Onko yhtään syyskuulle odottavaa tulevaa äitiä? Ei kuulu eikä näy. Ois kiva jakaa kokemuksia ja muutenkin vaihtaa ajatuksia :) Laskettu aika näåillä näkymin 30.9
Syyskuun äipät!
110
1968
Vastaukset
- syysmami
Täällä laskettu aika 20.9 :) Ens viikolla olis toinen neuvola-aika ja kuulis pienen sydänäänet :)
- e
yksi jonka laskettu aika 6.9. toista odotan ja ihan hirvittävä pahoinvointi ja oksentelu on nyt ollut poissa 5 päivää eli 13 viikkoa oksentelin joka päivä. nyt sitten onnistusin loukkaa niskani ja ainakin viikon joudun kulkemaan tukikauluri kaulassa ja nää kivut niskassa on ihan kauheat.
takkuilevasta alusta huolimatta odotan innolla uutta perheenlisäystä jo3v esikoistytölle.- syysmami
Vielä tuohon edelliseen viestiini, täällä ei ole minkäänlaisia oireita juurikaan ollut, mitä nyt tossa 3 viikkoa sitten oli erittäin kovaa väsymystä, ei mitään olis jaksanut tehdä mutta töissä silti kävin, ja kahvi on pistänyt närästämään joten sen jätin kokonaan pois ja nyt viikon on ollut mitä mahtavin olo, vielä kun ne sydänäänet kuulis olis kaikki hyvin :)
- äiti 22v.
mulla siis la 1.9, nyt menossa rv 18 6, toka ultra jo 2vkon päästä! Jännittää ihan kamalasti.
Vauva potkii jo niin kovaa,että meinaa jalka tulla masun läpi, masukin alkanut jo pyöristyä.
Toista odotan, kotona olen 1,5 v pojan kanssa, niin pääsee lepäilee aina välillä..
Väsymys oli kova, turvotus oli aluksi kova ja pahoinvointi loppui n. Rv12 aikoihin,ensimmäisen ultran jälkeen.- äippä-10
Täällä myös syysäippä :). Laskettu aika 23.9. Olo on ollut hyvä. Toka ultra kuukauden päästä...
- ´´´´´´
äippä-10 kirjoitti:
Täällä myös syysäippä :). Laskettu aika 23.9. Olo on ollut hyvä. Toka ultra kuukauden päästä...
Täällä on laskettu aika 4.9. Hyvin on mennyt tähän asti, ei pahoinvointia, ainoastaan kovaa väsymystä oli alussa mutta sekin on mennyt aika hyvin ohi. Ensi viikolla on toka ultra.
- milamaria
Mulla laskettu aika 21.9 ja ensimmäistä odottelen..
Raskaus sujunut minulla hyvin, ei ole ollut kuin hieman pahoinvointikohtauksia, väsymystä ja nekin olivat ihan alkuraskaudessa. Ainiin ja näin kamalia painajaisia, kai stressistä johtui. Tietenkin loppuraskaudessa sitten tulee niitä vaivoja lisää eli niitä odotellessa ;D
Minulla maha näkynyt ja olen rv 16 6, ulkopuolisetkin jo viikko sitten olivat huomanneet, vaikka ajattelin ettei sitä vielä huomaa.
Liikkeitä olen ollut tuntevinani ihan navan alla rv 15 lähtien ja nyt olen koko ajan varmistumassa enemmän että liikeitä ne ovat.
Nyt kovasti odotan kuukauden päässä olevaa ultraa :) Hirveästi jännittää kumpi siellä on. Sitten uskaltaa alkaa ostella vaatteita yms. itse.
Tänään jo menen hakemaan vaunut kun tutulta ostan. - Tanja9.9
Syyskuun mamma löytyy täältäkin :)
Meillä on laskettuaika 9.9. Oon 21-vuotias esikoista odotteleva äidintekele Kuopiosta.
22pvää odotetaan jo kovasti, jotta näkisi tuleva isäkin lapsensa :)) Liikkeet ei oikein tunnu vielä, itseasiassa ollenkaan mutta jospa se kohtapuoleen alkais ilmoitella itsestään. Nyt siis rv 18 4.- jänskänpänskää
Me käytiin. Ootteko käyneet muissa testeissä ? Joko pienokaiset potkii?
Olen ollut muka tuntevinani potkuja, vähän niin kuin kupla joka poksahtaa, välillä montakin kertaa samassa kohdassa :) - Tanja9.9
jänskänpänskää kirjoitti:
Me käytiin. Ootteko käyneet muissa testeissä ? Joko pienokaiset potkii?
Olen ollut muka tuntevinani potkuja, vähän niin kuin kupla joka poksahtaa, välillä montakin kertaa samassa kohdassa :)Meillä käytiin np:ssä viikoilla 12 5, 1,5mm oli, mutta jatkotutkimusia ei tarvittu. Sillon jo vatsa-asukki työnteli kovasti käsiä suuhun ja itkuhan siinä pääsi minultakin :)
Nyt viikolla 18 6 ja viikon päästä olevaa ultraa odotellaan jo kovasti!
Meillä ei vielä liikuskella ja sekös minua huolestuttaakin, vaikka murehdin varmaan ihan turhaan, ne liikkeethän on niin yksilöllisiä ja en välttämättä ole edes huomannut liikettä :) - syysmami
Tanja9.9 kirjoitti:
Meillä käytiin np:ssä viikoilla 12 5, 1,5mm oli, mutta jatkotutkimusia ei tarvittu. Sillon jo vatsa-asukki työnteli kovasti käsiä suuhun ja itkuhan siinä pääsi minultakin :)
Meillä ei vielä liikuskella ja sekös minua huolestuttaakin, vaikka murehdin varmaan ihan turhaan, ne liikkeethän on niin yksilöllisiä ja en välttämättä ole edes huomannut liikettä :)Meillä oli edellispäivänä taas neuvola ja kaikki arvot kunnossa ja pienen sydän sykki 155krt/min
- jänskänpänskää
Tanja9.9 kirjoitti:
Meillä käytiin np:ssä viikoilla 12 5, 1,5mm oli, mutta jatkotutkimusia ei tarvittu. Sillon jo vatsa-asukki työnteli kovasti käsiä suuhun ja itkuhan siinä pääsi minultakin :)
Meillä ei vielä liikuskella ja sekös minua huolestuttaakin, vaikka murehdin varmaan ihan turhaan, ne liikkeethän on niin yksilöllisiä ja en välttämättä ole edes huomannut liikettä :)Ei mitään hätää potkujen kanssa sitten :) Onko sukupuolia selvinnyt kenellekkään? vai haluatteko edes tietää? miten teillä ukot on suhtautuneet ja monesko pikku kaveri tulossa? Meillä esikoinen :)
- Tanja9.9
Ei mitään hätää potkujen kanssa sitten :) Onko sukupuolia selvinnyt kenellekkään? vai haluatteko edes tietää? miten teillä ukot on suhtautuneet ja monesko pikku kaveri tulossa? Meillä esikoinen :)
Meillä on ns. pilleriraskaus, että tullaan maailmaan väkisin läpi ehkäisyn, mutta ei ollu kummallekkaan epäselvää, että lapsi pidetään :) !
Tuleva isä näkee pienokaisen ensikertaa viikon päästä olevassa rakenneultrassa ja kyllä me ajateltiin sukupuoli kysyä, mikäli näkyy (sen verran uteliaita ollaan ;) ! )
Eilen alko ne kauan odotetut liikkeetkin tuntua, kaupan kassalla suorastaan hyppäsin ku luulin et puhelimen värinä tuntu taskussa, vaan se olikin pienokainen, joka anto itsestään merkkiä :) Ihanaa!
Täällä siis esikoinen tulossa ja kovasti odotellaan!
- Äiti vm -75
Täällä hieman jo iäkkäämpi odottaja ilmoittautuu (35 v). Kakkonen tulossa ja esikoinen on nyt 4 v. Minulla on jo ihan järkyttävän iso maha, vaikka painoa ei ole tullut lisää kuin kilo. Toinen kuulemma näkyykin aikaisemmin, mutta myös mahamakkaroilla lienee osuutensa asiaan. Lihava en ole, mutta mahan seutuville jäi ja kertyi hieman lisääkin ykkösen syntymän jälkeen. Jos tätä vauhtia kasvaa niin olen valas jo kesällä :/ Järkyttävä väsymys kesti ekat 12 vkoa ja kuvottikin koko ajan, mutta ei sen pahempia oireita. Muuten on mennyt hyvin ja nyt olo on loistava kun enää väsytä eikä ole paha olo. Verikokeista selvitettiin riski downiin, samoin niskaturvotus mitattiin, mutta kummankaan perusteella ei ole mitään normaalista poikkeavaa. Luottavaisin mielin siis odottelen, vaikka ikä onkin yksi riskitekijä näissä asoissa.
- jänskänpänskää
Tosi mukava kuulla että testeissä ei näkynyt mitään. Onko liikkeitä jo tuntunut, kuulemma pitäisi nekin tuntua aikaisemmin kuin ensikertalaisilla?
- syysmami
Tosi mukava kuulla että testeissä ei näkynyt mitään. Onko liikkeitä jo tuntunut, kuulemma pitäisi nekin tuntua aikaisemmin kuin ensikertalaisilla?
Tänne tulossa esikoinen ja kovin odotettu ja toivottu :) Ollaan ton miehen kanssa juteltu ja päätetty että jos se vaan näkyy 2½ viikon päästä olevassa ultrassa, halutaan tietää kumpi on tulossa niin osaa sitten ostaa "oikeanvärisiä" vaatteita jne jne :) Hirmuisesti odottelen että alkaisi liikkeet tuntumaan mutta eiköhän ne sieltä jossain vaiheessa ala tuntumaan :)
- e
syysmami kirjoitti:
Tänne tulossa esikoinen ja kovin odotettu ja toivottu :) Ollaan ton miehen kanssa juteltu ja päätetty että jos se vaan näkyy 2½ viikon päästä olevassa ultrassa, halutaan tietää kumpi on tulossa niin osaa sitten ostaa "oikeanvärisiä" vaatteita jne jne :) Hirmuisesti odottelen että alkaisi liikkeet tuntumaan mutta eiköhän ne sieltä jossain vaiheessa ala tuntumaan :)
tämä aikaisemmin kirjoittanut niskansa loukannut potee vielläkin niskakipujen kanssa. eilen olin taas lääkärillä ja sain lähetteen fysioterapiaan. vielläkään ei ole pahoinvointi loppunut vaikka olen jo viikolla 19 1. onneksi en oksenna enää kokopäiväisesti vaikka melkein joka päivä kylläkin. pahoinvointilääkkeet on jo käytössä. tämä olo ei vaan tunnu helpottavan. olenko tosiaan siihen muutamaan prosenttiin kuuluva joka oksentaa koko raskaus ajan?! ajatuskin saa munt itkemään mutta jotenkin se on jaksettava.
lääkäri kirjoitti mulle äitiyslomaan asti sairaslomaa ( ei kaikki vaivat raskaudesta johtuvia vaan aikaisempia vaivoja) ja nyt tunnen siitä helpotusta vaikka samalla myös syyllisyyttä. tuntuu kuin olisi joku viallinen kappale jota nyt ei vaan saada kuntoon ja aina joku uusi vika taas ilmenee.
jaksamista kaikille täällä sitä ainakin tarvitaan. ei siis enää kuin n20 viikkoa oksentamista. apua!!!! pelkään että masennun jo tästä ja käyn jo psykologilla purkaa tunteitani.
onneksi aurinko jo kurkkailee taivaalla ja antaa voimaa. - syysmami
e kirjoitti:
tämä aikaisemmin kirjoittanut niskansa loukannut potee vielläkin niskakipujen kanssa. eilen olin taas lääkärillä ja sain lähetteen fysioterapiaan. vielläkään ei ole pahoinvointi loppunut vaikka olen jo viikolla 19 1. onneksi en oksenna enää kokopäiväisesti vaikka melkein joka päivä kylläkin. pahoinvointilääkkeet on jo käytössä. tämä olo ei vaan tunnu helpottavan. olenko tosiaan siihen muutamaan prosenttiin kuuluva joka oksentaa koko raskaus ajan?! ajatuskin saa munt itkemään mutta jotenkin se on jaksettava.
lääkäri kirjoitti mulle äitiyslomaan asti sairaslomaa ( ei kaikki vaivat raskaudesta johtuvia vaan aikaisempia vaivoja) ja nyt tunnen siitä helpotusta vaikka samalla myös syyllisyyttä. tuntuu kuin olisi joku viallinen kappale jota nyt ei vaan saada kuntoon ja aina joku uusi vika taas ilmenee.
jaksamista kaikille täällä sitä ainakin tarvitaan. ei siis enää kuin n20 viikkoa oksentamista. apua!!!! pelkään että masennun jo tästä ja käyn jo psykologilla purkaa tunteitani.
onneksi aurinko jo kurkkailee taivaalla ja antaa voimaa.Oikein paljon voimia sulle sinne, toivottavasti kaikki menee hyvin etkä masentuisi.
- Äiti vm -76
Äiti vm -75 et sä vielä vanha ole :D Mä vuoden nuorempi ja neljäs lapsi tulossa :D Tällä hetkellä 18 5 ja olo mitä mahtavin jos pientä väsymystä ei lasketa!! En ole potenut huonoa oloa, pientä päänsärkyä vain välillä ja väsymystä.. liikkeet on tuntunut jo pari viikkoa, päivä päivältä enemmän maha "kuplii" .. rautatabletteja pitäis hakea ja alkaa niitä napsii :) Painoa ei ole tullut vielä yhtään, maha kyllä kasvanut :DD ja kuin myös valaana kuljetaan ensi kesä, mutta mitä sitten
- e
syysmami kirjoitti:
Oikein paljon voimia sulle sinne, toivottavasti kaikki menee hyvin etkä masentuisi.
kaikki hyvin masuakukilla vaikka itsellä ei. ensimmäisessä raskaudessa kun ei ollut mitään vaivoja ja nyt niitä on ihan vaikka muille jakaa. pelko kaivaa mieltä että jos tää kaikki on jotain vakavempaa.
koitan jaksaa tai oikeastaan se on vaan pakko. taaksepäin kuin miettiin tätä oksentelua niin ajattelen kuinka edes olen jaksanut. - SYYSMAMMAx3
Olen sinua pari vuotta vanhempi ja kolmatta odotan. Liikkeet tuntuneet jo monta viikkoa ja varsin vilkkaalta tuntuu. Myöskin verikokeissa ja niskaturvotus ultrassa kaikki hyvin. Ainoa mikä vaivannut jatkuva flunssa ja päänsärky. Aikaisemmista en ole sukupuolta halunnut kysyä, mutta nyt haluisin. Pari viikkoa aikaa miettiä. Huomaa, että kun ikää tullut ja kolmas tulossa osaa ottaa paljon rennommin ja nauttia odotuksesta ja pyöristyvästä masusta. Isommat sisarukset kuulivat vähän aikaa sitten ja ovat aivan innoissaan. Synnytystäkään en jännitä kun aikaisemmat menneet suht hyvin. Kuulemma kesällä ja syksyllä syntymässä ennätysmäärä vauvoja, saa nähdä minkälainen ruuhka synnärillä on.
