EGE varoitus

JAABBABA

EGE LASKUTTAA ENNEN MAKSUMUISTUTUSTA, AUTOMAATTINEN ERÄPÄIVÄN SIIRTO JOSTA LASKUTETAAN ERILLISELLÄ LASKULLA.

Mikäli lainanmaksu ei ole kirjautunut Ege Finance Oy:n tilille 3 vuorokauden sisällä eräpäivästä, siirretään eräpäivää automaattisesti 8 vuorokautta alkuperäisestä eräpäivästä. Automaattisesta eräpäivänsiirrosta aiheutuneista kustannuksista lähetetään asiakkaalle erillinen lasku.

Mikäli asiakkaalla on maksamatta eräpäivän siirrosta aiheutuneita laskuja, erääntyy laina maksettavaksi välittömästi kaikkine kuluineen.

Myös erääntyneille eräpäivänsiirtolaskuille lasketaan korkolain mukainen viivästyskorko, sekä mahdolliset 5€ maksumuistutuskulut. Mikäli näitä ei makseta eräpäivään mennessä, siirtyvät ne automaattisesti perintätoimiston perittäväksi

35

7746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Babababababa

      Jep, ite huomasin saman. Mulla vaan siirsivät eräpäivää 14pv. Ja laskua tuli 14€. Olen velkaneuvojan kanssa jutellut ja on todettu että parasta päästää kaikki ulosottoon. Maksaa pienimpiä pois parhaansa mukaan koska niistä kaikista tulee käräjäoikeudesta kuluja 250€. Eli tuostakin tulisi. Vittu. Mahtaako olla edes laillista puuhaa? Jos nyt maksan tuon 14€ laskun pois niin siirtävätkö taas heti uudestaan uudet 14pv eräpäivää? Vittu kun ei tiedä että uskaltaako tuon nyt maksaa. Ei viitsisi kahden viikon välein maksaa samanlaista laskua.

      • ubsis

        Olisiko paikallaan kerrankin olla edes ujosti fiksu ja lukea lainasäännöt ennen lainan ottamista ?
        Automaattinen eräpäivän siirto on käytössä vaikka kuinka monella ja sen tarkoitus on ehkäistä lainan siirtyminen perintään antamalla uuden mahdollisuuden. EGEltä muistaakseni tulee myös tekstari joka muistuttaa että lainasi on erääntymässä, joten sanoisin että harvinaisen reilua, jos olet ollenkaan aikeissa maksaa vippisi takaisin ajallaan. EGEllä on käytössä yksi automaattinen ja yksi tekstarilla siirrettävä eräpäivä ja ainakin minusta se on äärimmäisen hyvä ja toimiva idea, jos takaisinmaksuuun varatut rahat eivät olekkaan tilillä lasketulla tavalla.

        ihan hienoa aina leimata firmoja syyllisiksi siihen ettei itse vaivaudu lukemaan vipinottoon liittyviä sääntöjä, vaikka ne itse vakuuttaa lukeneensa ja hyväksyvänsä. Jos on noin tyhmä, se kertoaa pari asiaa. 1) et ole ollut aikeissakaan maksaa velkaasi ajallaan 2) et ole edes vilkaissut ehtoja jotka vakuutit ymmärtäneesi ja hyväksyneesi.

        Mistä teitä sikiää tuollaisia ihmisiä joiden mielestä vippiä pitää saada ja heti, takaisnmaksulla ei sais olla niin väliä ?


