6 vuotiaalta lääkäri löysi silmistä pluslukemat, 1,5 ja 1,25. Määräsi tämän perusteella 1,25 ja 1 linssit. Sanoi, ettei ole hoitovirhe, jos laseja ei hankittaisi. Luulen tosin, että hankin ja totutan lapseni laseihin jo eskarissa.
Mutta kysymys kuuluu, käytetäänkö lukulaseja aina vaiko vain pöytätyöskentelyssä?
Kertokaa kokemuksia.
Karsastusta ei ole. Oireena "nenä kiinni pöydässä" eli ei vielä ole valittanut päänsärkyä tms.
Lukulasit / lähilasit lapsella - aina päässä, vai?
Mamma1711
1
1440
Vastaukset 1
- Kaukonäkö
Uskon, että lääkäri on määrännyt lapsellenne jatkuvastipidettävät lasit. Jos hän sanoi, että ainosastaan lukiessa, niin silloin on kyse vain lukulaseista. Pienillä lapsilla esiintyy joskus kaukotaitteisuutta, jota korjataa pluslaseilla. Lasit ovat tällöin jatkuvakäyttöiset yksiteholasit.
Lapsi kannattaa totuttaa käyttämään laseja varhain. kaukotaitteisuus rasittaa silmälihaksia ja voi hoitamattomana johtaa karsastukseen. Siksi on erittäin tärkeää, että silmälaseja käytetään mahdollisimman paljon, mielellään jatkuvasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.392976- 102885
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei262817- 82726
- 73719
- 71681
- 50645
- 37636
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38609- 43601