Katoaako perinne

Kuuntelin tänään YLE n kanavaa ja siellä keskustelua siitä mitkä ovat hyvät tavat ja kultuuriperinne.
Perinteitä on myöskin se miten kuolinilmoitus laaditaan ja onko se sitten sen henkilön näköinen joka on poistunut keskuudesta.
Keskustelussa tuli esille myös se,ettei nimien joukossa ole enää kuin omaisten kohdalla etunimet mutta enää ei voida huomata sitten miten sukulaisuus muodostuu eli sukunimet puuttuu.
Kuitenkin kulttuurissamme ei mainita useinkaan ns rakastajattarien rakastajan nimeä vaikka sellainenkin on hyvin jopa tiedossa hyvin harvinaista lehti ilmoituksessa on ollut, mutta on ollut jopa kertoi tutkija.

Sain käsiini toisaalla ohjeistuksen ihan totta, mitä tuossa kuolinilmoituksessa voinee olla, vaikka kiitoksia näkee käytettävän mutta ohjeissa todettiin sitä ei käytetä.
Joten ajat muuttuu ja ei enää tiedetä sukulaisten sukunimeä mistä tarkistaa.
Mutta tuo Kraktorin myynti ilmoitus ei liene tarpeen siinä tilanteessa.

Ehkä vakava aihe" paljon tinasit paljon pilasit, viimein kolvis kylmeni"

28

260

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MUISTUTUS..

Hyviin tapoihin kuuluu myös olla AKOITTELEMATTA!

• Katoaako perinne ja perinteeseen kuuluu joillakin myös akka ja se on hyvä olla olemassa .mutta jollekkin se on lähtenyt muille laitumille ja kuten mainitsin tuosta radio ohjelmasta sitä ei mainita useinkaan tuossa sukuluettelossa sen kummenmin muistokirjoituksessa .Vaikka tietoa olisi kuin kylän ämmillä jotka asiat tietää. kenellä on ollut millainen elämä.

Mutta olen kyllä ollut joissakin tilaisuuksissa mukana jossa on mainittu kutsukortissa tumma puku.
        Lenitahan kovasti on pitänyt puhetta miesten sukista.eli niistä hyvistä valkoisista tennissukista puvun kanssa.
        Mutta joskus jos tumman puvun kanssa on illalla valkoiset kengat niin hieman on napsunkiekka olen kuullut sanottavan eli niissä asioista voisi saada opastusta
        On myöskin hieman erilaista tuo kättelyperinne ja sinuttelu.Minulle tuo kättely ei ole jokapäiväistä tuttujen kanssa mutta en myöskään heti ala venhempaa henkilöä sinuttelemaan eikä syö lakki päässä enkä istu myöskään sisällä lakki päässä työ on erikseen mihin se kuuluu.
        Mutta on myöskin hyvä tapa ettei häissä pukeuduta kuin morsian voihan niinkin piruilla.MK

• naurua pukkas
        markkukorpinen kirjoitti:

Katoaako perinne ja perinteeseen kuuluu joillakin myös akka ja se on hyvä olla olemassa .mutta jollekkin se on lähtenyt muille laitumille ja kuten mainitsin tuosta radio ohjelmasta sitä ei mainita useinkaan tuossa sukuluettelossa sen kummenmin muistokirjoituksessa .Vaikka tietoa olisi kuin kylän ämmillä jotka asiat tietää. kenellä on ollut millainen elämä.

Mutta olen kyllä ollut joissakin tilaisuuksissa mukana jossa on mainittu kutsukortissa tumma puku.
        Lenitahan kovasti on pitänyt puhetta miesten sukista.eli niistä hyvistä valkoisista tennissukista puvun kanssa.
        Mutta joskus jos tumman puvun kanssa on illalla valkoiset kengat niin hieman on napsunkiekka olen kuullut sanottavan eli niissä asioista voisi saada opastusta
        On myöskin hieman erilaista tuo kättelyperinne ja sinuttelu.Minulle tuo kättely ei ole jokapäiväistä tuttujen kanssa mutta en myöskään heti ala venhempaa henkilöä sinuttelemaan eikä syö lakki päässä enkä istu myöskään sisällä lakki päässä työ on erikseen mihin se kuuluu.
        Mutta on myöskin hyvä tapa ettei häissä pukeuduta kuin morsian voihan niinkin piruilla.MK

Tuossa pyhien aikana karaokepaarissa tapasin herrasmiehen. Tuli istumaan ja sanoi. Minä se olen herrasmies????
        Mistä sen huomaa, kysyin
        En ole tuolla laulamassa, tuli vastaus...