      • 25
        ubsis kirjoitti:

        Olisiko paikallaan kerrankin olla edes ujosti fiksu ja lukea lainasäännöt ennen lainan ottamista ?
        Automaattinen eräpäivän siirto on käytössä vaikka kuinka monella ja sen tarkoitus on ehkäistä lainan siirtyminen perintään antamalla uuden mahdollisuuden. EGEltä muistaakseni tulee myös tekstari joka muistuttaa että lainasi on erääntymässä, joten sanoisin että harvinaisen reilua, jos olet ollenkaan aikeissa maksaa vippisi takaisin ajallaan. EGEllä on käytössä yksi automaattinen ja yksi tekstarilla siirrettävä eräpäivä ja ainakin minusta se on äärimmäisen hyvä ja toimiva idea, jos takaisinmaksuuun varatut rahat eivät olekkaan tilillä lasketulla tavalla.

        ihan hienoa aina leimata firmoja syyllisiksi siihen ettei itse vaivaudu lukemaan vipinottoon liittyviä sääntöjä, vaikka ne itse vakuuttaa lukeneensa ja hyväksyvänsä. Jos on noin tyhmä, se kertoaa pari asiaa. 1) et ole ollut aikeissakaan maksaa velkaasi ajallaan 2) et ole edes vilkaissut ehtoja jotka vakuutit ymmärtäneesi ja hyväksyneesi.

        Mistä teitä sikiää tuollaisia ihmisiä joiden mielestä vippiä pitää saada ja heti, takaisnmaksulla ei sais olla niin väliä ?

        On se hyvä, että joku kerrankin puhuu asiaa.

        Jos lainat maksettaisiin, niinkuin laina kuuluukin, eli ajallaan, niin kulutkin olisivat varmaankin pienempiä Kyllä noiden firmojen pitää varautua tappioihin, joista sitten kärsivät ne jotka hoitavat lainansa eräpäivänä.


      • meisseliiii
        25 kirjoitti:

        On se hyvä, että joku kerrankin puhuu asiaa.

        Jos lainat maksettaisiin, niinkuin laina kuuluukin, eli ajallaan, niin kulutkin olisivat varmaankin pienempiä Kyllä noiden firmojen pitää varautua tappioihin, joista sitten kärsivät ne jotka hoitavat lainansa eräpäivänä.

        EGE toimii aika häikäilemättömästi lisäämällä 14 eur 100 euron pikavippiin siirtämälllä eräpäivää.
        YLEINEN käytäntö on että kuluttaja saa KAIKKIIN laskuihin 2 VIIKKOA lisää maksuaikaa 5 euron huomatuskuluilla.

        En suosittele EGEÄ kennellekään ihan periaatteessa että heillä on käytössä tuollainen YLEISESTÄ KÄYTÄNNÖSTÄ POIKKEAVA asiakkaan laskuttaminen. ONKO YHDELLÄKÄÄN MUULLA PIKAVIPPI YRITYKSELLÄ VASTAAVAA???


      • Kyllästynyt näihin
        meisseliiii kirjoitti:

        EGE toimii aika häikäilemättömästi lisäämällä 14 eur 100 euron pikavippiin siirtämälllä eräpäivää.
        YLEINEN käytäntö on että kuluttaja saa KAIKKIIN laskuihin 2 VIIKKOA lisää maksuaikaa 5 euron huomatuskuluilla.

        En suosittele EGEÄ kennellekään ihan periaatteessa että heillä on käytössä tuollainen YLEISESTÄ KÄYTÄNNÖSTÄ POIKKEAVA asiakkaan laskuttaminen. ONKO YHDELLÄKÄÄN MUULLA PIKAVIPPI YRITYKSELLÄ VASTAAVAA???

        Ilmoittakaa näistä kuluttajavirastoon, sillä ne tutkivat pikavippiyhtiöitä suurenlasin kanssa. Olen itse ilmoittanut tuosta automaattisesta eräpäivän siirrosta ja siitä aiheutuvista kuluista, kun normaalikäytännön mukaisesti pitää ensin lähettä maksukehotus. Sen lisäksi olen ilmoittanut myös perintäyhtiöstä, jota EGE käyttää. Ymmärrän, että kulut pitää myöhässä maksamisesta periä mutta niitäkin sitoo laki ja kohtuus.