- Äiti vm -75
Kyllä vain liikkeet ovat jo jokusen viikon tuntuneet ja tosi paljon aikaisemmin kuin ensimmäisen kohdalla.
Äiti vm -76, minä asustelen Vantaalla, mutta menen Jorviin synnyttämään. Olin siellä myös viime kerralla ja koska kaikki meni hyvin, menen nytkin luottavaisin mielin.
Aurinkoista odotusta kaikille :) - Äiti vm -76
Äiti vm -75 kirjoitti:
Kyllä vain liikkeet ovat jo jokusen viikon tuntuneet ja tosi paljon aikaisemmin kuin ensimmäisen kohdalla.
Äiti vm -76, minä asustelen Vantaalla, mutta menen Jorviin synnyttämään. Olin siellä myös viime kerralla ja koska kaikki meni hyvin, menen nytkin luottavaisin mielin.
Aurinkoista odotusta kaikille :)Jorvissa ole synnyttänyt toisen lapseni :D Ihana paikka tai oli ainakin silloin, nyt lyhyempi matka kättärille niin ajattelin "kokeilla" sitä :D
- Mamma89 jkl+3
SYYSMAMMAx3 kirjoitti:
Olen sinua pari vuotta vanhempi ja kolmatta odotan. Liikkeet tuntuneet jo monta viikkoa ja varsin vilkkaalta tuntuu. Myöskin verikokeissa ja niskaturvotus ultrassa kaikki hyvin. Ainoa mikä vaivannut jatkuva flunssa ja päänsärky. Aikaisemmista en ole sukupuolta halunnut kysyä, mutta nyt haluisin. Pari viikkoa aikaa miettiä. Huomaa, että kun ikää tullut ja kolmas tulossa osaa ottaa paljon rennommin ja nauttia odotuksesta ja pyöristyvästä masusta. Isommat sisarukset kuulivat vähän aikaa sitten ja ovat aivan innoissaan. Synnytystäkään en jännitä kun aikaisemmat menneet suht hyvin. Kuulemma kesällä ja syksyllä syntymässä ennätysmäärä vauvoja, saa nähdä minkälainen ruuhka synnärillä on.
Hei. Itse olen vasta 21v ja odotan kolmatta pikkuista meille :) Hieman järkytyksellä ja kauhulla tosin eteenpäin mennään koska aikaisemmat raskaudet ovat olleet riski raskauksia ja nytten saamme vasta toukokuussa rakenne ultrassa tietää onko myös tämä raskaus riski altis:/Jos on niin sitten alamme käymään 2viikon välein sairaalassa ultrassa ja viimeiset 2kk viikon välein ja suunnitellaan synnytyksen käynistys noin 36-37 viikoille.Varmaan mietitte miten raskaudet ovat meillä riski mutta syy onkin niin yksin kertainen kuin istukan vajaa toiminta joka todettii suruksemme vasta toisen raskauden kohdalla,ensimmäinen lapsemme (poika)siis menehtyi kaikkien tietämättä kohtuun35 viikolla ja alkoi syntymään heti itsestään 35 1.Kun aloin odottamaan toista saimme jo heti 10 viikolla tiedon istukan vajanaisesta veren kierrosta ja olin jatkuvan seurannan alla koko raskauden ja 36 2 viik synnytys käynnistettiin ja monen päivän kärvistelyn jälkeen meille syntyi pieni mutta iloinen ja virkeä tyttö :)
No nytten sitten varovasti vain kolmatta odotellen ja kyllä täytyy myöntää että tässä raskaudessa on ollut enenmän oireita kun kahdessa aikaisemmassa yhteensä,on pahoinvointia,päänsärkyä,selkäkipua ja maha vaivoja..No pää asia että liikkeet on alkaneet jo tuntumaan tuleepahan turvallisempi mieli :)
Tulipas pitkästi tekstiä no mutta hyvät odotukset ja tsempit muille odottajille :)
Elikkäs laskettu aika on tuolloin 8.9 tammikuussa soitin neuvolaan ja helmikuun alussa varmistui asia, pullat uunissa :) Itellä on tämän viikon perjantaina 23.4 jo 4 tai 5 neuvolassa käynti. Perjantaina on kylläkin rakenne ultra, jossa myös varmistuu laskettu aika.
Pahoinvointia oli n.8 viikosta 17 viikon alkuun mm. oksentelua. Väsyttää KOKO ajan! Yöllä ei saa kunnolla nukuttua, herään normaalisti vähintään kerran yön aikana vessaan tai sitten ihan muuten vain. Sydänäänet ollaan kuultu kahteen kertaan, toiset viime viikon tiistaina. Pää-pyllymitta oli n.10cm muistaakseni, huonomuisti on nykyisin vaivana :) Vauva kasvaa ja maha sen mukana tai pitäisikö sanoa, että pyöristyy kun mahaa on ollut vähän jo ennen.
Esikoinen ois kyseessä ja mies on ollut jokaisessa neuvola käynnillä mukana- toukkis2010
Mulla olis laskettu aika 17.9. Ja nyt kovasti vauvan ensimmäisiä liikkeitä odotellaan tuntuviksi :)
Ei ollut onneksi minkäänlaista pahoinvointia alkuraskaudesta. Mutta nyt on meinannut ruveta päänasäryt vaivaamaan :( Olen käynyt jopa hieronnoissa niska-hartia seudun jäykkyyden takia. Ovat jo pikkuisen helpottaneet mutta välillä juilii..
Ekaa odotellaan ja mies on aivan onnesta soikeana! Ei sitä kyllä itse vieläkään tajua ennen kun alkaa ne liikkeet oikeasti tuntua :) Tein silloin 3 raskaustestiä ja hurjalta tuntuu vieläkin.
Kaikille mukavaa odotus aikaa ja muistakaa nauttia siitä täysin rinnoin :D- syysmami
Täällä myös odotellaan liikkeitä kovasti että tuntuisi, mutta vielä ei ainakaan mitään, ja viikolla 18 1 mennään että luulis piakkoin niitten ilmaantuvan :D täällä tehtiin 4 testiä ja silti hirveän epäuskoinen olo, mutta ehkä se sitten muuttaa todellistakin todellisemmaksi kun liikkeet alkavat tuntua :)
- toukkis2010
syysmami kirjoitti:
Täällä myös odotellaan liikkeitä kovasti että tuntuisi, mutta vielä ei ainakaan mitään, ja viikolla 18 1 mennään että luulis piakkoin niitten ilmaantuvan :D täällä tehtiin 4 testiä ja silti hirveän epäuskoinen olo, mutta ehkä se sitten muuttaa todellistakin todellisemmaksi kun liikkeet alkavat tuntua :)
itselle tuo vauva tosiaankin vasta valkenee ihan kunnolla kun likkeet alkavat toden teolla tuntua :)
Onhan pikkuisesta nähty jo kuvaa ja kuultu sydänääniä mutta silti tuntuu jotenkin uskomattomalta, että sisälläni sykkii pieni sydän ja kasvaa ihan uusi ihmiselämä :D
Ja tulevan isin on vielä vaikeampi ymmärtää asiaa.
Ja hän sanoikin että hänelle asia velkenee ja muuttuu todentuntuiseksi vasta kun saa oman vauvan syliinsä sairaalassa.
Mutta liikkeitä kovasti odotellaan ja hyvillä mielin raskautta eteen päin mennään :)
- äiti 22v.
eilen oli toinen ultra, vauva oli hienosti kasvanut, LA muuttui vähän eteenpäin, oli ennen 1.9 nyt 5.9. Toiv. Ei mene 10 pv yli, niin ei tule veljen kanssa sama syntymäpäivä. :)
Painoa tullut (nyt rv 20 3) n. 4kg, olen tosi hoikka normaalisti ja maha kasvaa tuolla alhaalla,niin näyttää että olisin oikeasti nielassut jonkun ison pyöreän esineen kokonaisena..
sama oli ekassa raskaudessa, vauva ei missään vaiheessa noussut ylös ja kiinnittyikin pää alaspäin melko aikaisin.
Vauva potkii myös todella alhaalla. Isäkin tuntenut liikkeitä jo pari viikkoa. Niin kovasti välillä heittää kuperkeikkaa.
oikea poski on edelleen täynnä finnejä, muuten iho ja hiukset on loistavassa kunnossa.. Makeaa tekee mieli enemmän kuin ennen..
Ja tyttöä veikkasi ultrassa :) - äiti 22v.
mitä kuuluu? :D
meillä neuvola takana, tänään rv 21 1, sf mitta näytti 16,5 ja paino oli noussut huimasti! 59,6 kg farkut jalassa! Lähtöpaino oli siis 54kg..
Vauvan syke 160. Siitä itse sanon, että tytön syke:)
esikoisella alkanut kiva uhma, eikä liikkuminen herran kanssa ole yhtään helppoa, ettei ihme jos aamuhölkät jääneet vähemmälle.. Odotan innolla alkavaa kesää , turvotusta ja isoa mahaa ja uhmaista pikkumiestä :)
mitäs muilla?- syysmami
Täällä voidaan vallan mainiosti vieläkin, ei juurikaan mitään oireita :) Ensi viikolla olisi heti tiistaina rakenneultra, näkee pitkästä aikaa sitten pikkuisen ja sen että miten paljon ollaan kasvettu siitä viime ultrasta :D Kovasti liikkeitä olen odotellut mutta vielä ei oo mitään selkeetä potkua tuntunut, eilen ja tänään muutaman kerran tuntunut semmonen outo/hassu muljaisu, mutta varma en ole olisiko ollut pieni. Tolla kotidopplerilla tänään taas kuuntelin pientä ja kovasti se sydän siellä sykkii
- milamaria
syysmami kirjoitti:
Täällä voidaan vallan mainiosti vieläkin, ei juurikaan mitään oireita :) Ensi viikolla olisi heti tiistaina rakenneultra, näkee pitkästä aikaa sitten pikkuisen ja sen että miten paljon ollaan kasvettu siitä viime ultrasta :D Kovasti liikkeitä olen odotellut mutta vielä ei oo mitään selkeetä potkua tuntunut, eilen ja tänään muutaman kerran tuntunut semmonen outo/hassu muljaisu, mutta varma en ole olisiko ollut pieni. Tolla kotidopplerilla tänään taas kuuntelin pientä ja kovasti se sydän siellä sykkii
Täällä odotellaan vieläkin rakenneultraa, se siis n. 2 viikon päästä!
Liikkeet tuntuvat koko ajan selvemmin. Tänään rv 18 6 :)
Minäkin meinasin ensin tuota kotidoppleria, mutten sitten viitsinyt ostaa.. Vaikka kyllä stressi-päivinä toisikin mukavaa mielenrauhaa!
Edellisen kertomat muljaisut kuulostavat tutuilta, eli aika varmasti liikkeitä on tuntenut!
Minulla paino noussut 65 kg:sta n.70 kg ja neuvolassa neuvoivat lisäämään liikuntaa, sillä paino lisääntynyt taas viikoissa enemmän kuin suositellaan.
Huomasin selän kipuilun kun aloin taas liikkumaan enemmän, ei varmaan vaan ollut tottunut.
Nyt pitää vaan pitää kiinni päivittäisestä liikkumisesta! - syysmami
milamaria kirjoitti:
Täällä odotellaan vieläkin rakenneultraa, se siis n. 2 viikon päästä!
Liikkeet tuntuvat koko ajan selvemmin. Tänään rv 18 6 :)
Minäkin meinasin ensin tuota kotidoppleria, mutten sitten viitsinyt ostaa.. Vaikka kyllä stressi-päivinä toisikin mukavaa mielenrauhaa!
Edellisen kertomat muljaisut kuulostavat tutuilta, eli aika varmasti liikkeitä on tuntenut!
Minulla paino noussut 65 kg:sta n.70 kg ja neuvolassa neuvoivat lisäämään liikuntaa, sillä paino lisääntynyt taas viikoissa enemmän kuin suositellaan.
Huomasin selän kipuilun kun aloin taas liikkumaan enemmän, ei varmaan vaan ollut tottunut.
Nyt pitää vaan pitää kiinni päivittäisestä liikkumisesta!Voi että kun osaisi varmasti tietää onko muljaisut ollut liikkeitä :)
Nyt tuossa äsken ku makoilin sohvalla sano mies että on kuulemma maha kasvanut, sanoin vaan et sehän on ollut aina iso ni ukko vaan et on tullut pyöreemmäksi :D alkanut vissii vihdoinkin toi maha tossa kasvamaan
- sssss 92
täällä olisi la 15.9
- e
tämä niskakipuinen kärsii vielläkin. olin torstaina ensimmäisessä fysioterapiassa niskan kanssa ja nyt tuntuu niska vielläkin kipeämmältä. Fysioterapeutti kyllä varoitti siitä, mutta en ajatellut että siitä tulisi näin kipeä. panadolia menee ja kylmägeeliä.
välillä ihmetyttää eri lääkärien kanta lääkkeisiin. yksi lääkäri kielsi lihaksiarentouttavan käytön kokonaan ja toinen lääkäri sanoi että voi käyttää. no soitin sinne teratologiseen palveluun ja siellä kätilö sanoi että akuuttiin tarpeeseen voi käyttää, mutta määrää ei suoranaisesti sanonut. yksi silloin tällöin ei haittaa. no empä ole uskaltanut ottaa kuin yhden akuutisti kun luulin että happi loppuu ja koko niska on tulessa, enkä voinut nousta edes sängystä kun kipu oli ihan kauhea. no toivotaan että fysioterapia auttaa ja pääsen pian vaivasta.
mites vappuaatto meni? itse olin esikoisen kanssa kahdestaa kuin mies ulkomaan keikalla. käytiin saunassa, juotiin simaa ja syötiin munkkia ja katteltiin telkkaria. tänään olisi tarkoitus käydä vapputorilla jos toi ilma tulis vähän kauniimmaksi.