• naurua pukkas kirjoitti:

Tuossa pyhien aikana karaokepaarissa tapasin herrasmiehen. Tuli istumaan ja sanoi. Minä se olen herrasmies????
        Mistä sen huomaa, kysyin
        En ole tuolla laulamassa, tuli vastaus...

Minä tapasin monta ihmistä jotka lauloivat hyvin ja heidän ei tarvinnut sanoa sitä, että olen herrasmies tai rouva.ja nämä henkilöt osaavat myöskin käyttäytyä laulaessaankin jopa pukeutua joka on osa kokonaisuutta.
        Mutta ei ole myöskään esimerkillistä mölytä kun toinen laulaa.
        Ymmärrän varsin yskän mitä tarkoitat" en ole tuolla laulamassa" Kuule kuten sanoin osa kokonaisuutta on ainakin karaokekisoissa miten käyttäydyt myös kisojen ulkopuolella, olen nähnyt noita apinamiehiä kalsareissa omenapuussa ja sen nähtyä viihdetoimiston henkilökunta puuttui tilanteeseen ja totesi emme tarvitse tuollaista julkisuutta,vaikka pääsit jatkoon niin et esiinny enää tilaisuudessa.
        Mutta vaikka minulla ei niitä tapoja aina ole niin jotain kuitenkin olen nytkin jopa finaalissa keväällä valtakunnallisessa kisassa Lahden seutuvilla ja myöskin nyt semifinaalissa Joensuussa ja syksyllä Saarijärvellä.
        Jotta koitan olla hieman siipiäni myäre maailmalla jottei äiteen tartte sanua jotta lähtiessä on kuin herrasmies mutta takaasi tulles ku koiran raato .
        Mutta kuitenkin huomasin ,että nämä herrasmiehet myöskin viihtyivät karaokepuolella enemän siellä oli porukkaa kuin toisella puolen ravintolaa MK

• perinne sanastoon

Katoaako perinne ja perinteeseen kuuluu joillakin myös akka ja se on hyvä olla olemassa .mutta jollekkin se on lähtenyt muille laitumille ja kuten mainitsin tuosta radio ohjelmasta sitä ei mainita useinkaan tuossa sukuluettelossa sen kummenmin muistokirjoituksessa .Vaikka tietoa olisi kuin kylän ämmillä jotka asiat tietää. kenellä on ollut millainen elämä.

ei kuulu "akka" sana muuna, kuin jos halutaan naista häväistä, tai loukata häntä syvästi.

• kuittaaja
        perinne sanastoon kirjoitti:

ei kuulu "akka" sana muuna, kuin jos halutaan naista häväistä, tai loukata häntä syvästi.

akoittelu on sen verran rumaa ja kalahtaa korvissani niin pahalle että sieluun sattuu. Oma mieheni ei akoittele eikä minua akoittele muut miehetkään - sen takaan ja alle viivaan että vastaus kuulemaani akoitteluun tulee välittömästi!

• perinne sanastoon kirjoitti:

Kuinka monta kertaa tuosta akka sanasta on asiaa väännetty, ei ole mitään niin myöskään loukkaavaa kuin se, että täällä joku ei käsitä mitä on henkilön vilpittömyys ja loukkaamattomuus jos yleisenä käsitteenä käyttää akka sanaa joka on omaa identtiteettiä.
        On tietysti niin ,että henkilöllä on annettu nimi jota voinee käyttää mutta minusta on jopa imelää sanoa rouva hyvä josta oma akka joskus suuttu jopa toiselle miehelle kun se sana oli joka välissä ja mies oli kuin linkkuveitsi.
        Mielestäni joka on loukkaavaa ketä ihmistä kohtaan vaan on ihmisarvon menetys, mutta kun pääsee vaikka mun akaksi niin se vaan nousee hih hih.