      • Tuuls

        Ärsyttää, itse maksan erät aina ajoissa, mutta jostain syystä eivät kirjaudu heidän tililleen ja joudun sitten lähetteleen kopioita. Näin on käynyt jo useamman kerran. En suosittele kyseistä firmaa kenellekään.


      • Tuuls
        25 kirjoitti:

        On se hyvä, että joku kerrankin puhuu asiaa.

        Jos lainat maksettaisiin, niinkuin laina kuuluukin, eli ajallaan, niin kulutkin olisivat varmaankin pienempiä Kyllä noiden firmojen pitää varautua tappioihin, joista sitten kärsivät ne jotka hoitavat lainansa eräpäivänä.

        Egen toimissa on reiluus kaukana. Jos mahdollista niin älä ota vippiä Egeltä. Itse maksoin useamman erän ajoissa pois, mutta pari erää ei näkynyt heillä. Lähetin liitteitä kuiteista ja soittelin kerran, mutta mitään ei tapahtunut. Ja oli jo toinen kerta kun tekivät näin. Vasta kun itseltä meni hermo ja uhkasin antaa jutun poliisin tutkittavaksi, niin laittoivat maksutiedot ajantasalle. Enää en ole euroakaan velkaa sille puljulle, enkä tule olemaankaan. Ihmeellistä kyykyttämistä..


    • kallekkkh

      Minua ege on varoittanut petossyytteellä koska en ole laskua voinut maksaa.

      • kallekkkh

        minua ege on varoittanut syytteellä lievästä pahoinpitelystä koska olen hakenut heiltä lainaa.


    • toivotontapaus.

      Egestä todellakin varoitus.
      Vaikka maksaisit koko vipin takaisin saat mahdollisesti lisälaskuja joten kuitit talteen.

    • vippis-

      Ege Finance Oy pelaa ajalla erittäin kylmällä tavalla ja jos teidän on pakko hakea vippiä niin älkää tehkö sitä ege financesta tämä on minun suositukseni ja puhun kokemuksella.
      Laskevat pankkipäivätkin viiveeksi eli jos olet maksanut laskun ajallaan ja rahat viipyy matkalla niin huomautus tulee ja ne pyytää siitä rahaa. Lähettävät tahallaan virheellistä tietoa josta joutuu sitten tiedustelemaan.
      Yritä siinä sitten ottaa yhteyttä asiakaspalveluun ja oikeaista virhe kun eivät vastaa tiedusteluihin meinaan sähköpostissa.
      Puhelimitse asia tietysti selviää jos on maksanut vipin mutta se tiedustelu on sitte sen 1,20e/minuutti ja siihen heidän taktiikka perustuu. Eihän ege ole ainoa firma joka menettelee tuolla tavalla mutta olen huomannut että ege on röyhkein.
      Sitäpaitti Ege finance oy on minun kohdalla ollut ainoa firma joka ei lähetä mitään tietoa mustaa valkoisella siis ihan paperikirjettä. Jos siihen löytyy mahdollisuus perivät varmaan siitäkin.

      Linkkejä yleisesti pikavipeistä.
      http://atuubi.yle.fi/keskustelu/id-2005372
      http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/ajankohtaista/tiedotteet/2010/tiedote/?announcementId=20964544-b6a9-4db7-8593-3ed5a782f4ea&groupId=fab243ca-1419-4e9c-9fab-70972308f1a9
      http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/090109/

      Egestä ei muutenkaan ole muuta tietoa kuin maksullinen puhelinnumero, sähköposti johon eivät vastaa ja postilokero. Y-numba löytyy muttei mitään muuta tietoa.

      Jos on tietoa muista saman oy:n firmoista niin laittakaa ihmeessä tietoa.
      Babababababa sanoi että mahtaako olla laillista ja itse ihmettelen samaa?