Hauskaa vappua kaikille ja mukavaa kesän odotusta. - syysmami
e kirjoitti:
tämä niskakipuinen kärsii vielläkin. olin torstaina ensimmäisessä fysioterapiassa niskan kanssa ja nyt tuntuu niska vielläkin kipeämmältä. Fysioterapeutti kyllä varoitti siitä, mutta en ajatellut että siitä tulisi näin kipeä. panadolia menee ja kylmägeeliä.
välillä ihmetyttää eri lääkärien kanta lääkkeisiin. yksi lääkäri kielsi lihaksiarentouttavan käytön kokonaan ja toinen lääkäri sanoi että voi käyttää. no soitin sinne teratologiseen palveluun ja siellä kätilö sanoi että akuuttiin tarpeeseen voi käyttää, mutta määrää ei suoranaisesti sanonut. yksi silloin tällöin ei haittaa. no empä ole uskaltanut ottaa kuin yhden akuutisti kun luulin että happi loppuu ja koko niska on tulessa, enkä voinut nousta edes sängystä kun kipu oli ihan kauhea. no toivotaan että fysioterapia auttaa ja pääsen pian vaivasta.
mites vappuaatto meni? itse olin esikoisen kanssa kahdestaa kuin mies ulkomaan keikalla. käytiin saunassa, juotiin simaa ja syötiin munkkia ja katteltiin telkkaria. tänään olisi tarkoitus käydä vapputorilla jos toi ilma tulis vähän kauniimmaksi.
Hauskaa vappua kaikille ja mukavaa kesän odotusta.Täällä voidaan edelleen aika hyvin, mitä nyt töissä alettu valittamaan siitä kun käyn vessassa kuulemma liikaa(?!?). Vappuaatto meni kotona rauhallisesti, aikasin nukkumaan ja vappupv:nä hereillä jo ennen kahdeksaa ja kova melske alkoi mahassa kun makoilin sängyssä
- milamaria
syysmami kirjoitti:
Täällä voidaan edelleen aika hyvin, mitä nyt töissä alettu valittamaan siitä kun käyn vessassa kuulemma liikaa(?!?). Vappuaatto meni kotona rauhallisesti, aikasin nukkumaan ja vappupv:nä hereillä jo ennen kahdeksaa ja kova melske alkoi mahassa kun makoilin sängyssä
Täällä oli myllääjä pari pv:ää niin hiljaa (vain hentoja muljahduksia), että aloin jo pelkäämääm onko kaikki hyvin :D Tänään aamulla sitten potkutti kunnolla, näkyi jo melkein mahan päältä.
Huh - syysmami
milamaria kirjoitti:
Täällä oli myllääjä pari pv:ää niin hiljaa (vain hentoja muljahduksia), että aloin jo pelkäämääm onko kaikki hyvin :D Tänään aamulla sitten potkutti kunnolla, näkyi jo melkein mahan päältä.
HuhEilen oli nyt sitten vihdoinkin se kauan odottamani rakenneultra
- laureee
syysmami kirjoitti:
Eilen oli nyt sitten vihdoinkin se kauan odottamani rakenneultra
Täällä myös syysäippä, la olisi 10.9. Maanantaina oli rakenneultra ja sielä kovasti potkittiin, kaikki oli hyvin, toukan paino oli 410g. Viikkoja on nyt 21 4. Alkuraskaus meni aika heikosti, pahoinvointia oli viikosta 7 viikolle 13 saakka, mutta loppu sen jälkeen kuin seinään :) oma paino alkanut nouseen pikkuhiljaa, nyt viime kuukauden aikana ehkä enemmän mitä pitäisi. Tarvii alkaa tarkkailemaan syömisiä ja liikkumaan enemmän. Liikkeet olen tuntenut kolmisen viikkoa, nyt alkanut painaan pahasti rakkoa ja kokoajan pissahädän tunne. Öisin ei saa nukuttua kun selkää jomottaa ja kokoajan olevinaan huono asento, mutta eiköhän se tästä..
- ihme touhua.
laureee kirjoitti:
Täällä myös syysäippä, la olisi 10.9. Maanantaina oli rakenneultra ja sielä kovasti potkittiin, kaikki oli hyvin, toukan paino oli 410g. Viikkoja on nyt 21 4. Alkuraskaus meni aika heikosti, pahoinvointia oli viikosta 7 viikolle 13 saakka, mutta loppu sen jälkeen kuin seinään :) oma paino alkanut nouseen pikkuhiljaa, nyt viime kuukauden aikana ehkä enemmän mitä pitäisi. Tarvii alkaa tarkkailemaan syömisiä ja liikkumaan enemmän. Liikkeet olen tuntenut kolmisen viikkoa, nyt alkanut painaan pahasti rakkoa ja kokoajan pissahädän tunne. Öisin ei saa nukuttua kun selkää jomottaa ja kokoajan olevinaan huono asento, mutta eiköhän se tästä..
Täällä ollut viimisen n. kk aika usein pissattanut, töissä kun olin kuulemma käynyt liikaa vessassa (?!?!?!?!?) niin sitten pomo päätti antaa mulle varotuksen et jos tulee hätä pitää soittaa joku muu mun tilalle siksi aikaa... Ja seuraavan kerran kun tulee tuosta samasta sanomista saan kuulemma varotuksen kirjallisena, ja vain sen takia kun olen kuulemma käynyt liian paljon vessassa... :/ ja nyt on tosiaan rv 20 3...
Luulis et vessassa käyminen kuuluu ihan ihmisen oikeuksiin ilman että siitä pitää valituksia antaa, varsinkin kun ennen raskautta ei ole ollut mitään valittamisen aihetta tuolla... - 7475859
ihme touhua. kirjoitti:
Täällä ollut viimisen n. kk aika usein pissattanut, töissä kun olin kuulemma käynyt liikaa vessassa (?!?!?!?!?) niin sitten pomo päätti antaa mulle varotuksen et jos tulee hätä pitää soittaa joku muu mun tilalle siksi aikaa... Ja seuraavan kerran kun tulee tuosta samasta sanomista saan kuulemma varotuksen kirjallisena, ja vain sen takia kun olen kuulemma käynyt liian paljon vessassa... :/ ja nyt on tosiaan rv 20 3...
Luulis et vessassa käyminen kuuluu ihan ihmisen oikeuksiin ilman että siitä pitää valituksia antaa, varsinkin kun ennen raskautta ei ole ollut mitään valittamisen aihetta tuolla...ihme touhua: en ymmärrä miksi et saisi vessassa käydä kun tarvii, ei tuollasta voi rajoittaa, aika urpo pomo sulla. Missä oikein työskentelet? Eikä varmasti ole oikeutta antaa varoitusta, vaikuttaa vaan kettuilulta. Sinuna alkaisin ihan kiusaksi käydä vessassa vieläkin useammin :)
- syysmami
7475859 kirjoitti:
ihme touhua: en ymmärrä miksi et saisi vessassa käydä kun tarvii, ei tuollasta voi rajoittaa, aika urpo pomo sulla. Missä oikein työskentelet? Eikä varmasti ole oikeutta antaa varoitusta, vaikuttaa vaan kettuilulta. Sinuna alkaisin ihan kiusaksi käydä vessassa vieläkin useammin :)
Yhden ison kaupan kassa olen, ikinä en ole kassalta pois lähtenyt silloin kun on ihmisiä enemmän/ruuhkaa... järkikin sen sanoo, niin joku älypää työkaveri oli sitten sunnuntaivuoron ajan päättänyt laskea kuinka monta kertaa käyn vessassa, mikä mun mielestä on täysin järjetöntä, eikö oikeasti ollut muuta tekemistä?!?!? ja luulis tosiaan että koska ennen ei ole mitään ongelmia ollut kanssani nyt vähän edes joustettaisi, mutta ei... työmotivaatio ihan nollissa, mutta onneksi ensi viikolla alkaa kesäloma ja eihän tuohon äitiysloman alkuunkaan enää ole kuin pari kk kesäloman jälkeen
- mary2010
syysmami kirjoitti:
Yhden ison kaupan kassa olen, ikinä en ole kassalta pois lähtenyt silloin kun on ihmisiä enemmän/ruuhkaa... järkikin sen sanoo, niin joku älypää työkaveri oli sitten sunnuntaivuoron ajan päättänyt laskea kuinka monta kertaa käyn vessassa, mikä mun mielestä on täysin järjetöntä, eikö oikeasti ollut muuta tekemistä?!?!? ja luulis tosiaan että koska ennen ei ole mitään ongelmia ollut kanssani nyt vähän edes joustettaisi, mutta ei... työmotivaatio ihan nollissa, mutta onneksi ensi viikolla alkaa kesäloma ja eihän tuohon äitiysloman alkuunkaan enää ole kuin pari kk kesäloman jälkeen
..siitä että sä raskauden takia käyt useammin vessassa ei oikeuta varoituksiin ja tuollaisiin puheisiin..Otappa yhteyttä luottamusmieheen tai esim. liittoon, ei noin saa uhkailla!! Asennevammaisia ääliöitä!! Itse olisin varmaan haistattanut paskat tollaisen käytöksen takia :DD Mutta voimia sinne ja ihania odotuspäiviä
- syysmami
mary2010 kirjoitti:
..siitä että sä raskauden takia käyt useammin vessassa ei oikeuta varoituksiin ja tuollaisiin puheisiin..Otappa yhteyttä luottamusmieheen tai esim. liittoon, ei noin saa uhkailla!! Asennevammaisia ääliöitä!! Itse olisin varmaan haistattanut paskat tollaisen käytöksen takia :DD Mutta voimia sinne ja ihania odotuspäiviä
Olen kyllä ihan samaa mieltä, enkä todellakaan voi käsittää mitä joku ajatteli tolla saavuttavansa että laskee mun vessassa käymiset. no mutta ihmiset on mitä on, mä nautin siitä että kohta alkaa kesäloma ja syksyllä pieni saapuu maailmaan, ei tollaset älypäät jaksa kiinnostaa kun on jotain paljon tärkeämpää ja ihanampaa tulossa
- muks.
syysmami kirjoitti:
Olen kyllä ihan samaa mieltä, enkä todellakaan voi käsittää mitä joku ajatteli tolla saavuttavansa että laskee mun vessassa käymiset. no mutta ihmiset on mitä on, mä nautin siitä että kohta alkaa kesäloma ja syksyllä pieni saapuu maailmaan, ei tollaset älypäät jaksa kiinnostaa kun on jotain paljon tärkeämpää ja ihanampaa tulossa
Täällä olisi kanssa uusi syysodottaja vm -87. La olis 2.9. Kaikki sujunut hienosti, alussa selvittiin vain pienellä huonolla ololla. (: Liikkeet tunsin viikosta 16 lähtien, nyt tuntuu ja näkyy todella selkeästi, ja siis 23 1 ollaan menossa.
Ensimmäistä yhteistä odotetaan, miehellä ennestään 3v tyttö.
Rakenne olis 17.pvä, sitä innolla ja jännityksellä odotetaan.
Proteiinit oli hetken aikaa , labroissa sai ravata, mutta nyt ei enää mitään. hb oli laskenu 152-117 4 viikonaikana, sen kyllä on ite huomannu olossaan, rautaa naamaan ja eiköhän tästä vielä ylös nousta. (:
Tämä viikko ollu ihan suoraan sanoen paska-viikko. Tuntuu että kaikki on hylänny ja ketään ei kiinnosta miltä tuntuu ja miten menee. Itkuja itketty päivittäin. Syykin tähän löytyy kun eräs lähipiiriin kuuluva ihminen päräytti parit asiat melko suoraan päin näköä pari viikkoa sitten, tämän myötä tuli myös ahdistuskohtaukset takasin. Mutta päivä kerrallaan nyt taas eteenpäin kohti parempia hetkiä. - tulevaäiti
muks. kirjoitti:
Täällä olisi kanssa uusi syysodottaja vm -87. La olis 2.9. Kaikki sujunut hienosti, alussa selvittiin vain pienellä huonolla ololla. (: Liikkeet tunsin viikosta 16 lähtien, nyt tuntuu ja näkyy todella selkeästi, ja siis 23 1 ollaan menossa.
Ensimmäistä yhteistä odotetaan, miehellä ennestään 3v tyttö.
Rakenne olis 17.pvä, sitä innolla ja jännityksellä odotetaan.
Proteiinit oli hetken aikaa , labroissa sai ravata, mutta nyt ei enää mitään. hb oli laskenu 152-117 4 viikonaikana, sen kyllä on ite huomannu olossaan, rautaa naamaan ja eiköhän tästä vielä ylös nousta. (:
Tämä viikko ollu ihan suoraan sanoen paska-viikko. Tuntuu että kaikki on hylänny ja ketään ei kiinnosta miltä tuntuu ja miten menee. Itkuja itketty päivittäin. Syykin tähän löytyy kun eräs lähipiiriin kuuluva ihminen päräytti parit asiat melko suoraan päin näköä pari viikkoa sitten, tämän myötä tuli myös ahdistuskohtaukset takasin. Mutta päivä kerrallaan nyt taas eteenpäin kohti parempia hetkiä.Mitenkäs on syysmamien odotus mennyt? Ajattelin nostaa keskustelun takaisin ylös :D
- Tanja9.9
tulevaäiti kirjoitti:
Mitenkäs on syysmamien odotus mennyt? Ajattelin nostaa keskustelun takaisin ylös :D
Oikein hyvin :) Nyt on alkanu pikkunen liikkumaan ihan kunnolla ja eilen esitteli potkua jo niin että isäkin näki :) Kuumahan tuo meinaa olla mutta taitaa se pahin olla vielä eessä, massu kasvaa äiti voi hyvin! Kuinka muilla? Ja kysyjällä itsellään :) ?
Ps. Kiva kun on hyvä sää niin saa hyvällä omallatunnolla syyä jätskiä :P ! - mamma87 rv24
Tanja9.9 kirjoitti:
Oikein hyvin :) Nyt on alkanu pikkunen liikkumaan ihan kunnolla ja eilen esitteli potkua jo niin että isäkin näki :) Kuumahan tuo meinaa olla mutta taitaa se pahin olla vielä eessä, massu kasvaa äiti voi hyvin! Kuinka muilla? Ja kysyjällä itsellään :) ?
Ps. Kiva kun on hyvä sää niin saa hyvällä omallatunnolla syyä jätskiä :P !alkaa olla raskasta. Tänään rv 24 3, vauva painaa todella alhaalla, masuni on aika pieni.. Reilusti alle navan. Paino ei ole juurikaan edellisestä noussut. Nyt 58,5kg ja pituutta 167cm..
Paikat kyllä pari viikkoa sitten vielä kiinni mutta vauva on siis alhaalla ja pelkäävlt ennenaikaista..
Kiva sitten olla "ihan rauhassa" ja "nostelematta" kun esikoinen melkein 2v. vetää kovaa uhmaa..
Onneksi mieskin kohta kesälomalla, niin helpottaa.. Yritän olla pesemättl lattioita joka päivä, niinkuin inhottaviin pinttyneisiin tapoihin on kuulunut.. :)
vauvan näkee jo ihan selvästi vatsan päältä ja tuntuukin aina joitakin jalkaosia kun makuulteen tunnustelee. Ja välillä nojaa enemmän toiseen puoleen, niin on vaikea kääntyä..mutta muuten odotan innoissani vauvaa saapuvaksi.. Ja ehdin yhtäkkiä vielä saamaan miehen kiinnostumaan muutto ajatuksesta.. Ja nyt voi olla että saadaan muuttokin eteen :D energiaa siis löytyy.. - syysmami
mamma87 rv24 kirjoitti:
alkaa olla raskasta. Tänään rv 24 3, vauva painaa todella alhaalla, masuni on aika pieni.. Reilusti alle navan. Paino ei ole juurikaan edellisestä noussut. Nyt 58,5kg ja pituutta 167cm..
Paikat kyllä pari viikkoa sitten vielä kiinni mutta vauva on siis alhaalla ja pelkäävlt ennenaikaista..
Kiva sitten olla "ihan rauhassa" ja "nostelematta" kun esikoinen melkein 2v. vetää kovaa uhmaa..
Onneksi mieskin kohta kesälomalla, niin helpottaa.. Yritän olla pesemättl lattioita joka päivä, niinkuin inhottaviin pinttyneisiin tapoihin on kuulunut.. :)
vauvan näkee jo ihan selvästi vatsan päältä ja tuntuukin aina joitakin jalkaosia kun makuulteen tunnustelee. Ja välillä nojaa enemmän toiseen puoleen, niin on vaikea kääntyä..mutta muuten odotan innoissani vauvaa saapuvaksi.. Ja ehdin yhtäkkiä vielä saamaan miehen kiinnostumaan muutto ajatuksesta.. Ja nyt voi olla että saadaan muuttokin eteen :D energiaa siis löytyy..Täälläkin masussa alettu liikkumaan oikein kunnolla, mutta tuleva isukki ei ole vielä tuntenut tai nähnyt liikkeitä, pitäisi aina pistää käsi heti mahan päälle kun hiukan liikahtaa että hänkin tuntisi, ettei jäisi paitsi tuosta ihanasta kokemuksesta :)
Täällä nyt rv 22 3 ja pikkuhiljaa alkanut tuo maha tuossa kasvamaan, muttei vielä mitenkään sillä tavalla että sen kaikki huomaisi, koska on tuota omaa vatsaa tuossa kuitenkin. Nyt alkoi sopivasti kesälomakin tuossa maanantaina niin mukava olla kotona ja nauttia pienen kasvusta ja liikkeistä. Ja ennenkaikkea ihana saada olla töistä poissa koska siellä juuri minun vessassa käymisiä alettu laskemaan, annettu varoitus (seuraavasta kuulemma kirjallisena) vaikka olen sinnekin kyllä kertonut että raskaana olen, mutta tämmöistä se sitten on, jos ei pystytä joustamaan ei auta :/
Mutta nyt kuitenkin nautin kesästä, raskaudesta ja juuri siitäå että saa sitä jäätelöä syödä hyvällä omalla tunnolla :D Ja ensi viikon torstaina olisi sitten taas ultrakin niin näkee pienen murusen uudelleen - Tanja9.9
syysmami kirjoitti:
Täälläkin masussa alettu liikkumaan oikein kunnolla, mutta tuleva isukki ei ole vielä tuntenut tai nähnyt liikkeitä, pitäisi aina pistää käsi heti mahan päälle kun hiukan liikahtaa että hänkin tuntisi, ettei jäisi paitsi tuosta ihanasta kokemuksesta :)
Täällä nyt rv 22 3 ja pikkuhiljaa alkanut tuo maha tuossa kasvamaan, muttei vielä mitenkään sillä tavalla että sen kaikki huomaisi, koska on tuota omaa vatsaa tuossa kuitenkin. Nyt alkoi sopivasti kesälomakin tuossa maanantaina niin mukava olla kotona ja nauttia pienen kasvusta ja liikkeistä. Ja ennenkaikkea ihana saada olla töistä poissa koska siellä juuri minun vessassa käymisiä alettu laskemaan, annettu varoitus (seuraavasta kuulemma kirjallisena) vaikka olen sinnekin kyllä kertonut että raskaana olen, mutta tämmöistä se sitten on, jos ei pystytä joustamaan ei auta :/
Mutta nyt kuitenkin nautin kesästä, raskaudesta ja juuri siitäå että saa sitä jäätelöä syödä hyvällä omalla tunnolla :D Ja ensi viikon torstaina olisi sitten taas ultrakin niin näkee pienen murusen uudelleenSiis tuo on kyllä tosiaankin ihan kammottavaa kyttäystä, onneks sun ei tarvii olla siellä nyt ja saat juosta veskissä ihan just niin paljon ku haluat eikä kukaan laske :) ! Mukava kuulla, et täällä on muitakin jätskin suurkuluttajia..
- syysmami
Tanja9.9 kirjoitti:
Siis tuo on kyllä tosiaankin ihan kammottavaa kyttäystä, onneks sun ei tarvii olla siellä nyt ja saat juosta veskissä ihan just niin paljon ku haluat eikä kukaan laske :) ! Mukava kuulla, et täällä on muitakin jätskin suurkuluttajia..
Juu ja ton työpaikkakyttäyksen takia päätin aloittaa äitiyslomankin aikaisemmin koska en tuolla halua olla yhtään enempää kuin on pakko. Ennen niin ihana ja mukava työpaikka muuttunut hirveeksi sen jälkeen kun tulin raskaaksi, luulisi että ihmiset ymmärtäisi, mutta ei niin ei.
Meillä on tuossa naapuripiirissä semmosia vähän vanhempia ihmisiä mitkä aina kokoontuu kesäisin tohon pihalle joka ikinen päivä pihakeinuun, saatan joutua sitten heidän supinoidensa kohteeksi kun se näkyy selvemmin että pientä odottelen :D
Jäätelöä söisin kyllä vaikka miten paljon kun koko ajan hirveä hiki mutta koitan kuitenkin pitää jonkin järjen siinä syömisessä :P
Mahtaa tulla odotuksesta tuskaa kun maha kasvaa enemmän ja kuitenkin vaikuttaa että aika kuuma kesä tulossa ja la kuitenkin vasta 20.9 :/ - Tanja9.9
syysmami kirjoitti:
Juu ja ton työpaikkakyttäyksen takia päätin aloittaa äitiyslomankin aikaisemmin koska en tuolla halua olla yhtään enempää kuin on pakko. Ennen niin ihana ja mukava työpaikka muuttunut hirveeksi sen jälkeen kun tulin raskaaksi, luulisi että ihmiset ymmärtäisi, mutta ei niin ei.
Meillä on tuossa naapuripiirissä semmosia vähän vanhempia ihmisiä mitkä aina kokoontuu kesäisin tohon pihalle joka ikinen päivä pihakeinuun, saatan joutua sitten heidän supinoidensa kohteeksi kun se näkyy selvemmin että pientä odottelen :D
Jäätelöä söisin kyllä vaikka miten paljon kun koko ajan hirveä hiki mutta koitan kuitenkin pitää jonkin järjen siinä syömisessä :P
Mahtaa tulla odotuksesta tuskaa kun maha kasvaa enemmän ja kuitenkin vaikuttaa että aika kuuma kesä tulossa ja la kuitenkin vasta 20.9 :/Meillä on täällä ihan samanlainen "kerhoutuma" ja kyllähän tuossa on jo suhina kuulunu ku ohi kulkee - ärsyttävää! :D Tosin onhan se kiva antaa puheenaihetta ennenku täst pääsee vihdoin ja viimein muuttamaan uuteen kotiin, jossa naapurit toivottavasti jättää ennakkoluulonsa ku saa alottaa ihan puhtaalta pöydältä :) ! Joo, ihan kiitettävän kuuma on ollu ja viel yli 3kk pitäis jaksaa.. tosin oon aatellu semmosta lasten uima-allasta missä voi lillua ku valas
- syysmami
Tanja9.9 kirjoitti:
Meillä on täällä ihan samanlainen "kerhoutuma" ja kyllähän tuossa on jo suhina kuulunu ku ohi kulkee - ärsyttävää! :D Tosin onhan se kiva antaa puheenaihetta ennenku täst pääsee vihdoin ja viimein muuttamaan uuteen kotiin, jossa naapurit toivottavasti jättää ennakkoluulonsa ku saa alottaa ihan puhtaalta pöydältä :) ! Joo, ihan kiitettävän kuuma on ollu ja viel yli 3kk pitäis jaksaa.. tosin oon aatellu semmosta lasten uima-allasta missä voi lillua ku valas
Semmosen altaan vois kyl itseki hommata ja laittaa keskelle olohuonetta, yöt varsinkin alkaa olemaan erittäin tuskaisia kun peittoa ei voi pitää päällä ja siltikin kauhea hiki ja epämukava olo, en edes uskalla miettiä millaista sitten on kun pieni tuosta vielä kasvaa ja maha kasvaa ja helteet jatkuu.
No mutta onneksi lähdetään ton miehen kanssa nyt viikonlopuksi kylpylöimään niin joskos se sitte hiukan helpottaisi :)
Onko teillä muuten ollut niin että pieni liikkuu vilkkaammin aamuisin kuin iltaisin? Mulla kun tuntuu että masuralli alkaa aamuisin eikä iltaisin ole läheskään samanlaista. Ja kuitenkin kaikki aina sanoo että sikiö herää iltaisin, mutta mulla taitaa joko olla rytmi sekaisin pienellä tai sitten sieltä tulee oikea kunnon aamuvirkku :) - Tanja9.9
syysmami kirjoitti:
Semmosen altaan vois kyl itseki hommata ja laittaa keskelle olohuonetta, yöt varsinkin alkaa olemaan erittäin tuskaisia kun peittoa ei voi pitää päällä ja siltikin kauhea hiki ja epämukava olo, en edes uskalla miettiä millaista sitten on kun pieni tuosta vielä kasvaa ja maha kasvaa ja helteet jatkuu.
No mutta onneksi lähdetään ton miehen kanssa nyt viikonlopuksi kylpylöimään niin joskos se sitte hiukan helpottaisi :)
Onko teillä muuten ollut niin että pieni liikkuu vilkkaammin aamuisin kuin iltaisin? Mulla kun tuntuu että masuralli alkaa aamuisin eikä iltaisin ole läheskään samanlaista. Ja kuitenkin kaikki aina sanoo että sikiö herää iltaisin, mutta mulla taitaa joko olla rytmi sekaisin pienellä tai sitten sieltä tulee oikea kunnon aamuvirkku :)Juu kyllä täälläki ollaan enempi iltalapsia mutta aamuisin oon kyl tajunnu et ku teen aamutoimia ja sen jälkeen ku istahan ni kyl siel liike alkaa heti.. oikeestaan aina ku erehyn vähäks aikaa lepuuttelemaan niin massussa herätään ihmettelemään et mihin se kyyti loppu :)
Toivottavasti teillä on mukava ja rentouttava viikonloppu! - syysmami
Tanja9.9 kirjoitti:
Juu kyllä täälläki ollaan enempi iltalapsia mutta aamuisin oon kyl tajunnu et ku teen aamutoimia ja sen jälkeen ku istahan ni kyl siel liike alkaa heti.. oikeestaan aina ku erehyn vähäks aikaa lepuuttelemaan niin massussa herätään ihmettelemään et mihin se kyyti loppu :)
Toivottavasti teillä on mukava ja rentouttava viikonloppu!Kaikilla tuntuu olevan iltalapsia ja meillä pieni potkii ja myllää tuolla heti kun silmät avaan, enemmän mitä iltaisin :)
tulevaäiti kirjoitti:
Mitenkäs on syysmamien odotus mennyt? Ajattelin nostaa keskustelun takaisin ylös :D
Täällä on potkut vain vahvistuneet ja lisäntyneet taitaakin tulla seuraava David Beckman. Kaverit meinaa, mahan muodon mukaan että poika olisi tulossa samoin neuvolan hoitaja. Ei haluta tietää sukupuolta, on niin mukava arvailla kumpi tulee. Itse olen sitä mieltä, että poika sieltä tulee ja mies taas eri mieltä.
Iltalapsi täälläkin on, heti kun rauhoitun niin potkiminen alkaa. Olen huomannut, että sillä kyljellä jolla YRITÄN nukkua vauvaa rupeaa potkimaan, joten menee jonkin aikaa ennen kuin saan unen. Tänään mies tunsi kunnolla vauvan potkaisun kun kokeili mahaa. Välillä käy ihan kipiää kun potkii varsinkin jos olen ajamassa autolla :)
Nyt viikko 25, maha kasvanut painoa onneksi tullut vain n.3kg! ylipainoa kun ennestään oli jo n.10kg. Sokerirasitustestissä kävin eilen, tuloksista kuulen sitten myöhemmin. Neljän viikon aikana Hb oli tippunut 128 >112 rautatapletit sain, nuhakin saattoi vaikuttaa tulokseen. Verenpaineet on laskeneet mutta vielä ihan ok. Jäätelöä voisin syödä vaikka koko ajan.. Selkä tulee kipiäksi jos teen kyyryssä hommia.. eikä taittuminen alas päin meinaa onnistua.. MAHA ON AIVAN VALTAVA! Sf oli jotakin 23cm muistaakseni :)- syysmami
pienineiti kirjoitti:
Täällä on potkut vain vahvistuneet ja lisäntyneet taitaakin tulla seuraava David Beckman. Kaverit meinaa, mahan muodon mukaan että poika olisi tulossa samoin neuvolan hoitaja. Ei haluta tietää sukupuolta, on niin mukava arvailla kumpi tulee. Itse olen sitä mieltä, että poika sieltä tulee ja mies taas eri mieltä.
Iltalapsi täälläkin on, heti kun rauhoitun niin potkiminen alkaa. Olen huomannut, että sillä kyljellä jolla YRITÄN nukkua vauvaa rupeaa potkimaan, joten menee jonkin aikaa ennen kuin saan unen. Tänään mies tunsi kunnolla vauvan potkaisun kun kokeili mahaa. Välillä käy ihan kipiää kun potkii varsinkin jos olen ajamassa autolla :)
Nyt viikko 25, maha kasvanut painoa onneksi tullut vain n.3kg! ylipainoa kun ennestään oli jo n.10kg. Sokerirasitustestissä kävin eilen, tuloksista kuulen sitten myöhemmin. Neljän viikon aikana Hb oli tippunut 128 >112 rautatapletit sain, nuhakin saattoi vaikuttaa tulokseen. Verenpaineet on laskeneet mutta vielä ihan ok. Jäätelöä voisin syödä vaikka koko ajan.. Selkä tulee kipiäksi jos teen kyyryssä hommia.. eikä taittuminen alas päin meinaa onnistua.. MAHA ON AIVAN VALTAVA! Sf oli jotakin 23cm muistaakseni :)Nyt on sitten käyty siinä "ylimäääräisessä" ultrassa. Kaikki oli kunnossa, pienen sydän sykki hyvin ja kaikki oli siinä kunnossa. Rakkokin näkyi nyt erittäin hyvin, ja sukupuolestakin oli ihan varma että poika sieltä on tulossa :)
- jänskänpänskää
syysmami kirjoitti:
Nyt on sitten käyty siinä "ylimäääräisessä" ultrassa. Kaikki oli kunnossa, pienen sydän sykki hyvin ja kaikki oli siinä kunnossa. Rakkokin näkyi nyt erittäin hyvin, ja sukupuolestakin oli ihan varma että poika sieltä on tulossa :)
oliko muuten kallis toi ns. ylimääränen ultra, vai kävitkö yksityisellä? mullaki kauheesti tekis mieli nähä pikku kaveria... :)
- syysmami
oliko muuten kallis toi ns. ylimääränen ultra, vai kävitkö yksityisellä? mullaki kauheesti tekis mieli nähä pikku kaveria... :)
Kävin ihan neuvolalääkärin tykönä ultrattavana koska rakenneultrassa ei nähnyt kunnolla sydäntä ja rakkoa ni varas sitten uuden ajan. Halusi varmistaa että pienellä kaikki kunnossa ja olihan siellä, onneksi :) ei tarvitse siitä nyt sitten enää huolehtia :D
Mä en noista yksityisen ultran hinnoista tiedä ku oo koskaan käynyt yksityisellä, en edes lääkärillä :D
Mutta voi kai sitä soittaa yksityiselle ja kysyä mitä ultra maksaa ja mennä ultrattavaksi niin näkee pienen :) - syysmami
syysmami kirjoitti:
Kävin ihan neuvolalääkärin tykönä ultrattavana koska rakenneultrassa ei nähnyt kunnolla sydäntä ja rakkoa ni varas sitten uuden ajan. Halusi varmistaa että pienellä kaikki kunnossa ja olihan siellä, onneksi :) ei tarvitse siitä nyt sitten enää huolehtia :D
Mä en noista yksityisen ultran hinnoista tiedä ku oo koskaan käynyt yksityisellä, en edes lääkärillä :D
Mutta voi kai sitä soittaa yksityiselle ja kysyä mitä ultra maksaa ja mennä ultrattavaksi niin näkee pienen :)Ja oli siis ilmainen toi ultraus :)
- syysmami
syysmami kirjoitti:
Ja oli siis ilmainen toi ultraus :)
Mitenkäs on tulevat syysvauvan saavan voineet? :)
- Äiti vm -75
syysmami kirjoitti:
Minä olen voinut oikein hyvin. Ainoastaan nivusissa tuntuu kipua kun nousee pitkän istumisen jälkeen jaloilleen. Muita vaivoja tms. ei vielä ainakaan ole ilmaantunut. Hyvillä mielillä siis odottelen ja pian alkaa kesälomakin, jonka jälkeen on vielä pari viikkoa töitä ennen äippäloman alkua. Mitenkäs kysyjä itse ja muut syysmamit ovat voineet?
Hyviä vointeja!!! - syysäippä3
syysmami kirjoitti:
Kauhean nopeasti aika mennyt, kai se kun jo kolmasta odotan. Juuri mietin että millä viikolla nyt ollaan. Välillä ollut tosi kovia supistuksia minkä takia sairaalaankin jouduin, mutta onneksi ei mitään avautumista tapahtunut. Selkäkivut vaivaavat myös. Muuten ollu edellisiin raskauksiin verrattuna hyvä olo.
Ainut mikä huolestuttaa on kun olen käynyt 3 ultrassa eikä vauvasta olla millään meinattu saada mittoja tai sisäelimiä kun ollut niin liikkuvainen ja huonossa asennossa. Sukupuoltakaan en tiedä, sillä nyt ei niin merkitystäkään.
Sairaalasta sanottiin että kesällä ja syksyllä tulossa oikein ennätysmäärä vauvoja, eli ruuhkaa tiedossa. Hyvää kesänjatkoa syysmammoille! Joko olette paljon vauvalle hankkineet? Itse jotain pientä. - syysmami
syysäippä3 kirjoitti:
Kauhean nopeasti aika mennyt, kai se kun jo kolmasta odotan. Juuri mietin että millä viikolla nyt ollaan. Välillä ollut tosi kovia supistuksia minkä takia sairaalaankin jouduin, mutta onneksi ei mitään avautumista tapahtunut. Selkäkivut vaivaavat myös. Muuten ollu edellisiin raskauksiin verrattuna hyvä olo.
Ainut mikä huolestuttaa on kun olen käynyt 3 ultrassa eikä vauvasta olla millään meinattu saada mittoja tai sisäelimiä kun ollut niin liikkuvainen ja huonossa asennossa. Sukupuoltakaan en tiedä, sillä nyt ei niin merkitystäkään.
Sairaalasta sanottiin että kesällä ja syksyllä tulossa oikein ennätysmäärä vauvoja, eli ruuhkaa tiedossa. Hyvää kesänjatkoa syysmammoille! Joko olette paljon vauvalle hankkineet? Itse jotain pientä.Täällä ollaan lähinnä saatu tulokkaalle hoitotaso, pinnasänky ja sitteri vanhemmilta ja itse ollaan ostettu jo yhdistelmävaunut ja turvakaukalo :)
Täällä viikonlopun aikana ollaan liikuttu kovin vilkkaasti, nyt on alkanut rauhoittua eikä liikkeitä ole tuntunut hetkeen. Mutta kovasti mylläsi pe-la alkuyöstä ja aamulla :)
- Mamma___
Täällä ois laskettu aika syyskuussa..odotus menny tosi hyvin..poika olis taas tulossa..♥
- MAMA345678
Minulla laskettu aika 30.9
Potkut tuntuu jo välillä lujaa, seurattu on liikkeitä. :) Mieskin tuntee ne hyvin.
Oltaisi tahdottu tietää lapsen sukupuoli rakenne ultraäänessä, mutta lapsi oli fiksu ja pisti jalat ristiin, ettei varmasti nähdä! :D
Uuteen isompaan asuntoon olisi tarkoitus muuttaa heinäkuun alkuun mennessä, varattu olisi asunto mutta sossusta pitäisi saada takuuvuokra, antavatkohan, kun ei ole nyt muita tulojakaan. Tai on kesätöitä molemmilla, mutta palkka tarvittaisiin kyllä lastentarvikkeisiin. - Tanja9.9
MAMA345678 kirjoitti:
Minulla laskettu aika 30.9
Potkut tuntuu jo välillä lujaa, seurattu on liikkeitä. :) Mieskin tuntee ne hyvin.
Oltaisi tahdottu tietää lapsen sukupuoli rakenne ultraäänessä, mutta lapsi oli fiksu ja pisti jalat ristiin, ettei varmasti nähdä! :D
Uuteen isompaan asuntoon olisi tarkoitus muuttaa heinäkuun alkuun mennessä, varattu olisi asunto mutta sossusta pitäisi saada takuuvuokra, antavatkohan, kun ei ole nyt muita tulojakaan. Tai on kesätöitä molemmilla, mutta palkka tarvittaisiin kyllä lastentarvikkeisiin.Ajattelin päivitellä kuulumisia täältäkin suunnalta.. Elikkäs nyt on viikkoja 27 6 ja kaikki on menny tosi kivasti. Mulla on alkanu sormet puutumaan vasemmasta kädestä nyt, elikkäs hermopinteitä on siellä. Maanantaina kävin lääkärillä ja laittoikin sieltä lähetteen pikana hermoratatutkimukseen - jaiks. Tänään kävin sitten hakemassa lääkintävaksilta yölastan, josko siitä olisi edes jotain apua :) ! Maanantaina oli myös neuvola ja pikkuneiti uskaltautui potkimaan jopa neuvolantätille, kerrankin :) !
Muutettiin juuri kuun alussa isompaan ja käytännöllisempään asuntoon ja hankintoja on pikkuhiljaa tehty, äp tuli pariviikkoa sitten ja olihan tuossa jos jonkinlaista tavaraa jja vaatetta - kiva juttu ! Vaatteet alkaa olla lähestulkoon kaikki hankittu, enää sitten kaikki se isompi tavara hankittavana/paikoilleen laitettavana. Tyttö on tosi virkee, suurimman osan päivästä hereillä ja yöt nukkuu - tai antaa ainakin minun nukkua..vielä ;) .
Perjantaina on taas äitipolilla käyntiä niin pääsee näkemään pienen pitkästä aikaa, josko se isäkin lähtisi mukaan :) ...nähtäväksi jää. - syysmami
Tanja9.9 kirjoitti:
Ajattelin päivitellä kuulumisia täältäkin suunnalta.. Elikkäs nyt on viikkoja 27 6 ja kaikki on menny tosi kivasti. Mulla on alkanu sormet puutumaan vasemmasta kädestä nyt, elikkäs hermopinteitä on siellä. Maanantaina kävin lääkärillä ja laittoikin sieltä lähetteen pikana hermoratatutkimukseen - jaiks. Tänään kävin sitten hakemassa lääkintävaksilta yölastan, josko siitä olisi edes jotain apua :) ! Maanantaina oli myös neuvola ja pikkuneiti uskaltautui potkimaan jopa neuvolantätille, kerrankin :) !
Muutettiin juuri kuun alussa isompaan ja käytännöllisempään asuntoon ja hankintoja on pikkuhiljaa tehty, äp tuli pariviikkoa sitten ja olihan tuossa jos jonkinlaista tavaraa jja vaatetta - kiva juttu ! Vaatteet alkaa olla lähestulkoon kaikki hankittu, enää sitten kaikki se isompi tavara hankittavana/paikoilleen laitettavana. Tyttö on tosi virkee, suurimman osan päivästä hereillä ja yöt nukkuu - tai antaa ainakin minun nukkua..vielä ;) .
Perjantaina on taas äitipolilla käyntiä niin pääsee näkemään pienen pitkästä aikaa, josko se isäkin lähtisi mukaan :) ...nähtäväksi jää.Täällä mennään nyt rv 26 2 ja kovasti välillä poitsu myllää ja potkiskelee tuolla ja nyt olen alkanut huomaamaan että potkut näkyvät ulkopuolelle :D On se vaan hauskannäköistä kun maha pomppii miten sattuu :)
Viime neuvolakerralla kun kuunneltiin sydänääniä päätti poitsu potkasta kunnolla doppleria ja neuvolatäti vaan nauroi ja kysyi tunnenkö minä jo nuo liikkeet :D Ei vissiin tykännyt kun kuunneltiin...
Tänään käytiin katsomassa isompaa asuntoa ja tarkoitus olisi tässä parin viikon sisällä muuttaa uuteen ja isompaan asuntoon ja sitten voi alkaa sisustaa lastenhuonettakin :) - tulevamami000
syysmami kirjoitti:
Täällä mennään nyt rv 26 2 ja kovasti välillä poitsu myllää ja potkiskelee tuolla ja nyt olen alkanut huomaamaan että potkut näkyvät ulkopuolelle :D On se vaan hauskannäköistä kun maha pomppii miten sattuu :)
Viime neuvolakerralla kun kuunneltiin sydänääniä päätti poitsu potkasta kunnolla doppleria ja neuvolatäti vaan nauroi ja kysyi tunnenkö minä jo nuo liikkeet :D Ei vissiin tykännyt kun kuunneltiin...
Tänään käytiin katsomassa isompaa asuntoa ja tarkoitus olisi tässä parin viikon sisällä muuttaa uuteen ja isompaan asuntoon ja sitten voi alkaa sisustaa lastenhuonettakin :)Mitenkäs syysmamit on jaksellut?
- k
tulevamami000 kirjoitti:
Mitenkäs syysmamit on jaksellut?
täällä voida vielläkään hyvin. Oksennellut olen alusta asti ja oksentelen edelleen. viikkoja on jo 30 6. Kuulun siis niihin epäonnisiin joka oksentaa koko raskauden ajan. Mieli on maassa ja hellekään ei auta yhtään tähän oloon.
Tutkittu on kilpirauhasesta kaikki mitä vaan voi tutkia mutta kärsittävä on. Pahoinvointi lääkkeet on käytössä mutta ei niistä ole mitään apua.
Ihana kuitenkin lukea että joku sentään voi hyvin raskauden aikana, vaikka täytyy myöntää että kateellinen olen.
koko kesä menee vaan kotona kun mihinkäään ei uskalla lähteä. salaa toivon että synnytys alkaisi jo pian vaikka tiedän että vauvan kehityksen kannalta on parempi mitä pidenpään se vatsasssa on.
Onko kohtalotovereita? - syysäippä3
tulevamami000 kirjoitti:
Mitenkäs syysmamit on jaksellut?
Kuumaa ollut, selkää särkee ja turvotusta on. Lomalla onneksi ollaan, viikkoja nyt 28. Viime viikolla hain äitiyspakkauksen ja odotus rupeaa tuntumaan nyt todelliselta ja synnytys lähentyvän. Olin neljässä ultrassa ja sukupuolta ei suostunut näyttämään viimeisessäkään. Pääasia että kaikki kuitenkin kunnossa.
Maha kasvanut nyt tosi nopeasti 18-24 neljässä viikossa, tosin mielestäni vaihtanut asentoa on nyt paljon ylempänä. Ilman tuota selkäsärkyä tämä olisi ehdottomasti helpoin raskauteni. - Äitee21+3
syysäippä3 kirjoitti:
Kuumaa ollut, selkää särkee ja turvotusta on. Lomalla onneksi ollaan, viikkoja nyt 28. Viime viikolla hain äitiyspakkauksen ja odotus rupeaa tuntumaan nyt todelliselta ja synnytys lähentyvän. Olin neljässä ultrassa ja sukupuolta ei suostunut näyttämään viimeisessäkään. Pääasia että kaikki kuitenkin kunnossa.