Ämmät ne nuutaa syö ja mässää minä vaan astioita tiskaan tässä laulo hiski. MK

• ei enää akotella

Kuinka monta kertaa tuosta akka sanasta on asiaa väännetty, ei ole mitään niin myöskään loukkaavaa kuin se, että täällä joku ei käsitä mitä on henkilön vilpittömyys ja loukkaamattomuus jos yleisenä käsitteenä käyttää akka sanaa joka on omaa identtiteettiä.
        On tietysti niin ,että henkilöllä on annettu nimi jota voinee käyttää mutta minusta on jopa imelää sanoa rouva hyvä josta oma akka joskus suuttu jopa toiselle miehelle kun se sana oli joka välissä ja mies oli kuin linkkuveitsi.
        Mielestäni joka on loukkaavaa ketä ihmistä kohtaan vaan on ihmisarvon menetys, mutta kun pääsee vaikka mun akaksi niin se vaan nousee hih hih.

Mites tuolla KePun paikallisjaoston kokouksessa. Huuteletko ( huutelitko ) siellä sitä akkaa. Hihii. Tervetuloa. Hihii

• se jo
        ei enää akotella kirjoitti:

Mites tuolla KePun paikallisjaoston kokouksessa. Huuteletko ( huutelitko ) siellä sitä akkaa. Hihii. Tervetuloa. Hihii

Ämmitteleekin ..

• sanna ei anna
        ei enää akotella kirjoitti:

Mikäli olisi KePun naisjaostossa, ottaisin puolueensisäisen kommunikoinnin vastakkaisen sukupuolen kanssa vaaliteemaksi. Mielestäni tuollainen halventava haukkuminen kuvaa Vanhasmaista haaremikuvaa, jota lehdistä on luettu vuosia. Markun oman ilmoituksen mukaan hän on KePun jäsen.Kysyä pitää pitääkö paikkansa.

• nou nou
        sanna ei anna kirjoitti:

Mikäli olisi KePun naisjaostossa, ottaisin puolueensisäisen kommunikoinnin vastakkaisen sukupuolen kanssa vaaliteemaksi. Mielestäni tuollainen halventava haukkuminen kuvaa Vanhasmaista haaremikuvaa, jota lehdistä on luettu vuosia. Markun oman ilmoituksen mukaan hän on KePun jäsen.Kysyä pitää pitääkö paikkansa.

http://www.youtube.com/watch?v=5FMdiD8goJE&feature=related

kuulla pitää. Muutoin akotteliko.

• se jo kirjoitti:

Ämmitteleekin ..

Siteerasin vain yhtä laulua. ämmistä mutta on kansanperinnetä muutakin tään kylän ämmille pittää laittaa tervaksia suuhun ,että nuo muuttuis oraviksi ja kiipeisivät puuhun, tään kylän ämmien kieli kieppuu kuin tervaskannon liekki,illalla halasin nättiä likkaa niin aamulla se tiettiin nämä on laulun sanoja ähä äha ämmäparat harmittaakos teitä kun ne tämän kylän nuoret pojat tanssittavat heitä.
        Joten älkää nyt olko noin tosikkoja. en minäkään ole tos sikoja.

Mitä tulee kokoukseen osan käyttäytyä sentään, joten minun ei tarvitse huudella jos akat vaan osaa olla hiljaa kun puhun puheenvuoron pyydettyäni.
        En tiedä millaisessa kuorossa sinä kokousta pidät jos kaikki huutelee, muuten en ole minkään jaoston jäsen. vaan osaston MK

• sanna ei anna kirjoitti:

Mielestäni nyt menee jo hyvän tavan vastaiseksi ja taas jälleen kerran kansa ottaa iloa itselleen kun hieman vastailen.
        Kyllä minulle sopii se asia ,että ollaan asioissa asiantuntijoita kun täytetään jotain luottamuspaikkaa ettei siellä ole jonkun miehen ympärillä nyökyttelevä haaremi.
        Suomessa on oikeus sentään liittyä tai olla liittymättä vaikka puolueeseen ja on myöskin mahdollisuus sentään ottaa vielä kantaa asioihin ja totta vie, en osaa olla tuppisuuna, mitä tulee sitten puolueen nais ihmisiin niitäkin on erilaisia ihmisiä ja olen kuitenkin eri puolilla Suomea asunut ja toiminut joten pienet asiat ei hetkauta,
        Millä lailla vanhasella on haaremikuva ja miten hän muka haukkuu kyllä asiat on kuule hieman nyt ruusuilla tansimista kohdallasi mitenpäin olet lehtiä lukenut.MK

• noubady

Siteerasin vain yhtä laulua. ämmistä mutta on kansanperinnetä muutakin tään kylän ämmille pittää laittaa tervaksia suuhun ,että nuo muuttuis oraviksi ja kiipeisivät puuhun, tään kylän ämmien kieli kieppuu kuin tervaskannon liekki,illalla halasin nättiä likkaa niin aamulla se tiettiin nämä on laulun sanoja ähä äha ämmäparat harmittaakos teitä kun ne tämän kylän nuoret pojat tanssittavat heitä.
        Joten älkää nyt olko noin tosikkoja. en minäkään ole tos sikoja.

Mitä tulee kokoukseen osan käyttäytyä sentään, joten minun ei tarvitse huudella jos akat vaan osaa olla hiljaa kun puhun puheenvuoron pyydettyäni.
        En tiedä millaisessa kuorossa sinä kokousta pidät jos kaikki huutelee, muuten en ole minkään jaoston jäsen. vaan osaston MK

Sekös siellä akottaa. se pois puhallus. Lautakunnasta. Lykca till

• noubady kirjoitti:

Sekös siellä akottaa. se pois puhallus. Lautakunnasta. Lykca till

Katsotaan sitten miten akat on asialla ja millaisia toimia ja arvioita ja miten naiset jyllää naiset tulevat pärjäämään ehdokasasetteluissa lieksassa. tiedän vaesin hyvin jotta jos miehet sanoo poikkitelaisen sanan niin akat jätää antamatta sen "unitapletin" miehelleen, jotta sellaisiakin asiota jotkut harrastaa se tapletti sitten vaan polvien väliin tiukasti.
        Olen jopa niin sika että sanon että miehiltä viedään housut jalasta ja siten itsetunto ja vieteri poikki hyppylaudasta hih hih MK

• sanna antaa

Katsotaan sitten miten akat on asialla ja millaisia toimia ja arvioita ja miten naiset jyllää naiset tulevat pärjäämään ehdokasasetteluissa lieksassa. tiedän vaesin hyvin jotta jos miehet sanoo poikkitelaisen sanan niin akat jätää antamatta sen "unitapletin" miehelleen, jotta sellaisiakin asiota jotkut harrastaa se tapletti sitten vaan polvien väliin tiukasti.
        Olen jopa niin sika että sanon että miehiltä viedään housut jalasta ja siten itsetunto ja vieteri poikki hyppylaudasta hih hih MK

Odotatko että saisit aiheen rikosilmoitukseen. Niinku solvauksena tai herjauksena. Ei. Paikalliskokouksessa painan pääsi neljän litran hinkkien väliin. Kysyn mitäs sanot. Onko miestä tulla kokoukseen.

• seli, seli, seli

On välttämätön tosiasia, että "akka" sanonta on vietävä sinne minne se kuuluu, sinne pohjanmaalle. Lieksan rouvat ei halua olla akottelun kohderyhmänä.

• sanna antaa kirjoitti:

Odotatko että saisit aiheen rikosilmoitukseen. Niinku solvauksena tai herjauksena. Ei. Paikalliskokouksessa painan pääsi neljän litran hinkkien väliin. Kysyn mitäs sanot. Onko miestä tulla kokoukseen.