    • -vahingoniloinen-

      Kohta joku egen puljusta tulee kehumaan kuinka hyvin asiat on hoidettu.
      Tälläkin jutulla kohta puolituhatta lukijaa ja sana kiertää.
      Kuinkahan moni jättää tämänkin ketjun vuoksi egen firman väliin. Paska juttu mutta niin se metsä vastaa kuin huudetaan.
      Tappiota tulee ja olen siitä erittäin iloinen :-)
      Varmaan ege haastaa tämänkin ketjun kirjoittajat oikeuteen ja eniron siihen päälle ai muttei ne voikaan kun joutuis tulemaan julkisuuteen :-)
      En yhtään ihmettelis jos tämä ketju aavemaisesti poistuu.
      Enirohan,,, hei, eipäs muuten näykään enää egen mainoksia. Onko eniro bannannut egen?

    • 1+4

      Ege on paras, elä huutele siä!!!

      • Kiukkuinen

        Niin minäkin aluksi luulin, että asia selviää soittamalla, mutta eipäs selvinnytkään. Olen soittanut jo kaksi kertaa samasta asiasta ja edelleen ei ole kunnossa heidän puoleltaan. Olen ikionnellinen kun pääsen siitä surkeasta firmasta eroon..Vielä on heinäkuun erä maksamatta. Mitä jos taas väittävät ettei näy heillä. vaikka sen maksankin. Aika outoa on...


      • nystyrä

        Onpa ilahduttavaa kuulla(tosiasiassa ikävää) kuinka moni on ottanut Ege Financelta lainaa, luottoa ja luottanut siihen, että soittamalla tai tekstiviestein voisi saada asiansa yhteisymmärryksellä hoidetuksi, mutta täällä ei edes vastata. Muutenkin hätääntynyt ihminen, jolla saattanut tulla syystä tai toisesta vaikeuksia hoitaa talouttaan voisi neuvottelulla saada järjestellä pieninkin erin ja lopputulemalla saisivat ahneutensa tyydytetyksi. Olisi mielenkiintoista minkä kannan kuluttajaviranomaiset ottavat ja mitenkä ko yhtiöön suhtaudutaan eduskunnan tiimoilta. Minnekähän maahan tässä yhteydessä alkujuuret ulottuvat. En suosittele hyväuskoisille!! mummeli


    • 10+12

      Ketjun aloittaja taitaakin olla oikea J U R P O ! Tyhjässä päässä sojottaa pelkkä virkattu pipo :-))

    • egeekö

      Ohoh, kirjoittakaa tuonnekin varoitus, jos kerran tällaisia paikkoja toimii! www.pikavipit.co

    • Kommunistit

      Siinäs näette tuon luotettavuuden. Toista se on kun ottaa lainansa http://www.ainalaina.fi puljusta. Niillä sentäs riittää kaikille halukkaille rahaa jaettavaksi.

    • Punaniska Kari

      Ainalaina huijaa ja kerää pelkkiä tekstarimaksuja! Lainaan pelkästään Eurorahasta (www.euroraha.fi) ja päivä on pelastettu. Eurorahan aspa on mukava ja ymmärtävät jos käyttää vippä viinaan ja tupakkaan. Silloin eivät lähetä perintäkirjeitä.

    • biikkeli ege bank

      ege finace = big bank eli ege on sama kuin big bank , jos ege laina rästissä et saa bigguli bankista latakaan

    • Vippaaja

      Onko egestä kokemuksia. Eikös kaikki firmat tee samoin, jos ei maksa ajallaan laskuja. Miksi siis haukutte kyseistä yritystä.