Maha kasvanut nyt tosi nopeasti 18-24 neljässä viikossa, tosin mielestäni vaihtanut asentoa on nyt paljon ylempänä. Ilman tuota selkäsärkyä tämä olisi ehdottomasti helpoin raskauteni.Mulla olisi kolmannen laskettu tuossa 27.9 mutta voi olla ja varmaan onkin että tulee aikasemmin ku 2 aikaisempaa syntynyt etu ajassa.Eka35 1 ja toinen37 1..Juuri käytiin sairaalassa tarkistuksissa ja 2.8 uudestaan:)
- syysmami
Äitee21+3 kirjoitti:
Mulla olisi kolmannen laskettu tuossa 27.9 mutta voi olla ja varmaan onkin että tulee aikasemmin ku 2 aikaisempaa syntynyt etu ajassa.Eka35 1 ja toinen37 1..Juuri käytiin sairaalassa tarkistuksissa ja 2.8 uudestaan:)
Täällä ollaan nyt rv 30 3 ja nää helteet on jotain aivan uskomatonta, sisällä pahimmillaan 40 astetta lämmintä, vois sanoa et on aika lämmin ja tuskallinen olotila ja töissä sama juttu, pelkästään pieni pöytätuuletin pyörimässä, vettä ei uskalla juoda kunnolla kun vessassa käymisistäkin sanotaan... Mutta onneksi ei oo töitä enää kuin 10 työvuoroa ja sitten alkaa äippäloma :)
Tänään käytiin neuvolassa ja arvot oli suht hyvät, hemoglobiini oli laskenut taas minkä myös olen huomannut väsymyksestä, vaikka vaikuttaahan tuo hellekin tähän kaikkeen. Mitään ei jaksaisi tehdä ellei pakko ole ja kovin on kuuma koko ajan.
Pieni ei olisi ollenkaan halunnut että kuunnellaan sydäntä vaan lähti koko ajan karkuun, mutta hyvin on liikkunut kuitenkin - syysäippä3
syysmami kirjoitti:
Täällä ollaan nyt rv 30 3 ja nää helteet on jotain aivan uskomatonta, sisällä pahimmillaan 40 astetta lämmintä, vois sanoa et on aika lämmin ja tuskallinen olotila ja töissä sama juttu, pelkästään pieni pöytätuuletin pyörimässä, vettä ei uskalla juoda kunnolla kun vessassa käymisistäkin sanotaan... Mutta onneksi ei oo töitä enää kuin 10 työvuoroa ja sitten alkaa äippäloma :)
Tänään käytiin neuvolassa ja arvot oli suht hyvät, hemoglobiini oli laskenut taas minkä myös olen huomannut väsymyksestä, vaikka vaikuttaahan tuo hellekin tähän kaikkeen. Mitään ei jaksaisi tehdä ellei pakko ole ja kovin on kuuma koko ajan.
Pieni ei olisi ollenkaan halunnut että kuunnellaan sydäntä vaan lähti koko ajan karkuun, mutta hyvin on liikkunut kuitenkinÖisin aivan kauheat supistukset, kohdunkaula pehmentynyt, viikkoja 30 ja olo että tulee aikaisemmin. aloin laittamaan vauvantarvikkeita valmiiksi. Sokereita mittailen myös ja onneksi pysyneet hyvinä, turvotusta ja painoa tullut nyt helteillä tosi paljon. Ihmiset säälivät ja voivottelevat kun kuljetaan jossain. Outoa kun tuntemattomat taputtelevat mahaani.
- syysmami
syysäippä3 kirjoitti:
Öisin aivan kauheat supistukset, kohdunkaula pehmentynyt, viikkoja 30 ja olo että tulee aikaisemmin. aloin laittamaan vauvantarvikkeita valmiiksi. Sokereita mittailen myös ja onneksi pysyneet hyvinä, turvotusta ja painoa tullut nyt helteillä tosi paljon. Ihmiset säälivät ja voivottelevat kun kuljetaan jossain. Outoa kun tuntemattomat taputtelevat mahaani.
Mä mittailen myös verta ja ainakin vielä on pysynyt normaalina.
Itse en voi sietää kun ihmiset taputtelee ja silittelee mahaa, työkaverit tekee sitä, ventovieraat tekee sitä, mutta ei kuitenkaan saa sanotuksi ettei tykkää siitä... Koitan vaan sitte hymyillä nätisti vaikka mielessäni huudan ettei koske muhun :D - 8743647
syysmami kirjoitti:
Mä mittailen myös verta ja ainakin vielä on pysynyt normaalina.
Itse en voi sietää kun ihmiset taputtelee ja silittelee mahaa, työkaverit tekee sitä, ventovieraat tekee sitä, mutta ei kuitenkaan saa sanotuksi ettei tykkää siitä... Koitan vaan sitte hymyillä nätisti vaikka mielessäni huudan ettei koske muhun :DMä en ole kokenut mahan taputteluja enkä säälimistä tai muuta ihmeempää vaikka jo viikko 33 menossa. Helteetkään ei ole mitenkään pahasti muhun vaikuttaneet, olen aika normaali olotilassa vielä tässäkin vaiheessa ja hyvä niin.
Miksi mahan taputtelijoille ei voi suoraan sanoa jos ei siitä pidä? mä en ainakaan antaisi vieraiden ihmisten taputella, eihän kukaan taputtele muiden vatsoja muutenkaan ohimennen, vai onko se joku oikeus jos näkee raskaana olevan? sanon kyllä suoraan mitä ajattelen jos joku tuppaa päälle. - tulevamamitus
8743647 kirjoitti:
Mä en ole kokenut mahan taputteluja enkä säälimistä tai muuta ihmeempää vaikka jo viikko 33 menossa. Helteetkään ei ole mitenkään pahasti muhun vaikuttaneet, olen aika normaali olotilassa vielä tässäkin vaiheessa ja hyvä niin.
Miksi mahan taputtelijoille ei voi suoraan sanoa jos ei siitä pidä? mä en ainakaan antaisi vieraiden ihmisten taputella, eihän kukaan taputtele muiden vatsoja muutenkaan ohimennen, vai onko se joku oikeus jos näkee raskaana olevan? sanon kyllä suoraan mitä ajattelen jos joku tuppaa päälle.Se olis sit niinku rv 32 2 :D Kyllä on aika mennyt nopeesti kun äitiyslomakin alkais jo huomenna :D Miten muilla on aika mennyt?
- äiti 87
tulevamamitus kirjoitti:
Se olis sit niinku rv 32 2 :D Kyllä on aika mennyt nopeesti kun äitiyslomakin alkais jo huomenna :D Miten muilla on aika mennyt?
huhhuh..
Pakko myöntää et on ollut aikamoista tämä raskaus.. Nyt rv 34 4, koko viimeviikonloppu vietettiin sairaalassa, supisteli 4min välein, se oli kortisonipiikki peppuun ja supistuksen esto päälle. Tilanne nyt onneksi rauhoittunut. Sunnuntaina pääsin kotiin ja eilen oli muutto!
Nyt ollaan uudessa kodissa ja tuntuu et hommat kyl hoituu, vaik meinas jo tulla epätoivoinen olo..
Esikoinen on 2v ja on ollut rankkaa pikkuiselle muutto ja äitin sairaalassa olo..
Onneksi mies on kesälomilla!
Neuvolassa tänään oli paino tippunut 350g vko, hemoglobiini oli 109, se on sit rautalääkkeitä.. Ja sf mitta vain 27.. No, sairaalassa kun kaikki juuri katsotiin, ei tilanne näyttlnyt pahalta, vauvan paino arvio oli kuitenkin 2200g, eli nyt en joutunut jatkotarkkailuun.. Saa nähdä oonko loppuunasti syysmami, vai tuleeko musta sittenkin elomami.. La on 5.9.. - äippä3lle
äiti 87 kirjoitti:
huhhuh..
Pakko myöntää et on ollut aikamoista tämä raskaus.. Nyt rv 34 4, koko viimeviikonloppu vietettiin sairaalassa, supisteli 4min välein, se oli kortisonipiikki peppuun ja supistuksen esto päälle. Tilanne nyt onneksi rauhoittunut. Sunnuntaina pääsin kotiin ja eilen oli muutto!
Nyt ollaan uudessa kodissa ja tuntuu et hommat kyl hoituu, vaik meinas jo tulla epätoivoinen olo..
Esikoinen on 2v ja on ollut rankkaa pikkuiselle muutto ja äitin sairaalassa olo..
Onneksi mies on kesälomilla!
Neuvolassa tänään oli paino tippunut 350g vko, hemoglobiini oli 109, se on sit rautalääkkeitä.. Ja sf mitta vain 27.. No, sairaalassa kun kaikki juuri katsotiin, ei tilanne näyttlnyt pahalta, vauvan paino arvio oli kuitenkin 2200g, eli nyt en joutunut jatkotarkkailuun.. Saa nähdä oonko loppuunasti syysmami, vai tuleeko musta sittenkin elomami.. La on 5.9..En meinanut koko ketjua löytää. Miten menee, joko vauvoja syntynyt?
Minulla vk 33 meneillään. Kaikki olisi pikkuhiljaa valmiina vauvalle.
Perätilassa on edelleenkin, mutta voi kuulemma hyvinkin vielä kääntyä. - Äiti -75
äippä3lle kirjoitti:
En meinanut koko ketjua löytää. Miten menee, joko vauvoja syntynyt?
Minulla vk 33 meneillään. Kaikki olisi pikkuhiljaa valmiina vauvalle.
Perätilassa on edelleenkin, mutta voi kuulemma hyvinkin vielä kääntyä.Viikkoja 35 ja hyvin menee. Nyt tosin alkaa tuo masu jo olemaan hieman tiellä kun jotain yrittää tehdä. Muutto meilläkin meneillään, johon minä osallistun siivoamalla ja pakkaamalla. Hemoglobiini laski jossain vaiheessa vähän, mutta ei niin paljoa että olisi määrätty rautaääkkeitä. Nyt viime neuvolassa käydessä mittasivat taas ja oli hemoglobiini palautunut lähtöarvoon. Sokerirasitustestissä kävin ja hyvät lukemat sieltäkin. Ainoa "vaiva" on turvotus jaloissa, jota helteillä oli enemmän. Yhtään ei ole supistellut, paitsi niitä harjoitussupistuksia.
Mammaloma siis alkoi tänään, jee jee!
Hyviä vointeja kaikille! - Tanja9.9
Äiti -75 kirjoitti:
Viikkoja 35 ja hyvin menee. Nyt tosin alkaa tuo masu jo olemaan hieman tiellä kun jotain yrittää tehdä. Muutto meilläkin meneillään, johon minä osallistun siivoamalla ja pakkaamalla. Hemoglobiini laski jossain vaiheessa vähän, mutta ei niin paljoa että olisi määrätty rautaääkkeitä. Nyt viime neuvolassa käydessä mittasivat taas ja oli hemoglobiini palautunut lähtöarvoon. Sokerirasitustestissä kävin ja hyvät lukemat sieltäkin. Ainoa "vaiva" on turvotus jaloissa, jota helteillä oli enemmän. Yhtään ei ole supistellut, paitsi niitä harjoitussupistuksia.
Mammaloma siis alkoi tänään, jee jee!
Hyviä vointeja kaikille!Juu, massu alkaa tosiaan olemaan tiellä.. nyt ollu vuorokauden ajan ihan jatkuvaa vatsa ja selkäkipua.. Välillä helpottaa. Toinen juttu, et on alkanu ärsyttää naljailu ulkonäöstä.. vaikka vitsillähän kaikki heittelee siitä mitenkä on tullu kiloja (on tosiaan tullu) mutta ku on 9kk melkee kuunnellu niin johan alkaa nyppiä.. Nytte on itseasiassa tullu enempi negatiivisia päiviä.. mutta ehkäpä sen tekee kuumuus ja tosiaan kun on niin hankala kaikkee tehdä. Mutta jos se kohta helpottaa :))
Rauta-arvot on ollu huonot melkein kokoajan.. viimeks oli vähän noussu ja rautaa popsitaan täällä edelleen.. Muuten kaikki hyvin.. :))
Synnytys jännittää kovasti kyllä - huh! :) - Äiti -75
Tanja9.9 kirjoitti:
Juu, massu alkaa tosiaan olemaan tiellä.. nyt ollu vuorokauden ajan ihan jatkuvaa vatsa ja selkäkipua.. Välillä helpottaa. Toinen juttu, et on alkanu ärsyttää naljailu ulkonäöstä.. vaikka vitsillähän kaikki heittelee siitä mitenkä on tullu kiloja (on tosiaan tullu) mutta ku on 9kk melkee kuunnellu niin johan alkaa nyppiä.. Nytte on itseasiassa tullu enempi negatiivisia päiviä.. mutta ehkäpä sen tekee kuumuus ja tosiaan kun on niin hankala kaikkee tehdä. Mutta jos se kohta helpottaa :))
Rauta-arvot on ollu huonot melkein kokoajan.. viimeks oli vähän noussu ja rautaa popsitaan täällä edelleen.. Muuten kaikki hyvin.. :))
Synnytys jännittää kovasti kyllä - huh! :)Synnytys jännittää muakin, vaikka toista jo odotan. Esikoinen syntyi sektiolla, meni 10 päivää yli lasketun ajan ja osoittautui yllätys perätilaksi. Yhtään oikeata supistusta en viime raskaudessa kokenut, niitä harjoitus supistuksia vaan, niitä nytkin on ollut. Josko tällä kertaa sitten pääsis kokemaan sen luonnollisen tavan synnyttää...
Lähinnä mua jännittää se, kun joudun menemään yksin kun lapsen isän täytyy jäädä esikoisen kanssa. Mutta kai siitä jotenkin selviää.
Tsemppiä synnytykseen!!! - laureee
Äiti -75 kirjoitti:
Synnytys jännittää muakin, vaikka toista jo odotan. Esikoinen syntyi sektiolla, meni 10 päivää yli lasketun ajan ja osoittautui yllätys perätilaksi. Yhtään oikeata supistusta en viime raskaudessa kokenut, niitä harjoitus supistuksia vaan, niitä nytkin on ollut. Josko tällä kertaa sitten pääsis kokemaan sen luonnollisen tavan synnyttää...
Lähinnä mua jännittää se, kun joudun menemään yksin kun lapsen isän täytyy jäädä esikoisen kanssa. Mutta kai siitä jotenkin selviää.
Tsemppiä synnytykseen!!!Täällä viikkoja nyt 36 2, tiistaina olisi viimeinen lääkärineuvola-aika. Turvotus on ihan jotain hirveetä, nilkkoja ei ole ja kihlasormuksen otin pois, hyvä kun saippualla edes lähti. Mahakaveri ollu jo reilun kuukauden raivotarjonnassa mutta ei ole kiinnittynyt vielä, painaa välillä niin ilkeästi rakkoa ettei mitään järkee. Harjoitussupistuksia on ollut tosi paljon, välillä jopa niin voimakkaita että sattuu, tuntuu takapuolessa asti. Sf-mitta oli viikolla 35 31cm, eli keskikäyrällä mennään. Omapainokin oli tippunut vähäsen.
- syysmami
laureee kirjoitti:
Täällä viikkoja nyt 36 2, tiistaina olisi viimeinen lääkärineuvola-aika. Turvotus on ihan jotain hirveetä, nilkkoja ei ole ja kihlasormuksen otin pois, hyvä kun saippualla edes lähti. Mahakaveri ollu jo reilun kuukauden raivotarjonnassa mutta ei ole kiinnittynyt vielä, painaa välillä niin ilkeästi rakkoa ettei mitään järkee. Harjoitussupistuksia on ollut tosi paljon, välillä jopa niin voimakkaita että sattuu, tuntuu takapuolessa asti. Sf-mitta oli viikolla 35 31cm, eli keskikäyrällä mennään. Omapainokin oli tippunut vähäsen.
Täällä olis tänään rv 35 0 ja aloin tuossa miettimään miten nopeasti tämä aika on kun enää 5 viikkoa laskettuun ja jos vaan laskettuun mennessä tulee ei mene enää kauaa että saa nyytin syliin
- mamma_86
Täällä olis laskettu aika 22.9..raskaus aika menny hyvin.. vauva oli vielä viime neuvolassa poikittain
Sokereita ja verenpainetta joudun tosin kotona mittaamaan.. - Nuori ätii
Minullakin laskettu aika 30.9 ja nyt ollaan siis raskausviikolla 35 ja maha näyttää välillä supersuurelta... Potkii jo paljon ja raajat tuntuvat. Asettunut jo pää alaspäin. Normaalisti (tietääkseni) edennyt raskaus ja ilmeisesti tyttövauva tulossa. :) Ainakin lääkäri sanoi että luultavasti tyttö. Moni on kuitenkin sanonut että minulla olisi poikavatsa. Harmittaa kun ei voi olla täysin varma tuleeko tyttö vai poika, mutta on niitä vaatteita ostettu jo jonkunverran vaaleanpunaista. Sitten on paljon sellaista joka käy molemmille. Ja kaikki suurimmat esim. lastenvaunut yms. sopii kummalle vaan niin ei ole virheostoksia. Kaikki vauvan tarvikkeet on jo melkeenpä hommattu. Olen ostellut kestovaippojakin ja muutaman paketin kertakäyttövaippoja. Ja aion imettää, katsotaan miten se lähtee käyntiin, mutta tarkoitus olisi imettää. :) Uskon että lapsemme saattaa syntyä pari viikkoa ennen laskettua aikaa, koska olen aika pienikokoinen ja vauva on tietääkseni normaalisti saanut painoa jne, joten eihän tässä enää ole kuin kuukausi vähän päälle ja esikoinen syntyy! Saa nähdä kuinka elämämme muuttuu. Toivottavasti olisi terve vauva.
- äippä3:lle
Äitiysloma alkaa pian, on tämä aika nopeasti mennyt. Vauva edelleen istua nököttää pääylöspäin tai on ihme poikkitilassa, minulla maha toispuolinen. Pian mietitään kääntöä. Kaikki ollut valmiina jo jonkin aikaa. Aikamista huohotusta liikkuminen jo, onkohan vaikutusta kun on niin ylhäällä? Nukkuminen tuskaa ja aina johonkin sattuu. Kyllä tämän lopun jaksaa!
- rv 36+4
Täällä on kans yks syysmami! :) viikkoja nyt 36 4 ! Ei enää kauaa (:
- Tanja9.9
Nyt olisin kyllä yhtähyvin voinu purkatua ketjuun "en jaksa enää olla raskaana" mutta kun oon tänne päivitelly kuulumisia aiemminkin niin sama kirjotella tänne sitten..
Elikkäs viikkoja 37 4 ja en voisi enempää kyllästyä enää odottamaan.. huh. Kaiken kruunaa syysflunssa.. Kurkku on ku raastinrauta, korvat tulessa ja keuhkoissa tuntuu painetta. Ihanaa. Yöt menee ihan ok, paitsi nyt kipeenä ollessa unen saaminen on hankalaa. Kuitenkin saa herätä väh. 2 kertaa yöllä vessaan ja aina se sama ralli sen nukkumatin kanssa, kun se ei vaan ymmärrä niitä hiekkoja heitellä meillepäin :D
Viime yönä tuntu pistävää kipua alavatsassa, oli ehkä kipua, kun neiti kiinnitteli päätä paikalleen.. viime viikolla oli jo sormelle auki ja pehmeä, mutta pää ei ollut ihan kiinni vielä ("lillui yläempänä" - sano neuvolalääkäri :DD )
Keskiviikkona seuraava neuvola ja toivottavasti edes tää flunssa menis vähän vähäisemmäks siihen mennessä.
Mukavaa olla äitiys"lomalla" kun tuntuu että on stressaantuneempi ja väsyneempi ku ikinä :DD
Mitenkäs muilla mennyt? :))
ps.. tämä purkautuminenhan teki ihan hyvää.. - äiti 87
Tanja9.9 kirjoitti:
Nyt olisin kyllä yhtähyvin voinu purkatua ketjuun "en jaksa enää olla raskaana" mutta kun oon tänne päivitelly kuulumisia aiemminkin niin sama kirjotella tänne sitten..
Elikkäs viikkoja 37 4 ja en voisi enempää kyllästyä enää odottamaan.. huh. Kaiken kruunaa syysflunssa.. Kurkku on ku raastinrauta, korvat tulessa ja keuhkoissa tuntuu painetta. Ihanaa. Yöt menee ihan ok, paitsi nyt kipeenä ollessa unen saaminen on hankalaa. Kuitenkin saa herätä väh. 2 kertaa yöllä vessaan ja aina se sama ralli sen nukkumatin kanssa, kun se ei vaan ymmärrä niitä hiekkoja heitellä meillepäin :D
Viime yönä tuntu pistävää kipua alavatsassa, oli ehkä kipua, kun neiti kiinnitteli päätä paikalleen.. viime viikolla oli jo sormelle auki ja pehmeä, mutta pää ei ollut ihan kiinni vielä ("lillui yläempänä" - sano neuvolalääkäri :DD )
Keskiviikkona seuraava neuvola ja toivottavasti edes tää flunssa menis vähän vähäisemmäks siihen mennessä.
Mukavaa olla äitiys"lomalla" kun tuntuu että on stressaantuneempi ja väsyneempi ku ikinä :DD
Mitenkäs muilla mennyt? :))
ps.. tämä purkautuminenhan teki ihan hyvää..tanja9.9, mun pitää pahoitella.. Tiedän olosi, itsekin olin niin täynnä tätä raskautta..
Sitten tuli lauantai päivä ja niin synnytys lähti käyntiin.. Ja klo 18.30 syntyi ihana tyttömme!! Vko 37 6 vauva oli 47cm ja 2980g - Tanja9.9
äiti 87 kirjoitti:
tanja9.9, mun pitää pahoitella.. Tiedän olosi, itsekin olin niin täynnä tätä raskautta..
Sitten tuli lauantai päivä ja niin synnytys lähti käyntiin.. Ja klo 18.30 syntyi ihana tyttömme!! Vko 37 6 vauva oli 47cm ja 2980gPaljon onnea teille :)
- laureee
Tanja9.9 kirjoitti:
Paljon onnea teille :)
Nyt viikkoja meneillään 37 3. Tänään olin äitini kanssa ostoksilla, kun päästiin ostoskeskuksen parkkipaikalle oikeessa silmässä näkyi pelkkää sahalaitaa, eteenpäin näki jonkin verran mutta sivulle ei yhtään. Sitten alkoi päänsärky ja puhe sammaltaan, sanat oli ihan hukassa ja oikeesta kämmenestä lähti tunto..epäilen verenpainetta, ollut tähän asti tosi hyvät arvot. Keskiviikkona menen neuvolaan niin tietää vähän paremmin mistä voisi nämä oireet johtua. Menivät kyllä itsestään ohi, mutta alkoi todella huolestuttaan :(
- äiti 87
Tanja9.9 kirjoitti:
Paljon onnea teille :)
vinkki.. Se oli 2* ihanaa seksiä aamusta ja aamupäivällä ja klo 12 alkoi supistukset :)
- Tanja9.9
äiti 87 kirjoitti:
vinkki.. Se oli 2* ihanaa seksiä aamusta ja aamupäivällä ja klo 12 alkoi supistukset :)
Voipi olla että tästä syysmammasta tuli elomamma myöskin.. lapsivedet meni äsken.. supistuksia ei tunnu mutta synnäriltä sanottiin että tänne vaan aamukahvin jälkeen. Nyt siis viikkoja tasan 38 ja sinnepäin se ois lähdettävä kunhan tuo mies tuolta kunnolla herää :) Jännittää niin että itkettää mutta olisikohan se odotus nyt sitten palkittu :) ?
- äippä3:lle
Tanja9.9 kirjoitti:
Voipi olla että tästä syysmammasta tuli elomamma myöskin.. lapsivedet meni äsken.. supistuksia ei tunnu mutta synnäriltä sanottiin että tänne vaan aamukahvin jälkeen. Nyt siis viikkoja tasan 38 ja sinnepäin se ois lähdettävä kunhan tuo mies tuolta kunnolla herää :) Jännittää niin että itkettää mutta olisikohan se odotus nyt sitten palkittu :) ?
ONNEA ÄITI 87! ja toivottavasti myös Tanja9.9! Minulla viikkoja 36, supistelut pahentuneet, vauva edelleen perätilassa ja olo tuskainen. Ensi viikolla sairaalaan katsomaan mitä tehtäisiin, kun aikaisemmat olleet isoja. Näillä supistuksilla voisin kuvitella olevani synnyttämässä pian!
- Tanja9.9=28.8
äippä3:lle kirjoitti:
ONNEA ÄITI 87! ja toivottavasti myös Tanja9.9! Minulla viikkoja 36, supistelut pahentuneet, vauva edelleen perätilassa ja olo tuskainen. Ensi viikolla sairaalaan katsomaan mitä tehtäisiin, kun aikaisemmat olleet isoja. Näillä supistuksilla voisin kuvitella olevani synnyttämässä pian!
Niinhän siinä sitten kävi että pikkuneiti syntyi syysmammalle elokuussa, elikkäs vedet oli tosiaan menny sillon ja lauantaina päivällä neitokainen sukelsi maailmaan :) Terve pikkukaveri ja tänään jo lähdetään kyselemään lastenlääkäriltä joskos se päästäis meitä kotiin :) Äiti voi hyvin ja lapsi voi hyvin! Kiitos äippä3:lle onnitteluista ja toivottavasti sinunkin aikasi on käsillä, ellei ole ollut jo :) !
- jänskänpänskää
Tanja9.9=28.8 kirjoitti:
Niinhän siinä sitten kävi että pikkuneiti syntyi syysmammalle elokuussa, elikkäs vedet oli tosiaan menny sillon ja lauantaina päivällä neitokainen sukelsi maailmaan :) Terve pikkukaveri ja tänään jo lähdetään kyselemään lastenlääkäriltä joskos se päästäis meitä kotiin :) Äiti voi hyvin ja lapsi voi hyvin! Kiitos äippä3:lle onnitteluista ja toivottavasti sinunkin aikasi on käsillä, ellei ole ollut jo :) !
onnea tyttärestä :) ! meillä kans kamalaa ähinää ja puhinaa, öisin varsinkin polttelee ja la vasta 30.9.2010.... Melkee mitään en saa tehdä ja voih, kyllä odottavan aika on pitkä.
- laureee
onnea tyttärestä :) ! meillä kans kamalaa ähinää ja puhinaa, öisin varsinkin polttelee ja la vasta 30.9.2010.... Melkee mitään en saa tehdä ja voih, kyllä odottavan aika on pitkä.
Täällä jännäilen että koska tulisi lähtö..? Perjantaina kävin äitiyspoliklinikalla kohonneen alapaineen ja proteiinin takia, päänsärkyä on myös ollut. Siellä olin kaksi kertaa sydänkäyrässä ja lääkäri teki sisätutkimuksen, kaikki oli ihan ok. Viikkoja nyt 38 3. Sain silloin ensimmäisen painoarvion ja oli silloin pe 3400g, eli normaalikokoinen kaveri on tulossa :) eilen oli aika tukala olo koko päivän, tänään neuvolaan ja katsotaan saanko taas lähetteen polille. Menen keskiviikkona kontrolliin äippäpolille ja saas nähdä jäädäänkö silloin sitten jo osastolle, perjantaina miettivät että jäänkö jo osastolle kun maha-asukilla oli sykkeet niin korkealla, mutta laskivat normaaliin toisessa käyrässä. Ei jaksa enää olla raskaana :/
- syysmami
laureee kirjoitti:
Täällä jännäilen että koska tulisi lähtö..? Perjantaina kävin äitiyspoliklinikalla kohonneen alapaineen ja proteiinin takia, päänsärkyä on myös ollut. Siellä olin kaksi kertaa sydänkäyrässä ja lääkäri teki sisätutkimuksen, kaikki oli ihan ok. Viikkoja nyt 38 3. Sain silloin ensimmäisen painoarvion ja oli silloin pe 3400g, eli normaalikokoinen kaveri on tulossa :) eilen oli aika tukala olo koko päivän, tänään neuvolaan ja katsotaan saanko taas lähetteen polille. Menen keskiviikkona kontrolliin äippäpolille ja saas nähdä jäädäänkö silloin sitten jo osastolle, perjantaina miettivät että jäänkö jo osastolle kun maha-asukilla oli sykkeet niin korkealla, mutta laskivat normaaliin toisessa käyrässä. Ei jaksa enää olla raskaana :/
Täällä mennään rv 38 2 ja täytyy kyllä sanoa et olisin pikkuhiljaa valmis luopumaan tästä mahasta ja raskaana olemisesta ja saada sen pienokaisen syliin. Iltaisin on alkanut vähän kipeämmin supistelemaan muttei mitenkään tasaiseen tahtiin. Mitenkäs muut syysäipät on voinut?
- laureee
syysmami kirjoitti:
Täällä mennään rv 38 2 ja täytyy kyllä sanoa et olisin pikkuhiljaa valmis luopumaan tästä mahasta ja raskaana olemisesta ja saada sen pienokaisen syliin. Iltaisin on alkanut vähän kipeämmin supistelemaan muttei mitenkään tasaiseen tahtiin. Mitenkäs muut syysäipät on voinut?
Täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena, perjantaina laskettuaika :) kävin tänään taas äippäpolilla kontrollissa, proteiinit oli nyt jo neljällä plussalla ja verenpaineet noussu lisää...lääkäri olisi laittanut minut osastolle ja synnytystä oltais alettu käynnistämään mutta osastonlääkäri määräsi verikokeisiin ja vuorokausivirtsa keräyksen, taas :/ maanantaina menen neuvolaan ja tiistaina taas kontrolliin sairaalaan, jos nyt ottaisivat osastolle.
- äippä3lle
laureee kirjoitti:
Täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena, perjantaina laskettuaika :) kävin tänään taas äippäpolilla kontrollissa, proteiinit oli nyt jo neljällä plussalla ja verenpaineet noussu lisää...lääkäri olisi laittanut minut osastolle ja synnytystä oltais alettu käynnistämään mutta osastonlääkäri määräsi verikokeisiin ja vuorokausivirtsa keräyksen, taas :/ maanantaina menen neuvolaan ja tiistaina taas kontrolliin sairaalaan, jos nyt ottaisivat osastolle.
Täällä myös odotellaan lähtöä. Viikkoja 38 ja paikat "auenneet" ensi viikolla taas sairaalaan. Onneksi kääntyi vielä itse vk36 pääalaspäin. supistukset jo tosi kivuliaita, kävely sattuu ja yöt tulee valvottua. Joko jo?-kyselyjä tulee jatkuvasti. Proteiinit koholla myös, turvotusta edelleen, sokerit heittelee ja kova päänsärky (valvominen?) Pian tämä kuitenkin ohi! Tuskin annetaan mennä lokakuulle.
- älähän hätäile
äippä3lle kirjoitti:
Täällä myös odotellaan lähtöä. Viikkoja 38 ja paikat "auenneet" ensi viikolla taas sairaalaan. Onneksi kääntyi vielä itse vk36 pääalaspäin. supistukset jo tosi kivuliaita, kävely sattuu ja yöt tulee valvottua. Joko jo?-kyselyjä tulee jatkuvasti. Proteiinit koholla myös, turvotusta edelleen, sokerit heittelee ja kova päänsärky (valvominen?) Pian tämä kuitenkin ohi! Tuskin annetaan mennä lokakuulle.
Täällä menossa 41 0 ja eikä mitään suurempia merkkejä mistään. Saa nähdä meneekö käynnistykseen. Te joilla alle 40 viikkoa vielä, malttia vaan, ette ole vielä edes lasketussa ajassa. Voin sanoa että sen jälkeen se odottelu vasta tuskaista onkin. No onneksi tietää ettei nyt enää yli viikkoa pitäisi tässä mennä.
- raksukka
älähän hätäile kirjoitti:
Täällä menossa 41 0 ja eikä mitään suurempia merkkejä mistään. Saa nähdä meneekö käynnistykseen. Te joilla alle 40 viikkoa vielä, malttia vaan, ette ole vielä edes lasketussa ajassa. Voin sanoa että sen jälkeen se odottelu vasta tuskaista onkin. No onneksi tietää ettei nyt enää yli viikkoa pitäisi tässä mennä.
Kerroit tuossa, että sulla sokerit heittelee... mihin suuntaan? onko sulla insuliini hoito vai pelkkä ruokavalio? Kun mulla nyt menossa 37rv ja sokerit alkanu heittämään, välillä ne on tunti aterian jälkeen 4.7, ja sit toisena päivänä (kuten tänään) 8.9!!!!! Mulla on ruokavaliohoitoinen diabetes. Mutta että pitääkö tässä nyt alkaa loppumetreillä insuliinia pistelemään....? :( Syön joka ikinen päivä suht samanlailla, lasken hiilarit, en syö vaaleeta leipää, pullaa, herkkuja, sokeria.. syön säännöllisesti ja usein jne. jne. Käyn kävelyllä päivittäin jos vain olo muuten antaa myöten jne. Eli en tajua mistä nää heilahtelut voi johtua!!!! Tähän asti heittoja on tullu max kerta / vko. Tekeekö loppuraskaus sit jotain elimistölle, että ne ei pysy yhtä hyvänä? Netistä en ainakaan ole tietoa asiasta löytänyt! Kiitos jos jaksat vastata!
- äippä3lle
raksukka kirjoitti:
Kerroit tuossa, että sulla sokerit heittelee... mihin suuntaan? onko sulla insuliini hoito vai pelkkä ruokavalio? Kun mulla nyt menossa 37rv ja sokerit alkanu heittämään, välillä ne on tunti aterian jälkeen 4.7, ja sit toisena päivänä (kuten tänään) 8.9!!!!! Mulla on ruokavaliohoitoinen diabetes. Mutta että pitääkö tässä nyt alkaa loppumetreillä insuliinia pistelemään....? :( Syön joka ikinen päivä suht samanlailla, lasken hiilarit, en syö vaaleeta leipää, pullaa, herkkuja, sokeria.. syön säännöllisesti ja usein jne. jne. Käyn kävelyllä päivittäin jos vain olo muuten antaa myöten jne. Eli en tajua mistä nää heilahtelut voi johtua!!!! Tähän asti heittoja on tullu max kerta / vko. Tekeekö loppuraskaus sit jotain elimistölle, että ne ei pysy yhtä hyvänä? Netistä en ainakaan ole tietoa asiasta löytänyt! Kiitos jos jaksat vastata!
tämä on jo kolmas raskauteni ja kaikissa onneksi pärjätty ruokavaliolla ja säännöllisellä kotimittauksella, nyt lopussa tullut korkeita arvoja aamulla 6-7 päivällä 8-9,9. Olen sen takia nyt loppumetreillä vielä käynyt sairaalassakin tarkistuksessa joka toinen viikko. Ja jos tulee jatkuvasti isoja poikkeamia menen heti.
Olo ollut tosi huono, tänäänkin huimannut, tosin ei ole paljon tullut nukuttua. Verenpaine on ok, aiemmissa se on ollut myös liian korkea. Painoa ei ole tullut viimeiseen kuukauten yhtään lisää minulle. Alussa sitten tulikin tarpeeksi.
Syön lastenkin takia jo säännöllisesti ja terveellisesti, liikkua yritän mahdollisimman paljon, sokeriarvoissa kyllä huomaa heti juhlat yms.
Koska RAKSUKKA menet neuvolaan ota mahdollisimman pian puheeksi? - raksukka
äippä3lle kirjoitti:
tämä on jo kolmas raskauteni ja kaikissa onneksi pärjätty ruokavaliolla ja säännöllisellä kotimittauksella, nyt lopussa tullut korkeita arvoja aamulla 6-7 päivällä 8-9,9. Olen sen takia nyt loppumetreillä vielä käynyt sairaalassakin tarkistuksessa joka toinen viikko. Ja jos tulee jatkuvasti isoja poikkeamia menen heti.
Olo ollut tosi huono, tänäänkin huimannut, tosin ei ole paljon tullut nukuttua. Verenpaine on ok, aiemmissa se on ollut myös liian korkea. Painoa ei ole tullut viimeiseen kuukauten yhtään lisää minulle. Alussa sitten tulikin tarpeeksi.
Syön lastenkin takia jo säännöllisesti ja terveellisesti, liikkua yritän mahdollisimman paljon, sokeriarvoissa kyllä huomaa heti juhlat yms.
Koska RAKSUKKA menet neuvolaan ota mahdollisimman pian puheeksi?Kiitos viestistä äippä3lle! :) Mä soitan tänään neuvolaan, ja kysyn mitä pitää tehdä. Paastoarvo tänä aamuna 5.3, ei IKINÄ ennen oo yli 5 ollut!! Aamupalan jälkeen 6.9, kun pysyin sen tunnin liikkeessä. Jos olisin esim. istunut vain, niin varmasti olisi ollut yli 8. Tolla pienelläkin liikkumisella (kotityöt, roskien vienti yms.) saa niitä alemmas. Mutta kun ei sitä jaksa eikä pysty 12h/vrk olla heilumassa. :(
Ja niin, neuvolaan on aika perjantaina, ja ensi tiistaina äitipoli. Käyn siellä säännöllisesti vauvan pienen koon takia. Nyt rvlla 37 ja painoarvio vaivaiset 2300gr. Eli ei ainakaan sokerivauva ole tulossa. Mutta kun olo on kamalan huono jatkuvasti, ilmeisesti ton sokerin heittelyn takia. Ja mua myös huimaa aivan kauheesti koko ajan. Hyvä kun pystyssä pysyy. Samoin on näköhäiriöitä.
Vähän epäilen, ettei neuvolan terkkari osaa tähän mitään sanoa, ja laittaa mut eteenpäin... ei se koskaan osaa noihin mun arvoihin ottaa kantaa.
Koitetaan nyt vaan sinnitellä loppuun asti! Mut tän tarkemmin mä en enää voi / osaa syödä! Tai sit en uskalla syödä pian enää mitään... Ku kaikki nostaa sokereita! :( Kauhee janokin on jatkuvasti. :( Eli ei kroppa nyt ihan täysillä kulje. - raksukka
raksukka kirjoitti:
Kiitos viestistä äippä3lle! :) Mä soitan tänään neuvolaan, ja kysyn mitä pitää tehdä. Paastoarvo tänä aamuna 5.3, ei IKINÄ ennen oo yli 5 ollut!! Aamupalan jälkeen 6.9, kun pysyin sen tunnin liikkeessä. Jos olisin esim. istunut vain, niin varmasti olisi ollut yli 8. Tolla pienelläkin liikkumisella (kotityöt, roskien vienti yms.) saa niitä alemmas. Mutta kun ei sitä jaksa eikä pysty 12h/vrk olla heilumassa. :(
Ja niin, neuvolaan on aika perjantaina, ja ensi tiistaina äitipoli. Käyn siellä säännöllisesti vauvan pienen koon takia. Nyt rvlla 37 ja painoarvio vaivaiset 2300gr. Eli ei ainakaan sokerivauva ole tulossa. Mutta kun olo on kamalan huono jatkuvasti, ilmeisesti ton sokerin heittelyn takia. Ja mua myös huimaa aivan kauheesti koko ajan. Hyvä kun pystyssä pysyy. Samoin on näköhäiriöitä.
Vähän epäilen, ettei neuvolan terkkari osaa tähän mitään sanoa, ja laittaa mut eteenpäin... ei se koskaan osaa noihin mun arvoihin ottaa kantaa.
Koitetaan nyt vaan sinnitellä loppuun asti! Mut tän tarkemmin mä en enää voi / osaa syödä! Tai sit en uskalla syödä pian enää mitään... Ku kaikki nostaa sokereita! :( Kauhee janokin on jatkuvasti. :( Eli ei kroppa nyt ihan täysillä kulje.Minkä kokoisia sun vauvat on ollu syntyessään ja millä viikoilla ne on syntyneet? Mun kaks edellistä on molemmat ollu yli 4kg, mutta sillon ei ole todettua raskausdiabetestä ollut. Sen takia onkin niin ihme kun tämä on niin pieni!
- äippä3lle
raksukka kirjoitti:
Minkä kokoisia sun vauvat on ollu syntyessään ja millä viikoilla ne on syntyneet? Mun kaks edellistä on molemmat ollu yli 4kg, mutta sillon ei ole todettua raskausdiabetestä ollut. Sen takia onkin niin ihme kun tämä on niin pieni!
molemmat yli 4kg, toinen melkein 5kg, menneet yli. Tämä kolmas oli eilen tarkastuksessa perätilassa taas,ei paljoa naurata enää..
- raksukka
äippä3lle kirjoitti:
molemmat yli 4kg, toinen melkein 5kg, menneet yli. Tämä kolmas oli eilen tarkastuksessa perätilassa taas,ei paljoa naurata enää..
Minkä takia ne päästi sun aiemmat raskaudet yliaikaisiksi? Vai katsoiko ne että kaikki on ok? Kun mä kuulin / luin jostain, että diabetes äidin raskautta ei miellellään päästettäis yliaikaiseksi kuin korkeintaan muutamia päiviä. Onko se lie sitten tapauskohtaista vai paikkakunta kohtaista...?!
Mun sokerit nyt asettunut ihan hyvin. Ja vaikka eilen kylässä söin vähän ylimääräistä, niin silti arvot pysyi alle 7. :) Onkohan se ihan päivästä ja olosta kiinni, mitä ne sokerit näyttää...? Alan olemaan jo todella väsynyt tähän mittaamiseen ja kyttäämiseen. :/
Sulla varmaan käy jo päivät vähiin!? Tsemppiä! - äippä3lle
raksukka kirjoitti:
Minkä takia ne päästi sun aiemmat raskaudet yliaikaisiksi? Vai katsoiko ne että kaikki on ok? Kun mä kuulin / luin jostain, että diabetes äidin raskautta ei miellellään päästettäis yliaikaiseksi kuin korkeintaan muutamia päiviä. Onko se lie sitten tapauskohtaista vai paikkakunta kohtaista...?!
Mun sokerit nyt asettunut ihan hyvin. Ja vaikka eilen kylässä söin vähän ylimääräistä, niin silti arvot pysyi alle 7. :) Onkohan se ihan päivästä ja olosta kiinni, mitä ne sokerit näyttää...? Alan olemaan jo todella väsynyt tähän mittaamiseen ja kyttäämiseen. :/
Sulla varmaan käy jo päivät vähiin!? Tsemppiä!Molemmista olisi ollut käynnistys edessä lähipäivinä, painoarviot n.3-3,5kg, sairaalan mielestä ei hätää. Synnytykset menneet ihan ok, mutta tämä viimeinen arveluttaa. Minullakin sokerit asettuneet ja olo parempi. Pienikin liikkuminen (siivoaminen yms.) aiheuttaa kovia supistuksia, mikä ei tässä vaiheessa onneksi enää haittaa. Silloin puolivälissä kun alkoivat pelotti että syntyy ennen aikojaan, no eipä ole syntynyt. Hyvää viikonloppua!
- raksukka
äippä3lle kirjoitti:
Molemmista olisi ollut käynnistys edessä lähipäivinä, painoarviot n.3-3,5kg, sairaalan mielestä ei hätää. Synnytykset menneet ihan ok, mutta tämä viimeinen arveluttaa. Minullakin sokerit asettuneet ja olo parempi. Pienikin liikkuminen (siivoaminen yms.) aiheuttaa kovia supistuksia, mikä ei tässä vaiheessa onneksi enää haittaa. Silloin puolivälissä kun alkoivat pelotti että syntyy ennen aikojaan, no eipä ole syntynyt. Hyvää viikonloppua!
Joko olet vauvan saanut???? Ja miten sun sokerit oli / on lopussa asettuneet? Mulla edelleen heittoja, riippuen päivästä. Välillä pysyy hyvin aisoissa pari päivää ja sit taas kohoaa.. Äitipolilla yks sanoi, että pitäs alottaa insuliinihoito, ja toinen että ei enää tarvii.. Laskettuun aikaan on 1,5vkoa. Eli nyt vaan viimeset päivät sinnitellään ja mittaillaan tarkasti sokereita. Olo on ollut voimaton ja huono. En jaksa ulkoilla enkä liikkua oikeestaan ollenkaan. :( Huimaa niin että silmissä sumenee. Ja heti jos sokerit menee alas, olo huononee entisestään. On tämä touhua! :(
Toivottavasti sulla paremmin! :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692703
- 632644
- 681782
- 241617
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91470- 151382
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197- 371180