Olen ollut monessa kokouksessa mukana ja tähän asti en ole vielä kokenut tuota seksuaalista ahdistelua, joten katson tuon asian loppuun.
        Pidän tuota vain hieman vitsinä mutta toisaalta hieman halventavana mutta menköön.MK

• seli, seli, seli kirjoitti:

On välttämätön tosiasia, että "akka" sanonta on vietävä sinne minne se kuuluu, sinne pohjanmaalle. Lieksan rouvat ei halua olla akottelun kohderyhmänä.

Oletko huomannut olevasi rasisti, olen LIeksassa asunut ja elänyt ja täällä asuvat ihmiset eivät kaikki ole sanojesi takana ,eivätkä pienestä säihkähdä mitä lausun, koska tuntevat tapani jo ja huulenheiton.joka on osa identtiteettiä kyllä minulla on siihen oikeus.MK

• on myös

Oletko huomannut olevasi rasisti, olen LIeksassa asunut ja elänyt ja täällä asuvat ihmiset eivät kaikki ole sanojesi takana ,eivätkä pienestä säihkähdä mitä lausun, koska tuntevat tapani jo ja huulenheiton.joka on osa identtiteettiä kyllä minulla on siihen oikeus.MK

oikeus sivistyä sanoissaan ja teoissaan, oppia ikä kaikki.

• on myös kirjoitti:

oikeus sivistyä sanoissaan ja teoissaan, oppia ikä kaikki.

Joten ala oppia ja tekemään.MK

• Hoo Moilanen

Mahanmuuttajat heti töihin etteivät pääse leijumaan ja syrjääntymään !

• idiot.

Joo Lieksassahan on hirvittävä työvoimapula. Vapaita työpaikkoja on avoinna yli sata ja työntekijöitä ei tunnu löytyvän mistään!

• Minulla on tuota vatsaa myös ja hieman myös otsaa joten muokkaamista on tuossa mahassa mutta tulin tänne työtä tekemään aikanaan ja nyt vielä joskin nyt hieman helpottaa lumitöiden jäädessä mutta ainahan joutavalla jotain.
        Mutta "jos rouvat eivät miestä saa niin puuseppää aina tarvitaan"

Kuitenkin katoaako perinne eli käytetäänkö enää nimeä kun muitoja kerrataan,missä on juuret missä määrit tunnette ne.
        Minulla on tietoa omasta suvusta 1700 luvulta lähtien ja tännekkin sukua tulee sukulaisten kautta eli Pyylammen sukua jossa on esim musiikki ja urheilu ja hevoskasvatus mukana, nyt sisareni tutkii sukumme vaiheita ja yksi sukulainen on myös Toivo Kuula säveltäjä joka koki myös kovan kohtalon.MK

• kuten myös

Minulla on tuota vatsaa myös ja hieman myös otsaa joten muokkaamista on tuossa mahassa mutta tulin tänne työtä tekemään aikanaan ja nyt vielä joskin nyt hieman helpottaa lumitöiden jäädessä mutta ainahan joutavalla jotain.
        Mutta "jos rouvat eivät miestä saa niin puuseppää aina tarvitaan"

Kuitenkin katoaako perinne eli käytetäänkö enää nimeä kun muitoja kerrataan,missä on juuret missä määrit tunnette ne.
        Minulla on tietoa omasta suvusta 1700 luvulta lähtien ja tännekkin sukua tulee sukulaisten kautta eli Pyylammen sukua jossa on esim musiikki ja urheilu ja hevoskasvatus mukana, nyt sisareni tutkii sukumme vaiheita ja yksi sukulainen on myös Toivo Kuula säveltäjä joka koki myös kovan kohtalon.MK

Kyllä joutuvat käymään läpi myös " mahanmuuton " kun on ihan eri ruokaa mitä kotona Somaliassa !

Possua eivät saa syödä edes kastikkeessa !

• kuten myös kirjoitti:

Kyllä joutuvat käymään läpi myös " mahanmuuton " kun on ihan eri ruokaa mitä kotona Somaliassa !

Possua eivät saa syödä edes kastikkeessa !