    • Rosvous

      Älkää ottako mistään pikavippifirmasta luottoja. Rikolliset piirit ovat näihin kytköksissä ja ihmettelenkin miten toiminta saa jatkua. Jos olette joutuneet ottamaan hädässänne ja joutuneet kierteeseen, niin heti stoppi-päälle ja apua hakemaan. Käsittämätöntä, että laki sallii, eikä mitään muutoksia ole luvassa. Kertoo mielestäni siitä, että on tiettyjä tahoja, joita voidellaan toiminnan mahdollistamiseksi. Otin joskus hädissäni, mutta onneksi sain homman poikki. Ongelma näin jälkikäteen on myöskin se, että toiminnan ollessa rikollisten ja moraalisesti.paatuneiden hlöiden hallussa, niin mitä luovutetuilla tiedoilla voidaan tehdä vielä myöhemminkin. Pysykää erossa kaikista vippifirmoista Piste

      • Kiukkuinen

        Maksoin laskun kuukautta ennen eräpäivää, ei ole kuulemma kirjautunut heille. Soitin pankkiin, siellä kaikki ok. Lähetin kuitin kirjattuna. Vielä ei ollut kirjautunut heidän sivuilleen. On kallista soitella heille ja lähettää kirjattuna kuitti. Sähköposti ei toimi. Mikään ei näytä toimivan...


      • ojasta-allikkoon

        Pikavippi = ojasta allikkoon. Ex:ssä myös otti näitä ja avitin häntä näistä eroon lainaamalla hänelle rahaa ilman korkoa. Ei missään nimessä kannata ottaa.


      • anonyymi_tcI
        Kiukkuinen kirjoitti:

        Maksoin laskun kuukautta ennen eräpäivää, ei ole kuulemma kirjautunut heille. Soitin pankkiin, siellä kaikki ok. Lähetin kuitin kirjattuna. Vielä ei ollut kirjautunut heidän sivuilleen. On kallista soitella heille ja lähettää kirjattuna kuitti. Sähköposti ei toimi. Mikään ei näytä toimivan...

        Aivan samanlaista täällä.Paska lafka!!


    • Homsantuu67

      Itse maksan laskun aina egen omilla sivuilla. Maksaa 2 ekee enemmän mutta homma toimii ja luottoraja korottuu

    • Kapitalisti_99

      Muistuttakaa/informoikaa KKV:ta näistä erikoisista maksu/perintä-järjestelyistä. Saa kummasti tolkkua näiden "firmojen" tuohuihin yhteydenotot ns. julkiselta puolelta. Kokesmusta on!

    • Xcctvvt

      Ihan homeinen pulju tuo. Siis hyi 😛

      • Anonyymi

        EGE is Best 😘👍


    • Anonyymi

      Vieläkö pulju hengissä? Kuinka monen lainan vienyt käräjille? Oletteko vastustaneet kannetta ja miten on käynyt?

      • Anonyymi

        Hei minulle tuli lasku 11v vanhasta lainasta. En tiedä edes olenko ottanut. Kobono Oy perii mutta ei vastaa mitään kun yrittää soittaa. En tiedä pitääkö tehdä jonkinlainen poliisille ilmoitus tästä asiasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei minulle tuli lasku 11v vanhasta lainasta. En tiedä edes olenko ottanut. Kobono Oy perii mutta ei vastaa mitään kun yrittää soittaa. En tiedä pitääkö tehdä jonkinlainen poliisille ilmoitus tästä asiasta

        mulla täysin sama, 2x vanhaa laskua tuli egeltä ja cc:ltä pistin jo aville sähköpostia näistä

        Kummassaki oli "luotot" 100e ja loppu summaksi kumpaaki kertyny 400 eli 800 yhteensä :D

        kokeilin soittaa sinne 8 kertaa mutta menee automaattisesti kiinni ku muka niin ruuhkanen, laitoin sähköpostia sinne että alkuperset laskut mulle postiin että saan siitäki laput jotka voin laittaa aville eteen päin.

        aivan varmasti veän oikeutee tän paskan ja vaadin niiltä isompia summia takasin häirinnästä


      • Anonyymi

        Ilmeisesti vain välittävät lainahakemuksia nykyään. Avautuu Arkadia rahoituksen sivut, kun klikkaa "Hea lainaa"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti vain välittävät lainahakemuksia nykyään. Avautuu Arkadia rahoituksen sivut, kun klikkaa "Hea lainaa"

        Siis hae.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe