, en ehkä suostuiskaan et se poltettais. Teen siis mieluimmin jotain muuta kuin ruumisarkun.
- -55
En nikkaroisi, enkä ole valmis kuolemaan vielä tänä yönä, enkä seuraavanakaan..
- viivatiina
mullakin on se arkunkäyttö suunnitelma vasta viidenkymmenen vuoden päästä jos sillonkaan =)))
- Anjaniina
hyvinkin voisin.
Päällimmäisenä mielessä oli kyllä eilen, että alan tekemään kansion,
siihen somasti kaikki vakuutukset, pankkien/palveluiden tunnusluvut ja mitä minulla kaikkialla on.
Sillä jos pää keikahtaa, niin onhan se melkoinen rumba alkaa katseleen, että missä olis ollut mitäkin.
Paljonkohan pankeille jää rahaa tileille, kun kukaan ei niitä huomaa vaatia sieltä pois?
Samalla tarkistin, että henkivakuutus on kunnossa jne...
Joskus tulee aika kun kaikki on laitettava kuntoon.
Ja se arkkukin...hmmm...jos pari jätesäkkiä päällekkäin kelpais.ihan jätesäkit kelvata viimeiselle matkalle. On niitä sellasia pahvisia, jotka ei kait maksa paljon mitään ja sopii paremmin ainakin jos tuhkataan.
Toi kansio juttu onkin hyvä. Taidan rustata sellasenkin jossain vaiheessa.- Anjaniina
Nittaminax kirjoitti:
ihan jätesäkit kelvata viimeiselle matkalle. On niitä sellasia pahvisia, jotka ei kait maksa paljon mitään ja sopii paremmin ainakin jos tuhkataan.
Toi kansio juttu onkin hyvä. Taidan rustata sellasenkin jossain vaiheessa.päällimmäisenä mieleen.
Nyt on ollut jo autollakin kaksi niin läheltäpititilannetta, että ensi kesä kauhistuttaa, kun ei ole suojakuori ympärillä.
Siitä tuli mieleen, että jos laittas asiat kuntoon ja ottais kunnon henkivakuutuksen.
Olisi minustakin jollekin kerrankin hyötyä ;)))
Joo, pahviarkku vois olla hyvä.
Meikäläisellä ei ole muuta huolta, kuin että saavat raadon jollain tapaa hävitettyä, kuiteskaan haluasi jäädä minnekään metsään lojumaan ja haisemaan ;)
Tuhkat jonnekin mereen ja sillä siisti.
(En ole koskaan ollut sen puolesta, että pitää olla hautuumaita, joissa käydään kynttilöitä sytytteleen.
Anteeks paljon niille ihmisille, joille sillä on merkitystä. Kyllä mä senkin ymmärrän, että jotkut lähdöt on riipaisevia ja vainajasta ei tavallaan haluta päästää irti, hiljennytään siellä sit.)
Mut itse en ole sillä tavalla tunteellinen.
nikkaroisin, jos ohjeet saisin, tarpeita löytyy kotoakin. Ei kai sen kovin kummoinen tarvitse ollakaan,
kunhan sen ajan kasassa kestää, minkä tarvitsee.
Toisaalta turha tuhlata puuta, onhan niitä paksusta pahvista tehtyjä, palavatkin rivakasti.anjaniinalle sanoin noista pahvisista arkuista. Hyvä vaihtoehto sekin. :) Tosin puuta siihen pahviinkin on käytetty.
Nittaminax kirjoitti:
anjaniinalle sanoin noista pahvisista arkuista. Hyvä vaihtoehto sekin. :) Tosin puuta siihen pahviinkin on käytetty.
ja onhan siihen valmistusprosessiin käytetty aikaa ja tarpeita.
Jospa sittenkin päädyn puuarkkuun, jätepuusta tehtyyn ja kevytrakenteiseen.
Mutta painoni sen pitää kestää.- Anjaniina
Anceli kirjoitti:
ja onhan siihen valmistusprosessiin käytetty aikaa ja tarpeita.
Jospa sittenkin päädyn puuarkkuun, jätepuusta tehtyyn ja kevytrakenteiseen.
Mutta painoni sen pitää kestää.pahvikin olla kierrätyspahvia?
Itseasias...olis paljon materiaalia josta tehdä arkkuja...lastulevykin on puuta jota ei muuhun voi käyttää..
Mut miettikääs mikä määrä on kaikenlaista muovia ja pahvia liikkeellä, kaatopaikoille menossa..
Pitäski alkaa ideoimaan... ;)
Taannoin nelikymppisissä Typyn kanssa ideaa jo kehiteltiin! Tässä mun versioni arkusta! :)
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8094255/37678847Sinä se meinaat ihan luxus versiota tehdä. :)) Mulle kyllä riittää vaatimattomampikin versio.
Niin ja kiva nähdä sinuakin pitkästä aikaa. :))Nittaminax kirjoitti:
Sinä se meinaat ihan luxus versiota tehdä. :)) Mulle kyllä riittää vaatimattomampikin versio.
Niin ja kiva nähdä sinuakin pitkästä aikaa. :))Senverran pitkäaikainen sijoitus, että pitäähän sitä varusteisiin panostaa! :)
Kuin myös mukava nähdä!:) Mitäs kissallesi kuuluu?norMix kirjoitti:
Senverran pitkäaikainen sijoitus, että pitäähän sitä varusteisiin panostaa! :)
Kuin myös mukava nähdä!:) Mitäs kissallesi kuuluu?ja pihisee unissaan niin et eilenkin luulin jonkun fillarista kumin puhjenneen pihalla, mutta se olikin meittin katti. :)) Nytkin tossa mun vieressä vetelee unosia ja kuorsaa.
Nittaminax kirjoitti:
ja pihisee unissaan niin et eilenkin luulin jonkun fillarista kumin puhjenneen pihalla, mutta se olikin meittin katti. :)) Nytkin tossa mun vieressä vetelee unosia ja kuorsaa.
Mun katti on kans vanhemmiten alkanut kuorsaamaan. Eka kerralla ihmettelin ääntä, mutta kun olin kissan kanssa kaksistaan niin totesin, että pakko sen on tulla karvakasasta! :)
Sellainen värikkäistä lasinkappaleista tiffanny juotoksella tehty ruusukuvioinen lasi arkku olisi ihana. Tulis sellainen Lumikki ja Ruusunen olo. Sellaisen voisin halutakin. Mut kun sen on vissiin pakko olla jostain polttokelpoisesta materiaalista, niin antaa olla.
niin se taitaa olla suomen lainsäädännöksessä, et sen pitää olla maatuva. Muuten kiva ajatus. :))
- Anjaniina
toi vois olla kiva jos muumioks aikos.
Mitäs jos...tehtäskin porukalla päätös, että halutaan muumiointi ja lasiarkut.
Eniro voi laittaa meidät aulaansa näytille...
Kävisköhän öisin kähinä, kun jonkun mielipide ei miellyttäs, siinä käärekankaat vaan lepattas... Anjaniina kirjoitti:
Kävisköhän öisin kähinä, kun jonkun mielipide ei miellyttäs, siinä käärekankaat vaan lepattas...Mä haluun muumioksi, mitenkähän se onnistuu Suomessa, vai onkohan pakko lähtee kuolemaan ulkomaille.
- Anjaniina
miljoona kirjoitti:
Mä haluun muumioksi, mitenkähän se onnistuu Suomessa, vai onkohan pakko lähtee kuolemaan ulkomaille.
näytille Eniron aulaan.
Et tällaset muumiot tänne kirjoittelee ;) Anjaniina kirjoitti:
Kävisköhän öisin kähinä, kun jonkun mielipide ei miellyttäs, siinä käärekankaat vaan lepattas...mikä sotku aamuisin kun meidän käärinliinat olis ihan solmussa ja pitäisi vielä ehtiä vitriiniin takasin. :DDD
- Anjaniina
Nittaminax kirjoitti:
mikä sotku aamuisin kun meidän käärinliinat olis ihan solmussa ja pitäisi vielä ehtiä vitriiniin takasin. :DDD
huolehtis käärinliinansa mukaan.
Kai ny aikuiset ihmiset sen verran tointaa? Nittaminax kirjoitti:
mikä sotku aamuisin kun meidän käärinliinat olis ihan solmussa ja pitäisi vielä ehtiä vitriiniin takasin. :DDD
juu vois alkaa jo kotona pikkuhiljaa harjotteleen sitä käärittynä makaamista. Et pääsi niinku tunnelmaan.
miljoona kirjoitti:
juu vois alkaa jo kotona pikkuhiljaa harjotteleen sitä käärittynä makaamista. Et pääsi niinku tunnelmaan.
siellä huuto ja mekastus käy kun jokainen huutelis et hei sulla on mun liina, et anna takas ja siin vaihettais rytkyjä. :)) Muutama jäsenkin siin hössäkässä viel irtois. Ai kauheeta...
- Anjaniina
Nittaminax kirjoitti:
siellä huuto ja mekastus käy kun jokainen huutelis et hei sulla on mun liina, et anna takas ja siin vaihettais rytkyjä. :)) Muutama jäsenkin siin hössäkässä viel irtois. Ai kauheeta...
lentäs ilmassa ;)
Varmaan kaikki käytäs Normixin arkulla vuoronperään..
Lakanoista sais kätevästi värikkäitä käärinliiinoja. Anjaniina kirjoitti:
lentäs ilmassa ;)
Varmaan kaikki käytäs Normixin arkulla vuoronperään..
Lakanoista sais kätevästi värikkäitä käärinliiinoja.miehellä ollut vientiä eläissään niin ainakin sit jälkeenpäin. Joutuu miesparka laittamaan jonotuslippu systeemin haudalleen. :)))
Nittaminax kirjoitti:
Paras vaan alkaa harjoittelemaan sitä kääriytymistä ja irrottautumista. Ja kummittelukin on hauskaa, sitäkin vois alkaa jo öisin sukulaisille, tutuille ja työnantajille ja muille jolle jotain kaunaa olis, pikkuhiljaa varovasti harjoitella. huu...huhhuu...
- Anjaniina
Nittaminax kirjoitti:
miehellä ollut vientiä eläissään niin ainakin sit jälkeenpäin. Joutuu miesparka laittamaan jonotuslippu systeemin haudalleen. :)))
miten niin ei ollu vientiä eläissään?
Kaikki akathan sen upeaa urheilijanvartaloa kuolaa...paitsi minä ku ooon allerginen kissoille. - Anjaniina
miljoona kirjoitti:
Paras vaan alkaa harjoittelemaan sitä kääriytymistä ja irrottautumista. Ja kummittelukin on hauskaa, sitäkin vois alkaa jo öisin sukulaisille, tutuille ja työnantajille ja muille jolle jotain kaunaa olis, pikkuhiljaa varovasti harjoitella. huu...huhhuu...
tyynyliinan etuja, sen voi noin vain vetaista päähän!
Anjaniina kirjoitti:
miten niin ei ollu vientiä eläissään?
Kaikki akathan sen upeaa urheilijanvartaloa kuolaa...paitsi minä ku ooon allerginen kissoille.en mää tiiä millanen miäs siel nikin takana on. Pitää käydä kurkkaamassa.
Mut kuitenkin siel koputeltais arkunkanteen ja huhuiltais et avaa arkkus rakas...olis pikku happihyppelyn ja huikan paikka..köh. no jooo.....- Anjaniina
Nittaminax kirjoitti:
en mää tiiä millanen miäs siel nikin takana on. Pitää käydä kurkkaamassa.
Mut kuitenkin siel koputeltais arkunkanteen ja huhuiltais et avaa arkkus rakas...olis pikku happihyppelyn ja huikan paikka..köh. no jooo.....jollei jollakin olis jo isompi leili omassa arkussaan....
*viheltelee ja suunnittelee lasiarkkuun tuplapohjaa* Anjaniina kirjoitti:
jollei jollakin olis jo isompi leili omassa arkussaan....
*viheltelee ja suunnittelee lasiarkkuun tuplapohjaa*Ja minä alan väsään pieniä ilotulitusraketteja. Jos ne kumminkin menee mua polttaan eikä pääsekkään muumioksi, niin pienillä ilotulitusraketeilla vois yllättää iloisesti.
- Anjaniina
miljoona kirjoitti:
Ja minä alan väsään pieniä ilotulitusraketteja. Jos ne kumminkin menee mua polttaan eikä pääsekkään muumioksi, niin pienillä ilotulitusraketeilla vois yllättää iloisesti.
kiva ilahduttaa muista ihmisiä...
Anjaniina kirjoitti:
kiva ilahduttaa muista ihmisiä...
No, jos oot tota mieltä, niin mä väsään sitten pari vähän isomaakin, siinne piiloon johonkin salalokeroon.
- Anjaniina
miljoona kirjoitti:
No, jos oot tota mieltä, niin mä väsään sitten pari vähän isomaakin, siinne piiloon johonkin salalokeroon.
kolme kiloo dynamenttia arkussa?
Kyllä lähtee...sanon minä ;) Anjaniina kirjoitti:
kolme kiloo dynamenttia arkussa?
Kyllä lähtee...sanon minä ;)Muutama kilo piilotettuna onnistuis varmaan ihan hyvin. Muista sit kun kuulet uutisista miten yks krematorio räjähti kun yks mummo poltti, se oon sit mä.
miljoona kirjoitti:
Muutama kilo piilotettuna onnistuis varmaan ihan hyvin. Muista sit kun kuulet uutisista miten yks krematorio räjähti kun yks mummo poltti, se oon sit mä.
et ainakaan ole mummo joka kerrostalo pihalla uppos kaivoon. ;)
Nittaminax kirjoitti:
et ainakaan ole mummo joka kerrostalo pihalla uppos kaivoon. ;)
Ja sit lukis iltalehdessä, että se piilotti dynamiittia itse omaan itsetekemäänsä arkkuun protestina sille, kun se ei saanut itselleen muumiointia ja Lumikin lasiarkkua eikä päässyt näytille Eniron aulaan..
laittaa jonnekin varastoon odottelemaan käyttöään vaikka olisikin kyllä oiva vastaus arkkujen hintojen laskemiselle tuo kilpailutus.
voi olla hankalakin kysymys ja ei sitä arkkua viittis autonkatollakaan kuljettaa jatkuvasti. :)) pikkusen hurttia huumoriakin tänne. :))
- viivatiina
Nittaminax kirjoitti:
voi olla hankalakin kysymys ja ei sitä arkkua viittis autonkatollakaan kuljettaa jatkuvasti. :)) pikkusen hurttia huumoriakin tänne. :))
suksiboksista jos tekis vähän sellaisen virtaviivaisemman =)))))
- Anjaniina
ruumispussi?
Roikkus hengarissa pukupussien kans? Anjaniina kirjoitti:
ruumispussi?
Roikkus hengarissa pukupussien kans?Arkku nurkassa pystyssä välihyllyillä varustettuna pulloille! Kun aika jättää niin hyllyt vex ja uusiokäyttöön. Iloa ennen ja jälkeen kuoleman! :)
- Anjaniina
norMix kirjoitti:
Arkku nurkassa pystyssä välihyllyillä varustettuna pulloille! Kun aika jättää niin hyllyt vex ja uusiokäyttöön. Iloa ennen ja jälkeen kuoleman! :)
kaikki samassa paketissa?
Kansi auki ja pieni taso, niin on tietokonepöytä?
Ja sisäänupotetut reteot....
Sitte kun henki heittää pihisemästä ni raato nakataan sisäään ja kansi kiinni?
Miksi pitäisi? Enhän minä sitä tarvitse.
Olen kuolematon kunnes toisin osoitetaan.Nittaminax kirjoitti:
no tähän en voi sit sanoa mittään.
Juu, minun arkkuni on niiden murhe jotka haluavat minut sinne laittaa. Elävänä ne eivät kuitenkaan minua sinne saa...
;-))yohuuhkaja kirjoitti:
Juu, minun arkkuni on niiden murhe jotka haluavat minut sinne laittaa. Elävänä ne eivät kuitenkaan minua sinne saa...
;-))pihkura edes sellasta haluaisi tehä. Niin, jos ei susta zombia joku halua. :)
Nittaminax kirjoitti:
pihkura edes sellasta haluaisi tehä. Niin, jos ei susta zombia joku halua. :)
Jaa kyllä noilta Kyöpelinvuoren luutapartioilta tulee välillä aika huonosti peiteltyjä vihjeitä enemmän tai vähemmän reilussa hengessä. Keittelevät kai padoissaan noitaliemiään mutta kun lorahtaa vahingossa liikaa rommia joukkoon juovat liemensä itse....
;-))yohuuhkaja kirjoitti:
Jaa kyllä noilta Kyöpelinvuoren luutapartioilta tulee välillä aika huonosti peiteltyjä vihjeitä enemmän tai vähemmän reilussa hengessä. Keittelevät kai padoissaan noitaliemiään mutta kun lorahtaa vahingossa liikaa rommia joukkoon juovat liemensä itse....
;-))tää vaikuttaa jolain vihjailulta. No minä pesen käteni tuosta jutusta.
Nittaminax kirjoitti:
tää vaikuttaa jolain vihjailulta. No minä pesen käteni tuosta jutusta.
Ei siinä mitään vihjettä sulle ollut. Eikä muillekaan jos kukaan ei tunnusta...
Jatketaan. Elossa.yohuuhkaja kirjoitti:
Ei siinä mitään vihjettä sulle ollut. Eikä muillekaan jos kukaan ei tunnusta...
Jatketaan. Elossa.ajattelin vain kun eilen taisi joku noista liemistä ja kyöpelivuoren jutuista puhua siihen malliin, et mulle ainakin riitti.
- aNNu Li..
just joku viikko sitten Tv-ohjelman, jossa tekivät itselleen arkut. Kaksi miestä ja yksi nainen. Oli ihan hauskannäköistä kun koemakasivat niitä lopuksi. Naisen oli vähän ahdas, mutta jospa hän laihtuu hieman.
Kaikki näyttivät ylen tyytyväisiltä.taisi ollakkin et tuli telkkaristakin, vaikken mä sitä sieltä nähnyt, koska eihän mulla ole edes telkkaria. :)))
- kahjovaakutin
tehdä, jos vaan kurssilla oppisin. Hyvä puoli on että en ole lihovaa sorttia, joten mitat varmaan pitäisivät vielä kun heitän veivini. He joilla on taipumus pullistua (eläissään), täytyy laskea vähän "saumavaraa". Pituuden puolesta tuskin kannattaa olla huolissaan, joten siinä mielessä voi arkun pituuden mitata valmiiksi.
kuulemma jokainen on jonkinlaisen arkun aikaseksi saanut. Nikkisi perusteella sinun pitää ainakin sulkasato pitää ennen arkkuun laittoa. Niin siis ettei sulat pörhistele mihin sattuu. Oletko muuten ajatellut haluatko polttohautauksen vai ihan perinteisen. Jos poltto sellaisen niin tuleepahan kypsää tipua. :)
- kahjovaakutin
Nittaminax kirjoitti:
kuulemma jokainen on jonkinlaisen arkun aikaseksi saanut. Nikkisi perusteella sinun pitää ainakin sulkasato pitää ennen arkkuun laittoa. Niin siis ettei sulat pörhistele mihin sattuu. Oletko muuten ajatellut haluatko polttohautauksen vai ihan perinteisen. Jos poltto sellaisen niin tuleepahan kypsää tipua. :)
täältä lähdetään, polttohautaus on toiveeni *kikattaa*
kahjovaakutin kirjoitti:
täältä lähdetään, polttohautaus on toiveeni *kikattaa*
Niin että ihan kypsänä sit? No perempi se, ku et lentoon kesken toimituksen lähtisit. Muista nyt välillä kurkata sinne omaan uuniisi. :))
- kahjovaakutin
Nittaminax kirjoitti:
Niin että ihan kypsänä sit? No perempi se, ku et lentoon kesken toimituksen lähtisit. Muista nyt välillä kurkata sinne omaan uuniisi. :))
muistutit. Koipi on musta kuin yö. ;) Kanahan ei lähde lentoon esim. kesken kaulan katkaisun, vaan purskuava veri saa aikaan sellaisen reaktion tai jotain, toim. huom.
joutaa ostamaan mulle sellasen kauniin valkoisen..Minä en kyllä viittis itte värkätä,ku siitä tulis kumminki semmonen kiero ja väärä..:P
tulis. Uskon että opettaja neuvoo oikeitten lankkujen ostoon, koska makaahan siinä arkussa itse päähenkilökin jalat suorana..oikosenaan. :)) silleen....
Nittaminax kirjoitti:
tulis. Uskon että opettaja neuvoo oikeitten lankkujen ostoon, koska makaahan siinä arkussa itse päähenkilökin jalat suorana..oikosenaan. :)) silleen....
jos henki lähteeki sillon,ku kintut on vinossa..eikä kukaan huomaa oikasta niitä? :P
- kahjovaakutin
mii-su kirjoitti:
jos henki lähteeki sillon,ku kintut on vinossa..eikä kukaan huomaa oikasta niitä? :P
yxitypyllä on niin karvaset kintut että kukaan ei huomaa kumpi on vinossa, karvat vai kintut *hihittää*
kahjovaakutin kirjoitti:
yxitypyllä on niin karvaset kintut että kukaan ei huomaa kumpi on vinossa, karvat vai kintut *hihittää*
Voe kamala..Pitäs kyllä sit varmistaa,että on kunnon paksut sukast jalassa,ettei arkkuun panija kupsahda itekki nauruun,ku näkee mun haivenet..Kiitti ku muistutit..:P :))))
- vasso-Q
Ehkä se olisi hyvä tehdä näin ajoissa. Sekä hankkia myös naulat arkkuun. Kauheetahan se olisi perikunnalle, jos sieltä vielä käärinliinoissaan nousisin, kun huonot naulat olisi.
Oikeastaan, näin perinaisellisesti olen ajatellut, että mitäpä vaatteita päälle laittaisin arkkuun. Nyt pitää ruveta mitä pikimmin hankkimaan Chanelilta mekko ja Manolo Bhlanikin kengät (vai mitä ne nyt oli) ja D & G:n käsväsky. Kukahan on suomessa hyvä balsamoija, joka saa kasvot näyttämään paremmilta kuin elävänä?mitä noilla vaatteilla, ku pitääkös kukaan enään edes arkkua avoinna. Hukkaan menis noikin ostokset kun ei kukaan niitä näkisi. Mut jotkut kivat kengät olis must. :))
- vasso-Q
Nittaminax kirjoitti:
mitä noilla vaatteilla, ku pitääkös kukaan enään edes arkkua avoinna. Hukkaan menis noikin ostokset kun ei kukaan niitä näkisi. Mut jotkut kivat kengät olis must. :))
No pärkkele. Ilman muuta vaadin, että kaukaiset sukulaiset ja kadehtivat tuttavat ynnä muut muka-ystävät tulevat laskemaan paljonko hautajaisiin on tuhalttu rahojani. Hah-hah. Paljon vien hautaan mukanani. Timangit sun muut lähisuku on vaihtanut tietenkin jäljitelmiin.
on jossain vaiheessa herännyt. Hän ei tykkää tai sit tykkää mullan alle jutuista. No sinne jokainen kuitenkin joskus joutuu tahtoi taikka ei.
ainakin mulle peukuttaa. En nimittäin viitsi mennä katsomaan jälestäpäin et tuliko peukkuja.
miljoona kirjoitti:
ainakin mulle peukuttaa. En nimittäin viitsi mennä katsomaan jälestäpäin et tuliko peukkuja.
et onkohan se kyytiä vailla vai mitä?
- mannamia
Vuosia sitten jo moisesta uutisoitiin. En ole puuseppätaitoinen, minulle kyllä kelpaisi viimeiselle matkalleni vaikkapa pahvilaatikko, miksi sen kummoisempi pitäisi olla?
Maan alle tai tuhkaukseen olisi vallan mainio. Varmaan ekologitkin hyväksyisivät?- vasso-Q
Apropo. Loppujen lopuksi kysymyshän ei liene niinkään puunsepän taidoista vaan suhtautumisesta omaan pelkoonsa kuolemisesta.
- mannamia
vasso-Q kirjoitti:
Apropo. Loppujen lopuksi kysymyshän ei liene niinkään puunsepän taidoista vaan suhtautumisesta omaan pelkoonsa kuolemisesta.
Itse en ymmärrä kuolemanpelkoa, jos ei sitten pelkää päämääräasemaa. Ennemmin minä ainakin kauhistelen aikaa, ennen kuolemaa, minkälainen ja kuinka pitkä siitä muodostuu.
Jollainlailla, minusta, kalliit arkut ovat ihmisen omanarvon korottamista, kuinka pitää hävittää hetkessä kallista. Mutta sehän lienee muutenkin jo nykyihmisen päämäärä, monessa muussakin, kulutushysteriassa. - kahjovaakutin
mannamia kirjoitti:
Itse en ymmärrä kuolemanpelkoa, jos ei sitten pelkää päämääräasemaa. Ennemmin minä ainakin kauhistelen aikaa, ennen kuolemaa, minkälainen ja kuinka pitkä siitä muodostuu.
Jollainlailla, minusta, kalliit arkut ovat ihmisen omanarvon korottamista, kuinka pitää hävittää hetkessä kallista. Mutta sehän lienee muutenkin jo nykyihmisen päämäärä, monessa muussakin, kulutushysteriassa.kovasti korotettu kun heitettiin kuoppaan tuosta vaan. ;)
- mannamia
No, ehkäpä juuri tuon takia, näin lapsettomana, ymmärtää oman mitättömyytensä kaikkeudessa, ja jopa nyt ja tässä.
Senpä takia vaikkapa hautakivi tuntuu ihan turhanpäiväiseltä. - vasso-Q
mannamia kirjoitti:
No, ehkäpä juuri tuon takia, näin lapsettomana, ymmärtää oman mitättömyytensä kaikkeudessa, ja jopa nyt ja tässä.
Senpä takia vaikkapa hautakivi tuntuu ihan turhanpäiväiseltä.Anteeksi, että poistin viestin, siinä oli kauheita kirjotisvihreitä.
Olisko tämä parempi versio.
Luulenpa taas luulevani, että kysymys on vain ihmisen kyvyttömyydestä ymmärtää oma mitättömyytensä. Eläessämme me kaikki olemme tärkeitä eikä vähiten itsellemme. Olemme tärkeitä syntyessämme vanhemmillemme ja sisaruksillemme. Olemme tärkeitä suvullemme. Olemme tärkeitä lapsillemme, heidän lapsilleen sekä lastensa lapsille. Olemme tärkeitä jatkuvuuden kannalta ja niin kauan kun joku meitä muistaa, olemme olemassa. Tavallinen ihminen on tärkeä kanssaihmisten muistin kannalta noin 200 vuotta, jonka jälkeen unohdumme. Hautapaasit jäävät jälkeemme. Eivät mahtimiehet tai - naisetkaan jääneet tänne ikuisesti. Kokonaisia kulttuureja on hävinnyt jättäen jälkeensä vain hautoja ja rakennuksia. Raunioilla ja vanhoilla hautausmailla voimme käydä,mutta silloin eläneet ihmiset ovat kuolleita ikuisiksi ajoiksi. - mannamia
vasso-Q kirjoitti:
Anteeksi, että poistin viestin, siinä oli kauheita kirjotisvihreitä.
Olisko tämä parempi versio.
Luulenpa taas luulevani, että kysymys on vain ihmisen kyvyttömyydestä ymmärtää oma mitättömyytensä. Eläessämme me kaikki olemme tärkeitä eikä vähiten itsellemme. Olemme tärkeitä syntyessämme vanhemmillemme ja sisaruksillemme. Olemme tärkeitä suvullemme. Olemme tärkeitä lapsillemme, heidän lapsilleen sekä lastensa lapsille. Olemme tärkeitä jatkuvuuden kannalta ja niin kauan kun joku meitä muistaa, olemme olemassa. Tavallinen ihminen on tärkeä kanssaihmisten muistin kannalta noin 200 vuotta, jonka jälkeen unohdumme. Hautapaasit jäävät jälkeemme. Eivät mahtimiehet tai - naisetkaan jääneet tänne ikuisesti. Kokonaisia kulttuureja on hävinnyt jättäen jälkeensä vain hautoja ja rakennuksia. Raunioilla ja vanhoilla hautausmailla voimme käydä,mutta silloin eläneet ihmiset ovat kuolleita ikuisiksi ajoiksi.Hyvin siitä ekastakin asiayhteys selvisi. Lukaisin sen niin nopsaan, etten edes ehtinyt virheitä huomaamaan. :))
- vasso-Q
mannamia kirjoitti:
Hyvin siitä ekastakin asiayhteys selvisi. Lukaisin sen niin nopsaan, etten edes ehtinyt virheitä huomaamaan. :))
Hävetti itseäni.
sitä just sitten oppisi sen arkun rakentamaan. Tuskin se kovin moninmutkainen operaatio on. Olihan siellä naisiakin rakentamassa. :))
- HTZA
minun taidoillani, sellainen arkku jossa joituisin nykytaiteen museoon kuivumaan.
Viikon näytteillä niin olisi hinta noussut 50 miljoonaan.
Suora vertailu Picassoon ja hirveä haeskelu, olisiko multa jotain syntynyt kansakoulun puutyötunneilla.- HTZA
minulla on vieläkin, jossain, hammastikku jonka veistelin, joku kesä, laiturilla.
Se on tyylikäs mutta ei mahdu hampaiden väliin. - vasso-Q
HTZA kirjoitti:
minulla on vieläkin, jossain, hammastikku jonka veistelin, joku kesä, laiturilla.
Se on tyylikäs mutta ei mahdu hampaiden väliin.No ei tulisi. Valitan.
ainakin itse tehty ja muut olis sitten kateellisia kun niin arvokas loota sulla. :))
PS. Muista ottaa se hammastikku mukaan.
- GloriaJoy
taitaa viikatemies jo olla samoilla varjoilla miun kanssa. Kirjotan lapun seinälle ja sanon et miun tuhkat voi laittaa uurnaan ku en halluu multaa suuhun.
- vasso-Q
Hauskutta jatkuvasti tuo oletus, että kuolleena välittäisi tuleeko multaa suuhun vai ei. Käsittääkseni maalliset sanan varsinaisessa merkityksessä ovat ohi. Sen lisäksi tarkalleen ottaen, jos kuollut ruumis haudataan arkussa, kuten tapana on, ei multaa ainakaan vuoteen pariin tule suuhu. Arkku maatuu huomattavasti hitaammin kuin liha.
- GloriaJoy
vasso-Q kirjoitti:
Hauskutta jatkuvasti tuo oletus, että kuolleena välittäisi tuleeko multaa suuhun vai ei. Käsittääkseni maalliset sanan varsinaisessa merkityksessä ovat ohi. Sen lisäksi tarkalleen ottaen, jos kuollut ruumis haudataan arkussa, kuten tapana on, ei multaa ainakaan vuoteen pariin tule suuhu. Arkku maatuu huomattavasti hitaammin kuin liha.
se silloin vaan etukätteen ajatelessa. Yöks. Kerroinkin joskus, ku pitkäst illast pääsin kotio ja olin just ennen vuoron loppuu vieny vainaan kylmiöön. Sit pukukopil mennessä sielt kylmiöhuoneest kuulu kolinaa. Vaihoin pukukopeis salamana vaatteet silmät ovenkahvaan kiinnitettynä vaik käytävält ei ääntä kuulunu. Melkeen kirahin ku olin ulko-ovel menossa kylmiön oven kohal ja ovi aukes. Laitosmies sielt tuli, oli vaihtanu loisteputkilampun. Telkkaris ol tullu vähän aikasempaa ohjelmii näist elävänä kuolleiksoletettuna haudatuista. Miulla on isoveljii jotka on puhunu miun pienenä ollessa hurjia kummitustarinoita.
- vasso-Q
GloriaJoy kirjoitti:
se silloin vaan etukätteen ajatelessa. Yöks. Kerroinkin joskus, ku pitkäst illast pääsin kotio ja olin just ennen vuoron loppuu vieny vainaan kylmiöön. Sit pukukopil mennessä sielt kylmiöhuoneest kuulu kolinaa. Vaihoin pukukopeis salamana vaatteet silmät ovenkahvaan kiinnitettynä vaik käytävält ei ääntä kuulunu. Melkeen kirahin ku olin ulko-ovel menossa kylmiön oven kohal ja ovi aukes. Laitosmies sielt tuli, oli vaihtanu loisteputkilampun. Telkkaris ol tullu vähän aikasempaa ohjelmii näist elävänä kuolleiksoletettuna haudatuista. Miulla on isoveljii jotka on puhunu miun pienenä ollessa hurjia kummitustarinoita.
Voi veljet, senkin sitten saivat sinun mielikuviisi piirtymään. Helppohan minun on sanoa painavia mielipiteitäni, kun tässä ruudun ääressä istun.
Itselläni on mökkikavereita, jotka pekäävät pimeää ja mörköjä ja kaikkea pimeään liittyvää, koska eivät ole tottuneet muuhun kuin kaupunkielämään. Yritän heitä viedä taskulamppuretkelle takametsään, mutta eivät lähde. Haluavat kenties pitää pelkonsa.
- zirkoniN ejk.
henkivakuutus jolla pääsee kunniallisesti hautaan. Tuossa pöydällä se on ja tällä hetkellä kertymää on tällä hetkellä 4 738€ ja saajana omaiset. On se sellainen muistutus kuolevaisuudesta kun se turvaselvitys on tuossa vieressä...
Enpä osais itse tehdä mitään arkkua. Jotkuthan ompelee kuolinpaidankin itselleen. Haluan mieluummin mennä jossain kauniissa iltapuvussa kuin jossain lötkössä puuvillapaidassa arkkuun. Vaikka se sitten poltetaan mutta ainakin sais viimeisessä juhlassan olla kauniina arkussa. - lillukanvarsi
teki itselleen arkun, joka oli vuosikausia kellarissa odottamassa. Hän eli 94-vuotiaaksi ja hänet haudattiin jo hieman haalistuneessa, mutta kauniissa arkussa...Minut saa heittää tuhkana tuuleen, en halua hautapaikkaa. Muistelkoon jälkeläiset muuten minua, jos haluavat.
- Undertaker.
Ruumista pitää siirrellä jokunen kerta. Ruumisliinoja on hankala kantaa, arkku helpompi siirreltävä. Lisäksi krematorion uunit on suunniteltu arkkuja varten. En tiedä, huolisivatko edes ilman arkkua, siis meneekö lavetilla pelkkä säkitetty kalma asiallisesti uuniin. Lukemani mukaan on olemassa pahviarkkujakin.
Arkun tekeminen on ollut muotia ainakin kymmenen vuotta, kursseja järjestellään satunnaisesti. Siinä säästääkin paljon rahaa, kun tekee itse. Mitälie, oiskohan tavallinen arkku muutami satasia ja paremat on sitten nelinumeroisissa summissa.
Hautajaiset on omaisia varten, kalma siittä mitään välitä, vaikka kipattas minkinrehuksi. - ..--..
Undertaker. kirjoitti:
Ruumista pitää siirrellä jokunen kerta. Ruumisliinoja on hankala kantaa, arkku helpompi siirreltävä. Lisäksi krematorion uunit on suunniteltu arkkuja varten. En tiedä, huolisivatko edes ilman arkkua, siis meneekö lavetilla pelkkä säkitetty kalma asiallisesti uuniin. Lukemani mukaan on olemassa pahviarkkujakin.
Arkun tekeminen on ollut muotia ainakin kymmenen vuotta, kursseja järjestellään satunnaisesti. Siinä säästääkin paljon rahaa, kun tekee itse. Mitälie, oiskohan tavallinen arkku muutami satasia ja paremat on sitten nelinumeroisissa summissa.
Hautajaiset on omaisia varten, kalma siittä mitään välitä, vaikka kipattas minkinrehuksi.Miksei arkku voi olla pelkkää kovapahvia? Polttoon ja maan alle olisi paljon paremmin soveltuvaa. Miksi ihmisen pitää pitää itseään jumalana, jolle pitää tappaa mahdollisimman paljon, mahdollisimman kallista puuta`?
- hellureijahellät
Könninkello vaatii varmaan paljon enemmän nikkarisuutta, kuin ruumisarkku.
Naurattaa, ja hymyilyttää, moni sinua ivaa, mutta hyvin saat ihmiset ketjuusi, hyvä niin.
Niin, minut saa pakata vaikka jätesäkkiin, niin sanoi jo v.-74 kuollut mummoni.kellon rakentaminenkin varmaan onnistuu, jos on hyvä opettaja ja aikaa riittävästi.
Antaa heiän ivata, siihen on jo tottunut. :)
- ...
Mun mielestä on älytöntä maksaa omaisuuksia jätteenhautaamisesta. Vaikkakin suuntana on krematoria, pitää kai sitä jotenkin paketoituttaa itsensä. Asia ollut suunnitteilla pitkään. Pitäs vaan olla jokin kansalaiopiston kurssi tms. Siis kun ei oikein viitsi alkaa rivarin pihalla arkkua naulaileen. Siis tilat ja vehkeet.
Periaatteessa kotimetästä sahauttaa raakalautaa ja erikeepperillä ja puunauloilla kasaan. Palaa kokonaan ja helppo tehdä.
Mutta pääkaupunkiseudulla ei ole arkuntekokursseja sattunut silmiin. Pohjanmaalla ja keskisuomessa niitä on ollut jo kauan, oikein suosittuja olleet, kaikki halukkaat ei ole aina mahtuneet mukaan.
Yks ongelma kuulemma saattaa olla. Ruumista kun ei saa varmari Volvon katolla roudata, siihen pitää olla jonkinlainen luvanvarainen erikoisraatoauto. Siis ruumiita saa kuskata ruumisautolla, mutta sillä ei saa käydä Ikeassa. Tosin käytöstä poistetun ruumisauton voi ostaa siviilikäyttöön. Niinsiis hautaustoimistot on mafia. Ne ei välttämättä ala kuskaan, jos arkut jne on muualta ostettuja. Ja ambulanssillakaan ei kuolleita kuljetella, ne on eläviä varten. Mutta kai krematorioilla on jotain systeemejä. Eikai hautaustoimi sentään ole mikään taksiliitto, joka kieltää ottamasta pensarahaa, jos auttaa naapurin mummoa ilman taksilupia?
Itetehty arkku maksaa ajan lisäksi ehkä muutamia kymppejä. Ostonen ties mitä. Ja kumpikin ajaa saman asian.
Mietin muuten just maailman typerintä asiaa. Kävin tilaan hautakukat yhden tutun hautajaisiin. Siis haloo, kuuskymppiä horsmista? Mitä vitun iloa siitä sille tyypille on? Ainoa joka on iloinen on toi kukkakauppias. Muita lähinnä vituttaa.
=DW=
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1652056
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu141962- 1191375
- 981362
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4481223- 67957
- 50866
- 49861
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä222757Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa339734