On myöskin muita henkilöitä joilla on jokin vanhatestamentin mukainen näkemys mitä syödään joten vanhatestamentti oli hyvinkin lakihenkinen mutta uusi testamentti sitten jo asiat selittää hieman toisin.
        Mutta on jopa tukasta ja pään paljastamisesta ohjeistusta mutta kuitenkin sopikaa keskenänne mikä on otollista ja hyvää ja mikä poispantavaa, älkääkä hakeko jokaisesta opintuulesta lääkettä korvasyyhyyn.
        Mutta kuitenkin nämä maahan muutajien esiisä on sama Aabraham han vain teki pojan palvelijalle koska hän ei saanut vaimonsa kanssa lasta, mutta sitten tuli vaimokin raskaaksi vanhoilla päivillä,( sanon ilkeästi kahta akkaa ei sovi saman katon alle) ja tämä egyptilänen palvelija karkotettiin poikansa Ismaelin kanssa joka on Islaminuskoisten esi-isä.MK

• uskomukset

On myöskin muita henkilöitä joilla on jokin vanhatestamentin mukainen näkemys mitä syödään joten vanhatestamentti oli hyvinkin lakihenkinen mutta uusi testamentti sitten jo asiat selittää hieman toisin.
        Mutta on jopa tukasta ja pään paljastamisesta ohjeistusta mutta kuitenkin sopikaa keskenänne mikä on otollista ja hyvää ja mikä poispantavaa, älkääkä hakeko jokaisesta opintuulesta lääkettä korvasyyhyyn.
        Mutta kuitenkin nämä maahan muutajien esiisä on sama Aabraham han vain teki pojan palvelijalle koska hän ei saanut vaimonsa kanssa lasta, mutta sitten tuli vaimokin raskaaksi vanhoilla päivillä,( sanon ilkeästi kahta akkaa ei sovi saman katon alle) ja tämä egyptilänen palvelija karkotettiin poikansa Ismaelin kanssa joka on Islaminuskoisten esi-isä.MK

uskonnot jotka pyrkivät toteuttamaan tekemisillään hyvää henkisen minän ja fyysisen minän hyväksi, niin että tämä kaikki yhdessä tuo harmonian ihmisen, eli sielun olotilaan, näin meidän tulisikin hyväksyä kaikki tähän pyrkivät uskonnot samaksi uskoksi, vaikka menetelmät nimineen ja tavatkin ovat erilaisia. Miksi verissä päin soimata toista, kun toinen on aivan yhtä hyvä, vain hiukan erin lainen.

• uskomukset kirjoitti:

uskonnot jotka pyrkivät toteuttamaan tekemisillään hyvää henkisen minän ja fyysisen minän hyväksi, niin että tämä kaikki yhdessä tuo harmonian ihmisen, eli sielun olotilaan, näin meidän tulisikin hyväksyä kaikki tähän pyrkivät uskonnot samaksi uskoksi, vaikka menetelmät nimineen ja tavatkin ovat erilaisia. Miksi verissä päin soimata toista, kun toinen on aivan yhtä hyvä, vain hiukan erin lainen.

Tuon nimikeen alla saatetaan tehdä terroritekoja uskoen,että taivaassa saa seitsemän neitsyttä ja siihen lankaan joku ns aivopesty menee.
        Valitettavaa on tuo ihmisten eriarvoisuus ja vallanhimo jopa kosto mitä nyt sitten noinkin nuori Moskovassa teki, onko suru noinkin raadollista, vaikka olen myös menettänyt puolisoni aikanaan,ettei minua ja häntä uskottu niin en ole valmis tappamaan lääkäriä.tämä vaan ajatuksenani elämmämme on rajallista ja jokin tarkoitus kaikella on MK

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      32
      11433
    2. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      36
      7477
    3. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      82
      3899
    4. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      106
      3809
    5. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      42
      3338
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      611
      3227
    7. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      50
      3163
    8. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      91
      3088
    9. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      32
      2033
    10. Koska olet viimeksi nähnyt ikävän kohteesi?

Ja mitä tarjoat hänelle kun koputtaa oveesi?
      Ikävä
      36
      1830
    Aihe